Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä suuttui, kun en voinutkaan hoitaa hänen lastaan

Vierailija
04.06.2019 |

Ystävälläni ja hänen miehellään on torstaille ruotsinristeily varattu ja olimme jo etukäteen sopineet, että heidän lapsi tulee meille hoitoon. Varoittelin jo viime viikolla, että järjestäisivät varahoitajan, kun omat lapseni olivat flunssassa. Lapseni toipuivat tästä flunssasta, mutta nyt se iski minuun ja kaikista pahiten. Kuumetta yli 38.5 ja olo aivan kurja ja vetämätön. Soitin ystävälleni ja kerroin tilanteen, että en voikaan ottaa hänen lastansa meille hoitoon. Tarkoitus siis oli, että hänen lapsi olisi tullut jo huomenna illalla meille. Ystävä alkoi raivoamaan minulle, että tein tahallani oharit ja että heidän risteily menee nyt aivan pilalle ja löi luurin korvaan. Lähetin hänelle kuvan kuumemittarista, jossa näkyi minun kuumelukema ja pahoittelin, että en vaan kertakaikkiaan pysty hoitamaan hänen lastaan kun hyvä, että selviän omistani. Ystäväni oli sitä mieltä, että hänen lapsensa menisi siinä samassa missä omanikin, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Omani jaksavat keskittyä esim. Lastenohjelmiin ja omiin touhuinsa, mutta hänen lapsi on erittäin vilkas, eikä todellakaan keskity telkkariin tai muuhunkaan. Ystäväni lapsen perässä saa siis juosta kokoajan.
Nyt huomasin facesta, että hän oli tehnyt päivityksen, jossa valitti, kuinka heidän reissu on pilalla lastenhoito ohareiden takia. Ei sentään minua nimennyt julkaisuun.
Kyllä ottaa päähän tämä ystävän käytös. Yritin vielä selittää, että paljon mieluummin hoitaisin hänen lastaan vaikka viikon, kuin sairastaisin tätä flunssaa ja kärsisin tässä olossa. Ei vastaa enää viesteihin eikä puheluihin. Taitaa olla tämä ystävä entinen sellainen.. Siis todella kurja olo jo pelkästään tämän flunssan takia ja siihen vielä nämä ystävän raivot päälle ja syylisyys siitä että minä pilasin heidän reissun, kun kehtaisin sairastua..

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Mä mursin viime kesänä jalkani ja jouduin perumaan ekaluokkalaisen hoidon, koska olin sairaalassa. Ystävä suuttui, kun en kyennytkään heti lähtemään kotiin kun oli kipsattu vaan piti jäädä yöksi eli en heti aamulla ollutkaan valmiina ottamaan lasta hoitoon.

Hän toi lapsen heti seuraavana aamuna siitä, kun pääsin kotiin ja seuraavaksi suuttui, kun lapsi oli ollut sisällä ja pelaillut omani kanssa päivän ja ruuaksi oli makkaraperunat, jotka pojat hakivat (soitin ja tilasin ruuat, grilli näkyy meidän ikkunasta ja sinne on korkeintaan 30 metriä ja valvoin parvekkeelta poikia koko ajan.) Sanoin vielä ystävän häntä tuodessa, että jos hän välttämättä aikoo jättää vaikka sanoin, että en voi hoitaa niin hän saa touhuta rauhassa sisällä ja mä en lähde heitä ulos viemään, vaan lepään ja nukun. Ystävä tuumasi, että juu juu tämä hyvä kiva kiitti moi. Sitten suuttui.

Hänkin kirjoitti asiasta Facebookiin, että miten huono hoitaja ensin teki oharit ja toisena päivänä lapsi istui päivän telkkarin ääressä ja syötettiin roskaruokaa. Mua haukuttiin jo kommenteissa, joten laitoin kommentteihin kuvan toissapäivänä kipsatusta jalasta ja kirjoitin että huomenna ei tarvi tuoda enää lasta. Jos on varaa valittaa, että en lähde kipsi jalassa hissittömän talon rappusiin niin silloin tarve hoitajalle ei liene välttämätön. Aika nopeasti ihmiset poisti kommenttejaan ja pari yhteistä kaveria jopa kommentoi ystäväni käytöstä.

Vierailija
22/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko useinkin sairastunut kun sinun pitäisi vastavuoroisesti hoitaa hänen lastaan? Ystävä usein hoitaa sinun lapsiasi?

Olen kyllä usein hoitanut hänen lastaan ja tämä on ensimmäinen kerta, kun joudun perumaan. Hän on kai pari kolme kertaa katsonut pari tuntia minun lapsia, kun minulla ollut sellainen meno mihin en ole voinut ottaa lapsia mukaan (hammaslääkäri, gynis).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ystäväsi ei voi lähteä risteilylle koko perheen voimin eli ottaa lasta mukaan? Miten voi reissu mennä jo etukäteen pilalle kun se täytyisi tehdä oman lapsen kanssa?

Jos suunnitellut romanttista pariskuntaristeilyä, niin muuttuuhan suunnitelma vahvasti jos lapsi tuleekin mukaan. Ihmisestä riippuvaista sitten meneekö risteily pilalle vai ei. Mehän emme tiedä olisiko risteilyn ollut tarkoitus olla esimerkiksi viimeinen yritys korjata liittoa tai jotain.

Vierailija
24/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita. Mä mursin viime kesänä jalkani ja jouduin perumaan ekaluokkalaisen hoidon, koska olin sairaalassa. Ystävä suuttui, kun en kyennytkään heti lähtemään kotiin kun oli kipsattu vaan piti jäädä yöksi eli en heti aamulla ollutkaan valmiina ottamaan lasta hoitoon.

Hän toi lapsen heti seuraavana aamuna siitä, kun pääsin kotiin ja seuraavaksi suuttui, kun lapsi oli ollut sisällä ja pelaillut omani kanssa päivän ja ruuaksi oli makkaraperunat, jotka pojat hakivat (soitin ja tilasin ruuat, grilli näkyy meidän ikkunasta ja sinne on korkeintaan 30 metriä ja valvoin parvekkeelta poikia koko ajan.) Sanoin vielä ystävän häntä tuodessa, että jos hän välttämättä aikoo jättää vaikka sanoin, että en voi hoitaa niin hän saa touhuta rauhassa sisällä ja mä en lähde heitä ulos viemään, vaan lepään ja nukun. Ystävä tuumasi, että juu juu tämä hyvä kiva kiitti moi. Sitten suuttui.

Hänkin kirjoitti asiasta Facebookiin, että miten huono hoitaja ensin teki oharit ja toisena päivänä lapsi istui päivän telkkarin ääressä ja syötettiin roskaruokaa. Mua haukuttiin jo kommenteissa, joten laitoin kommentteihin kuvan toissapäivänä kipsatusta jalasta ja kirjoitin että huomenna ei tarvi tuoda enää lasta. Jos on varaa valittaa, että en lähde kipsi jalassa hissittömän talon rappusiin niin silloin tarve hoitajalle ei liene välttämätön. Aika nopeasti ihmiset poisti kommenttejaan ja pari yhteistä kaveria jopa kommentoi ystäväni käytöstä.

Siis tämäkin todella törkeää käytöstä. Oikeat ystävät olisivat tuossa tilanteessa tarjonneet omaa apuaan esim kysyneet tarvitsetko kaupasta jotain tmv. Itse olisin ainakin tarjoutunut käymään kaupassa tai tuonut jotai itse tehtyä ruokaa, joka olisi helppo lämmittää mikrossa enkä tuupannut väkisin lastani hoitoon ja vielä valittanut siitä.

En käsitä mikä joitakin ihmisiä vaivaa, että ei voida nostaa sitä katsetta hetkeksikään sieltä omasta navasta ja asettua muiden asemaan.

Ap

Vierailija
25/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ystäväsi ei voi lähteä risteilylle koko perheen voimin eli ottaa lasta mukaan? Miten voi reissu mennä jo etukäteen pilalle kun se täytyisi tehdä oman lapsen kanssa?

Jos suunnitellut romanttista pariskuntaristeilyä, niin muuttuuhan suunnitelma vahvasti jos lapsi tuleekin mukaan. Ihmisestä riippuvaista sitten meneekö risteily pilalle vai ei. Mehän emme tiedä olisiko risteilyn ollut tarkoitus olla esimerkiksi viimeinen yritys korjata liittoa tai jotain.

Eiköhän tarkoitus ollut vain ryypätä.

Vierailija
26/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän tarkoitus oli mennä viettämään kahdestaan aikaa ja ryyppäämään eli ihan perus risteilystä kysymys. Sen takia en ymmärrä ystäväni suuttumusta, kun he olisivat hyvin voineet siirtää matkan toiselle päivälle tai järjestää sen toisen hoitajan.

Ap

Vierailija
27/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan out of interest, kuinka vanha lapsi kyseessä?

Vierailija
28/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan out of interest, kuinka vanha lapsi kyseessä?

Ystäväni lapsi täyttää elokuussa kolme ja hän on todella todella vilkas tapaus.

Ap

Vierailija
29/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko useinkin sairastunut kun sinun pitäisi vastavuoroisesti hoitaa hänen lastaan? Ystävä usein hoitaa sinun lapsiasi?

Vaikuttaako ap:n ystävä mielestäsi henkilöltä, joka usein hoitaa ap:n lapsia? Kuulostaa päinvastoin henkilöltä, jolle sen yhden omankin lapsen hoito tuntuu olevan liikaa kun kun koko risteily on pilalla jos lapsensa joutuu ottamaan mukaan.

Lisäksi, jos ap olisi useinkin tehnyt ohareita, niin tämä "ystävä" olisi varmasti osannut tehdä varasuunnitelman aivan varoittamattakin, mutta nythän hän ei ole edes ap:n ennakkovaroitukseen flunssasta millään tavoin reagoinut vaan ollut valmis vaikka sairastuttamaan lapsensa, kunhan itse pääsee risteilylle. En ihmettele, ettei tuollaisella "ystävällä" muita vapaaehtoisia hoitajia lapselleen ole löytynyt.

Vierailija
30/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalia kertomuksia! Miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassakaan, jotka luulevat muiden avun olevan jotenkin itsestäänselvyys. Kuulostaa niin wt-meiningiltä. 

Itselläni on yksi tuonkaltainen tuttava, jolla ei ole tukiverkkoa. Silti hän on tehnyt useamman lapsen ja sitten pitää itsestään selvyytenä että minä autan aina tarvittaessa. On siis yh. Auttaisin mielellään useammin jos pyyntö olisi kaunis eikä huokailtaisi jos lastenhoito ei minulle sovi.

Vierailija
31/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kuumetta se 38,5, niin mee nyt nukkumaan. Jaksat kuitenkin av:lla roikkua ja vastata kommentteiin saman tein. Outoa. 

Vierailija
32/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivalle saa ottaa lapset mukaan...

Normaalit ihmiset lomailee perheen kanssa.

Normaali pariskunta lomailee myös kahden kesken.

Vierailija
33/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on kuumetta se 38,5, niin mee nyt nukkumaan. Jaksat kuitenkin av:lla roikkua ja vastata kommentteiin saman tein. Outoa. 

Sain juuri nuoremmat lapset päiväunille ja nyt köllötellään esikoisen kanssa sohvalla ja katsotaan lastenohjelmia. Ei ole oikein aikaisemmin päässyt nukkumaan kun lapset olivat hereillä ja esikoinen ei nuku enää päivä unia. Omillani siis ikää 2,4 ja 6.

Ap

Vierailija
34/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaen, ettei olisi muita velvoitteita kuten niitä omia lapsia hoidettavana kuten ap:lla ilmeisesti on, kuinka hyvin itse pystyisit nukkumaan samantien saatuasi ystäväsi vihat tuolla tavoin niskaasi?

Vierailija
35/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaen, ettei olisi muita velvoitteita kuten niitä omia lapsia hoidettavana kuten ap:lla ilmeisesti on, kuinka hyvin itse pystyisit nukkumaan samantien saatuasi ystäväsi vihat tuolla tavoin niskaasi?

Meinasin tulla juuri kommentoimaan samaa, että ei se uni varmasti tuollaisen jälkeen tule heti silmään. Itse ainakin alan käydä sen verran "kierroksilla" että en varmasti saa nukuttua vaikka mikä olisi.

Vierailija
36/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh heijaa mitä tarinoita täällä on. Tsempit kaikille ja pikaista paranemista ap:lle! Ap anna tuon "ystäväsi" olla ihan omassa arvossaan, älä välitä hänestä ja hänen päivityksestään. Ansaitset parempia ystäviä

Vierailija
37/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pakko tulla kertomaan tilanne päivitys.

Eli ystäväni laittoi minulle viestiä, missä pahoitteli aiempaa käytöstään ja kyseli vointiani. Vastasin, että edelleen kuumeessa ja että päivä mennyt aika pitkälti sohvan pohjalla maaten, mutta hieman kohentunut aamusta kun saanut edes vähän levätä.

Meni hetki ja ystäväni vastasi tähän, että hienoa että oloni on jo parempi. Heille myös kävisi, että heidän lapsi tulisi meille torstaina heti aamusta. Voisivat tiputtaa lapsen meille ja jatkaa sitten matkaa satamaan.

En ollut uskoa silmiäni, kun luin viestin. Luulin jo hetken, että ystäväni olisi tullut järkiinsä ja olisi oikeasti pahoillaan, mutta ei. Edelleen minun pitäisi ottaa heidän kullannuppu hoitoon kun kerran sovimme. Ilmeisesti aivan sama olenko haudassa vai teho-osastolla.

Siis aivan uskomatonta. En ole vielä tähän ystäväni viimeiseen viestiin vastannut mitään,enkä tiedä viitsinkö edes vastata.

Ap

Vierailija
38/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap kirjoitti vahingossa ystävä, kun tarkoitti ex-ystävää. Hyväkiskäyttö ei onnsituntu, josta suuttuminen johtui, Usko pois ap, väistit luodin, kun todellinen luonne tuli esiin "ystävältäsi".

Ex-ystävä? Entä jos lastenhoitoapu on ollut vastavuoroisuutta ystäväperheiden kesken?

Meillä on viiden kopla, jossa annetaan hoitoapua puolin ja toisin, kun lapsetkin ovat keskenään kavereita. Ja sitten on yksi perhe, joka mieluusti ottaa hoitoapua vastaan, mutta eivät itse ehdi hoitaa muiden lapsia, jos joku kysyy apua. On jo yleinen vitsin aihe, milloin on joku sovittu meno tai ovat sairaita. Hassu vain kun molemmat vanhemmat sairastuvat yhtä aikaa.

Ja missä on ap. mies, eikö hän voisi hoitaa ystävän lasta, omien lasten ohella.

Vai kuuluuko ap. niihin äiteihin, jonka mukaan vain nainen on kyllin pätevä hoitamaan lasta.

Vai onko ap. mieskin kuumeessa.

Ettei vain ap. itse olisi se ex-ystävä.

Vierailija
39/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ystävä suuttui, kun ei peruttu omia sovittuja menojamme jotta voisimme kaitsea hänen lastaan 😂

Semmosta se elämä on lasten kanssa, aina ei pääse mielensä mukaan kuten lapsettomana.

Jostain syystä vain nuo "miksei kukaan voi hoitaa lastani???" -tyypit haluavat vielä lisää lapsia, näin empiirisillä havainnoilla..

Vierailija
40/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa pyytää ystäväänsä hoitamaan lastaan?