Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä haluaisi lähteä kanssani matkalle, mutta viime viikonlopun tapahtumat ovat saaneet minut epäröimään

Vierailija
03.06.2019 |

Ensin olin innoissani, että lähdemme yhdessä matkalle. Matka olisi ensimmäinen kunnon yhteinen matka, aiemmin olemme käyneet vain laivareissulla Tukholmassa.
Olimme viikonloppuna juhlissa ja ystäväni joi itsensä aika humalaan. Loppuillasta hän alkoi ilkeilemään minulle ja minulle tuli paha mieli. Hoidin hänet syömään ja kotiinsa, mutta itse jouduin odotella ulkona yli tunnin, että pääsin vihdoin metrolla omaan kotiin. Onneksi ei ollut kovin kylmä, mutta sain silti pienen vilustumisen. Ystäväni pyysi seuraavana aamuna anteeksi, kun kerroin mitä oli tapahtunut. Hän ei kuulemma muista mitään.

Annoin anteeksi, mutta jäi nyt sellainen fiilis, että kannattaako lähteä pidemmälle reissulle yhdessä vielä. Kaikenlaiset riidat, tiuskimiset ym ilkeilyt saavat mut ahdistuneeksi ja vetäydyn kuoreeni. Nyt tosin en tiedä miten sanoisin tämän ystävälleni. Mulle on niin vaikeaa olla rehellinen kun en halua, että välimme menisivät huonoiksi tai toinen loukkaantuisi.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä olet joutunut odottamaan yli tunnin metroa? Juhlitteko jonnekin neljän tietämille?

Vierailija
62/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma että sama peli jatkuu sielläkin, joudut maksajaksi ja syntipukiksi kaikille tuleville seuraamuksille kun " mä vaan pidin hauskaa eikä lissu pitänyt huolta". Tiedän hlökoht. 3 tämän tyylistä tapausta kaveri- ja työkaveripiireistä. En lähtisi kaverisi kanssa kahestaan reissuun maksajaksi, kehitysmaiset putkat ja sairaalat ei oo meikäläistä tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin lopputulokseen ap on tullut? Täällä on järkeviä neuvoja. Lomalla sitä vasta ryypätäänkin, jos jo kotimaassa.

Olen alkanut epäröimään entistä enemmän, kun olen lukenut kommentteja täällä. Eräällä oli vielä omakohtainen tarina, jossa poliisit mukana. Sellaista en todellakaan kaipaa vieraassa maassa. Harmittaa kovasti, koska ehdin jo innostua ajatuksesta lähteä ystävän kanssa matkalle. Ehkä uskallan lähteä yksin, sillä mulla ei ole muita ystäviä joiden kanssa olisi mahdollista lähteä.

Joka tapauksessa minun tulee ottaa tämä pian puheeksi ystävän kanssa, etten vaan nyt pysty varaamaan matkaa hänen kanssaan.. Toivon kovasti ettei välit mene tästä poikki, sillä elämäntilanteidemme vuoksi joudumme olemaan tekemisissä lähes päivittäin.

Ap

Vierailija
64/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä olet joutunut odottamaan yli tunnin metroa? Juhlitteko jonnekin neljän tietämille?

Meni reilusti yli neljään, että sain hänet kotiinsa. Metrot lähtevät kulkemaan sunnuntaisin 6:30 joten pääsin vasta silloin sisätiloihin.

Ap

Vierailija
65/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet AP noin ylikiltti ja alistuva? Ei sinun tarvitse roikkua kännitouhuissa mukana ja huolehtia toisesta ja kuunnella vielä haukut ja solvaukset päälle? Miksi ihmeessä? Vaikuttaa siltä, että sinulla pysyy illanvietoissakin tolkku tallella etkä välttämättä juo paljon. Miksi siis seuraisit jonkun muun toilailuja vierestä? Ajatteletko, ettet saa tai ansaitse muunlaisia ystäviä? Vai että sulla on joku velvollisuus huolehtia hänestä? Itse asiassa todennäköisesti mahdollistat hänen känniääliöisen käytöksensä, kun suojelet häntä vaikeuksilta. Ota etäisyyttä, etsi uusia kavereita, älä lähde lomamatkalle. Ohjaa kaveri hakemaan apua alkoholiongelmaansa. Se ei kuitenkaan ole sinun vastuullasi.

Mulla ei oikein koskaan ole ollut hyviä ystäviä :( Ja ne harvat ystävyyssuhteet ovat olleet sellaisia, että minua on käytetty hyväksi jollain tavalla. Surettaa.. Tässä iässä on vaikeaa löytää uusia ystäviä.

Ap

Vierailija
66/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet AP noin ylikiltti ja alistuva? Ei sinun tarvitse roikkua kännitouhuissa mukana ja huolehtia toisesta ja kuunnella vielä haukut ja solvaukset päälle? Miksi ihmeessä? Vaikuttaa siltä, että sinulla pysyy illanvietoissakin tolkku tallella etkä välttämättä juo paljon. Miksi siis seuraisit jonkun muun toilailuja vierestä? Ajatteletko, ettet saa tai ansaitse muunlaisia ystäviä? Vai että sulla on joku velvollisuus huolehtia hänestä? Itse asiassa todennäköisesti mahdollistat hänen känniääliöisen käytöksensä, kun suojelet häntä vaikeuksilta. Ota etäisyyttä, etsi uusia kavereita, älä lähde lomamatkalle. Ohjaa kaveri hakemaan apua alkoholiongelmaansa. Se ei kuitenkaan ole sinun vastuullasi.

Mulla ei oikein koskaan ole ollut hyviä ystäviä :( Ja ne harvat ystävyyssuhteet ovat olleet sellaisia, että minua on käytetty hyväksi jollain tavalla. Surettaa.. Tässä iässä on vaikeaa löytää uusia ystäviä.

Ap

Olet nuori vielä. Itse tapasin yhden parhaimmista ystävistäni, (joita ei ole montaa) ollessani tavallaan "yksin" matkalla (olin stipendiaattina kehitysmaassa, yhdessä pahimmista) ja tapasin "koulun" tilaisuudessa yksin reissussa yksin olleen suomalaisen.

Vierailija
67/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos tämä oli vaikka mies-tai naisystäväsi, niin et kai aio tehdä tästä lastesi isää/äitiä. Huh ,huh , mikä tapaus.

Vierailija
68/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin lopputulokseen ap on tullut? Täällä on järkeviä neuvoja. Lomalla sitä vasta ryypätäänkin, jos jo kotimaassa.

Olen alkanut epäröimään entistä enemmän, kun olen lukenut kommentteja täällä. Eräällä oli vielä omakohtainen tarina, jossa poliisit mukana. Sellaista en todellakaan kaipaa vieraassa maassa. Harmittaa kovasti, koska ehdin jo innostua ajatuksesta lähteä ystävän kanssa matkalle. Ehkä uskallan lähteä yksin, sillä mulla ei ole muita ystäviä joiden kanssa olisi mahdollista lähteä.

Joka tapauksessa minun tulee ottaa tämä pian puheeksi ystävän kanssa, etten vaan nyt pysty varaamaan matkaa hänen kanssaan.. Toivon kovasti ettei välit mene tästä poikki, sillä elämäntilanteidemme vuoksi joudumme olemaan tekemisissä lähes päivittäin.

Ap

Mä en nyt ihan ymmärrä miksi sun vaihtoehdot on joko lähteä ja pelätä tai jäädä välirikon uhalla? Siis miksi ihmeessä et PUHU asiasta? Sehän on se vähiten haittaa aiheuttava vaihtoehto ja lisäksi vielä normaalia käytöstä.

Kerrot ystävällesi että sinä olet edelleen vähän poissa tolaltasi viimeisimmästä ja toivot että ei juotaisi reissussa niin paljon jotta sinäkin voisit nauttia ja rentoutua.

Musta huomionarvoisaa ei tässä ole sun ystävän törttöily vaan sun konfliktinpelko.

Vierailija
69/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ehtii löytää hyvin vielä tosiystäviä vanhempanakin. Ei se ikää kysy, kun kemiat kohtaavat.

Vierailija
70/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi ystävä joka aina humalassa alkoi haastaa riitaa. Joka kerran. Muuten kiva mutta viina sovi. Kuulin sivusta että kaikkien kanssa sama homma. Itse en lähtisi . Ilta oli monta kertaa pilalla. Siis vielä nainen . Oltiin muuten ihan bff

Vierailija
71/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on sellainen kuin on. Itseäsi voisit muuttaa. Sano ihan nätisti ettet enää aio huolehtia hänestä loppuiltaisin. Et kotimaassa etkä matkoilla. Ja ilkeilystä menee välit poikki. Ensin määräajaksi ja toistuessaan lopullisesti. Voit myös kertoa kuinka mielelläsi vietät hänen kanssaan aikaa muulloin.

Näin hän saa mahdollisuuden korjata tilannetta. Matkalle vasta, kun voit luottaa että et joudu vaikeuksiin. Siellä reissussa voi olla vaikeampaa pitää linja. Jos lähdet tarvitset mukaan ylimääräistä rahaa että voit halutessasi vaihtaa majapaikkaa jne.

Vierailija
72/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en nyt ihan ymmärrä miksi sun vaihtoehdot on joko lähteä ja pelätä tai jäädä välirikon uhalla? Siis miksi ihmeessä et PUHU asiasta? Sehän on se vähiten haittaa aiheuttava vaihtoehto ja lisäksi vielä normaalia käytöstä.

Kerrot ystävällesi että sinä olet edelleen vähän poissa tolaltasi viimeisimmästä ja toivot että ei juotaisi reissussa niin paljon jotta sinäkin voisit nauttia ja rentoutua.

Musta huomionarvoisaa ei tässä ole sun ystävän törttöily vaan sun konfliktinpelko.

Tuskin se puhuminen auttaa. En ottaisi riskiä tuossa tilanteessa ja pilaisi matkaa.

Vierailija
73/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuvailemasi laisen kaverin kanssa retkeillessäsi kaveruutenne on varmasti ohi reissun jälkeen, jos ylipäätään pääsette matkalta takasin Suomeen. Älkää ainakaan matkustako minnekään "eksoottiseen" yhessä.

Vierailija
74/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni reilusti yli neljään, että sain hänet kotiinsa. Metrot lähtevät kulkemaan sunnuntaisin 6:30 joten pääsin vasta silloin sisätiloihin.

Ap

Mikä sinun alkuperäinen suunnitelma oli? Lähteä juhlista vasta kuuden jälkeen, ettet joudu odottamaan metroa niin kauan, vai lähteä lauantain viimeisellä metrolla (eli sinulla kesti 6 tuntia viedä kaveri kotiin)? 

Olet kyllä idiootti, kun annat ystäväsi riepotella sinua noin. Suorastaan niin idiootti, että olet varmasti provo. 

Vierailija
75/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita kauhutarinoita kuultu, ettei toinen muista edes lentomatkasta mitään ja sammuu heti hotelliin päästyä. Sellaista matkaseuraakin on. Ääripäänä taas reppureissaajat, jotka yötä myöten etsivät sitä halvinta mahdollista majapaikkaa, kun pitäisi toisen päästä jo nukkumaan.

Kannattaa miettiä tarkasti, kenen kanssa ulkomaille haluaa.

Vierailija
76/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä sinun alkuperäinen suunnitelma oli? Lähteä juhlista vasta kuuden jälkeen, ettet joudu odottamaan metroa niin kauan, vai lähteä lauantain viimeisellä metrolla (eli sinulla kesti 6 tuntia viedä kaveri kotiin)? 

Olet kyllä idiootti, kun annat ystäväsi riepotella sinua noin. Suorastaan niin idiootti, että olet varmasti provo. 

Olisin mennyt bussilla keskustasta. Tämä bussi ei kulkenut kaverini kodin lähettyviltä, eikä muitakaan busseja mennyt siihen aikaan kotiin. Siksi odotin metroa aamuun asti.

Ap

Vierailija
77/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole mitään sellaista ikää, jolloin olisi vaikea löytää hyviä ystäviä!

Ystäviä on itse asiassa todella helppo löytää, mutta ap ei itse ole välttämättä sellainen, jota haluttaisiin ystäväksi. Ystäväksi halutaan ihminen, joka arvostaa itseään ja joka osaa olla aikuinen ja riippumaton toisesta. Ystävällä pitää olla oma tasapainoinen elämä, että hänen kanssaan voi olla normaalisti. Keikauksia voi elämässä olla, mutta jatkuva antaminen/ottaminen ei ole tervettä minkäänlaisessa ihmissuhteessa.

Ystävyys ei ole mitään hyväksikäyttöä tai kynnysmattoilua, sillä sellainen ei ole tasavertaista. Ap:n suhde tähän "ystävään" ei ole mitään oikeaa ystävyyttä nähnytkään.

Vierailija
78/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile huviksesi ap ensin jotakin Tallinnan-risteilyä. Sekin varmaan riittänee. Ei missään nimessä ulkomaille muuten. Oppirahat on maksettava.

Ap on Tukholman risteilyllä käynyt ystävänsä kanssa, mutta ei ole kertonut miten ystävä siellä on käyttäytynyt.

Vierailija
79/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla puhua kun pelkää että matka menee pilalle... No hohhoijakkaa. Todnäk ystäväsi heräisi käytökseensä ja tuntisi olonsa hieman kiuasalliseksi, ja matka ei välttämättä olisi upein mahdollinen, mutta tuo teidän suhde kaipaa korjausta. Sitten voisitte olla tasaveroisemmat ystävät. Totta kai kissan nostaminen pöydälle "pilaa" vähän jotain, mutta se kun kuuluu elämään että etsitään niitä rajoja puolin ja toisin ihmissuhteissa. Jos et laita niitä itsellesi niin et voi niitä vaatiakaan.

Vierailija
80/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla puhua kun pelkää että matka menee pilalle... No hohhoijakkaa. Todnäk ystäväsi heräisi käytökseensä ja tuntisi olonsa hieman kiuasalliseksi, ja matka ei välttämättä olisi upein mahdollinen, mutta tuo teidän suhde kaipaa korjausta. Sitten voisitte olla tasaveroisemmat ystävät. Totta kai kissan nostaminen pöydälle "pilaa" vähän jotain, mutta se kun kuuluu elämään että etsitään niitä rajoja puolin ja toisin ihmissuhteissa. Jos et laita niitä itsellesi niin et voi niitä vaatiakaan.

Yllättävän usein nämä överikännääjät eivät näe omassa käytöksessään mitään vikaa, muut ovat tiukkapipoja... tyyliin relaa nyt vähän... Oikeasti kukaan ei jaksa olla aikuisen ihmisen lapsenvahti, siinä vaarantaa huonolla tuurilla jopa itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän