Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä haluaisi lähteä kanssani matkalle, mutta viime viikonlopun tapahtumat ovat saaneet minut epäröimään

Vierailija
03.06.2019 |

Ensin olin innoissani, että lähdemme yhdessä matkalle. Matka olisi ensimmäinen kunnon yhteinen matka, aiemmin olemme käyneet vain laivareissulla Tukholmassa.
Olimme viikonloppuna juhlissa ja ystäväni joi itsensä aika humalaan. Loppuillasta hän alkoi ilkeilemään minulle ja minulle tuli paha mieli. Hoidin hänet syömään ja kotiinsa, mutta itse jouduin odotella ulkona yli tunnin, että pääsin vihdoin metrolla omaan kotiin. Onneksi ei ollut kovin kylmä, mutta sain silti pienen vilustumisen. Ystäväni pyysi seuraavana aamuna anteeksi, kun kerroin mitä oli tapahtunut. Hän ei kuulemma muista mitään.

Annoin anteeksi, mutta jäi nyt sellainen fiilis, että kannattaako lähteä pidemmälle reissulle yhdessä vielä. Kaikenlaiset riidat, tiuskimiset ym ilkeilyt saavat mut ahdistuneeksi ja vetäydyn kuoreeni. Nyt tosin en tiedä miten sanoisin tämän ystävälleni. Mulle on niin vaikeaa olla rehellinen kun en halua, että välimme menisivät huonoiksi tai toinen loukkaantuisi.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän jo pelkästään se, että joudut jatkuvasti huolehtimaan ystävästäsi, ole riittävä syy olla matkustamatta yhdessä.

Vierailija
22/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tiedät, että joudut loppuillasta hoitamaan kaveria, lähde ajoissa omille teille. Kerrot kaverille, että sun pitääkin tällä kertaa lähteä ajoissa, etkä ehdi kiertämään kaverin kautta. Sitten vaan lähdet. 28v voi ihan itse olla itsestään vastuussa. Nyt käyttää sua hyväkseen, sä olet mahdollistaja sen holtittomalle alkoholinkäytölle. Ei reissuun eikä varsinkaan pubimaahan tollasen kanssa. Tai kerro reissusta sun toiveet, esim aamuisin jo 10 menossa ilman krapulaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin ystävättäreni kanssa viikon kestävälle lomalle. Ihmettelin toisena päivänä mikä ihme hotellihuoneessa oikein haiskahtaa.

Haju tuli ystävättäreni matkalaukun sisällöstä. Huh, ummehtunut outo haju.

Kysyin nätisti hajusta häneltä. Hän itse ei hajua ollut huomannut, mutta tytär oli aikaisemmin samaa asiaa häneltä kysynyt. Okei. Vaatteet tuulettumaan parvekkeelle ja matkalaukku roskiin.

Joka päivä purki ja selvitteli käsilaukkunsa sisältöä. Tuli tunne, oliko jotain kadoksissa, vai mitä inventaariota hän oikein piti. Olemme sentään tunteneet toisemme kauan ja minä en varmasti hänen tavaroihinsa koske.

Viihteellä pakkautui vieraisiin pöytiin. Oli orpo olo istua yksin pöydässä, katsoa toisen pörräämistä ja juomien kulutusta.

Ei ollut yhtään kiva reissu. Toiste en lähde hänen kanssaan, kerta riitti.

Vierailija
24/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi kännissä sanoi sen mitä hän on sinusta oikeasti mieltä. Ei ollut suojaukset päällä. Älä lähde matkalle.

Vierailija
25/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

In vino veritas.

Vierailija
26/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt säännöt selväksi. Ei alkoholia kun ruoan kanssa. Itsellä on tärkeää että aamusta se pvä alkaa. Esin kaupunkilomilla valitaan jo kotimaassa mitä halutaan nähdä. Mikäli haluu dhoppaillavniin siihen en osallistu. Siis että täytyy kiertää kaupasta toiseen. Toinen voi sjoppailla mutta itse haluan jotain muuta. Sitten että käydään syömässä kunnon paikoissa. Ei pikaruokaa.

Vierailija
27/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniääliön kanssa käydään max kahvilla, ei lomailla yhdessä. Kukaan ei jaksa olla lapsenvahtina aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
28/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksisi yhtään syytä miksi pitäisin tuollaista juoppoa ja typerää tyyppiä ystävänä tai edes ajattelisin lähteä hänen kanssaan minnekään. Arvostan itseäni niin paljon, että en tarvitse mitään riippakiviä roikkumaan jalkoihini ja kettuilemaan. Jo ajatus yhteisestä matkasta on lapsellinen ja suosittelisin vaikka mielummin hakkaamaan päätä seinää ja miettimään tuntuuko kivalta. Mene yksinäsi reissuun tai jos et yksin kehtaa uskalla ja viitsi, niin ole menemättä.

Vierailija
29/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet turhan kiltti, kun pidät holhokkia. Mikään ystävä ei noin käyttäydy. Hanki parempaa seuraa, myös matkalle.

Vierailija
30/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni aikoinaan tykkäsi alkoholista liikaa ja vaikka hän lupasi, että ei juo kuin pari kaljaa, niin parin tunnin päästä hän möyräsi jo jossakin sivupöydässä jonkun vieraan äijän kanssa umpijurrissa tai tanssi yksinään tyhjällä tanssilattialla ja ravintolan henkilökunta tuli kysymään minulta, että onko ystäväni aineissa. Muutaman kerran sitä katsoin ja sitten riitti. Selvinpäin hän oli ihana, mutta kännissä aivan estoton ja omituinen. En olisi voinut ajatellakaan lähteväni hänen kanssaan minnekään, koska hänellä oli selkeä ongelma alkoholin käytön kanssa.

Vierailija
31/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksin, ei paskasta parempaa tule ulkomaillakaan.

Vierailija
32/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet turhan kiltti, kun pidät holhokkia. Mikään ystävä ei noin käyttäydy. Hanki parempaa seuraa, myös matkalle.

No mikäs ystävä se sellainen on, joka hylkää silloin, kun toisella on paha olla ja on hukassa?

Tuo tollseen humalaan itsensä juominen ja ilkeily kertoo siitä, että ystävällä (niinkun usein ihmisillä on) on padottuja murheita ja tuska muuttuu ylitsepursuavaksi humalassa.

Tuo ystäväsi kaipaa vain apua käsittelemättömiin onglemiinsa.

Itse lähtisin kyllä reissuun, mutta vain jos tietäisin, ettei tollasta ryyppäämistä ois lomalla.

Vierailija
33/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä draamaa. Tän takia en kaipaa ystäviä. Yksin ei tule riitaa eikä tappelua.

Vierailija
34/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi kännissä sanoi sen mitä hän on sinusta oikeasti mieltä. Ei ollut suojaukset päällä. Älä lähde matkalle.

Samaa mieltä.

Ihmiset selittää humalaa syyksi milloin millekin hölmöilylle.

Oikeasti alkoholi poistaa eston suoralle puheelle ja se on karvainen todellinen mielipide, mikä sieltä suusta valuu.

Huolehdittava 'ystäväsi' tuntee varmaan häpeääkin siitä, että aina joudut huolehtimaan, kun hän ei itse pysty hallitsemaan käytöstään.

Hanki jotain kivempaa hoivattavaa - vaikka koira tai kissa. Niiltä saa osakseen aitoa kiintymystä vastalahjaksi.

- Siis EI yhteisille matkoille aikuisen tolvanan kanssa.

Vierailija
35/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs ystävä se sellainen on, joka hylkää silloin, kun toisella on paha olla ja on hukassa?

Tuo tollseen humalaan itsensä juominen ja ilkeily kertoo siitä, että ystävällä (niinkun usein ihmisillä on) on padottuja murheita ja tuska muuttuu ylitsepursuavaksi humalassa.

Itse lähtisin kyllä reissuun, mutta vain jos tietäisin, ettei tollasta ryyppäämistä ois lomalla.

Hankkikoon ammattiapua sitten.

Ei ystävyyssuhde toimi niin, että toisen pitää lähteä velvollisuudentuntoisesti aina mukaan vain siksi, että tietää illan päättyvän siihen, että joutuu huolehtimaan tolkuttoman kaverin kotiin. Ja saa vielä kuunnella kännihaukut palkaksi.

Vierailija
36/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut ystäväsi kanssa, kysy, miten hän ajattelee turistikohteessa sen, että humalainen on alttiimpi varkauksille, epämääräiselle seuralle ym. Esim. rahat viedään tai jopa passi. Tai jos tapahtuu jotain ikävää. Turistirysissä voi olla tarjolla tyrmäystippojakin.

Suomessa voi olla kiva, jos kaveri pitää huolta, mutta ulkomaisessa turistikohteessa se ei välttämättä riitä, koska huonolla tuurilla voi olla alttiimpi sille, että kamat häviää.

Veikkaan, että juttelussa tulee käymään niin, että kaveri ei myönnä, että mitään ongelmaa on, sinä saat hieman niuhon maineen ja välinne jäätyvät.

Mutta en todellakaan lähtisi lomalle pitämään huolta jostakusta.

Vierailija
37/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitten ihmisten ongelma vaan tuppaa olemaan se, että eivät löydä muuta kanavaa käsitellä ongelmiaan, kuin tuo alkoholi.

Ja kun alkoholinkäyttö on totuttu toimintatapa niin mikään lupaus siitä, että lomalla ei ryypätä, ei tule pitämään tuollaisen kohdalla.

Vierailija
38/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka kauan olette olleet ystäviä? Eri asia, jos ystävällä on joka kerta tapana vetää itsensä sammumispisteeseen ja odottaa sitä lomaltakin. Mutta noin muuten en ihan noin helposti peruisi matkaa, vaan voisin keskustella omista huolenaiheista ennen matkaa. 

Kaksi vuotta. Ystävälläni on taipumus juoda usein itsensä niin humalaan, että loppuillasta minä pidän huolta hänen tavaroistaan ja siitä, että pääsee bussiin/kotiin. Ei vaan ole koskaan ilkeillyt minulle. Järkytyin vähän. Siksi vähän huolettaa jos viikonlopun tapahtumat toistuvat matkalla.

Ap

Itse en kyllä jaksaisi tuollaista meininkiä kotimaassa saati sitten ulkomailla lomaillessa. En kyllä muutenkaan tykkää käyttää alkoholia humaltumistarkoituksessa.

Minullakin oli tuollainen reippaasti viinaanmenevä ystävä, mutta sitten muutin toiselle paikkakunnalle ja yhteydenpito jäi. Oli todella raskasta seuraa, enkä olisi ikinä lähtenyt mihinkään reissuun hänen kanssaan, kun lopputuloksen saattoi arvata jo kaukaa.

Mieti siis ap, mitä haluat lomaltasi. Huolehtia kännäävästä ystävästä, vai nauttia kulttuurista, hyvästä ruuasta ja maisemista yms.?

Vierailija
39/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka kauan olette olleet ystäviä? Eri asia, jos ystävällä on joka kerta tapana vetää itsensä sammumispisteeseen ja odottaa sitä lomaltakin. Mutta noin muuten en ihan noin helposti peruisi matkaa, vaan voisin keskustella omista huolenaiheista ennen matkaa. 

Kaksi vuotta. Ystävälläni on taipumus juoda usein itsensä niin humalaan, että loppuillasta minä pidän huolta hänen tavaroistaan ja siitä, että pääsee bussiin/kotiin. Ei vaan ole koskaan ilkeillyt minulle. Järkytyin vähän. Siksi vähän huolettaa jos viikonlopun tapahtumat toistuvat matkalla.

Ap

"Jos"??? Onhan tuollaisella historialla nyt päivänselvää että ystäväsi tulee ryyppäämään myös matkalla. Luultavasti joka ikinen päivä ja ilta. Jos haluat viettää lomasi hoivaamalla veemäistä sinulle ilkeilevää juoppoa niin mukavaa matkaa vaan. Itse en lähtisi vaikka maksettaisiin.

Vierailija
40/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosi hyvä tilaisuus ottaa esille nuo ilkeilyt. Ja voit ihan hyvin vaikka viilentää välit ja sanoa ettet nyt haluakaan matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä