Ystävä haluaisi lähteä kanssani matkalle, mutta viime viikonlopun tapahtumat ovat saaneet minut epäröimään
Ensin olin innoissani, että lähdemme yhdessä matkalle. Matka olisi ensimmäinen kunnon yhteinen matka, aiemmin olemme käyneet vain laivareissulla Tukholmassa.
Olimme viikonloppuna juhlissa ja ystäväni joi itsensä aika humalaan. Loppuillasta hän alkoi ilkeilemään minulle ja minulle tuli paha mieli. Hoidin hänet syömään ja kotiinsa, mutta itse jouduin odotella ulkona yli tunnin, että pääsin vihdoin metrolla omaan kotiin. Onneksi ei ollut kovin kylmä, mutta sain silti pienen vilustumisen. Ystäväni pyysi seuraavana aamuna anteeksi, kun kerroin mitä oli tapahtunut. Hän ei kuulemma muista mitään.
Annoin anteeksi, mutta jäi nyt sellainen fiilis, että kannattaako lähteä pidemmälle reissulle yhdessä vielä. Kaikenlaiset riidat, tiuskimiset ym ilkeilyt saavat mut ahdistuneeksi ja vetäydyn kuoreeni. Nyt tosin en tiedä miten sanoisin tämän ystävälleni. Mulle on niin vaikeaa olla rehellinen kun en halua, että välimme menisivät huonoiksi tai toinen loukkaantuisi.
Kommentit (84)
No sisikaikkihan tekee virheitä, riippuu ihan sun arvoistasi oliko tuo jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Et kai meinaa lentää sika?
En ole lentänyt 7 vuoteen, nyt ajattelin koska olen haaveillut matkasta kyseiseen maahan jo pidempään.
Ap
Vähissä olisi ystäväni, jos olisin noin herkkänahkainen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Minä 25 ja ystävä 28.
Ap
Varmaan juo lomallakin ja sama meno jatkuu. Luonteen ikävät puolet tulevat osalla esiin juuri silloin. Ryyppää vain kunnon kavereiden kanssa.
Hyvä että paljastui v*ttumainen luonne humalassa ennen lomareissua.
Ystävälläsi oli huono viikko jo muutenkin taustalla kalvamassa tms.?
Kaikkihan tosiaan tekevät virheitä ja etenkin alkoholin vaikutuksen alaisena se joskus purkautuu vaikka henkilö ei sitä itse olisi tahtonut saatika suunnitellut.
Joskus vain tapahtuu tällaisia joita ei voi ymmärtää itsekkään.
Alkoholi nousi päähän nyt kun ei muistanut syödä tai ole nukkunut..
Monia syitä.
Itse puhuisin asiat täysin halki siitä mikä alkoi painamaan ja näin myös ystäväsi pitäisi ehkä rajoittaa alkoholin juomista seurassasi matkalla jos ei pysty kontrolloimaan tunteitaan.
Luota kuitenkin vaistoosi. Jos ei keskustelusta jää hyvää fiilistä niin jätä väliin.
Siis kuinka kauan olette olleet ystäviä? Eri asia, jos ystävällä on joka kerta tapana vetää itsensä sammumispisteeseen ja odottaa sitä lomaltakin. Mutta noin muuten en ihan noin helposti peruisi matkaa, vaan voisin keskustella omista huolenaiheista ennen matkaa.
Kiva matka tiedossa, kun toinen joutuisi olemaan kuivin suin ja kumpikin varuillaan koko ajan jonkun oluttuopin ääressä. En menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lentänyt 7 vuoteen, nyt ajattelin koska olen haaveillut matkasta kyseiseen maahan jo pidempään.
Ap
Kyseiseen maahan? Et ole vielä keksinyt sitä? Ei tarvitse vastata, että "tunnistetaan"
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka kauan olette olleet ystäviä? Eri asia, jos ystävällä on joka kerta tapana vetää itsensä sammumispisteeseen ja odottaa sitä lomaltakin. Mutta noin muuten en ihan noin helposti peruisi matkaa, vaan voisin keskustella omista huolenaiheista ennen matkaa.
Kaksi vuotta. Ystävälläni on taipumus juoda usein itsensä niin humalaan, että loppuillasta minä pidän huolta hänen tavaroistaan ja siitä, että pääsee bussiin/kotiin. Ei vaan ole koskaan ilkeillyt minulle. Järkytyin vähän. Siksi vähän huolettaa jos viikonlopun tapahtumat toistuvat matkalla.
Ap
Kavereiden kesken pitää ottaa useamman kerran yhdessä huikkaa, jotta tietää toisen torellisen luonnon. Sitten vasta luotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyseiseen maahan? Et ole vielä keksinyt sitä? Ei tarvitse vastata, että "tunnistetaan"
:D no voin mä sen sanoakin, kyllä mut tunnistaa jo muista kommenteista, jos on tunnistaakseen. Englannista kyse.
Ap
Tuommoista mun elämä on ollut kumppanini kanssa jo parisenkymmentä vuotta. Immuuni jo tämmösille vttuiluille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta. Ystävälläni on taipumus juoda usein itsensä niin humalaan, että loppuillasta minä pidän huolta hänen tavaroistaan ja siitä, että pääsee bussiin/kotiin. Ei vaan ole koskaan ilkeillyt minulle. Järkytyin vähän. Siksi vähän huolettaa jos viikonlopun tapahtumat toistuvat matkalla.
Ap
Vastasit itsellesi tuossa. Tämä sama vielä ulkomailla, vieraassa kulttuurissa ja ympäristössä. Siinä on lomasi. Hanki oikeita kavereita.
Mikset lähtisi reissuun ihan itseksesi?
Lähde vain, saat hoivata ilkeilevää juoppoa koko matkan ajan.