Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako paistinpannua teiltä löytyy? Meillä niitä on liki 30...

Vierailija
03.06.2019 |

Mies on ollut jossain vaiheessa ammattikokki ja keittiön varusteet ovat sitten sitä luokkaa. On useantyyppisiä hiiliteräksisiä, ruostumattomia ja alumiinipannuja ja kaikki nämä roikkuvat hienosti keittiössämme esillä. Lisäksi on vino pino pieniä valurautaisia pannuja joista välillä tarjoillaan ruoka-annokset aivan kuin ravintolassa konsanaan. Ihana mies! 😍

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 :D Se riittää minulle kun harvoin paistelen mitään. Munakkaita ja wokkeja tulee silloin tällöin paistettua paistinpannulla.

T. Sinkku N25

Vierailija
42/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Toinen on minipannu, jonka olen saanut lahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Toinen on minipannu, jonka olen saanut lahjaksi.

Mä haluan myös minipannun!😍 saako sillä söpöjä munakkaita?

Vierailija
44/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Isomummon peruja oleva valurautainen on kastikepannuna ja matala kattila toimii paistokasarina sekä tarvittaessa kattilana.

Vierailija
45/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki täälläkin. Yksi isompi valurautainen, pari kokoa alumiinista ja teflon pannu. Näillä neljällä mä kotona pärjään. Mieskin on entinen kokki ja samoilla pannuilla menee. Entinen, koska sille se p*sk a riitti.

Teinille ostin taannoin lettupannun. Se tykkää paistella pieniä juttuja.

Vastaus kysymykseen: Viisi pannua.

Vierailija
46/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keraaminen pannu ja sitten on joku tefloninen. Ei paljoa juuri kokkailla meillä...

Vierailija
47/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi paistinpannu on, teflonia. Ah ,juuri paistoin herkkulettuja. Tupipa herkullisia. Meille riittää yksi, enkä koskaan säilytä ruokaa paistinpannussani, vaan laitan jääkaappiin kameampaan teräs- tai posliinikuppiin kun jää toiseksi päiväksi.

Teemm kaikki ruuat itse.

Vierailija
48/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa 4, joista kahta käytetään tosi harvoin.

Ikäjärjestyksessä:

1. Valurautapannu, normaali. Jäänyt vähälle käytölle, koska ks. pannu 3.

2. Mummin ostama teflon-pikkulettupannu. Olen käyttänyt vain muutaman kerran. Olemattomat reunat, rasva sotkee kaiken.

3. Korkeareunainen valurautapannu. Minun suosikkini!

4. Hiiliteräspannu. Sopii munakkaiden tekoon paremmin kuin valurautainen. Mies suosii tätä, minä enemmän tota kolmosta - siis kaikessa muussa kuin munakkaissa.

Meillä oli joskus teflon-pannuja. Oli mitä merkkiä hyvänsä, pinnoitteet hajosivat viimeistään kolmessa vuodessa, vaikka käytin puulastoja ja käsintiskausta. Joku kesti vain vuoden.

Vierailija
49/77 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme halpispannua tuli samassa setissä torimyyjältä. Ovat sellaisia valkoisia joihin palaa kaikki kiinni eikä tee mieli paistella yhtikäs mitään. Pitäisi kai jotenkin perehtyä asiaan tai jotain?

Vierailija
50/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. 2 isoa ja pientä pinnoitettua, 2 valurautaista ja 1 valurautainen parilapannu.

Lisäksi 3 lettupannua

Vierailija
51/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut konmaritusta?

<**>

Vierailija
52/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhistus. Mahtaa teidän keittiö olla näky. 

Vierailija
53/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi valurautaista paistinpannua, joita käytetään lähes päivittäin. Toinen on dedikoitu liha- ja kalaruuille, joita mieheni ei syö. Sitten on lahjaksi saatu valurautainen wokki, joka ei oikeastaan sovi wokkaukseen (sitä ei saa tarpeeksi kuumaksi; wokkipannunhan pitäisi olla ohu), mutta sillä voi mainiosti tehdä muunlaisia ruokia, esim. risottoa tai paistinpannulla tehtäviä ruokia, jotka eivät tavalliseen paistinpannuun sovi. Sitten on valurautainen pikkulättypannu. Eli neljä!

Vierailija
54/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tefloninen tavallinen, wokkipannu, mummoni vanha valurautapannu (ikä tuntematon ja takuulla vanha), valurautainen lettupannu, sekin mummin ja tefloninen haudutuskasari. Noilla pärjää. En tajua mihin 30 pannua edes pistettäisiin. Mahtuuko teillä kaappeihin enää muuta..🤔

Vierailija
55/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnoittamaton alumiinipannu ja ruostumaton pannu.

Vierailija
56/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun ollaan kokoonnuttu hartaudella paistinpannujen tunnelmaan niin voisiko joku ystävällinen sielu (okei, vi**umaisetkin ihmiset saa kommentoida) kommentoida teräksisten pannujen hoitoa? Vaimo tuhoaa teflonpannuja niin kovaa vauhtia että pitää vaihtaa materiaaleja. Valurautaiset on niin raskaita että niihin ei viitsi ryhtyä mutta teräksiset voisi olla hyviä.

Tarviiko ne erityistä hoitoa ja puhtaanapitoa, ja miten ne suhtautuvat astianpesukoneessa pesemiseen?

Vierailija
57/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme plus lettupannu. Hyvin pärjätään näillä :)

Vierailija
58/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkit veistivät vähemmän tilaa, jos keräily kiinnostaa.

Vierailija
59/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Iso korkeareunainen valurautapannu, joka toki on painava, mutta kehittäähän se ruista ranteeseen. Toisena pannuna pieni kulahtanut halpis-teflon, joka vaihtuu sekin rautaiseen kun sopiva käytetty osuu kohdalle.

Ammattikokit hehkuttavat ymmärrettävästi terästä keveytensä ja kestävyytensä takia. Ja luultavasti siksi, että kaasuliedellä ohut pohja mahdollistaa nopean lämmön säätämisen, Jos innostuisin kokeilemaan terästä sähköliedelläni, kannattaisi ehkä valita aika pieni ja korkeareunainen pannu, jollaisissa pohja pysyy varmemmin suorana?

Vierailija
60/77 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laskenut, ehkä kahdeksan. Hieman erilaisia pannuja eri käyttötarkoituksiin ja eri vaiheessa elinkaartaan, pinnoitetut pannut eivät ole ikuisia ja joku huonompi voi aikansa roikkua "varapannuna" ennen kuin lähtee metallinkierrätykseen. Pinnoitteen lisäksi suurin ongelma nykypannuissa pohjan vääntyminen, aika harva pannu pitää muotoaan kovin pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi