Montako paistinpannua teiltä löytyy? Meillä niitä on liki 30...
Mies on ollut jossain vaiheessa ammattikokki ja keittiön varusteet ovat sitten sitä luokkaa. On useantyyppisiä hiiliteräksisiä, ruostumattomia ja alumiinipannuja ja kaikki nämä roikkuvat hienosti keittiössämme esillä. Lisäksi on vino pino pieniä valurautaisia pannuja joista välillä tarjoillaan ruoka-annokset aivan kuin ravintolassa konsanaan. Ihana mies! 😍
Kommentit (77)
Yksi Ikean pannu ja pari valurautaista eli yhteensä kolme.
Yks. Hiiliteräsoa nu ja se käy kaikkeen. Jopa uuniin, koska siinä on kahvat.
Kolme erikokoista, Saksasta hankittua, taottua hiiliteräksistä pannua (ovat kokonaan rautaa ilman muoviosia, joten toimivat myös kesäasunnon puuhellalla) ja lisäksi ovat kuokkukahvaisia, joten ripustaminenkin on helppoa. Lisäksi löytyy kattilankahvainen maalaispannu, joka toimii myös uuniastiana. Niillä mennään.
Olen itsekin ollut keittiössä töissä, eikä niitä paistimia niin montaa tarvita. Omissanikin on melkein jo liikaa.
Yksi. En tee enemmällä mitään ja pysyy helpommin puhtaana joka käytön jälkeen.
30?
Mä luulin, että mulla on tosi paljon, kun on 12.
Siinä aivan liikaa ja heivaankin niitä putkirempan tieltä roskalavalle. Osa tosi huonokuntoisia.
Löytyy siis blinipannu, neljän aukon lettupannu, wokkipannuja pari, tefloneita, valurautaa joka koko jne.
Kaikki periaatteessa käytössä kyllä, mutta vähemmälläkin pärjää :D
Ai mä luulin että sua ärsyttää kun on niin paljon turhaa keittiökamaa. Mulla on yksi, sain sen lahjaksi joskus 90-luvun lopulla. Haaveissa olisi kyllä valurautapannu, nykyinen on teflonia.
Pannuja on yksi ainokainen, 20 cm rosteripannu. Sillä pärjää yksinelävä oikein hyvin.
Meillä on valurauta wokki-pannu,sitten yksi sellainen törkeän painava pannu jolla mies paistaa yleensä pihvit (siis ihan hirveän painava saan kaksin käsin pitää kiinni kun tiskaamisen jälkeen laitan kaappiin) ja sitten kaksi valurauta peruspannua, yksi lettupannu jossa ne reiät letuille ja sitten sellainen pikkuruinen pannu.
Eli 6 pannua ja vähemmälläkin varmaan pärjättäisiin.
Eiku jaa, ne kaksi peruspannua ei kai ole valurautaa vaan rosteria? En edes tiedä. :D pannu ku pannu. T.29
3 paisinpannua ja 4 erikokoista kattilaa.
0/5 provo😍
Anopilla oli säästetty vuosikymmenien pannut:) viili ja jukurttipurkit sekä voirasiat
Ei ollut aikaa lukea viestiketjua läpi, vaikka se olisi varmasti ollut tosi kiinnosstava ja opettavkin.
Innokkaana kotikokkina totean vain sen, paistipannu tulee valita ruokalajin mukaan.
Halvoista paistinpannuista ei ole mihinkään, vaan toki ne riittävät jauhelihan paistamiseen ja muuhun ruuan valmisruuan pikaiseen kypsemtämiseen. Tosin halpa jauheliha, tarvitsee pitkän kypsennysajan.
Teflonpannulla ei liene kukaan ole yrittänty paistaa kalliita sisäfile pihvejä, eikä muutakan ensiluokkaista liharuokaa.
Yksi ja ainoa hyvä paistinpannu on valuraitapannu ja hiiliteräspannu.
Tämän tietää jokainen, joka yrittänyt hyvää lihaa paistaa, muualla kuin uunissa.
Ja niinkuin aina: tää on ainoastaan mun henkilökohtainen mielipide, jota on edesauttanut, mieheni sisar, joka tekee ammatikseen ruokaa suositussa ravintolassa.
Paistienpannujen lukumäärällä ei väliä, täytyy vain olla paras paistinpannu tietylle ruualle.
Aiheelle vihkiytyntyt kotikokki varmasti tietää, mitä tarkoitan.
Maukkaita ruokahetkiä kaikille kotikokeille!
Yksi paistinpannu löytyy. Kattiloita on kaksi.
- Sinkkunainen 25v.
Laita mies palauttamaan varastamansa pannut.
3. Kaksi peruspannua ja yksi korkeareunainen wokkipannu.
Wok-pannu, iso tavallinen paistinpannu, pienempi lettupannu, 2 valurautaista ja laadukasta pannua, valurautainen pikkulettupannu ( maailman paras keksintö) ja lahjaksi saatu keraaminen pannu joka vain odottaa roskiinheittoa. Eli 7 pannua.
Vierailija kirjoitti:
Wok-pannu, iso tavallinen paistinpannu, pienempi lettupannu, 2 valurautaista ja laadukasta pannua, valurautainen pikkulettupannu ( maailman paras keksintö) ja lahjaksi saatu keraaminen pannu joka vain odottaa roskiinheittoa. Eli 7 pannua.
Hupsista. Unohdin ison teräksisen paistokasarin, jossa haudutan tomaattikastikkeita, eli 8.
Kaksi. Toinen on iso korkealaitainen, ja toinen keskikokoinen normaali pannu, teflonpinnotteisia molemmat. Aiemmin oli 4 pannua, mutta kun kaksi niistä meni huonoiksi niin totesimme että ei hankita uusia tilalle, koska kahdellakin pärjää tosi hyvin eikä vie niin paljon tilaa.
Ei 30 pannua väärin ole jos se sopii omaan elämäntyyliin ja haluaa että niitä on niin paljon, mutta tuntuu hassulta että niitä pitäisi olla noin paljon jotta voi tehdä ravintolatasoista ruokaa.