26 vuotias ja totaalikokematon
Saas nähdä joko nyt aiheesta saisi keskustella kun aiemmin päivällä keskustelu hävisi kuin pieru saharaan. Oli suht aktiivista keskustelua aiheesta ennen aloituksen poistamista. Toivottavasti tällä kertaa aloitus säilyisi.
Eli aihe tiivistettynä, Ap:lla tuli 26-vuotta täyteen ja suurin saavutus naisten kanssa on yksi halaus vuonna 2008.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halua poikaystäväksi kokematonta miestä.
Miehen pitää tietää, miten hommat menee, olla itsevarma.Kyllä halut hiipuu heti, jos joku kokematon alkaa sählätä.
Noniin juu kyllä, naisen ei sit tarvi tietää mistää mitään ja miehen syytä kaikki jos menee vituiks. Mite ois semmone että nainenki kantas kortensa kekoon jotta tapahtuma olis miellyttävä kummallekin. Ja oot muute iteki ollu kokematon joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härregyyd, Naispelkoko siellä!?
Tuskin nyt sentään kyse on mistään naispelosta. Kuitenkin pärjään naisten kanssa jotenkin, vaikka en saa mitään romanttisempaa aikaan.
Ap
No hyvä. :)
Tarkoitin kuitenkin oikeasti palstahahmoa, joka kirjoitteli täällä nelisen vuotta sitten nimellä Naispelko22. ;) Oli todella sympaattinen hahmo, jota jäin vähän kaipaamaan. Huumorintajusi kuulostaa kovin samalta ja ikäkin täsmäisi. :)
Joka tapauksessa tsemppiä sulle tulevaan - etköhän jonkun vielä löydä, kunhan et tee kokemattomuudesta elämää suurempaa asiaa. Kuten täällä on jo aiemmin osa kommentoinut, uskon minäkin, ettei aidossa suhteessa tarvitse pelätä sitä, että kokemattomuuden takia arvosteltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä olin häissä, joissa kymmenen vuotta sinua vanhemmalla sulhasella oli elämänsä ensimmäinen - ja toivomme, että myös viimeinen! - tyttö/naisystävänsä morsiamena. Suhde oli mallia "kaikki tapahtui todella nopeasti".
Tänä keväänä parille syntyi vauva.
Toivon, että sinulle löytyy oma perhe hieman nopeammin!
Ehkäpä kohdalleni sitten joskus käy noin. Harmi vaan, että en oikein näe itseäni minään nopean toiminnan miehenä. Siinä varmaan yksi syy sille miksi naisasiat menee jokseenkin persiilleen. Haluan tutustua kunnolla ja hommat ehtiikin mennä ystävyyspohjalle.
Ap
Miksi teet näin jos tiedät että se ei toimi? Ehtii sitä tutustua seksin jälkeenkin.
Koska tarvitse sen ajan tutustua ihmiseen, että pystyn luottamaan toiseen ja näkemään vähän senkin, että millainen hän on. En osaa oikein olla tuntemattoman ihmisen kanssa normaalisti.
Ap
Etkä tarvitse. Tämä on tekosyy jonka taakse menet piiloon kun et uskalla yrittää.
Kyllä vaan tarvitsen. Jos pitäisi kylmiltään mennä tekemään jotain aloitetta naiselle niin ei siitä tulisi senkään vertaa mitään kuin tutummalle naiselle tehdessä. Kyllähän siitä "ongelmasta" pääsisi eroon toistamalla, mutta kun en osaa kiinnostua tarpeeksi ihmisestä jota en tunne. Hyvin usein vaan käy niin, että ne parhaat tyypit on niitä joista ei etukäteen ajattele mitään seksuaalista, mutta kun tutustuu niin paljastuvat mitä hienoimmiksi ihmisiksi. Harmi vaan, että siinä vaiheessa tosiaan on jo syvällä friendzonella.
Ap
Eihän sitä nyt kylmiltään mennä paukauttamaan. Se menee niin että ensin on treffit, jossa käyttäydytään ihan tavallisesti. Jos on hauskaa siitä voidaan ehkä siirtyä jonnekkin tai tavata toisen kerran. Tilanne etenee niin että katsot pitempään silmiin kuin normaalisti. Se on viesti. Kaikki elävät olennot ymmärtävät tuon viestin. Voit koskettaa kättä tai hiuksia, sopivan tilanteen tullen voit halata... vähän liian pitkään, katsoa taas silmiin ja jos toinen katsoo takaisin suudella varovasti... tämän jälkeen ehkä voit voit suudella himokkaammin, ja tässä vaiheessa nainen kyllä kertoo menettekö makuuhuoneeseen vai pitääkö hänen mennä juuri nyt hoitamaan äidin kissaa tms. Mitään sanallista aloitetta ei tehdä missään vaiheessa. Silmät, kädet, silmät, suu...
Tähän olinkin illalla jo vastaamassa, mutta kello oli yli 23, niin jäi viesti vähän piippuun.
En minä pääse treffeille koskaan. Netissä saan aikaan korkeintaan muutaman viestin mittaisen keskustelun ja siihen se sitten jää. Pahoin pelkään, että treffit eivät edes kohdallani toimi, koska olen aikas helkkarin tylsä tyyppi, ja pidemmän tutustumisen jälkeen ehkä pääsen paremmin oikeuksiini. Arkielämän ihastumiset taas tosiaan tapahtuvat pitkän tutustumisen kautta ilman varsinaista treffeillä käyntiä, vaikkakin tavallaan treffailuahan sekin on, että tapaa kaveripohjalta ja tutustuu sitä kautta.
Ja se on varmaan normaalin ihmisen todella vaikeaa käsittää miten haastavaa on tulkita mitään merkkejä toisesta ihmisestä jos on oikeasti ihan kokematon ja täys tampio mitä noihin asioihin tulee. Heittäisin melkeinpä esimerkkinä sen, että et osaa ajaa autoa, etkä ymmärrä autoista yhtään mitään. Silti sinut isketään auton rattiin ja käsketään heittämään vähän lenkkiä Helsingissä. Hyvähän siitä seuraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, millainen persoona olet?
Vaikutat hyvin samantyyliseltä kuin mieheni ja hänen ystävänsä. Kaikki ovat hyvin älykkäitä, pohdiskelevia, maailmaa omalaatuisella tavalla katselevia nörttejä, rehellisiä, luotettavia ja kilttejä. Toisaalta ovat aika jähmeitä, itsepäisiä, hyvin hitaasti lämpeneviä, vähän ehkä jopa aspergertyyppisiä piirteitä eli missään nimessä ei sulavia herrasmiehiä, jotka vurmaisivat naisen.
Itse olen ajatellut niin, että jollain tapaa tällainen miestyyppi tarvitsee vastakohdan puolisokseen, joka kuitenkin on riittävän outo (hyvällä tavalla) ja älykäs. Miehen kaverit ovat löytäneet Tinderistä parisuhteen muutaman vuoden vanhempana kuin sinä nyt. Heillä on valttikorttina ehdottomasti älykkyys ja rauhallisuus ja niitä kannattaa tuoda epäsuorasti aina esille. Luulen, että sieltä voisi löytyä helpoiten samoista asioista kiinnostuneita ja aitoja ihmisiä.
Varmaan aikaslailla kaikki mainitsemasi ominaisuudet osuvat minuun paitsi älykkyys. Olen minä mielestäni ihan huumorintajuinenkin, mutta kaipa kaikki meistä omalla tavallaan ovat. Sitä huumoriakin kun on niin monenmoista.
Tinderiä olen miettinyt, mutta se juna taisi mennä jo. Käsitykseni mukaan siellä enää nykyään metsästellään seksiä varsin pinnallisissa merkeissä, ja kun en nyt mikään miesmalli ole niin vähän kämäiset kortit on jaettu siihen hommaan meikäläisen osalta. Eikä se ihan pelkkä seksi nyt niin paljoa kiinnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta kannattaako naiselle kertoa että on kokematon vai yrittää burgeroida tilanteessa jotain? Jos tapaa jonkun ja tilanne meinaa mennä kuumaksi.
Tätä olen minäkin välistä pohtinut. Sitä jos väittää olevansa kokenutkin panomies niin nainen ihmettelee, että mikäs jantteri se tämä oikein on kun ei osaakaan mitään. Jos taas kertoo ettei ole koskaan seksihommia kokeillutkaan, niin nainen taas alkaa pohtia, että mikäs tuossa miehessä oikein on vialla. Varmaan pitäisi kehitellä joku oikein hyvä tarina sille kokemattomuudelleen, tai sitten sanoa olevansa vain vähän kokenut. Oikean ihmisen kanssahan ei varmastikaan ole edes mitään ongelmaa sen kokemattomuuden kanssa, mutta meitä kun on niin monenlaisia tässä maailmassa. Itse en näkisi suurenakaan ongelmana mainita mahdolliselle naiselleni, että poikuus on tallella, koska en tosiaan ihan ensimmäisenä olisi sinne sänkyyn hyppäämässä. Hidas tutustuja kun olen. Tässä sitten taas tullaankin siihen, että todennäköisyydet siihen naisen saamiseen ovat pienet, koska se hidas tutustuminen ja himmailu. Kai sitä vaan pitäisi alkaa normaaliksi ihmiseksi ja kuksauttaa ensimmäistä vastaan tulevaa naista vailla mitään tunteita häntä kohtaan. Olisipa edes yksi "ongelma" elämässä vähemmän.
Ap
Elä valita! Enemmän sinulla on kokemusta kuin minulla!
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härregyyd, Naispelkoko siellä!?
Tuskin nyt sentään kyse on mistään naispelosta. Kuitenkin pärjään naisten kanssa jotenkin, vaikka en saa mitään romanttisempaa aikaan.
Ap
No hyvä. :)
Tarkoitin kuitenkin oikeasti palstahahmoa, joka kirjoitteli täällä nelisen vuotta sitten nimellä Naispelko22. ;) Oli todella sympaattinen hahmo, jota jäin vähän kaipaamaan. Huumorintajusi kuulostaa kovin samalta ja ikäkin täsmäisi. :)
Joka tapauksessa tsemppiä sulle tulevaan - etköhän jonkun vielä löydä, kunhan et tee kokemattomuudesta elämää suurempaa asiaa. Kuten täällä on jo aiemmin osa kommentoinut, uskon minäkin, ettei aidossa suhteessa tarvitse pelätä sitä, että kokemattomuuden takia arvosteltaisiin.
Aa, ok. Eipä ollut tuttu juttu. Vähän ihmettelinkin sitä kun Naispelko olikin isolla kirjoitettu. Ehkäpä hänet vielä jossain kohtaat.
Ja kiitoksia vain tsempeistä, niitä onkin suht mukavasti tullut. Mukava huomata, että suurin osa viesteistä on kaikkinensa ollut varsin positiiviseen sävyyn riipustettuja, eikä minua nyt ihan täysin maanrakoon ole haukuttu. Toivottavasti tällainen keskustelu auttaa muitakin kaltaisiani miehiä ja naisia joille kumppanin löytäminen tuottaa lieviä haasteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halua poikaystäväksi kokematonta miestä.
Miehen pitää tietää, miten hommat menee, olla itsevarma.Kyllä halut hiipuu heti, jos joku kokematon alkaa sählätä.
No ei se perusseksi esileikkeineen mitään rakettitiedettä ole. Ei se mies kauan kokemattomana pysy ja jos on halukas oppimaan, tietää kyllä aika pian, miten hommat menee
Vierailija kirjoitti:
No itse olen jo lähempänä neljääkymppiä ja edelleen ilman seurustelukokemuksia. Lakkasin välittämästä ja etsimästä noin 33-vuotiaana ja se teki minusta huomattavasti onnellisemman. En enää odota miehiltä mitään, plus oikeastaan kaikki perheelliset tai seurustelevat kaverini ovat usein riidoissa tai valtavan stressin alla. Ei se näytä kovin ruusuista olevan sekään.
Missä olet? Olen itsekin melkein lakannut etsimästä. Suoraan sanottuna usko meinaa loppua. Musta olisi romanttinen ajatus että kaksi yli kolmikymppistä jotka eivät ole koskaan seurustelleet alkaisivat tapailla. Kumpikin olisi samalla viivalla. Kummallakaan ei luurankoja kaapissa eikä sydänsuruja.
Sama täällä 23v nainen. Ainoat fyysiset mieskontaktit olleet peruskoulun halipäivät ja pakolliset tanssitunnit 😂
Mitäs tuosta. Itse olen 42-vuotias totaalikokematon. Kaikille ei ilmeisesti vain ole tarkoitettu ketään, en keksi sen kummempaa selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kiinnostaisiko tutustua?
Eriskummallinen tarjous. En minä suoraan kieltäydykään jos halua on tutustua minuun. Ehkä ihan alkuun kiinnostaisi tietää jotain sinustakin, ikää sun muuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä 23v nainen. Ainoat fyysiset mieskontaktit olleet peruskoulun halipäivät ja pakolliset tanssitunnit 😂
Itsekin sain halauksen halipäivänä! Ja tottakai tanssitunnit. Mutta ihan ok saldo siitä huolimatta, eihän kukaan halipäivänäkään pakottanut halaamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kannattaako naiselle kertoa että on kokematon vai yrittää burgeroida tilanteessa jotain? Jos tapaa jonkun ja tilanne meinaa mennä kuumaksi.
Tätä olen minäkin välistä pohtinut. Sitä jos väittää olevansa kokenutkin panomies niin nainen ihmettelee, että mikäs jantteri se tämä oikein on kun ei osaakaan mitään. Jos taas kertoo ettei ole koskaan seksihommia kokeillutkaan, niin nainen taas alkaa pohtia, että mikäs tuossa miehessä oikein on vialla. Varmaan pitäisi kehitellä joku oikein hyvä tarina sille kokemattomuudelleen, tai sitten sanoa olevansa vain vähän kokenut. Oikean ihmisen kanssahan ei varmastikaan ole edes mitään ongelmaa sen kokemattomuuden kanssa, mutta meitä kun on niin monenlaisia tässä maailmassa. Itse en näkisi suurenakaan ongelmana mainita mahdolliselle naiselleni, että poikuus on tallella, koska en tosiaan ihan ensimmäisenä olisi sinne sänkyyn hyppäämässä. Hidas tutustuja kun olen. Tässä sitten taas tullaankin siihen, että todennäköisyydet siihen naisen saamiseen ovat pienet, koska se hidas tutustuminen ja himmailu. Kai sitä vaan pitäisi alkaa normaaliksi ihmiseksi ja kuksauttaa ensimmäistä vastaan tulevaa naista vailla mitään tunteita häntä kohtaan. Olisipa edes yksi "ongelma" elämässä vähemmän.
Ap
Jos se on noin yksinkertaista, niin tee se. Kun et sille naisellekaan mitään sen enempää lupaa, niin asia on täysin ok.
Been there, done that. Olin 26-vuotiaana vielä neitsyt ja muutenkin hyvin kokematon. Lukioiässä yhden pojan kanssa pari kertaa vähän halaillut ja pussaillut ja muutama vuosi myöhemmin yksien deittien päätteeksi yhden suudelman vaihtanut erään miehen kanssa. Muistan, että asia vaivasi mua useamman vuoden aika paljon. Etenkin kaipasin ihastumisen ja rakastumisen tunnetta, asioiden ja arjen jakamista jonkun kanssa, lähellä olemista jne, mutta kyllähän sitä välillä tuntui, että haluaisi jo kokea muutakin seksiin liittyvää kuin ns. oma kiva. Jotenkin pelkäsin myös paljon sitä, että jos joskus se päivä vielä tulee eteen kun pitäisi kertoa jollekin miehelle miten kokematon olen, niin mitä hän ajattelee ja miten reagoi. Hävetti tyttöjen illoissa, kun kaverit höpöttelivät seksikokemuksistaan, ja itse vaan hymyilin vieressä ja sanoin, etten tahdo puhua sellaisista aiheista. Kaverit luulivat, että olen vain yksityinen ja siveellinen ihminen, koska ainoastaan parhaimmalle ystävälleni kehtasin kertoa, mikä oikeasti oli totuus.
Jälkiviisaana voin nyt todeta, että turhaa stressasin ja harmittelin niin paljon. Ensinnäkin elämässä oli paljon muuta hyvää, vaikka sinkku olinkin, ja olisi vain pitänyt enemmän keskittyä niihin asioihin. Olin ihan onnellinen, mutta olisin voinut olla paljon onnellisempikin, jos olisin vain asennoitunut ja suhtautunut eri tavalla - liikaa tuhlasin aikaa yksinäisyyden ja kokemattomuuden surkutteluun. Ja mitä seksiin yms tulee, kyllä sekin aika koitti, kun pääsin sitä harrastamaan. Olin silloin 28-vuotias, kun tapasin nykyisen mieheni ja muutamaa viikkoa vaille 29-vuotias meidän harrastaessa seksiä ensimmäisen kerran. Ihan hyvin hän suhtautui kokemattomuuteeni ja oli aluksi oikein huomaavainen ja varovainen. Nyt tuosta on noin 1,5 vuotta ja seksielämä sujuu erittäin hyvin, kuten elämä ylipäätäänkin :)
Niin ja jos joku miettii miksi olin neitsyt/kokematon noin vanhaksi asti, uskon, että siihen on monia syitä. Olen ihan "normaali" ja ulkonäkökin ihan ok eikä ole mitään miesvihaa tai muuta todellakaan. Mutta ujous, epävarmuus, huono tuuri (= en vaan kohdannut sopivaa miestä) yms vaan vaikuttivat asiaan. Ja tottakai se, että en halunnut yhden yön juttuja ollenkaan, ne eivät vain ole mun juttu. Varmastihan jotain sänkyseuraa baarista tai jostain löytyy 99% kelle tahansa, mutta itse tahdoin pitää kiinni omista ajatuksistani ja arvoistani sen suhteen.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos se on noin yksinkertaista, niin tee se. Kun et sille naisellekaan mitään sen enempää lupaa, niin asia on täysin ok.
Kun se olisikin niin yksinkertaista. Mutta kun olen tällainen helvetin sekamelska koko ukko kaikkine tunteineni ja toiveineni. Ja kun en ole mikään komistuskaan, niin en ehkä olisi ihan sitä mitä yhden yön jutuilta toivotaan.
Ap
Tsemppiä! Oma ukkokulta eli pitkälle päälle 35 kokemattomana ennenkuin minut kymmenen vuotta nuoremman tapasi.
Nyt ollaan aviossa ja lapsiakin siunaantunut.
Elikkä ei muutakuin katse eteen ja tutustuun ihmisiin. Omalla tavalla, omalla tyylillä:)
Positiivista kannustusta, mutta kun aasi hakkaa päätään seinään vuosia alkaa jossain kohtaa väittämän uskottavuus kärsiä...