Raamattu kieltää avioerot ja uudelleen avioitumiset
Raamattu kieltää avioerot ja uudelleen avioitumiset
https://mediakirjasto.sley.fi/mediakirjasto/2582/avioero-ja-uusi-avioli…
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä r*nkkaamistakaan suositella, raiskauksen uhrit on kivitettävä ja sitä rataa.
Itsetyydytys on ihan ok Raamatun valossa.
T. UskisKyllä siellä jossain kohtaa kielletään tuhlaamasta siementä.
Puhut roskaa. Raamattu on kerta kaikkiaan hiljaa masturboimisesta. Onanin tapausta joskus siteerataan juuri tuon siemenen hukkaamisen tiimoilta, mutta siinä on kyseessä perintöoikeudellinen asia; Onan tykkäsi kyllä panna velivainaansa leskeä (joka oli itse asiassa hänen velvollisuutensakin), mutta veti ulos ja laski lakanoille ettei nainen saisi lasta. Joka sitten olisi Onanin sijasta perinyt veljen omaisuuden.
Onanin synti oli siis perimmiltään ahneus, ei siemenen hukkaaminen.
Raamattu tuomitsee haureuden, irstauden ja saastaisuuden. Ennen uskovaiset sanoivat että itsetyydytys on itsesaastutusta. Haureuden henki menee ihmiseen kun hän harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon että Jumala ymmärtää jos avioliitossa on paljon kärsimystä että erotaan. Ei Jumala sitäkään halua että ihminen joutuu elämään jatkuvan pelon ja vallankäytön vallassa liitossa (alkoholi, narsismi yms). Aina tietenkin voi rukoilla että kaikki muuttuisi parempaan suuntaan. Mä olen uskovainen itse, aika suvaitsevainen ja laajakatseinen.
Mitä vikaa on asumuserossa?
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta mikähän teki juuri Jeesuksesta sellaisen hahmon, että hänen kulttinsa levisi maailmanlaajuiseksi. Tuollaisia "opettajia" oli monia muitakin. Jostain olen kyllä lukenut että Jeesuksia oli useampia, eli legendat hänestä pohjautuisivat useampaan henkilöön.
Tämä on varmaan aika oleellinen syy menestykselliselle kultille
Vierailija kirjoitti:
Raamattua voi tulkita monella tavalla. Tämä pitää muistaa.
Tapoja voi olla monia mutta ne voidaan jakaa yksinkertaisesti kahteen eri ryhmään:
oikea (1 kpl)
väärä (kaikki loput)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä r*nkkaamistakaan suositella, raiskauksen uhrit on kivitettävä ja sitä rataa.
T. UskisKyllä siellä jossain kohtaa kielletään tuhlaamasta siementä.
Puhut roskaa. Raamattu on kerta kaikkiaan hiljaa masturboimisesta. Onanin tapausta joskus siteerataan juuri tuon siemenen hukkaamisen tiimoilta, mutta siinä on kyseessä perintöoikeudellinen asia; Onan tykkäsi kyllä panna velivainaansa leskeä (joka oli itse asiassa hänen velvollisuutensakin), mutta veti ulos ja laski lakanoille ettei nainen saisi lasta. Joka sitten olisi Onanin sijasta perinyt veljen omaisuuden.
Onanin synti oli siis perimmiltään ahneus, ei siemenen hukkaaminen.
Raamattu tuomitsee haureuden, irstauden ja saastaisuuden. Ennen uskovaiset sanoivat että itsetyydytys on itsesaastutusta. Haureuden henki menee ihmiseen kun hän harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella.
Niin... uskovaiset sanoivat... että saastaisuus on sitä tai tätä... Uskovaiset sanoivat myös että punaisten vaatteiden käyttäminen on syntiä.
Jospa pitäydytään raamatun selkeässä opetuksessa eikä aleta kasailemaan ja sälyttämään ihmisten selkään niitä ”raskaita taakkoja, joita te itse ette tahdo sormellanne liikauttaa”?
Näin sanoi Jeesus kirjanoppineille ja fariseuksille isien perinnäissäännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon että Jumala ymmärtää jos avioliitossa on paljon kärsimystä että erotaan. Ei Jumala sitäkään halua että ihminen joutuu elämään jatkuvan pelon ja vallankäytön vallassa liitossa (alkoholi, narsismi yms). Aina tietenkin voi rukoilla että kaikki muuttuisi parempaan suuntaan. Mä olen uskovainen itse, aika suvaitsevainen ja laajakatseinen.
En ymmärrä kysymystäsi tässä yhteydessä... Ei mielestäni mitään, jos yhteiselo on vaikeaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystäsi tässä yhteydessä... Ei mielestäni mitään, jos yhteiselo on vaikeaa yhdessä.
Yhteiselo erikseen on vielä vaikeampaa. 🤣
Raamattu kieltää eroamisen, totta. Ja käskee jakamaan omaisuutensa köyhille ja sitten seurata Jeesusta.
Herrat ja rouvat, olkaa hyvät vaan.
Onneksi tuo satukirjan tarinoilla ei ole mitään merkitystä omilla aivoillaan ajattelevien elämään.
Raamattu on pronssikautisten lammaspaimenien tunkkaisia ajatuksia todellisuudesta. Propagandaa ja pelottelusatuja heikoille lukutaidottomille ääliöille, jotka eivä uskalla ja osaa ajatella omilla aivoillaan.
Raamatusta löytyy kaikenlaisia kieltoja joita kukaan ei tunnu noudattavan. Rapujen syöminen on kiellettyä ja kahdesta eri langasta tehtyyn vaatteeseen ei saa pukeutua. Eipä paljon tunnu nämäkään käskyt vaikuttaavan ihmisten elämään.
Suurin syy taitaa olla siitä, että tosi harva on edes lukenut koko kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa Raamattua se tuodaan esille? Tiedän monta uskovaista, jopa pappeja jotka on eronnu.
Papitkaan eivät enää elä Raamatun mukaan. Eroavat ja vihkivät eronneitakin uudelleen naimisiin.
Papit elävät kuin muutkin. Eroavat, pettävät ja menevät uusiin avioliittoihin/avioliittoihin ja heistä löytyy homoja, lesboja eli koko ihmiskunnan kirjo. Myös löytynee kaikenlaisia rikollisia ,jopa pedofiilejä, insestiin sortuneita jne...varkaita, talousrikollisia, murhaajia, tappajia...
Vierailija kirjoitti:
Raamattua voi tulkita monella tavalla. Tämä pitää muistaa.
Sitä ei tarvitse tulkita lainkaan. Sen voi jättää täysin huomiotta. Tämä pitää muistaa.
Niin kieltää, mutta Jeesus sanoi, että antakaa puolisolle erokirja. Tämän hän sanoi siksi, että ihmiset ovat kovasydämisiä. Minä vihaan hylkäämistä, sanoo Jumala. Se on aika jyrkästi sanottu. Avioliitto oli Raamatun aikoina oikeastaan kokonaan ajateltu lisääntymistä varten, lasten kasvuympäristöksi ja myös naisten elatusta varten. Nyt nämä asiat ovat toisin. Nykyään avioero ei tarkoita heitteille jättöä, jota Raamatun aikana avioero tarkoitti.
Oleellista on se, miten kohtelemme toisiamme ja miten korjaamme elämäämme niin että voisimme elää tasapainoista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uskis
Se on enemmän kuin ok, ihan ilman Raamatun kirjoittajien mielipidettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Oleellista on se, miten kohtelemme toisiamme ja miten korjaamme elämäämme niin että voisimme elää tasapainoista elämää.
Aivan ja tätä varten ihmisellä on omatunto, moraalintaju ja empatiakyky. En minä ainakaan tarvitse elämänohjeita sen paremmin Raamatusta kuin Kalevalastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kuten aviorikoksetkin. Mutta möykätäänkö näistä samalla tavalla kuin homoseksuaalisuuden synnillisyydestä? Ei, vasn meillä on piispaehdokkaanakin vaimoaan piessyt pettäjä. En ole ikinä ymmärtänyt, millä perusteella sieltä satukirjasta poimitaan ne asiat, jotka "pätevät" tänäkin päivänä ja ne jotka eivät.
Kuka?
Papitkaan eivät enää elä Raamatun mukaan. Eroavat ja vihkivät eronneitakin uudelleen naimisiin.