Pärjääkö yksineläjä hyvin, jos jää kaikkien laskujen jälkeen 750-800 euroa kuussa?
Kommentit (35)
Siis 25 euroa päivälle. Luulisi riittävän. Ihmisestähän toi on kiinni. Itse pärjäisin huomattavasti vähemmälläkin, mutta vaimolleni tuo ei riittäisi alkuunkaan.
-ootko varma että maksullisiin ei mee ton enempää rahaa?!?! :D:D:D
No minä olen perheenäiti jolla palkka 800e.....
Jos on auto ja asuu vuokralla, aika perustasolla pitää elää että pärjäisi. Muttei tarvitse pelätä vuokrarahojen tai ruoan loppumista
Mulla jää "kaikkien laskujen" jälkeen noin 900. Elämä on hyvä mutta ei tällä menolla asuntolainoja makseta. Toivottavasti pääsen jossain vaiheessa asumaan naiseni omakotitaloon, sen pitäisi laskea reaalikuluja pari sataa.
Vierailija kirjoitti:
Taas tää mystinen kaikki laskut.
Minun laskuihini kuuluu vuokra, sähkölasku, puhelimeen puheaikaa, mokkulaan nettiaikaa. En tiedä mitä muita laskuja muille tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun laskuihini kuuluu vuokra, sähkölasku, puhelimeen puheaikaa, mokkulaan nettiaikaa. En tiedä mitä muita laskuja muille tulee.
Vesilasku, vakuutukset, bensalasku, jätelasku, autolaina, remonttilaina ja ruokalasku. Nämä meillä.
Vierailija kirjoitti:
No halutessaan 400e saa säästöön suht siedettävästi vielä. Sitä pienemmät summat helposti. Ite pystyisin elään 200e/kk tarpeen vaatiessa niin ettei tunnu liian pahalta.
Suht pihisti saa elää jos 400 € meinaa laittaa säästöön. Tietysti jos ei vapaa-ajalla harrasta mitään mikä maksaa tai käy misään tapahtumissa, puhumattakaan siitä, että tulee vaikka pakollisia hammaslääkäri- ja apteekkikuluja. Myös vaatetta täytyy välillä ostaa jne..
Tietystihän tuosta pitäisi sjoituksiin laittaa se 300-400 euroa, mutta eiköhän sillä lopulla toimeen tule.
Meillä pärjätään tuolla summalla, vaikka meitä on neljä!
Mä laitan tuosta vastaavasta summasta jo säästöönkin rahaa. Mulla n. 600 euroa kuussa ruuat, matkakortti, elokuvat ja muut shoppailut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesilasku, vakuutukset, bensalasku, jätelasku, autolaina, remonttilaina ja ruokalasku. Nämä meillä.
Tuo mystinen "Kaikki laskut" näyttää olevan eri ihmisille ihan erilaista. Jollekin siihen kuuluu lainoja ja ruokalasku. Unohtakaa tuo typerä termi. Tai vaihtakaa se termiin "keskipitkän aikavälin sidotut kuluerät". Edellinen kirjoittaja ei ole keskipitkällä aikavälillä sitoutunut bensaan eikä ruokalaskun suuruuteen.
Selviää hyvin. Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 500, silläkin elää mutta tiukkaa tekee. Tällä hetkellä loppukuuksi rahaa 150 e, sillä ei ihan taida pärjätä.
Jos kaikkien kulujen jälkeen jää 800e niin eikö siitä saa 800e säästöön?
Itellä jää lähes 2 000 kuussa jos en keksi jotain turhaa ostettavaa.
Mulla jää kaikkien laskujen jälkeen käytettäväksi noin 150 e /kk. Tuosta pitää sitten toki vielä ruokakin maksaa. Näin olen elänyt viimeiset 20 vuotta. Ei tässä matkustella tai säästetä, mutta kai tätä joku ehkä eloksi kutsuisi.