Pärjääkö yksineläjä hyvin, jos jää kaikkien laskujen jälkeen 750-800 euroa kuussa?
Kommentit (35)
Jos laskujen ja vuokran jälkeen jää satanen kuussa nii hyvin pärjää. Kaikki muu on plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on auto niin siihen saa varata 300-400/kk kaikkinensa. Ei tuolla herroiksi elellä
Autoa ei ole, kuljen julkisilla. Siihen menee vain reilu 50 euroa kuussa. ap.
No todellakin pärjää. Olen opiskelija jolla 2 lasta ja ei jää tuon vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas tää mystinen kaikki laskut.
Omassa tapauksessani asumiskulut, sähköt, kotivakuutus, netti ja puhelin. ap.
Jos kaikkien laskujen jälkeen jää tuo niin sen verran jää yli, eli hyvin kasvaa säästösalkku.
Mitä ap tarkoittaa pärjäämisellä? Meillä kun ei ole mitään absoluuttista köyhyyttä, niin jokainen määrittele itse mikä kuuluu "normaaliin elämään" ja mikä taas on merkki liiallisesta köyhyydestä.
Itse olen tottunut sellaiseen tulotasoon, että saan juuri ja juuri 800e riittämään elämiseen (siis käyttöraha, säästöön toki menee osa lisäksi), vaikka ei ole tällä hetkellä edes autoa. Toisaalta on nyt elämänvaihe, että menee ylimääräistä rahaa oheistuotteisiin, kun olen vasta muuttanut ja laitan mm. pihaa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tää mystinen kaikki laskut.
Omassa tapauksessani asumiskulut, sähköt, kotivakuutus, netti ja puhelin. ap.
Kyllähän tuolla ruokansa ostaisi ja vähän huvittelisikin.
Oikein hyvin pärjää ja jää säästöönkin.
Nuo ovat minun tuloni, joista pitää maksaa myös ne laskut. Ja hyvin pärjään. Mutta pärjääminenhän riippuu siitä, miten suuret menot henkilöllä on, ei siitä paljonko hänelle jää rahaa.
25 euroa päivässä, miksipä ei pärjäisi hyvinkin. Jääkö säästöön mitään on ihan itsestä kiinni.
Itselläni "pakolliset" menot elämiseen laskujen jälkeen on noin 300-400 kuussa. Se mikä menee siitä yli on itseni hemmottelua.
No halutessaan 400e saa säästöön suht siedettävästi vielä. Sitä pienemmät summat helposti. Ite pystyisin elään 200e/kk tarpeen vaatiessa niin ettei tunnu liian pahalta.
Suunnittelee tulevien viikkojen kauppalistat ja joka päivälle sen päivän ateriat niin kyllä pärjää! T.2 ihmistä joilla menee kauppaan arviolta 15e/joka viikko
En pärjäisi. Ruokaan menee jo yli puolet tuosta, sitten lisäksi ripsihuollot, kynsihuollot, salikortit, merkkivaatteet ym. Ei riittäisi noin pieni summa.
No meillä jää kolmelle tuon verran. Eiköhän sillä yksikin pärjää.
Siis 25 euroa päivälle. Luulisi riittävän. Ihmisestähän toi on kiinni. Itse pärjäisin huomattavasti vähemmälläkin, mutta vaimolleni tuo ei riittäisi alkuunkaan.
Jos on auto niin siihen saa varata 300-400/kk kaikkinensa. Ei tuolla herroiksi elellä