Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa
En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.
Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.
Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.
Kommentit (589)
Ei sun vinkumista jaksa edes lukea kuin kaksi ensimmäistä sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturva on saanut huonosta tasostaan moitteita EU:lta. Muissa maissa on parempi sosiaaliturva. Voisiko rikkaat joskus antaa jotain takaisin, eikä aina köyhät?
Ihmisen perustarpeilla ryöstäminen pitäisi lopettaa aivan kokonaan. Vuokrat pitäisi sitoa elintasoindeksiin.
On se saatana, että asuntokeinottelulla jotkut rikastuu. Helvetin verenimijät ja loiset.
Niin, kuten esim se järjestö, jonka alajaosto vetää nyt uutta hallitusta.
Niin, kyllä mä sen tiedän. Joidenkin ku#sipäiden ahneudella ei vaan ole mitään rajaa. Tästä mun taloyhtiöstä muutti pois perhe saman kokoisesta kämpästä missä itse asun.
Kun he olivat 15-vuotta sitten muuttaneet tähän taloon, asunto oli uusi ja vuokra alle 600€, no nyt tämän samaisen kämpän vuokra on yli 900€.
Kaikki tämä on pois OSTOVOIMASTA.
Ja kaikista parasta tässä on se, että Kelalta et saa pennin jeesusta rahaa, koska "asunto on liian kallis"
En siis saanut toimeentulotukea, vaikka pakollisten menojen jälkeen kädessä oli pelkkää "tuhkaa".
Nyt mä olen töissä. ONNEKSI.
Tästäkin talosta on kohta puolet asukkaista muuttanut pois, koska elämä on ihanan kallista. Ja niin muutan minäkin kohta.
Tämä on täysin absurdia, väärin, syrjintää ja täysin epäoikeudenmukaista vastamista. Tulonsiirto rikkaille.
Ei kannata asua vuokralla jos asuu vähänkään pidempään samalla paikkakunnalla. Tietysti jos väliaikaisesti asuu esim. työn tai opiskelun takia vuoden tai kaksi jossain mistä tietää muuttavansa pois niin vuokraaminen on hyvä vaihtoehto tai paras on silloin oikeastaan työsuhdeasunto jonka työnantaja antaa käyttöön, eli osana palkkaa asunnon, josta toki menee työsuhdeasunnon verotusarvoa vastaava vero, verotusarvo on kuitenkin useimmiten matalampi kuin todellinen vuokra samasta asunnosta.
Asuntosijoittajaksi saa taas ryhtyä kuka vain jos on esim. palkkatuloja joita sijoittaa tai voi velallakin ostaa sijoitusasunnon ja lyhentää sen lainaa vuokratulolla eli vuokralainen ikään kuin maksaa sen asunnon hiljalleen vuokranantajalle omaksi. Vuokra-asunnoista on jopa pulaa eli vuokranantajaksi ryhtyminen on sosiaalisesti hyvä teko yhteiskunnan hyväksi kun vuokra-asuntoja on tarjolla enemmän jos näitä yksityiset asuntosijoittajst laittavat vuokralle suurien vuokrajättifirmojen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Mä en hyväksy minkäänlaista korotusta eläkkeisiin! Aivan käsittämätöntä, että työssäkäyvälle väestölle, lapsiperheille ja ylipäätään yhteiskuntaa nyt pystyssä pitäville ja tulevaisuudesta huolehtiville (lapset) lyödään keppiä käsille. Niiltä otetaan rahat, jotka voidaan sitten dumpata taas kerran esim. eläkeläisille.
Kertokaa YKSIKIN syy, miksi pienellä eläkkeellä elävien eläkettä tulee nostaa. Ne vanhanajan suurperheen äidit, kotiäidit, alkaa olla ihan jokainen kuolleita tai ainakin saavat leskeneläkettä. Takuueläkettähän ei leikkaa leskeneläke tai pääomatulot. Mikä tommoinen perustuki on, joka on suojassa kaikelta. Suurin osa näistä narisijoita on kuitenkin loisinut koko elämänsä toisten laskuun ja nyt pitäisi nostaa jalustalle vanhana, kun ovat vanhoja. Mulle vanha pummi on ihan samanarvoinen kuin nuori pummi. Eläköön sillä minimillä. Töissä on jokainen 70-80 -vuotias todellakin voinut käydä, lapsia oli vähän ja hoitopaikkajärjestelmäkin kehittyi. Tai jos oli sitä yhtä tai kahta lasta hoitamassa muutaman vuoden kotona, oli työllistyminen sitten helppoa, kun päätti palata työelämään. Monethan on joka tapauksessa naimisissa edelleen ja onhan taloudessa puolisonkin eläke ja se älyttömistä älyttömin leskeneläke, joka pitäisi ensimmäisenä lopettaa kaikilta muilta paitsi monilapsisten perheiden vanhemmilta ja alaikäisten vanhemmilta. Esim. tuttu nainen meni naimisiin nelikymppisenä, oma työeläke 2500, peri mieheltään yli miljoonan varallisuuden ja nyt saa vielä leskeneläkettäkin melkein tonnin kuussa työeläkkeensä ja muun varallisuuden päälle. Lapseton nainen vielä, aina vaan tuijottanut omaa napaansa, ei koskaan tehnyt kenenkään eteen mitään. Eläkkeellä on itsekäs marisija, ei todellakaan mikään ihmisiä auttava tyyppi. Tämmösille pitää sitten maksaa vielä yhteisestä kassasta rahaa, jotka ei sitä tarvisi. Tai huvittavinta oli, kun käytin laskuria, niin jopa vanhempani saisivat toisistaan eläkettä, jos toinen kuolisi. Kummankin nettoeläke melkein 2500 ja silti muutama satku tulisi toisesta. Ei tämmöiseen tukemiseen ole varaa. Järjestelmä luotiin aikana, jolloin sosiaaliturva oli olematon ja naiset ilman eläkettä, sotaleskiä jne. Nyt sitä käyttää keskiluokkaiset, varakkaan ihmiset lisätulona, vaikkeivat tarvisi. Pois vaan tai hyvin tarkan harkinnan alle vain niissä tilanteissa, joissa ihminen ei pärjää ilman sitä lisärahaa.
Onneksi sä et ole eläkkeellä koskaan. Osaatko katsoa metriä pidemmälle???
Monella vanhuksella lääkkeisiin menee paljon rahaa ja lääkärissä käydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en hyväksy minkäänlaista korotusta eläkkeisiin! Aivan käsittämätöntä, että työssäkäyvälle väestölle, lapsiperheille ja ylipäätään yhteiskuntaa nyt pystyssä pitäville ja tulevaisuudesta huolehtiville (lapset) lyödään keppiä käsille. Niiltä otetaan rahat, jotka voidaan sitten dumpata taas kerran esim. eläkeläisille.
Kertokaa YKSIKIN syy, miksi pienellä eläkkeellä elävien eläkettä tulee nostaa. Ne vanhanajan suurperheen äidit, kotiäidit, alkaa olla ihan jokainen kuolleita tai ainakin saavat leskeneläkettä. Takuueläkettähän ei leikkaa leskeneläke tai pääomatulot. Mikä tommoinen perustuki on, joka on suojassa kaikelta. Suurin osa näistä narisijoita on kuitenkin loisinut koko elämänsä toisten laskuun ja nyt pitäisi nostaa jalustalle vanhana, kun ovat vanhoja. Mulle vanha pummi on ihan samanarvoinen kuin nuori pummi. Eläköön sillä minimillä. Töissä on jokainen 70-80 -vuotias todellakin voinut käydä, lapsia oli vähän ja hoitopaikkajärjestelmäkin kehittyi. Tai jos oli sitä yhtä tai kahta lasta hoitamassa muutaman vuoden kotona, oli työllistyminen sitten helppoa, kun päätti palata työelämään. Monethan on joka tapauksessa naimisissa edelleen ja onhan taloudessa puolisonkin eläke ja se älyttömistä älyttömin leskeneläke, joka pitäisi ensimmäisenä lopettaa kaikilta muilta paitsi monilapsisten perheiden vanhemmilta ja alaikäisten vanhemmilta. Esim. tuttu nainen meni naimisiin nelikymppisenä, oma työeläke 2500, peri mieheltään yli miljoonan varallisuuden ja nyt saa vielä leskeneläkettäkin melkein tonnin kuussa työeläkkeensä ja muun varallisuuden päälle. Lapseton nainen vielä, aina vaan tuijottanut omaa napaansa, ei koskaan tehnyt kenenkään eteen mitään. Eläkkeellä on itsekäs marisija, ei todellakaan mikään ihmisiä auttava tyyppi. Tämmösille pitää sitten maksaa vielä yhteisestä kassasta rahaa, jotka ei sitä tarvisi. Tai huvittavinta oli, kun käytin laskuria, niin jopa vanhempani saisivat toisistaan eläkettä, jos toinen kuolisi. Kummankin nettoeläke melkein 2500 ja silti muutama satku tulisi toisesta. Ei tämmöiseen tukemiseen ole varaa. Järjestelmä luotiin aikana, jolloin sosiaaliturva oli olematon ja naiset ilman eläkettä, sotaleskiä jne. Nyt sitä käyttää keskiluokkaiset, varakkaan ihmiset lisätulona, vaikkeivat tarvisi. Pois vaan tai hyvin tarkan harkinnan alle vain niissä tilanteissa, joissa ihminen ei pärjää ilman sitä lisärahaa.
Onneksi sä et ole eläkkeellä koskaan. Osaatko katsoa metriä pidemmälle???
Monella vanhuksella lääkkeisiin menee paljon rahaa ja lääkärissä käydään.
Näin sivusta totean että todennäköisesti minun ikäluokkani ei todellakaan ole eläkkeellä koskaan. Mutta olen sitä mieltä korotus on kuitenkin hyvä pienten eläkkeiden saajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee näistä valittajista kuinka itsekkäitä ihmiset ovat. EI nähdä omaa nokkaa pidemmälle.
Ilmastonmuutos ei odota, kaikkien on tehtävä jotain nyt.
Se vaatii asennoitumista siihen, että luopuu turhasta ja saastuttavasta. Tavallaan ostovoiman supistuminen on hyvä tältäkin kannalta. Jää turhat ostokset ja saastutukset tekemättä.
Ylipaino on iso ongelma ja kallis yhteiskunnallisesti. Siksi niukempi ja kasvispitoinen ruokavalio on sekä yksilön oma etu, että koko maapallon etu.
Ostovoima on muutakin kuin tavaraa. Se sisältää myös erilaisia palveluja jotka työllistää ihmisiä. Mitä sitten tapahtuu kun näille palveluntuottajille ei löydy asiakkaita? Lisää työttömyyttä, vähemmän verotuloja.
Vain ja ainoastaan joiden vajakkien itsekeskeisyyden ja ahneuden takia. No, pilkka osuu omaan nilkkaan jne. Oksa katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee näistä valittajista kuinka itsekkäitä ihmiset ovat. EI nähdä omaa nokkaa pidemmälle.
Se vaatii asennoitumista siihen, että luopuu turhasta ja saastuttavasta. Tavallaan ostovoiman supistuminen on hyvä tältäkin kannalta. Jää turhat ostokset ja saastutukset tekemättä.
Ylipaino on iso ongelma ja kallis yhteiskunnallisesti. Siksi niukempi ja kasvispitoinen ruokavalio on sekä yksilön oma etu, että koko maapallon etu.
Ostovoima on muutakin kuin tavaraa. Se sisältää myös erilaisia palveluja jotka työllistää ihmisiä. Mitä sitten tapahtuu kun näille palveluntuottajille ei löydy asiakkaita? Lisää työttömyyttä, vähemmän verotuloja.
Vain ja ainoastaan joiden vajakkien itsekeskeisyyden ja ahneuden takia. No, pilkka osuu omaan nilkkaan jne. Oksa katkeaa.
Vähemmän veroja ja rinnekin alkaa kuule pakittaa ja lujaa tukien osalta, kuten lipponenkin teki. Varsinkin sitten kun alkaa SAK:n lompakossakin näkymään...
Ostovoima on se mikä pyörittää Suomea ja kun se heikkenee niin tulee työttömiä.
Järkevä ihminen tukee köyhiä sillä mikään ei ole varmaa, se on yksi sormien napsautus niin on ap myös köyhä.
Tyhmyyttä on myös luulla ettei oma elämä koskaan muutu.
Jos käsität ap että voit sairastua, vammautua. Saatat menettää työpaikkasi.
Voisi jopa ajatella että olet kovin minä minä tyyppi.
Mekin ollaan keskituloisia ja tyytyväisiä eikä narista ja sun lapset vasta kuluttajakin yhteiskunnan rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima on se mikä pyörittää Suomea ja kun se heikkenee niin tulee työttömiä.
Järkevä ihminen tukee köyhiä sillä mikään ei ole varmaa, se on yksi sormien napsautus niin on ap myös köyhä.
Tyhmyyttä on myös luulla ettei oma elämä koskaan muutu.
Jos käsität ap että voit sairastua, vammautua. Saatat menettää työpaikkasi.
Voisi jopa ajatella että olet kovin minä minä tyyppi.
Mekin ollaan keskituloisia ja tyytyväisiä eikä narista ja sun lapset vasta kuluttajakin yhteiskunnan rahoja.
Paras takuu sille että on töitä on juurikin se että työntekijöiden ostovoima kehittyy -> näin on sitä kysyntää ja syntyy työpaikkoja. Se että tukia nostetaan on paljon tehottomampi tapa pitää yllä ostovoimaa, koska koskaan ei ole vara niin paljoa nostaa tukia että esimerkiksi siivouspalveluita olisi mahdollista ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa maihin, missä rahat on omianne, maksatte useita tonneja korkeakouluvuosista ja terveydenhuoltokin on kustannettava täysin omasta pussista. Sitten itketään, kun kaikki pitää maksa itse.
Pitäähän Suomessakin hyvätuloisen palkansaajan maksaa kaikki palvelut itse, ja sen lisäksi vielä samat palvelut muutamamalle muulle. Vakuutuksia Suomessakin tarvitsee esim terveydenhuoltoa saadakseen, paitsi rapaköyhät.
Ai terveyskeskukseen tai sairaalaan ei pääse ilman vakuutusta? Mitä sä olet vetänyt XD?
Ohis
On se jännä demokratia kun vain 0,2% hävinnyt toiseksi suurin puolue Perussuomalaiset jätetään hallituksesta pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän, niin ei oksa sitten katkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa maihin, missä rahat on omianne, maksatte useita tonneja korkeakouluvuosista ja terveydenhuoltokin on kustannettava täysin omasta pussista. Sitten itketään, kun kaikki pitää maksa itse.
Pitäähän Suomessakin hyvätuloisen palkansaajan maksaa kaikki palvelut itse, ja sen lisäksi vielä samat palvelut muutamamalle muulle. Vakuutuksia Suomessakin tarvitsee esim terveydenhuoltoa saadakseen, paitsi rapaköyhät.
Ai terveyskeskukseen tai sairaalaan ei pääse ilman vakuutusta? Mitä sä olet vetänyt XD?
Ohis
Terveyskeskukseen ja sairaalaan ei normaali ihminen pääse! Narkkareita ja juoppoja siellä palvellaan, ei muita. Vakuutusta tarvitaan siihen että rahatilanteesta huolimatta voi kävellä lääkäriin yksityiselle, silloin kun lääkäriä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Jotain täytyy tosiaan vetää että pääsee terveyskeskus- tai sairaalalääkäriä tapaamaan. Ns normaali-ihmisen, päihteettömän ihmisen, on mentävä työterveyteen tai jos sitä ei ole, niin yksityiselle. ”Köyhät” ovat kyllä niin pihalla siitä kuinka vähän maksajat palveluja tässä maassa saavat, huh huh.
Tyhmät ei tajua kuinka tärkeää on hyvä ostovoima.
Olen 53v. ja elänyt sitä aikaa kun oli hyvä ostovoima ja se tarkoitti sitä että ihmiset kulutti ja kaikille riitti töitä.
Perheellinen kyllä vasta verorahoja kuluttaa.
Kannattaisi miettiä kuinka paljon itse niitä rahoja kuluttaa eikä aina niin että mitä muut kuluttaa.
Työttömäksi vaan niin sittenkö teillä on asiat hyvin?
Mikään ei saa mua niin raivoon kun itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Jotain täytyy tosiaan vetää että pääsee terveyskeskus- tai sairaalalääkäriä tapaamaan. Ns normaali-ihmisen, päihteettömän ihmisen, on mentävä työterveyteen tai jos sitä ei ole, niin yksityiselle. ”Köyhät” ovat kyllä niin pihalla siitä kuinka vähän maksajat palveluja tässä maassa saavat, huh huh.
Nyt menee jo reilusti överiksi, kyllä sinne terveyskeskukseen pääsee oli köyhä tai rikas. Oon itekin kritisoinut terkkarin palveluita täällä mutta kyllä siellä asiat kuitenkin järjestyy. Tietyissä tilanteissa on parempi mennä yksityiselle niin saa nopeammin lähetteen erikoissairaanhoitoon julkiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Sinä se pihalla olet. Ollaan kummatkin töissä ja ollaan käyty terveyskeskuksessa sekä sairaalassakin.
Ihan normi hommaa.
Eikä käytetä alkoholia eikä mitään muitakaan päihteitä. Aggressio paistaa susta!
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v. ja elänyt sitä aikaa kun oli hyvä ostovoima ja se tarkoitti sitä että ihmiset kulutti ja kaikille riitti töitä.
Kannattaisi miettiä kuinka paljon itse niitä rahoja kuluttaa eikä aina niin että mitä muut kuluttaa.
No mutta mitäs kun se ostovoima heikentyy keskituloisilta? Viimeinen sammuttaa valot.
Olen työtön yhden lapsen äiti.
Tämä hieno maa jätti minut hoitamatta kun olin 90-luvun laman lapsi ja sairastuin erittäin vakavasti. Sairautta sairauksien päälle sen jälkeen koko elämä. Kukaan taho ei ole koskaan oikeasti auttanut.
Olisit tyytyväinen että olet terve ja työkykyinen. Ja että sulla on se työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima ei veroja korottamalla nouse vaan laskee.
Jep, maksimin mukaan mennyt/menee kaikki, riittää että perheessä on 1 hieman keskituloa suurempaa liksaa saava+matalapalkkalainen.