Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa
En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.
Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.
Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturva on saanut huonosta tasostaan moitteita EU:lta. Muissa maissa on parempi sosiaaliturva. Voisiko rikkaat joskus antaa jotain takaisin, eikä aina köyhät?
Ihmisen perustarpeilla ryöstäminen pitäisi lopettaa aivan kokonaan. Vuokrat pitäisi sitoa elintasoindeksiin.
On se saatana, että asuntokeinottelulla jotkut rikastuu. Helvetin verenimijät ja loiset.
Niin, kuten esim se järjestö, jonka alajaosto vetää nyt uutta hallitusta.
Näkee näistä valittajista kuinka itsekkäitä ihmiset ovat. EI nähdä omaa nokkaa pidemmälle.
Ilmastonmuutos ei odota, kaikkien on tehtävä jotain nyt.
Se vaatii asennoitumista siihen, että luopuu turhasta ja saastuttavasta. Tavallaan ostovoiman supistuminen on hyvä tältäkin kannalta. Jää turhat ostokset ja saastutukset tekemättä.
Ylipaino on iso ongelma ja kallis yhteiskunnallisesti. Siksi niukempi ja kasvispitoinen ruokavalio on sekä yksilön oma etu, että koko maapallon etu.
Tarvitaan verovaroja, kun lisätään vuosittaista kiintiöp****laisten määrää. Suomen pitää näyttäyty ihmisoikeuksien unelmamaana muille maille
Mutta Afrikan tulijoille pantiin kiinteä kiintiö! Kiva kun joka vuosi sieltä tulee lisää köyhiä tänne elätettäväksi. Kuinkahan opiskelupaikat ja sos.tuet riittävät meille kaikille ”suomalaisille”?
MITÄH! ONKO HALLITUSOHJEMAN TEHNYT SUORASTAS?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturva on saanut huonosta tasostaan moitteita EU:lta. Muissa maissa on parempi sosiaaliturva. Voisiko rikkaat joskus antaa jotain takaisin, eikä aina köyhät?
Ihmisen perustarpeilla ryöstäminen pitäisi lopettaa aivan kokonaan. Vuokrat pitäisi sitoa elintasoindeksiin.
On se saatana, että asuntokeinottelulla jotkut rikastuu. Helvetin verenimijät ja loiset.
Saathan sinäkin asuntokeinotella jos haluat. Itselläni on ollut kaksikin asuntoa vuokralla, keskustakaksio ja yksiö lähiöalueella. Lisäksi omana asuntona oma velaton omakotitalo.
Avioerosta selvisin kokonaan ottamatta lainaa senttiäkään kun ex-vaimolle jäi nuo kaksi kerrostaloasuntoa ja hänen omat kapitalisaatiosijoitukset, lunastin talon kokonaan itselleni yksin omaksi eikä lainaa tarvinnut onneksi ottaa enää uudelleen kun kaikki asunnot, talo ja nuo kerrostalokämpät olivat velattomia.
myin osakkeita n. 70.000 eurolla pois ja nuo kaksi asuntoa menivät kokonaan exälle. Itselleni jäi omakotitalo kokonaan yksin omaksi ja rahaa n. 20.000€ osakkeisiin ja avomersuni pystyin pitämään itselläni, Volvo meni vaimolle. Eli sijoituksia joutui myymään ja luopumaan vuokraisännän roolista.
Vuokratuloja ei nyt siis tule, mutta osakkeissa on nyt taas n. 65.000€ ja pankkitilillä n. 50.000€, mutta sain 27.500€ veromätkyt niin pankkitililtä lähtee melkoisesti taas veroihin, kiva maksella veroja ensin kuukausittain 3.500€ ja sitten pamahtaa vielä 27.500€ mätkyt, tulot n. 130.000€ viime vuonna ja hankalaa arvioida ennakkoveroja kun tulot vaihtelevat. No, korko tuosta 27.500€ "lainasta" yli vuoden ajalle oli vain 200€, mätkyjen korko on onneksi olematon ja sijoittamalla ne rahat ovat tuottaneet n. 10% samana aikana.
Lisäksi nyt on kaksi autoa taas ja molemmat omia, avomersu ja uusi volvo.
eikä se vuokraisännän roolikaan ole aina mukava, esim. yksiön vuokrannut nuori 19v. nainen jätti maksamatta yhtenä keväänä maaliskuusta kesäkuuhun vuokrat. huomasin sen vasta kesäkuussa ja soitin että mikäs oikein on kun ei ole vuokria kuulunut. Tyttö ihan hämillään että "eikö, joo, niin..." no teimme maksusuunnitelman ja tyttö maksoi vuokraa sitten 1,5 kertaisena muutaman kuukauden ajan kunnes oli vuokrat tasattu siihen mitä kuuluu maksaa. Lisäksi vaivaa ollut jos vuokralainen on vaihtunut, uudelleen vuokravälitykseen kämppä ja uudelleen vuokralaisen valinta, onneksi valinnan varaa aina oli kenelle vuokraa ja eräs opiskelija vuokrasi yksiön neljäksi ja puoleksi vuodeksi esim. ilman mitään hämminkiä vuokranmaksussa tai missään. Neljään vuoteen ei vuokralaisesta kuulunut mitään ja vuokra tuli aina ajallaan tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan lopettaa keinottelu ja panna asuntomme myyntiin. Mun kaksio maksaa 230 000. Ostatko itsellesi pois, niin ei tarvitse vuokrata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua harmittaa kun et itse osaa. Ihan inhimillistä, mutta voithan sinä opetella.
Vierailija kirjoitti:
MITÄH! ONKO HALLITUSOHJEMAN TEHNYT SUORASTAS?
Ei kun joukko laskutaidottomia imbesillejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee tai meni lounastauolla kiinteistövälitykseen neuvottelemaan talomme myynnistä. Ostettiin 1.5v sitten. Ei uskalla omistaa ja odottaa syksyyn. Hinnat ovat jo nyt laskeneet alueellamme n. 3%. Itse jäin työttömäksi kun koulukuraattorin pesti puolitetaan ja tehtävääni alkaa hoitamaan toisessa koulussa työskentelevä, joka tekee tarvittaessa keikkaa tähän minun kouluun.
Ilmeisesti lukiolainen saa nyt materiaalin koulun puolesta, muuten kaikki on vain verojen ja maksujen korotusta. Vaikuttaa koko perheemme kulutukseen, ihan jokainen päivä.
Epäilen, että terveyspalvelut paranevat jos ylimääräinen hallinnon taso luodaan. Vai irtisanotaanko kunnista ylimääräiset ihmiset samalla kun maakuntaan uusia palkataan? Enpä todellakaan usko.
Hallinto paisuu ennen näkemättömiin mittasuhteisiin.
Tavallisena perheenäitinä kauhulla seuraan mitä tämä vielä meidän perheelle tekee. Ahdistaa.
Joo, meillä todettiin heti vaalien jälkeen, että taloutemme kulurakennetta pitää muuttaa seuravan neljän vuoden ajaksi. Tai kauanko tuo sossuhallitus nyt kasassa pysyykään.
Luovumme toisesta autosta, 2 kertaa/kk kotisiivouksesta, aikuisten maksullisista harrastuksista, kampaamo- ja parturikäyntien välejä pidennetään mahdollisuuksien mukaan, jo nyt harvinainen ulkona syöminen jää pois kokonaan, Netflix pois, sokeria ei ole tähänkään saakka paljoa syöty mutta jatkossa vähätkin makeat leivotaan itse, ruokalaskua yritetään pienentää kaikin mahdollisin järkevin keinoin ja niin edelleen. Ensi talvelle suunniteltu ulkomaanmatka jää toteutumatta. Ansiotuloveron, polttoaineveron ja kiinteistöveron nousut saadaan ehkä kuitattua noin, ehkä ei.
Mielelläni tumppaisin tupakat, lopettaisin alkolla läträämisen ja lottoamisen ja säästäisin näin vuodessa satoja tai tuhansia euroja, mutta meillä ei näihin harrasteisiin ole mennyt vuositasolla euroakaan.
Meillä oli aikomus ottaa kotisiivous 2 kertaa kuukaudessa, mutta taidan jättää ottamatta. Kotitalousvähennys pienenee ja verot kiristyvät, joten jään odottamaan mihin kehitys menee.
Siirsin osan pääomistani juuri Rinteen ja Liin ulottumattomiin. Vähän he pääsevät siitä ryöstään vielä muttei enää niin paljoa kuin aikaisemmin. Menettivät juuri 15%-yksikköä verotuottoja. Minimoin takulla sen mitä pystyy veroja vähentää.
Sama. Seuraavina neljänä vuotena meidän perhe ei osta Suomesta mitään välttämättömyyksien kuten ruoan ja polttoaineen lisäksi. Kotimainen kulutuskysyntä romahti ennen vaaleja demonien gallupmenestyksen johdosta, veikkaan että aika moni jolla ostovoimaa vielä on lyö liinat kiinni tänään julkaistujen veronkorotusten johdosta, ja ihan periaatteesta. Kun näin tapahtuu, jälki on rumaa ja työttömyys kasvaa.
Mekin juuri päätimme lykätä terassin lasittamisen ja keittiöremontin tulevaisuuteen.
Mitä ihmisiä olen töissä ja naapurustossa kuunnellut, moni aikoo toimia näin. Autoja ei vaihdeta uusiin, remontteja ei tehdä eikä varsinkaan teetetä, 20 vuotta vanha sohva saakin kelvata edelleen (meillä), eräs sanoi että esteettinen hammasremontti lykkäntyy tulevaisuuteen. No mitäs, ihan fiksuahan se on näin epävarmoina aikoina keskittyä kuluttamisen sijaan säästämiseen. Meillä teinit saa vielä kesälomalta Amerikasta ostaa tarvitsemiaan kamppeita itselleen, siitä eteen päin mennäänkin sitten suu säkkiä myöden, kunnes politiikka muuttuu.
ja rinteen korttitalo rakentuu työllisyyden kasvun varaan täysin. Ja kotimainen kysyntä jo nyt näyttää dyykkaavan rankasti.
Meiltä jäi juuri kotisiivous pois. Veikkaan että monelta muultakin jää.
No voi kuinka sääli että rikas joutuu ihan itse luuttuamaan oman huushollinsa.
Mutta yhtään et sääli siivoojaa kuka saa kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät painukoon vttuun Suomesta.
Tämähän on jo henkisesti köyhien maa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee tai meni lounastauolla kiinteistövälitykseen neuvottelemaan talomme myynnistä. Ostettiin 1.5v sitten. Ei uskalla omistaa ja odottaa syksyyn. Hinnat ovat jo nyt laskeneet alueellamme n. 3%. Itse jäin työttömäksi kun koulukuraattorin pesti puolitetaan ja tehtävääni alkaa hoitamaan toisessa koulussa työskentelevä, joka tekee tarvittaessa keikkaa tähän minun kouluun.
Ilmeisesti lukiolainen saa nyt materiaalin koulun puolesta, muuten kaikki on vain verojen ja maksujen korotusta. Vaikuttaa koko perheemme kulutukseen, ihan jokainen päivä.
Epäilen, että terveyspalvelut paranevat jos ylimääräinen hallinnon taso luodaan. Vai irtisanotaanko kunnista ylimääräiset ihmiset samalla kun maakuntaan uusia palkataan? Enpä todellakaan usko.
Tavallisena perheenäitinä kauhulla seuraan mitä tämä vielä meidän perheelle tekee. Ahdistaa.
Joo, meillä todettiin heti vaalien jälkeen, että taloutemme kulurakennetta pitää muuttaa seuravan neljän vuoden ajaksi. Tai kauanko tuo sossuhallitus nyt kasassa pysyykään.
Luovumme toisesta autosta, 2 kertaa/kk kotisiivouksesta, aikuisten maksullisista harrastuksista, kampaamo- ja parturikäyntien välejä pidennetään mahdollisuuksien mukaan, jo nyt harvinainen ulkona syöminen jää pois kokonaan, Netflix pois, sokeria ei ole tähänkään saakka paljoa syöty mutta jatkossa vähätkin makeat leivotaan itse, ruokalaskua yritetään pienentää kaikin mahdollisin järkevin keinoin ja niin edelleen. Ensi talvelle suunniteltu ulkomaanmatka jää toteutumatta. Ansiotuloveron, polttoaineveron ja kiinteistöveron nousut saadaan ehkä kuitattua noin, ehkä ei.
Mielelläni tumppaisin tupakat, lopettaisin alkolla läträämisen ja lottoamisen ja säästäisin näin vuodessa satoja tai tuhansia euroja, mutta meillä ei näihin harrasteisiin ole mennyt vuositasolla euroakaan.
Meillä oli aikomus ottaa kotisiivous 2 kertaa kuukaudessa, mutta taidan jättää ottamatta. Kotitalousvähennys pienenee ja verot kiristyvät, joten jään odottamaan mihin kehitys menee.
Siirsin osan pääomistani juuri Rinteen ja Liin ulottumattomiin. Vähän he pääsevät siitä ryöstään vielä muttei enää niin paljoa kuin aikaisemmin. Menettivät juuri 15%-yksikköä verotuottoja. Minimoin takulla sen mitä pystyy veroja vähentää.
Sama. Seuraavina neljänä vuotena meidän perhe ei osta Suomesta mitään välttämättömyyksien kuten ruoan ja polttoaineen lisäksi. Kotimainen kulutuskysyntä romahti ennen vaaleja demonien gallupmenestyksen johdosta, veikkaan että aika moni jolla ostovoimaa vielä on lyö liinat kiinni tänään julkaistujen veronkorotusten johdosta, ja ihan periaatteesta. Kun näin tapahtuu, jälki on rumaa ja työttömyys kasvaa.
Mekin juuri päätimme lykätä terassin lasittamisen ja keittiöremontin tulevaisuuteen.
Mitä ihmisiä olen töissä ja naapurustossa kuunnellut, moni aikoo toimia näin. Autoja ei vaihdeta uusiin, remontteja ei tehdä eikä varsinkaan teetetä, 20 vuotta vanha sohva saakin kelvata edelleen (meillä), eräs sanoi että esteettinen hammasremontti lykkäntyy tulevaisuuteen. No mitäs, ihan fiksuahan se on näin epävarmoina aikoina keskittyä kuluttamisen sijaan säästämiseen. Meillä teinit saa vielä kesälomalta Amerikasta ostaa tarvitsemiaan kamppeita itselleen, siitä eteen päin mennäänkin sitten suu säkkiä myöden, kunnes politiikka muuttuu.
ja rinteen korttitalo rakentuu työllisyyden kasvun varaan täysin. Ja kotimainen kysyntä jo nyt näyttää dyykkaavan rankasti.
Muut kuule siivoaa ihan itse asuntonsa, vaikka olis lapsia ja töitä.
Et nyt ymmärtänyt niin meilläkin siivotaan nyt itse. Se kuka siivosi aikaisemmin niin ei siivoa enää vaan siirtyy kortistoon. Jääpä enemmän rahaa sijoitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut kuule siivoaa ihan itse asuntonsa, vaikka olis lapsia ja töitä.
Mitäpä niitä palveluja kuluttamaan. Ite voi siivota, rempata ja leikata koko perheen hiukset. Ei tarvii käydä konserteissa, ulkona syömässä, elokuvissa, missään. Jää yrittäjiltä tulot saamatta ja valtiolta verot näistä saamatta. Yritykset irtisanoo työntekijöitä eivätkä palkkaa.
Mutta näin yleisesti, itse olen pitkää työmatkaa ajavana, keskituloisena ja asuntovelallisena pienten lasten vanhempana vähän huolissani näistä suunnitelmista. Tuntuu kurjalta, että tässä yrittää pärjäillä omalla työllään luoden ihan ok elintasoa ja omistaa jotain, mutta tuntuu et iteltä vaan viedään mm. polttoainekorotukset, korkovähennyksen poisto, muut verojen kiristykset...
Toivottavasti antavat lapsille, päiväkoteihin ja kouluihin. Siellä kasvavat esimerkiksi tulevaisuuden eläkkeiden maksajat. Saapi nähdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuten esim se järjestö, jonka alajaosto vetää nyt uutta hallitusta.
Niin, kyllä mä sen tiedän. Joidenkin ku#sipäiden ahneudella ei vaan ole mitään rajaa. Tästä mun taloyhtiöstä muutti pois perhe saman kokoisesta kämpästä missä itse asun.
Kun he olivat 15-vuotta sitten muuttaneet tähän taloon, asunto oli uusi ja vuokra alle 600€, no nyt tämän samaisen kämpän vuokra on yli 900€.
Kaikki tämä on pois OSTOVOIMASTA.
Ja kaikista parasta tässä on se, että Kelalta et saa pennin jeesusta rahaa, koska "asunto on liian kallis"
En siis saanut toimeentulotukea, vaikka pakollisten menojen jälkeen kädessä oli pelkkää "tuhkaa".
Nyt mä olen töissä. ONNEKSI.
Tästäkin talosta on kohta puolet asukkaista muuttanut pois, koska elämä on ihanan kallista. Ja niin muutan minäkin kohta.
Tämä on täysin absurdia, väärin, syrjintää ja täysin epäoikeudenmukaista vastamista. Tulonsiirto rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Mutta kun nuo ovat täysin omia valintoja. Kukaan ei pakota sitä autoa ostamaan, hankkimaan lapsia tai ostamaan uutta Iphonea. Mullakin on vanha kännykkä, millä pärjää oikein hyvin. Musta on vain uskomatonta, että miten me hyvin pienellä toimeentulevatkin pärjätään, saadan ostettua jääkaappiin ruokaan ja ollaan hengissä, mutta MONINkertaisesti enemmän tienaavat eivät mukamas pärjää eikä ole edes muka varaa syödä.
Tämä muakin huvittaa, kivilinna saa on pakko asua, jokasella perheenjäsenensä pennuista lähtien oltava oma auto tai mopoauto, ulkomaille pitää päästä vähintään viisi kertaa vuodessa.. on saatava sitä ja tätä, sinne terassille se kymppitonnin kaasugrilli.
Sitten ulistaan kun köyhiä vaan paapovat kun meillä ei rahat riitä! Hahhahahaha. VMP.
Kannattaisko tosiaan lopettaa se miljonäärielämäntapa, kun ei miljonääri ole, vaan tavallinen pulliainen, joka katselee liikaa amerikkalaista realityä.Itse osaan elää sen mukaan mitä on tilillä, olen köyhä sairas yh, mutta ei multa mitään puutu. Tietysti hyvä että tuet nousee, teinillä on menoja. Minä käytän samoja rättejä vuosikaudet enkä matkustele toisiin kaupunkeihin tms, mutta teinin elämään sellainen kuuluu.
Toivottavasti se toisen asteen maksuttomuus alkaa heti, syksyllä alkaa mukaillen lukio ja se ei tule halvaksi. Tt-tukea siihen on kunnalta haettava
.
Kovin et itsekään elä varojen mukaan kun kakarallesi haet lukiota varten tt-tukea. Muiden pussilla kehtaat kyllä olla ja arvostella, mutta kauheeta kun keskiluokka haluaa itse elää omilla rahoillaan. Kateus paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan lopettaa keinottelu ja panna asuntomme myyntiin. Mun kaksio maksaa 230 000. Ostatko itsellesi pois, niin ei tarvitse vuokrata?
Miks mä maksaisin sun ränsistyneestä pahvilaatikosta jonkin täysin utopistisen hinnan, mikä ei perustu sen asuntosi realistiseen arvoon?
Vierailija kirjoitti:
Näkee näistä valittajista kuinka itsekkäitä ihmiset ovat. EI nähdä omaa nokkaa pidemmälle.
Ilmastonmuutos ei odota, kaikkien on tehtävä jotain nyt.
Se vaatii asennoitumista siihen, että luopuu turhasta ja saastuttavasta. Tavallaan ostovoiman supistuminen on hyvä tältäkin kannalta. Jää turhat ostokset ja saastutukset tekemättä.
Ylipaino on iso ongelma ja kallis yhteiskunnallisesti. Siksi niukempi ja kasvispitoinen ruokavalio on sekä yksilön oma etu, että koko maapallon etu.
Ostovoima on muutakin kuin tavaraa. Se sisältää myös erilaisia palveluja jotka työllistää ihmisiä. Mitä sitten tapahtuu kun näille palveluntuottajille ei löydy asiakkaita? Lisää työttömyyttä, vähemmän verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisten palkkoja pitäisi nostaa.
Nostan heti, kun asiakas maksaa enemmän. Muuten ei ole, mistä palkkoja nostaa.
Milloin muuten viimeksi itse tuit pienituloisia esimerkiksi tippaamalla ravintolassa tai ostamalla käsityötä Kiina-halpiskrääsän sijasta?
Vaikka olen itse erittäin pienituloinen, pyrin tukemaan suomalaisia yrittäjiä, toisin kuin monet muut varakkaammat.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua harmittaa kun et itse osaa. Ihan inhimillistä, mutta voithan sinä opetella.
Ai en osaa totaalisen moraalittomasti hyväksikäyttää toisia ihmisiä? Lihottaa omaa "hyvinvointiani" toisten kurjuuden ja kärsimyksen kustannuksella?
MILLAINEN KU#SIPÄÄ SINÄ OLET?