Kuukautiskuppi eli kuukuppi
Hankin jokunen aika sitten itselleni kuukupin, eikä laittamisessa tai pesussa yms ollut ongelmia... Parikertaa on kuppi vuotanut yli, siksi kun ei ole ajoissa käynyt tyhjentää sitä. Itsellä oli pitkään ihme ennakkoluuloja kuppia kohtaan, että se on hippien höpötyksiä yms
Oisi voinut jo aiemminkin hankkia kuukupin. Helpottaa kyllä elämää menkkojen aikana ja unohtaa jopa ettei oo menkkoja!
Minkälaisia kokemuksia toisilla on kupista? Risut sekä ruusut vastaanotetaan!
Kommentit (163)
Juuri tultiin rantalomalta etelästä perheen kanssa ja menkat sattuivat alkamaan lomalla. Kätevästi kuppi mahtuu mukaan matkatavaroihin. Kuppipyyhkeet ovat kanssa käteviä reissatessa.
Ostin Tokmannilta kuukautiskupin. Maksoi muistaakseni n. 23 euroa. Pieni hinta usean vuoden kuukautismenoista.
Viimeiset kymmenen vuotta olen käyttänyt kuukautiskuppia. Edellinen kesti käyttöä n. 7 vuotta, sitten alkoi tulla ohivuotoja. Vaihdoin uuteen, eikä mitään ongelmia ole enään. Kuppi ei varmaan sovi kaikille naisille, mutta niille joille se sopii niin ehdottomasti rahansa väärti.
kuppi on erinomainen näin kesähelteillä. Ei haise pahalle, eikä hiosta alushousuissa. supertamponikaan ei ime niin paljon kuin kuukuppiin mahtuu. siksi tyhjennysväli on reilusti pidempi. se on iso etu minulle, joka vuodan ihan kohtalaisen runsaasti.
Muutaman kuukauden olen kerinyt käyttää kuukautiskuppia ja hyvä on ollut. Mitään jälkiä ei ole jäänyt vaaleisiinkaan kesävaatteisiin. Kuppi näyttää kestävältä. Eniten pelkäsin, että kuppi tuntuu koko ajan, mutta ei sitä tunne oikeastaan ollenkaan.
Ostin kupin pari vuotta sitten, mutta en pysty sitä käyttämään, koska se aiheuttaa minulle epämukavaa oloa, ja roplaamisesta johtuvaa ärsytystä alakertaan. Ole kokeillut useita kertoja, mutta kyllä se tuntuu siellä, ja on ikävän tuntoinen. Myöskin sanotaan että se pitää jättää alas, mutta jos jätän sen alas, niin se tuntuu istuessa. Enkä todellakaan aio tuhlata rahojani ja ostaa yli parinkympin vehkeitä useampia, jos joku niistä vaikka sattuisikin sopimaan! Ehei, tarkoitus oli säästää kustannuksissa, ei ostaa monella sadalla eruola kuppeja joita ei pystykään käyttää.
minä tilasin juuri ensimmäisen kuukautiskupin.
mielenkiinnolla odotan onko se kaiken hypetyksen väärti!
Täälläkin positiivisia kokemuksia!
Kuukuppi ollut nyt käytössä ehkä neljä vuotta. Kupin merkkiä en tiedä, mutta maksoi taannoin nettikaupan alessa 14€. Pienin koko niukkaan vuotoon. Kun vuoto runsaimmillaan tyhjennän 3h välein, yleensä 6h. Kesti aikansa oppia kupin pois ottamiseen, pikku paniikkejakin oli välillä. Olen kavereille suositellut. Säästän n. 50€ vuodessa kun en osta siteitä/tamponeja. Mutta parasta on kätevyys ja se, että kuukautissuojien loppumista reissussa ei tarvi pelätä.
voiko kuppia käyttää, jos on kierukka?
hyviä kokemuksia täälläkin. Yöt tulee nukuttua paremmin, kun ei tarvitse herätä yöllä ohivuotoon tai tyhjentämään kuppia. Limakalvot myös kiittää, kun ei ole hankaavia siteitä. money well spend!
Olen tykännyt. Helppo käyttää, näppärä tyhjentää. Käytän kestopikkuhousunsuojaa lisänä ensimmäisenä vuotopäivänä, mutta muuten ilman.
Mitä järkee käyttää kupin lisäksi vielä vaippaa housuissa? Eiks pelkkä yksi isompi vaippa riittäisi, jos kuppi vuotaa yli eli verta tulee paljon..
Hyvä tuote. Ehdottomasti helpompaa kuin tamponit/siteet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkee käyttää kupin lisäksi vielä vaippaa housuissa? Eiks pelkkä yksi isompi vaippa riittäisi, jos kuppi vuotaa yli eli verta tulee paljon..
Mitä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omistanut kupin noin puolisen vuotta, mutta en ole vielä oikein oppinut sitä käyttämään. Paljon hitaampi asettaa ja ottaa pois ja vaatii valmisteluja (sopiva asento ja puhdistusaineet valmiina). Paikat tulevat kipeiksi päivän käytöstä ja muutaman kerran myös tullut ohivuotoja. :/ Vinkkejä?
Vaatii vaan opettelua. Alussa itselläkin kesti, nykyään on muutaman sekunnin homma. Tyhjennyksen yhteydessä pesen lactolinella joka on aina vessassa valmiina, ei siis vaadi kummempaa valmistelua. Kerran kuussa keitän kupin.
Onko sulla oikea kuppikoko? Väärä koko ja esim. huonosti asetettu kuppi voi aiheuttaa noita ongelmia.
JEp 2 ekat menkat mietin että miten jaksan käyttää kun kesti saada pois ja sattui, nyt kun olen oppinut oikean taktiikan, otan kupista kii, otan pois ja tyhjennän ja pistän takaisin sisään. Niin helppoa!
On hyvä!