Kelpaako kellekään yh mies
Kelpaako kellekään yh mies jolla lapset välillä sijaiskodissa pitkien työpäivien vuoksi, koska äidillä päihdeongelmia eikä lapsia voi sinne antaa.
Kommentit (32)
Missä yh:n lapset "pääsee" sijaiskotiin? En tunne ainoatakaan naispuolista yh:ta jonka lapset olisivat sijaiskodissa vaikka mies ei hoida velvollisuuksiaan.
Miksei meille ole tarjottu sijaiskotia? Olen myös totaali-yh. t. nuorileski
Lastensuojelun avopalveluiden kautta. On olemassa töitä joissa ei aina olla samalla paikkakunnalla, joten ei ne lapset päiväkodissa voi asua jos toinen vanhempi sattuu olemaan alkoholisti.
Ehkä kannattaa se vähä vapaa-aika viettää lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Missä välissä ajattelit seurustella?
Tähän olisi kiva kuulla vastaus.
Miksi olet mennyt tekemään useamman lapsen päihdeongelmaisen äidin kanssa? Mikset vaihda sellaiseen työhön, että voit itse huolehtia lapsistasi?
Sillä samalla ajalla kun ne yh -äiditkin seurustelee. Ja lapsethan kuuluu silloin pakettiin. Olipa yhteishuoltajuus tai ei ja toimiiko se vai ei. Täytyy kyllä sanoa, että kyllä semmoinen vaikutelma on tullut että mies jolla on lapsia ei ole enää niin houkutteleva kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Sillä samalla ajalla kun ne yh -äiditkin seurustelee. Ja lapsethan kuuluu silloin pakettiin. Olipa yhteishuoltajuus tai ei ja toimiiko se vai ei. Täytyy kyllä sanoa, että kyllä semmoinen vaikutelma on tullut että mies jolla on lapsia ei ole enää niin houkutteleva kumppaniksi.
Miksi yh-miehen pitäisi olla yhtään sen houkuttelevampi kumppani kuin yh-äidinkään? Jatkuvastihan yh-äitejä haukutaan ja heidän oletetaan olevan epätoivoisia ja lasketaan kuuluvan alimpaan kastiin. Monesti miehen kohdalla tulee mieleen, että on hakemassa naisesta samalla lastenkaitsijaa. Itse kirjoittelin muutaman miehen kanssa ja heillä oli kova tarve päästä muuttamaan mahdollisimman nopeasti yhteen naisen kanssa. Minä en ala enää huolehtimaan toisen lapsista, omissani on ihan riittävästi työtä ja aion olla vain sellaisessa parisuhteessa, jossa on omat asunnot niin kauan kuin jommalla kummalla asuu lapsia kotona.
Ensinnäkin, äiti ei ollut viinaan menevä aikanaan, vasta myöhemmässä vaiheessa joka riistäytyi täysin ja on nykyään välillä täysin hallitsemattomissa. Se nuoruuden uudelleen eläminen ja deeku porukoissa pyöriminen on niin kivaa.
Toisekseen, ehtiihän yh äiditkin seurustella.
kolmanneksi, jos ei ole lastenhoitoapua, saa tukiperhe palveluita joka on käytännössä sellainen että saa joskus vaikkapa vklp vapaan. Omassa tapauksessa lapset siis tosiaan ovat välillä siellä. Ei laitospaikka, vaan sijaiskoti.
Toiset vievät lapset mummolaan, toisilla ei ole siihen mahdollisuutta... Ap.
Jos joku luulee etten hoida lapsia, olen tälläkin hetkellä heidän kanssa kotona, vapaapäivinä.
Tinderiin. vaan. Mä otiin kerran itestäni kuvan ja pääätin ei tinderiin.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, äiti ei ollut viinaan menevä aikanaan, vasta myöhemmässä vaiheessa joka riistäytyi täysin ja on nykyään välillä täysin hallitsemattomissa. Se nuoruuden uudelleen eläminen ja deeku porukoissa pyöriminen on niin kivaa.
Toisekseen, ehtiihän yh äiditkin seurustella.kolmanneksi, jos ei ole lastenhoitoapua, saa tukiperhe palveluita joka on käytännössä sellainen että saa joskus vaikkapa vklp vapaan. Omassa tapauksessa lapset siis tosiaan ovat välillä siellä. Ei laitospaikka, vaan sijaiskoti.
Toiset vievät lapset mummolaan, toisilla ei ole siihen mahdollisuutta... Ap.
Niin siis.. Kuinka usein lapset pvat sijaiskodissa? Itse olen yh-nainen ja työpäivät välillä pitkiä, siksi on vuoropäiväkoti. Lisäksi osasta pitkistä päivistä pitää kieltäytyä, koska lapset. Viikonloppuvapaita minulla ei ole, koska lasten isä on kuollut ja mummoloita ei ole. En ole ikinä vienyt lapsiani sijaiskotiin, jotta saisin viikonloppuvapaan, mutta ilmeisesti se on mahdollista? Itselläni on yksi vastaavassa tilanteessa oleva kaveri, jonka kanssa hoidetaan toistemme lapsia silloin tällöin. Pari kertas olen palkannut naapurin teinin, kun on ollut joku työpaikan iltameno.
Yh-isyys on muutoin mielestäni varsin kunnioitettavaa, ja todella mielelläni seurustelisin ihmisen kanssa, joka huolehtii lapsistaan. Mutta tuollaisen "lapset ovat välillä sijaiskodissa" -miehen kanssa en koe mitään yhteistä. Ellet sitten voi osoittaa ettei ystäviä ole, pitkistä päivistä huolimatta et voi palkata lastenhoitoapua, ja lapset ovat sijaiskodissa max yhden viikonlopun parin kuukauden välein.
Jos muutat yhteen jonkun uuden naisen kanssa eli ryhdyt avoliittoon, niin se oikeus sijaiskotiin (onko oikea nimi tukiperhe?) varmaan viedään pois, koska uusi avopuoliso on kotona illat ja yöt ja viikonloput ja näin ollen sossut olettaa hänen hoitavan sinun lapset kun olet työmatkoilla. Kiva pesti uudelle naiselle siinä tiedossa.. Ota suoraan au pair.
Sijaiskoti ja tukiperhe ovat kaksi ihan eri asiaa. Tukiperheeseen todellakin on mahdollisyys yksinhuoltajilla jos ei ole tukiverkkoja tai muuten jaksamisen kanssa ongelmia. Jonot näihin vaan ovat älyttömän pitkät ja tukiperheitä huutava pula.
Yh-isä käy minulle muuten todella hyvin, mutta tuo kuviosi kuulostaa liian epävakaalta alkoholismeineen ja sijaiskoteineen. Valitettavasti en haluaisi osalliseksi sellaista. En usko meillä olevan mitään yhteistä.
Varmaan yh-naiselle voi kelvatakin ihan hyvin. Kysymys vaan kuuluu, että koska ehditte tapailla ilman lapsia, kun kumpikin on koko ajan joko töissä tai lastensa kanssa. Tai jos sinä saat ne lapsesi sinne tukiperheeseen illaksi, niin saako se yh-nainen omiaan juuri samaan aikaan jonnekin kummin kaimalle hoitoon.
Yh-iskä kelpaa, mutta alkoholisti ja epävakaa exä hänellä on liikaa. En halua sotkeutua mihinkään tuollaisiin hankaliin kuvioihin. Saati sotkea omaa lastani niihin. Leski yh kelpaisi.
Jotenkin tässä haiskahtaa se, että yh-isi on nyt hakemassa kotiinsa arjen pyörittäjää, siivousapua ja lastenhoitajaa. Kysymys ajan riittämisestä kuitataan kommentilla "ehtiihän yh-äiditkin seurustella". Ap tekee pitkää päivää, jolloin lapset tukiperheessä tms. koska tukiverkostoja ei ole, ja muulloin oletettavasti ap on lastensa kanssa. Ei siinä ehdi seurustella muuten kuin lasten pyöriessä jaloissa.
En ikipäivänä edes harkitsisi tuollaiseen kuvioon lähtemistä.
En kyllä ymmärrä miksi et vaihda normaaliin päivätyöhön, jossa ei tarvi koko ajan matkustaa. Siis ihan lasten takia. Ei yh voi lennellä koko ajan pitkin poikin maata ja maailmaa ja toivoa, että siihen joku uusi puoliso löytyisi sitten pyörittämään arkea.
Missä välissä ajattelit seurustella?