Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 15. Menossa yksin Helsinkiin päiväksi. Pelottaa, että pärjäänkö Helsingin rautatiesemalla.

HaluaisinTamperelainen
02.06.2019 |

Moro!

Oon nyt 15v poika, joka pääsi eilen perukoulusta jes! Täytän kesäkuussa 16 ja tarkoitukena olisi mennä ensiviikolla yksin Helsinkiin junallalla. Itse juna-matkustus on tuttua ja varsinkin Helsingissä liikkuminen. Olen käynyt Helsingissä yli 100kertaa. (Isäni työskenteli pari vuotta siellä). Joten paikka on tuttu. Minulla on suunnitelma mitä teen ja missä ja milloin syön. Harrastan valokuvausta ja haluaisin mennä kuvaamaan Helsinkiin.

Pääasiaan: minua pelottaa, että eksyn Helsingin rautatieasemalla, koska se on niin valtava. En ole koskaan ollut siellä yksin tai edes ollut. Selviäisinkö kotiin Tampereelle sieltä?

Ai niin eli asun Tampereella ja matka olisi klo 08.00 lähtö Tampereen rautatieasemalta kohti Helsinkiä. 10.00 Stadissa ja lähtö takain 15.00. Ketään tuttuja ei asua siellä.

Hyvää kesää!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät sinä. Ja aina voi kysyä neuvoa. Menet vain ajoissa asemalle. Mukavaa päivää!

Vierailija
22/27 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rautatieasema on oikeasti aika pieni ja yksinkertainen. Jos pärjäät Tampereen keskustassa niin pärjäät sielläkin. Kysy neuvoa jos tuntuu, että suunnat hukkuvat, mutta kyllä siellä pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jå snadi buli bygge, ne dösärit tekee siitä ”bulimman”, muista duunaa flabarit ajois.

Vierailija
24/27 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jå snadi buli bygge, ne dösärit tekee siitä ”bulimman”, muista duunaa flabarit ajois.

Älä ala keulia, muista kuka olet ja mistä tulet, Stadi on viekasta jengiä täynnä.

Vierailija
25/27 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vaan iiikut asemalta ulos ja käyt Helsinki-infossa mieltä askarrattuvia asioita niin selviät kyllä.:-)

Vierailija
26/27 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/helsinki_fi

Tällä sivulla alempana asemakartta. Aika helppo.

Alempana on sitten metroasema ja kauppoja.

Vierailija
27/27 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ollut tyttö, joka kirjoitti tämän viimeksi ja äiti ei päästänyt?

No joka tapauksessa vastaavaa suunnitteleville nuorille ohjeeksi, että anna tarkat aikataulut ja suunnitelmat tiedoksi vanhemmillesi, mutta älä kirjoita niistä nettiin tyyliin "olen paikassa x kello y, olen siellä ihan yksin vieraassa kaupungissa ja olen poika/tyttö z-vuotta". Muuten saatat houkutella paikalle jonkun hullun, joka voi tunnistaa siellä jajoudut rikoksen uhriksi tms. Eli tuollaiset tiedot vain vanhemmille tai luottokavereille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi