Mitä mieltä meidän huomisesta ylppäri nouto pöydästä!!
Kinkkukiusaus
Lihapullat
Nakit
Makaronisalaatti
Tonnikalariisisalaatti
Sienipiirakka
Täytekakku
Pikkuleivät
Kahvi
Juomaksi maito tai kotikalja
Kommentit (27)
Kyllä mulle kelpais, mutta alapeukuista päätellen mulle ei sais kelvata. :D
Aika arkiselta kuulostaa minun makuuni. Toki siinä on monta vaihtoehtoa, mistä valita, mutta kaipaisin juhla-ateriaan myös jotain kasviksia.
AP:n tarjoiluissa alkupää oli kuin ruotsalaisesta joulupöydästä! Tosiaan joku vihersalaatti voisi olla kiva kevyt tarjottava. Kotikaljan ja maidon lisäksi tarjoaisin myös kivennäisvettä. Mutta suurin plussa siitä, että tarjolla ei ole, et ainakaa maininnut, alkoholijuomia.
Tämä tulee jo myöhässä mutta meillä oli
- caesarsalaatin tapaista missä kanaa
- välimerellinen salaatti missä marinoitua munakoisoa, aurinkokuivattua tomaattia, kukkakaalia paahdettuna, siemeniä jne
- parsasalaattia
- tapaksia: näkkäriä+pastramilohta+mummonkurkkua+joku lehti
Uusi peruna keitetty ja maustettu+paahtopaistisuikale+oliivi
(Lapsille nirsoille ja vegaaneile erikseen myös mausteperunoita irtona)
Paahdettu bataatti + feta+joku verso
Falafelpyörykkä+kreemi (lähinnä lapsille myös lihapullia)
Ja tietenkin kahvin kanssa yo-kakku ja lakkipiparit sekä lapsille kulhollinen meidän suvun brutaalia perinnettä : carnevalkeksejä :)
Maistui ainakin minulle eikä vieraillakaan tuntunut olevan mikään kiire pois :)
Ja ap - olisin ollut ihan tyytyväinen teidän juhlissakin. Jokainen perhe tarjoaa tavallaan :)
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kymmenissä ylppärijuhlissa, eikä missään ole ollut ruokia kuten kinkkukiusausta tai nakkeja. Miten ne edes pidetään kuumina tuntien ajan?
Yleensä näissä juhlissa on tarjottu joko voileipäkakkua tai pieniä voileipiä sekä täytekakkua ja jotain muuta makeaa.
Tänään on vuorossa kuudet juhlat, ensimmäisiin menen kahdelta, yritän selvitä kuudeksi kotiin.
Kukin suku tavallaan.
Meillä tarjotaan joka ikisessä ylioppilasjuhlissa (tai kaste/rippi you name it) ruokaa, koska meidän suku raahautuu eri paikkakunnilta viettämään aikaa yhdessä niin kenenkään ei tarvitse tulla/mennä jonkun abcn kautta. Vuoroin vierahissa käydään, joten vaikka tarjoilu ehkä on vähän työläämpi ja usein ehkä kalliimpikin, ei sillä ole pitkässä juoksussa merkitystä. Eilen viimeiset (sukulais) vieraat lähtivät puoliltaöin, joten kahdesta yöhön on aika pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Kinkkupasteijat
Karjalanpiirakat ja munavoi
Vihersalaattia
VoileipäkakkuTäytekakku
Juustokakku
Maustekakku
SuklaapiirakkaYlioppilaslakkikeksit
SitruunakeksitLeipäjuusto
Booli
Shamppanja
erinteistä, mutta kuulostaisi niin hyvältä. Saako tulla rääppiäisiin?
Muistan kasvissyöjiä sitten, kun kasvissyöjillä on myös kalaa, kanaa tai lihaa tarjolla. Muuten en vaivaudu.