Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että jos pariskunta ostaa toisen lapsuudenkodin, niin eron jälkeen se ulkopuolinen jää taloon asumaan?

Vierailija
12.11.2025 |

Talossa kasvanut lähtee ja puoliso jää taloon asumaan, ottaa vielä sinne asumaan uuden kumppaninsa. Voiko tällaisessa tapauksessa pyytää maksamaan talosta puuttuvan hinnan kun alunperin kaupat on tehty mahdollisimman edullisesti kun ostaja on perhettä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein, jos taloon jää yhteisten lasten kanssa. Tai on rahoittanut merkittävästi yhteistä taloutta. Ja ei voi periä jälkikäteen. Kannattaa varmaan tehdä alunperin järkevät paperit. 

Vierailija
2/6 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa mikä kauppa. Omistusoikeus on siirtynyt ilman muita ehtoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko talossa kasvaneen on lähteä jos ei halua. Kyllä hän voi lunastaa sen toisen siitä ulos ihan yhtä lailla. 

Vierailija
4/6 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pariskunta keskenään päätä miten omaisuusasiat järjestävät erotessa.

Vierailija
5/6 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodit on vaihtaneet omistajia varmaan jo monta kertaa, eikä voisi yhtään vähempää kiinnostaa kuka niissä asuu. Se on vain talo, ja niitä ostetaan ja myydään tarpeen mukaan.

Vierailija
6/6 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just ihmettelin oikeasti kovasti, kun tuttavat erosi ja mies haluaa osan vaimon suvun huvilasta. Siis en itse millään kehtaisi vaatia tuollaista, yhdessä hankittu omaisuus on tietysti eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi