Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitalousvähennys lähtee - monen AV palstan duunarin palkka putoaa enemmän kuin missään KIKYssä ikinä

Vierailija
31.05.2019 |

Miten suhtaudut asiaan

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Jos ei lähdettä löydy, niin taas yksi lokakampanja Rinteen hallitusta vastaan.

Googleta.

Otsikko on valhetta. Kotitalousvähennys pienee.

Vähennys on ollut korkeintaan 2400 euroa.

Vierailija
42/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi sakkaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun! Näin sitä mennään alamäkeen lujaa vauhtia.

Tosin ei kotitalousvähennystä oltaisi ilmeisesti lopettamassa, vaan vähentämässä isointa summaa ja pienentämässä korvausprosenttia. Ylen sivuilta löytyy jotakin tai kirjoittamalla Googleen ihan kotitalousvähennys.

Vierailija
44/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sdp:tä äänestäneet maksaa mielellään.

Mä olen eläkkeellä.

Vierailija
45/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tarvitse enää valittaa työvoimapulaa siivousalalla. Tämän myötä tulee monta siivoojaa jäämään työttömäksi.

Eli kotisiivousta teetetään vain, koska valtio maksaa siitä osan? Jos ei.maksa, niin sitten siivotaan itse?

verovähennys ei ole mikään valtion maksusitoumus. Ikävä totuus on että Suomessa tämäntyyppiset palvelut on hinnaltaan sellaisia, että hyvin harvalla on niihin varaa normaalihinnoilla, vaikka niillä on tärkeä merkitys monen perheen arjessa. Väsyneet vanhemmat on voineet ottaa siivoojan pari kertaa kuussa, yksinhuoltaja voinut ottaa lapsenvahdin pari kertaa kuussa, moni eläkeläinen pärjää kotona pitempään omasta pussista maksamillaan kotiapupalveluilla. Harvalla on jatkossa enää tällaiseen varaa, ja se tulee näkymään myös palveluiden kulutuksessa ja työllisyydessä.

Vierailija
46/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tarvitse enää valittaa työvoimapulaa siivousalalla. Tämän myötä tulee monta siivoojaa jäämään työttömäksi.

Eli kotisiivousta teetetään vain, koska valtio maksaa siitä osan? Jos ei.maksa, niin sitten siivotaan itse?

Väärin. Ei valtio mitään maksa, siltä jää veroja saamatta ensimmäisessä kierrossa, mutta valtio saa omansa kun raha liikkuu. Tyhmiä on vasemmistolaiset.

Ei palaudu kyllä sataprosenttisesti, osittain palautuu. Kyllä valtio käytännössä maksaa nuo remontit osittain. Toki se on järkevää, jos työllistää paljon. Sehän on loppujen lopuksi eräänlaista palkkatukea, vaikka osa siitä menee yritysten voittoihin.

Vierailija
47/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtaa siihen että jatkossa vain varakkaat voi ottaa kotiin siivouksen ja rempata kotia. Duunarit voi siivota itse. t. Antti R

Vierailija
48/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiossa puhuttiin että katoaa mahdollisesti kokonaan. Taloudessa 2 henkilöä nii se on 4800e.

Vierailija
49/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka heillä olisi varaa maksaa siivoojan palkka ilman avustustakin

Tämä. Ökyeläkeläisisäni teetättää jatkuvasti remontteja sijoitusasuntoihinsa, joista saa mojovat kotitalousvähennykset. Varaa olisi teetättää ilmankin.

Vierailija
50/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennys aiheuttaa yhteiskunnan paluuta piikayhteiskuntaan, jossa rikkaat teettävät töitä työläisillä ja työläisillä itsellään ei ole varaa teettää vähennyksestä huolimatta töitä. Vähennys kohdistuu hyvätuloisiin joilla on varaa palkata muita tekemään omia remonttejaan ja siivouksiaan. Työläiset eivät vähennyksestä päässeet nauttimaan koska eityöläisillä ole varaa mihinkään vähennyksiin. Siksi työväenpuolue eli SDP haluaa tuon rikkaita suosivan verovähennyksen poistaa ja kohdistaa rahat pienituloisille, esim. juuri pieniä eläkkeitä saaville vanhuksille, on monia vanhuksia jotka eivät ole koskaan päässeet töihin vaan olleet koko ikänsä kotona kotiäiteinä ja sitten vanhemmalla iällä lasten lähdettyä kotoa hoitaneet vielä kotia ja eläkettä ei ole kertynyt kun ei ole koskaan töissäkään ollut. Jotta rikkaat eivät laita köyhiä työläisiä piikomaan palvelijoikseen siivoamaan yms. niin vähennys poistetaan. Sosiaalidemokraatit suosivat tasa-arvoa niin että kaikilla on vain tarpeensa mukaan eikä enempää mitään ekstraa. Kukaan ei tarvitse siivoojaa tai tapetoijaa tms. kun kaikki osaavat nuo tehdä itsekin.

Etkö ollenkaan tajua, miten halveksivasti puhut tässä monesta itsensä työllistävästä siivooja-yrittäjästä? Eivät he ole kenenkään palvelijoita, orjia tai piikoja, hyvänen aika. He hinnoittelevat työnsä itse. He haluavat tehdä töitä ja elättää itsensä ja perheensä. Tietenkin kaikenlainen yrittäjyyshän on ollut demareille aina suuri kauhistus. 

Vierailija
51/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on loistava tapa kerätä lisää rahaa valtiolle.

Vierailija
52/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennys ei ole ollut oikeudenmukainen koskaan. Suurituloisimmat ja ennen kaikkea pariskunnat ovat saaneet suurimmat edut. Pienituloiset, eläkeläiset jne.eivät ole hyötyneet mitään. On hyvä, että muiden ei tarvitse maksaa isotuloisten remppoja,mjohon heillä on muutenkin varaa. Firmat ovat nostaneet hintojaan,kun vähennys on ollut olemassa. Toivottavasti nyt hinnat laskevat.

Väärin. Pienituloiset eläkkeellä olevat appivanhempani asuivat omakotitalossa, johon oli pakko tehdä ikkunaremontti ja jotain muutakin. Pystyivät hyödyntämään kotitalousvähennyksen. Samoin minä ja mieheni olimme pienituloisia ja käytimme kotitalousvähennystä, kun taloon piti uusia katto ja vesiputket ja piti tehdä kylppäriremontti, johon vaaditaan sertifioitu ammattilainen nykyään.

Minä olen niin pienituloinen eläkeläinen etten maksa veroja. Joten eipä ole vähennyksistä apua, minäkin uskon että tuo on pitänyt hinnat korkeampana, joten ei ole oikeudenmukainen.

Vierailija
53/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennyksen piiriin kuuluvat palvelut ei ole mitään huvipalveluita, vasn yleishyödyllisiä arjen palveluita. Sen vuoksi niiden kohdalla on pidetty perusteltuna vähennystä. Toinen ongelma on ko. aloilla aiemmin rehottanut harmaa talous, joka saatiin kotitaloysvähennyksellä kuriin.

Vierailija
54/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi autovero ja moottorie maksut. Ja aina ihana sote. Meidänkin työpaikalla lisätään hallintoa. En kyllä tiedä mihin työkuvaan kun entisilläkään ei ole työnkuvaa. Uusi aalto lähtee myös Afrikasta joka isompi kuin edellinen. Ja se on faktaa.

Vierailija
55/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi sakkaa vuodessa.

Sumu on sakannut vuodesta 2015.

Vierailija
56/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka heillä olisi varaa maksaa siivoojan palkka ilman avustustakin

Tämä. Ökyeläkeläisisäni teetättää jatkuvasti remontteja sijoitusasuntoihinsa, joista saa mojovat kotitalousvähennykset. Varaa olisi teetättää ilmankin.

Miten se mahtaa noissa taloyhtiöissä näkyä, kun enemmistö päättää tehdä ennenaikaisia tai turhia ja kalliita remontteja? Siinä köyhempi joutuu luopumaan kämpästään pilkkahinnalla varmaan?

Vierailija
57/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että siivousalan yrittäjät ja remonttifirmat käy nyt aika kuumana. Olisko pitäny äänestää jotain muuta kuin vassareita.

Vierailija
58/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha spekuloida, maanantaina selviää.

Hyvähän tuo vähennys on siinä mielessä että työllistää ja vähentää harmaata taloutta. Samalla kohtelee veronmaksajia hieman epätasa-arvoisesti. Osa veronmaksajista tavallaan kustantaa toisille palveluja. 

Vierailija
59/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wuhuu, tämän tarkottaa lisää pimeitä töitä minulle maalarina. Vapaa-aikaa tulee olemaan enemmän, koska hyvin todennäköisesti lomautukset tulevat lisääntymään, kun yksityisillä ihmisillä ei ole varaa palkata maalausfirmaa.

Kyllä nyt mennään taaksepäin ja lujaa.

Vierailija
60/141 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että siivousalan yrittäjät ja remonttifirmat käy nyt aika kuumana. Olisko pitäny äänestää jotain muuta kuin vassareita.

Eipä juuri huoleta. Raha kelpaa minulle pimeänäkin, jos kerran niin halutaan väkisillä. Ja suurilla ikäluokilla on rahaa, eivätkä he nuorene tai heidän lapsensa ala auttamaan heitä yhtään enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi