Kotitalousvähennys lähtee - monen AV palstan duunarin palkka putoaa enemmän kuin missään KIKYssä ikinä
Kommentit (141)
Kotitalousvähennyksellä on mahdollistettu myös se, että ihmisillä on varaa pitää asuntonsa kunnossa ilman suhteettomia kustannuksia. Kotitalousvähennyksen on saanut myös vuokralainen. On kaikkien etu että asunnot ei ränsisty vaan että niitä pidetään kunnossa. Lisäksi juuri esim. lastenhoitopalvelut, kotiapupalvelut, siivoukset yms on erityisen tärkeitä esimerkiksi perheellisille ja ikääntyneille, ja kotitalousvähennyksellä niihin on ollut varaa muillakin kuin hyvin varakkailla.
Loppuu siivoukset ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan pimeenä jatkossa. Tätä vasemmisto ei ymmärrä, pienellä kotitalous tuella harmaa talous poistui, nyt se palaa takaisin. Verotulot pienenee.
epäilen samaa. Rahat kirjekuoreen ja virolainen remppamies maalaa seinät ja kokoaa huonekalut.
Mitä olisikaan jos ps olisi voittanut ja saanut ajaa omia asioitaan. Rikolliset saisi kovempia tuomioita, asumistukea oltais leikattu ja asumisen hintaa laskettu, tuloverotusta kevennetty, kuluja vähennetty mm. elontasopak., keskustelevanpaa päätöksentekoa, yrittäjien asemaa parannettu m. sosiaaliturvan osalta, tehtaan piippujen pitäminen Suomessa jne jne. Olen varma että Työllisyys olisi lisääntynyt. Nyt se tulee laskemaan. Ja keskituloisia kyykytetään. He olisivat poistaneet turhat menoerät ja keventäneet verotusta. Nyt kiristetään vyötä ja jaetaan turhanpäiväsyyksiin.
Me on teetetty kaikenlaisia remontteja ja korjausrakentamisia kotitaloustuen voimin ja työllistetty ihmisiä. Emme työllistä näköjään enää. Mut hei, kyllä Rinne tietää ja tärkeämpi on pitää ihmiset työvoimareservissä peukaloita pyöritellen kuin orjatöissä niin, että toinen ihminen maksaa palkkaa. Eihän muuten kohta olisi ihmisiä, jotka äänestäis demareita. Noh, ei niitä ole kohta muutenkaan. :D
Itse olen just harkinnut siivoojan palkkaamista 1-2 krt kuukaudessa. Kotitalousvähennyksellä olisin juuri ja juuri saanut mahtumaan budjettiin, nyt ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka heillä olisi varaa maksaa siivoojan palkka ilman avustustakin
Meillä ei ole varaa ilman avustusta. Siivoja oli hieno juttu, kotitaloustuki työllisti ja oli työssäkäyvälle lapsiperheelle apu arkeen.
Lähde? Jos ei lähdettä löydy, niin taas yksi lokakampanja Rinteen hallitusta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennys ei ole ollut oikeudenmukainen koskaan. Suurituloisimmat ja ennen kaikkea pariskunnat ovat saaneet suurimmat edut. Pienituloiset, eläkeläiset jne.eivät ole hyötyneet mitään. On hyvä, että muiden ei tarvitse maksaa isotuloisten remppoja,mjohon heillä on muutenkin varaa. Firmat ovat nostaneet hintojaan,kun vähennys on ollut olemassa. Toivottavasti nyt hinnat laskevat.
Väärin. Pienituloiset eläkkeellä olevat appivanhempani asuivat omakotitalossa, johon oli pakko tehdä ikkunaremontti ja jotain muutakin. Pystyivät hyödyntämään kotitalousvähennyksen. Samoin minä ja mieheni olimme pienituloisia ja käytimme kotitalousvähennystä, kun taloon piti uusia katto ja vesiputket ja piti tehdä kylppäriremontti, johon vaaditaan sertifioitu ammattilainen nykyään.
Mitä pienituloisuus tarkoittaa appivanhempiesi ja perheenne kohdalla?
Jaaha, työttömiä tuli 20 000 tällä aivopierulla. Veronkierto palaa. 90-luvulla kaikki maksettiin pimeenä, sitten tuli kotitalousvähennys, pimeenä maksaminen loppui.
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennys aiheuttaa yhteiskunnan paluuta piikayhteiskuntaan, jossa rikkaat teettävät töitä työläisillä ja työläisillä itsellään ei ole varaa teettää vähennyksestä huolimatta töitä. Vähennys kohdistuu hyvätuloisiin joilla on varaa palkata muita tekemään omia remonttejaan ja siivouksiaan. Työläiset eivät vähennyksestä päässeet nauttimaan koska eityöläisillä ole varaa mihinkään vähennyksiin. Siksi työväenpuolue eli SDP haluaa tuon rikkaita suosivan verovähennyksen poistaa ja kohdistaa rahat pienituloisille, esim. juuri pieniä eläkkeitä saaville vanhuksille, on monia vanhuksia jotka eivät ole koskaan päässeet töihin vaan olleet koko ikänsä kotona kotiäiteinä ja sitten vanhemmalla iällä lasten lähdettyä kotoa hoitaneet vielä kotia ja eläkettä ei ole kertynyt kun ei ole koskaan töissäkään ollut. Jotta rikkaat eivät laita köyhiä työläisiä piikomaan palvelijoikseen siivoamaan yms. niin vähennys poistetaan. Sosiaalidemokraatit suosivat tasa-arvoa niin että kaikilla on vain tarpeensa mukaan eikä enempää mitään ekstraa. Kukaan ei tarvitse siivoojaa tai tapetoijaa tms. kun kaikki osaavat nuo tehdä itsekin.
Huh huh. Olen itse siivooja, ja olen käyttänyt kotitalousvähennystä ostaessani palveluja iäkkäälle omaiselleni. Itsellekin joskus. Palvelut ovat tärkeitä, eikä mitään piikayhteiskuntaa. SDPn näkemys tässä asiassa on aina ollut eriskummallinen ja raivostuttava.
Olin niin vihainen kun tuota vähennystä vähennettiin jo vuosia sitten, nytkö se katoaa kokonaan?! Törkeää!!! Pienituloiset siitä nimenomaan ovat hyötyneet.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tarvitse enää valittaa työvoimapulaa siivousalalla. Tämän myötä tulee monta siivoojaa jäämään työttömäksi.
Eli kotisiivousta teetetään vain, koska valtio maksaa siitä osan? Jos ei.maksa, niin sitten siivotaan itse?
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan pimeenä jatkossa. Tätä vasemmisto ei ymmärrä, pienellä kotitalous tuella harmaa talous poistui, nyt se palaa takaisin. Verotulot pienenee.
Kaikilla +40 vuotiailla ihmisillä on hyvässä muistissa pimeänä maksaminen, joten jos tarvitsee, niin sillä palvelut toimivat tästä eteenpäin. Ei se kirpaise ollenkaan minuakaan maksaa jotakin ilman veroja, päinvastoin.
Huraa sosialismi, jäädään kaikki kotiin tukia nostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kostautuu pieni ja keskituloisille koska heidän asunnot todennäköisemmin kaipaa korjausta. Ja miksi tämä tehdään? Kenelle raha kohdennetaan? Eläkeläisten vappu sataseen. Oletko sinä valmis maksamaan 10 000e Keittiö remontista 5000e eläkeläisille tai 5000e uusille ruskeille tulokkaille jotka hakee vain parempaa elintasoa. Tämä lisää työttömyyttä ja pimeää työvoimaa. Lisää myös tee se itse remontteja ja lopputuloksen tietää.
Pienituloiset eläkeläiset ansaitsevat satasensa.
Vierailija kirjoitti:
No ei harmaa talous ole mihinkään poistunut, koska kotitalousvähennystä on käytetty lähinnä jos työn suorittaa jokin yritys. Jos työn on suorittanut yksittäinen henkilö ilman mitään yritystä, on varmasti ollut myös harmaata taloutta. Verotulojen suhteen vaikea arvioida koska vaikutuksia molempiin suuntiin. Eiköhän hallitusneuvotteluissa ole kuunneltu myös VM:n asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Jos ei lähdettä löydy, niin taas yksi lokakampanja Rinteen hallitusta vastaan.
Googleta.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/281743-huhu-antti-rinteen-kaavailemast…
Tänään radiossa keskusteltu aiheesta enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tarvitse enää valittaa työvoimapulaa siivousalalla. Tämän myötä tulee monta siivoojaa jäämään työttömäksi.
Eli kotisiivousta teetetään vain, koska valtio maksaa siitä osan? Jos ei.maksa, niin sitten siivotaan itse?
Väärin. Ei valtio mitään maksa, siltä jää veroja saamatta ensimmäisessä kierrossa, mutta valtio saa omansa kun raha liikkuu. Tyhmiä on vasemmistolaiset.
Vaikka heillä olisi varaa maksaa siivoojan palkka ilman avustustakin