Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko yli herkkä jos koin tämän vääräksi ja minua hieman alentavaksi? (miehen veljen ylppärit ja ilmainen työnteko)

Vierailija
31.05.2019 |

Eli miehelläni on kaksi veljeä jolla on eri äiti kun miehelläni. Toisella näistä on ylioppilasjuhlat huomenna ja ne järjestetään veljen äidin luona jonka kanssa en ole juurikaan ollut missään tekemissä enkä laske häntä millään tasolla perhepiiriin ja tuskin hänkään minua(minä olen 22 ja mies 24 tähän väliin jos joku miettii). No tämä veljen äiti on tosi pitkään painostanut että mieheni kuvaisi juhlat "ettei tarvitse mitään kallista valokuvaajaa palkata" minun ja miehen mielestä toi oli jo hieman erikoista varsinkin kun eivät suostu sitten miehelleni mitään maksamaan. Toisaalta se voisi olla ylppärilahja hänelle ja onhan hän tämän veli. No mutta nyt eilen tämä äiti oli saanut päähänpiston että mähän voisin tarjoilla siellä ja jäädä tiskaamaan juhlien jälkeen ja tästäkään ei rahaa tarvitsisi kuulemman maksaa. Mulla meinasi mennä kahvi väärään kurkkuun kun kuulin että ihan tosissaan ehdottivat että tulisin sinne ilmaiseksi palvelusväeksi varsinkin kun en edes tätä äitiä tunne ja miehelläni on nuorempi veli joka voisi tämän hoitaa ihan hyvin. Tiedän että se ei ole tyhmä joka pyytää mutta silti koko toi asetelma että miehen veljen äiti näkee että minä naisena olen jotenkin velvollinen auttamaan vaikka hänellä olisi tosiaan tämä toinen veli myös. Asia olisi eri jos siitä olisi sovittu jo viikkoja ennen tai kysyjä olisi mieheni isä joka taas kuuluu perhepiiriin ja on minullekkin tärkeä ihminen joten kysymys on asiallinen.

Mitä mieltä olette, olenko yli herkkä jos minusta toi oli tökeröä ja ehkä jopa seksististä?

Kommentit (281)

Vierailija
221/281 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä nyt nuorta naista yritetään saada ilmaiseksi kyökkipiiaksi. Älä suostu. Ja jos menet juhliin niin ole todella, todella tarkkana että ettei sinua nakiteta mihinkään hommiin siellä. Kysymyksiin "voisitko auttaa viemään nämä" tai "laittaisitko nämä tuonne pöytään" voit sanoa hyvällä omallatunnolla vastata kieltävästi.

Vierailija
222/281 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän miehen äiti voi sitten joskus hoitaa vaikka teidän lapsia. Eihän näistäkään hommista yleensä korvauksia makseta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/281 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut olevani fiksu ja moderni, mutta siis todellisuudessa ilmeisesti joku kalkkis, kun en ole ymmärtänyt loukkaantua tiskatessani juhlissa ihan ilman etukäteistyösopimusta.

Ylppäreissä ja muissa perhepippaloissa hipsin aika pian keittiöön tiskailemaan, jotta saadaan puhtaat kupit seuraavalle vierassatsille.

Siellä on kivan rento meininki ja usein tutustuu johonkin oudompaan sukulaiseen tai isännän/emännän veljenpojan uusimpaan tyttöystävään :D

Viimeksi kun pääsin (tyyliin rippijuhla tai lakkiaiset) todella vetäydyin kyökin puolelle hauskaa pitämään ennätysajassa, kun vaihtoehtona oli seurustella pönötystätien kanssa paraatipuolella.

Siellä on ikään kuin juhlatarjoilun ytimessa, eikä ainakan herkuista jää paitsi. Myös ekstraviiniannos saattaa lirahtaa lasiin :D

Vierailija
224/281 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut olevani fiksu ja moderni, mutta siis todellisuudessa ilmeisesti joku kalkkis, kun en ole ymmärtänyt loukkaantua tiskatessani juhlissa ihan ilman etukäteistyösopimusta.

Ylppäreissä ja muissa perhepippaloissa hipsin aika pian keittiöön tiskailemaan, jotta saadaan puhtaat kupit seuraavalle vierassatsille.

Siellä on kivan rento meininki ja usein tutustuu johonkin oudompaan sukulaiseen tai isännän/emännän veljenpojan uusimpaan tyttöystävään :D

Viimeksi kun pääsin (tyyliin rippijuhla tai lakkiaiset) todella vetäydyin kyökin puolelle hauskaa pitämään ennätysajassa, kun vaihtoehtona oli seurustella pönötystätien kanssa paraatipuolella.

Siellä on ikään kuin juhlatarjoilun ytimessa, eikä ainakan herkuista jää paitsi. Myös ekstraviiniannos saattaa lirahtaa lasiin :D

No mikäs siinä jos tykkää. Kaikki ei tykkää siellä kyökissä häärätä. Jos mulla olisi noin hulvatonta tiskaushommissa, niin olisin hakeutunut ravintola-alalle, mutta ei kiitos. Häärään kotona keittiössä sen minkä pakko, se riittäköön. Jos jollain on noin innokas keittiöapulainen tuttavapiirissä niin mikäs siinä, jos ei ole, niin pitopalveluja on olemassa.

Vierailija
225/281 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se juhlakalun äiti oli aikonut järjestää asiat, jos hänelle vasta päivää ennen tuli mieleen pyytää yhden pojan tyttöystävää? Olisiko jäänyt tiskaamatta ja siivoamatta?

Ei vain tajuu.

Vierailija
226/281 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te ootte sitten kermaper.s.eitä. Olen ollut monissa juhlissa auttamassa. Varsinkin sukulaisten. Ja he minun. Näin se homma toimii!!!

Miksi nyky nuoriso jotenkin kuvittelee olevansa jotain prinsessoja joita ei saa pyytää töihin tai ainakin pitäisi aina MAKSAA!!!

Vierailija
227/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te ootte sitten kermaper.s.eitä. Olen ollut monissa juhlissa auttamassa. Varsinkin sukulaisten. Ja he minun. Näin se homma toimii!!!

Miksi nyky nuoriso jotenkin kuvittelee olevansa jotain prinsessoja joita ei saa pyytää töihin tai ainakin pitäisi aina MAKSAA!!!

Ap ei ole sukulainen edelleenkään.

Vierailija
228/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheesta kukkaruukkuun:minusta on hassua että käytät tässä prinsessaa esimerkkinä. Prinsessa syntyy haluamatta perheeseen missä pitää olla koko elämä valtiolla töissä kuolemaan asti. Ajattele nyt koko elämä raskaita päiviä median pyörityksissä. Häneltä vaaditaan työtä kokoajan sukulaisuutensa vedoten eli perjaatteessa samaa mitä nämä jotkut kommentoijat täällä ölisee ap:eelle.

Vierailija
229/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähisuvussa autetaan joten voisin mennä kyllä. En vetäisi hernettä nenään

Vierailija
230/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähisuvussa autetaan joten voisin mennä kyllä. En vetäisi hernettä nenään

Tässä ketjussa on monta kertaa jo todettu että ap ei ole lähisukua.

Vierailija
231/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä avunpyyntö olis ollut esim. Naistenhuoneella facessa niin veikkaan että kyseinen äiti olisi saanut ilmaista apua vaikka muille jakaa koska jotkut vaan on sydämellisempiä kuin ap. Ja kykenee auttamaan ilman että siittä täytyy vetää herne nenään. Mutta kun avuksi pyydetty on melkein sukua muttei kuitenkaan niin kyllä se on maailmanloppu miten joku kehtaa pyytää ilmaiseks avuksi apn kaltaista prinsessaa..

Jotkut on itsekkäitä ja näkee kaikissa tilanteissa vain itsensä.. sen sijaan että ap olis nähnyt valmistuvan pojan äidin ihmisenä, äitinä, joka haluaa että juhlat onnistuvat, ehkä liikaa jopa stressaa niitä ja loppupeleissä onhan se hänen poikansa valmistujaiset joissa jokainen äiti haluais nauttia mahdollisimman paljon Ja toivoo järjestelyjen riittävän.. ei kaikilla ole ylimääräistä rahaa pistää kalliisiin pitopalveluihin.. ap miettiköön itsekseen millainen ihminen haluaa olla.

Vierailija
232/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro olevasi kiireinen.

Vierailija
233/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulaisten ja ystävien juhlissa voi auttaa jos itse haluaa, eikä sellaisesta ole tapana palkkaa maksaa (itse en missään nimessä ottaisi rahaa edes vastaan). Tuntemattomia taas on moukkamaista edes pyytää avuksi, palkatkoot ammattilaisia jos vapaaehtoisia auttajia ei riitä.

Vierailija
234/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se veli on. Ja jos perheeseen on jossain vaiheessa naimassa niin miksi ei voisi auttaa.

Vierailija
235/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä avunpyyntö olis ollut esim. Naistenhuoneella facessa niin veikkaan että kyseinen äiti olisi saanut ilmaista apua vaikka muille jakaa koska jotkut vaan on sydämellisempiä kuin ap. Ja kykenee auttamaan ilman että siittä täytyy vetää herne nenään. Mutta kun avuksi pyydetty on melkein sukua muttei kuitenkaan niin kyllä se on maailmanloppu miten joku kehtaa pyytää ilmaiseks avuksi apn kaltaista prinsessaa..

Jotkut on itsekkäitä ja näkee kaikissa tilanteissa vain itsensä.. sen sijaan että ap olis nähnyt valmistuvan pojan äidin ihmisenä, äitinä, joka haluaa että juhlat onnistuvat, ehkä liikaa jopa stressaa niitä ja loppupeleissä onhan se hänen poikansa valmistujaiset joissa jokainen äiti haluais nauttia mahdollisimman paljon Ja toivoo järjestelyjen riittävän.. ei kaikilla ole ylimääräistä rahaa pistää kalliisiin pitopalveluihin.. ap miettiköön itsekseen millainen ihminen haluaa olla.

En usko että naistenhuoneella oltaisiin oltu innoissaan vaan ihan samalla tavalla kysytty miksi ei järjestä pitopalvelua paikalle. Uskon että oltaisiin jopa oltu huvittuneita. Ei kukaan ole kenenkään tuntemattoman onnesta vastuussa. Toisen arvostus ja sydämmellisyys pitää ansaita, kaikkea ei saa ilmaiseksi ja tässä en tarkoita rahaa.

Vierailija
236/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se veli on. Ja jos perheeseen on jossain vaiheessa naimassa niin miksi ei voisi auttaa.

Ap on naimassa miehen äidin perheeseen ja miehen isän perheeseen. Ei tämän naisen.

Vierailija
237/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yliherkkä, pahimmasta päästä!

Miksi ihmeessä ei voi auttaa sukulaisen lakkiaisissa.

Ei tulisi mieleenikään kieltäytyä, saati vielä vaatia palkkaa moisesta.

Mistä tiedät, milloin olet vailla heidän apuaan, miltäs silloin tuntuisi, jos he kieltäytyisivät auttamasta.

Olet laiska ja ahne paskiainen.

Vierailija
238/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en arvosta tuollaisia kaiken maailman kissanristiäisiä mihinkään, joten mielestäni mamma ja mammanpoika saavat pärjätä kuinka parhaakseen näkee. Mulla on muuta tekemistä. Heippa.

Vierailija
239/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit herkkä tai et niin itse määrität omat rajasi. Ja se on ihan okei.

Vierailija
240/281 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole kertonut, miten usein hän auttaa oman lähisukunsa kanssa. Nyt häntä vaatii auttamaan nainen, jonka hän on tavannut pari kertaa. Mitä jos ap 10 vuoden päästä roudaa naiselle lapsensa ja sanoo, että naisen pitää hoitaa lasta iltapäivä ja ilta sekä muistuttaa, että sukulaisia on tapana auttaa.

Jos joku järjestää niin isot juhlat, että ei selviä niistä omin voimin, niin siinä tapauksessa apua pitää pyytää tarpeeksi ajoissa. Pari päivää ennen juhlia ei riitä. Kaiken lisäksi on kohtuutonta vaatia toista jäämään siivoamaan juhlien jälkeen. Isäntäpari lapsineen osaa tehdä sen itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän