Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein että vaimo elää köyhyydessä kun miehellä on rahaa?

Vierailija
31.05.2019 |

Onko se oikein?

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön ajatus, että joku aikuinen ihminen kuvittelee, että jonkun muun pitäisi maksaa hänen elämisensä. 

Mä maksan aika pitkälti mieheni elämisen, kun minulla on paremmst tulot kuin hänellä. Avioliitossa on muutenkin elatusvelvollisuus. Avioehdon teetin aikoinaan kyllä, mutta sehän pätee vasta erossa.

Vierailija
42/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen käy töissä eikä ole riippuvainen taloudellisesti kenestäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen kuulu elättää vaimoa. Mene töihin äläkä täälä valita, vaikka pulloja kerämään ja sitten marjastus aikana marjoja kerämään.

Vierailija
44/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.

Kts. avioliittolaki!

Vierailija
45/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän "köyhyydessä". Ollaan avoliitossa ja meillä on pieni, 11kk lapsi. Saan vain kotihoidontuen, 250e. Siitä maksan omat laskuni ja harvoin mitään jää. Mies käy töissä, maksaa talon kulut ja omat menot, usein ruuatkin. Minä ostan lapsen vaatteet ja muun sille tarpeellisen pienestä tuestani. Ja rnnenkuin joku kysyy, lapsilisä menee lapselle sen omalle tilille. Koska mies niin haluaa. Sain huudot kerran, kun mies oli reissussa töissä, eikä ollu rahaa. Lainasin pojan tililtä muutaman kympin, että sain edes hänelle ruokaa.

Vierailija
46/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän "köyhyydessä". Ollaan avoliitossa ja meillä on pieni, 11kk lapsi. Saan vain kotihoidontuen, 250e. Siitä maksan omat laskuni ja harvoin mitään jää. Mies käy töissä, maksaa talon kulut ja omat menot, usein ruuatkin. Minä ostan lapsen vaatteet ja muun sille tarpeellisen pienestä tuestani. Ja rnnenkuin joku kysyy, lapsilisä menee lapselle sen omalle tilille. Koska mies niin haluaa. Sain huudot kerran, kun mies oli reissussa töissä, eikä ollu rahaa. Lainasin pojan tililtä muutaman kympin, että sain edes hänelle ruokaa.

Ps. Suunnittelen jatkavani mahdollisimman pian laitoshuoltaja opiskelua, joka jäi kesken.

Vierailija
47/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin saako sitten enemmän rahaa käteen kuussa jos lähtee lätkii niin se riippunee kai monesta asiasta et onko lapsia ja missä asuu.

Ite olen mies ja olin tytön kun erottiin ja erosta asti lapset asuu mun luona vuoroviikot. Teen Osa-aikatöitä n. 40h kuussa ja sen lisäksi saan tt tukea lasten luona pidosta koska lasten virallinen osoite ei ole mun luona ja liiton päivärahaa toistakin tukea Kelasta niin käteen saan kuussa keskimäärin 1300e kun asumistukea ei lasketa mukaan ja vuokran oma osuus on 200e niin käteen jää 1100e keskimäärin. Kela maksaa sähkölaskut ja kun osa tehdä monipuolista ruokaa niin ruokaan ja pakolliset muut menot laskee niin niiden jälkeen jää 500e laittaa mihin haluaa. Maalla asun..

Silloin ainakin jäi enemmän rahaa kun olin töissä ja vaimokin oli töissä siis kokopäivätyössä. Kuitenkin meidän kaikki rahat oli yhteisiä rahoja.

Vierailija
48/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ymmärtänyt, että elät väkivaltaisessa suhteessa. Tuossa on sekö henkistä että taloudellista vökivaltaa.

Vierailija
49/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja olet tuossa irvikuvasuhteessa koska?

Vierailija
50/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole oikeaa köyhyyttä.

Kyllä mulla ainakin on. Saan asumisen mutta ruuat, lääkkeet ja lääkärit maksan pääsääntöisesti itse.

Ja unohtui että vaatteet myös maksan itse.

Sama minulla. Lisäksi mieheni jaksaa valittaa ellei minun rahani riitä ruokaostoksiin.. hän tienaa erittäin hyvin. Hän hermostuu heti, jos otan raha"ongelmani" puheeksi, sillä se on kuulemma siis todellakin raivostuttavaa kitinää. Lakkasin lainaamasta mieheltä rahaa, koska vaikka teimme niistäkin viralliset paperit, hän jaksoi urputtaa että yritän elää hänen siivellä jokaisen kerran kun en ole ollut täydellinen rouva hänelle.

Jätä nyt jo se pska. Mun rahat menee ruokaan, melkein tonni kuussa, koska mies ei kaupassa hintoja katsele. Niinpä mulla ei ole koskaan varaa ostaa esim. uusia vaatteita tai käydä kampaajalla tms. Välillä mies sitten uhrautuvasti antaa näihin rahaa. Taidanpa jättää pskan itsekin.

Maksatko sinä siis puolet ruokaostoista? Eihän se noin voi mennä. Sano miehelle, että antaa sinulle kuitit ja sinä viivaat punakynällä ne, jotka ovat turhia ostoksia. Sinä päätät, paljonko ruokaan saa mennä rahaa, jos mies tuhlaa, niin se menee hänen piikkiinsä.

sama toisin. Ruokajuomaksi riittää jatkossa vesi , tofu tai hedelmät eivät ole ruokaa, ja terveyssiteet eivät kuulu yhteiseen kassaan.

Vierailija
51/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin saako sitten enemmän rahaa käteen kuussa jos lähtee lätkii niin se riippunee kai monesta asiasta et onko lapsia ja missä asuu.

Ite olen mies ja olin tytön kun erottiin ja erosta asti lapset asuu mun luona vuoroviikot. Teen Osa-aikatöitä n. 40h kuussa ja sen lisäksi saan tt tukea lasten luona pidosta koska lasten virallinen osoite ei ole mun luona ja liiton päivärahaa toistakin tukea Kelasta niin käteen saan kuussa keskimäärin 1300e kun asumistukea ei lasketa mukaan ja vuokran oma osuus on 200e niin käteen jää 1100e keskimäärin. Kela maksaa sähkölaskut ja kun osa tehdä monipuolista ruokaa niin ruokaan ja pakolliset muut menot laskee niin niiden jälkeen jää 500e laittaa mihin haluaa. Maalla asun..

Silloin ainakin jäi enemmän rahaa kun olin töissä ja vaimokin oli töissä siis kokopäivätyössä. Kuitenkin meidän kaikki rahat oli yhteisiä rahoja.

Tarkennan vielä että saman verran sain rahaa kuussa käteen eron jälkeen kun olin työtön koska silloin sain enemmän tukea Kelasta. Nyt luonnollisesti työtulot vaikuttaa päivärahaan ja tt tukeen. Ennen liiton rahoja sain työmarkkinatukea sen sijasta mikä oli samaa luokkaa sen kanssa.

Vierailija
52/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.

Kts. avioliittolaki!

Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että nainen makaa sohvalla käsi ojossa ja mies on vain kahdella jalalla liikkuva raha-automaatti.

Lisäksi "henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttäminen" ei kuulu kenenkään tehtäviin.

Samaa elintasoa ei tule minkään lain mukaan tarjota.

Jos muuta väitätte, valehtelette. Mutta se ei ole mitään uutta naisilta. 

Vierailija
53/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ymmärtänyt, että elät väkivaltaisessa suhteessa. Tuossa on sekö henkistä että taloudellista vökivaltaa.

Taloudellista väkivaltaa? Kerro lisää. 

Onko seksuaalista väkivaltaa että nainen ei anna jos miehen tekee mieli?

Vierailija
54/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. 

Näin sivusta seuraajana pakko sanoa että vieläkö jotkut elää tuossa harhamaailmassa?

Ei tänä päivänä töihin niin vaan mennä. Töitä haetaan ja mennään sitten jos tullaan valituksi. Taitaa nykyään harva edes päästä haastatteluun ja harvassa taitaa nekin firmat olla ketkä vastaavat koskaan mitään hakemukseen.

I

Ei töitä? Aikaa lukea pääsykokeisiin. Muutama vuosi ja olet lakimies, lääkäri tai ainakin amk-inssi.

Taitaa vain w.t.-mammalle keitto maistua paremmin kuin lukeminen.

Ei se vaikka itsensä lukee miksikä takaa että saa töitä. En nyt muista lukiko se johki pääsykokeisiin kelle vastasin mutta jos luki ja oikein jos ymmärsin tekstisi niin miksi ei olisi aikaa lukea hänellä? Ei työhakemuksia kokoaika kukaan tee. Ei pauikkojakaan ole niin paljoa mihin hänkään voisi päästä missään että kokoaika voisi niitä hakea. Suurin osa vaatii koulutusta ja kokemusta kun se menee niin et vaikka on koulutusta mut ei kokemusta ei saa töitä ja jos on kokemusta mut ei koulutusta sama asia. Ite etin todella aktiivisesti 2v töitä ja sitten vasta sain paikan kun hakuun tuli paikka henk.koht avustajana ja se työ ei vaadi koulutusta koska siihen ei ole olemassakaan sellaista eikä vaadi kokemusta. Helppoa leppoisaa työtä ihmisten kodeissa.

Vierailija
55/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä rakkaus kukoista, jos ei puolison lääkkeitä maksa vaan ostelee itselleen jotain tarpeetonta tai jemmaa tililleen. Sama pätee molempiin sukupuoliin. Vaaterätit tms. ei ole sama asia. Kai niillä vanhoilla räteillä sitten pärjää, jos rahat ovat vähissä. On pieni pakko.

Vierailija
56/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen kuulu elättää vaimoa. Mene töihin äläkä täälä valita, vaikka pulloja kerämään ja sitten marjastus aikana marjoja kerämään.

Juuripa noin sillähän saa jo hyvä palkan kun on ahkera. Mutta jos antaa rahasta rakkautta tienaa paljon enemmän.

Vierailija
57/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. 

Näin sivusta seuraajana pakko sanoa että vieläkö jotkut elää tuossa harhamaailmassa?

Ei tänä päivänä töihin niin vaan mennä. Töitä haetaan ja mennään sitten jos tullaan valituksi. Taitaa nykyään harva edes päästä haastatteluun ja harvassa taitaa nekin firmat olla ketkä vastaavat koskaan mitään hakemukseen.

I

Ei töitä? Aikaa lukea pääsykokeisiin. Muutama vuosi ja olet lakimies, lääkäri tai ainakin amk-inssi.

Taitaa vain w.t.-mammalle keitto maistua paremmin kuin lukeminen.

Ei se vaikka itsensä lukee miksikä takaa että saa töitä. En nyt muista lukiko se johki pääsykokeisiin kelle vastasin mutta jos luki ja oikein jos ymmärsin tekstisi niin miksi ei olisi aikaa lukea hänellä? Ei työhakemuksia kokoaika kukaan tee. Ei pauikkojakaan ole niin paljoa mihin hänkään voisi päästä missään että kokoaika voisi niitä hakea. Suurin osa vaatii koulutusta ja kokemusta kun se menee niin et vaikka on koulutusta mut ei kokemusta ei saa töitä ja jos on kokemusta mut ei koulutusta sama asia. Ite etin todella aktiivisesti 2v töitä ja sitten vasta sain paikan kun hakuun tuli paikka henk.koht avustajana ja se työ ei vaadi koulutusta koska siihen ei ole olemassakaan sellaista eikä vaadi kokemusta. Helppoa leppoisaa työtä ihmisten kodeissa.

Oikeustieteiden opiskelijat saavat töitä jo opiskeluaikana, liksa 3k hujakoilla. Siinä tulee työkokemusta ja kun toteavat täyspäiseksi, pääset valmistumisen jälkeen oikeisiin töihin. Lääkäreistä on pulaa, jos niitä on kortistossa, voi miettiä syytä.

Insinööreistä on pulaa, tietyt alat vahvasti ukkoutuneet ja kun keski-ikä lähenee toimistossa 50v, tiedämme kuinka käy vähän ajan päästä.

Ai mutta haet hyvin palkattua, leppoisaa duunia joka ei vaadi koulutusta tai mitään hengittämistä haastavampaa osaamista? PerusVassari siis.

Vierailija
58/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalista väkivaltaa on mm. se, että painostaa toista ihmistä seksiin. Eli ei se, että ei ryhdy seksiin, jos ei sitä itse halua.

Vierailija
59/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalista väkivaltaa on mm. se, että painostaa toista ihmistä seksiin. Eli ei se, että ei ryhdy seksiin, jos ei sitä itse halua.

eli jos ei halua antaa rahaa, kuinka se on taloudellista väkivaltaa? Vai tarkoitettiinko tuossa että kun nainen yrittää painostaa miestään antamaan rahaa, se on väkivaltaa? Sen väitteen pystyn hyväksymään.

Vierailija
60/211 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten linja:

"Taloudellinen väkivalta on monenlaista kontrollointia, esimerkiksi:

omaisuutesi tai rahojesi käyttö ilman lupaasi

taloudellisten päätösten tekeminen yksin

velan/luoton ottamiseen painostaminen

tilin tai pankkikorttien käytön rajoittaminen

työn saamisen tai pitämisen vaikeuttaminen

sinulle epäedulliset “sopimukset”, joihin sinut on painostettu (esim. maksat koko vuokran yhteisestä asunnosta)

omaisuuden tuhoaminen

elatusavun pimittäminen

Taloudellista väkivaltaa käytetään kaikenlaisissa perheissä ja parisuhteissa, sekä rikkaissa että köyhissä.

Jos mietit, koetko taloudellista väkivaltaa, kysy itseltäsi:

Saatko itse päättää mihin käytät rahasi?

Mistä raha-asioista päätät yhdessä jonkun muun kanssa?

Miten päätökset vaikuttavat sinuun? Ovatko yhteiset päätökset epäreiluja sinun kannaltasi?

Tuntuuko sinusta, että kaikkea mitä teet, valvotaan?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän