Onko oikein että vaimo elää köyhyydessä kun miehellä on rahaa?
Kommentit (211)
Minä omistan meidän kodin ja 3 sijoitusasuntoa. Olen myös kotiäiti. Hoidan kaikin kotona.
Mies maksaa kaikki laskut, yhtiövastikkeen, sähkö, vakuutukset, siivoojan, lentoliput, matkalla kaikki.
Itse maksan lasten harrastukset ja ruokalaskun.
Varallisuudesta huolimatta ollaan ihan tavallisia ihmisiä ja ei asuta matkoilla 5 tähden hotelleissa eikä matkusta busineksessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimolla on ruokaa, katto pään päällä ja vaatteita, niin asia on OK. Suomalainen avioliittolaki ei väitä, että miehen tulee tarjota puolisolle tämän vaatima elintaso.
Ei väitä, mutta vaatii kumpaakin puolisoa osallistumaan perheen elatukseen.
Kai se on vaimon oma valinta, jos suostuu elämään köyhyydessä eikä järjestä itselleen parempaa elintasoa. Harva suomalainen orjaksi suostuu, mutta kyllä niitäkin on ja eräät vielä rahoittavat miehen elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Jossain tällaisessa ketjussa yksi nainen kertoi, että oli ollut työttömänä ja perheessä oli syöty eri ruokia. Nainen ja lapset jotain halpaa ja mies usein vaikkapa pihvejä. Oli vielä laittanut naisen paistamaan sen pihvin!
Miettikää miten sairasta.
Muutoin kyllä olen sitä mieltä että jokaisen tulisi maksaa omat menonsa (eli varakkaan ei tarvitse kustantaa köyhälle vaikkapa merkkivaatteita), mutta että tuolleen perheenä eletään että yksi syö yksin pihviä??
Sekin nainen olisi varmaan elänyt paljon mukavampaa elämää ilman miestä, kun mies olisi joutunut maksamaan lapsille hyvät elarit.
Mutta mikä ihme saa naiset alistumaan sellaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole oikeaa köyhyyttä.
Kyllä mulla ainakin on. Saan asumisen mutta ruuat, lääkkeet ja lääkärit maksan pääsääntöisesti itse.
Laihduta läski ja lopeta mielisairastelu. Kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole oikeaa köyhyyttä.
Kyllä mulla ainakin on. Saan asumisen mutta ruuat, lääkkeet ja lääkärit maksan pääsääntöisesti itse.
Niin minäkin maksan. Ja myös ne vaatteet. Ja hei joo, maksan asumisenikin ihan itse!
Kiitti riitti kirjoitti:
Jep. Juuri tuollaisten miesten ansiosta paatin vuosikymmenia sitten etta suomalaiseen mieheen en koske pitkalla tikullakaan. En tieda missa on menty Suomessa pieleen miesten kasvatuksessa, mutta useimmat suomalaiset miehet nakojaan haluavat vaan rusinat tasa-arvopullasta, eli naisen rahat, kaikki kotityot ja lasten hoidon saa nainen kylla pitaa ihan sataprosenttisesti itsellaan jos parisuhteeseen haksahtaa. Itse muutin pysyvasti rapakon taa ja perustin perheen tosimiehen kanssa. Pitakaa tunkkinne!
Joopa joo. Luuletko, että kukaan sun perään itkee.
Mies maksaa kaiken meillä mutta minulla myös hyvä ammatti mutta ne rahat käytän itseeni tai lapsiin.
Se on vähän niin ja näin. Meillä miehellä oli vuosia isompi palkka ja se kyllä näkyi. Oltiin siis molemmat töissä, tosin itse jäin kotiin miehen toivomuksesta kun kaksosemme syntyivät. Mies tosiaan osti itselleen kalliimpaa ruokaa mihin kukaan muu ei saanut koskea kun itse söin huonompaa ruokaa. Kyllähän se suoraansanottuna vitutti aika lailla. Hauskinta oli se kun sitten kävi niin että mies sai töistä yt neuvottelujen takia potkut ja itse kun taas menin työelämään sain ylennyksen. Roolit vaihtuivat ja sitten mieskin lopulta vihdoin myönsi että tuo hänen käytöksensä aiemmin oli väärin. En tosiaan itse olisi voinut kuvitella että tekisin samoin kuin hän eli ostaisin itselleni kallista ruokaa ja pistäisin hänet syömään halpaa ym. Mutta sitä mieltä olen että laskut, vuokra, lasten kulut ym pitää maksaa puoliksi. Itse en pahemmin tuhlaa vaan laittelen säästöön lapsien tilille tulevaisuutta ajatellen
Me olemme olleet 15 vuotta yhdessä ja 2 lasta ja yhteinen asuntolaina löytyy. Avioliitossa monta vuotta. Mies on hyvätuloinen, minä teen 20h/viikko pienellä palkalla. Haluan pystyä olemaan enemmän lasten kanssa. Meille on ollut alusta asti selvää, että elintaso on sama kummallekin. Yhtä hyvin minä voin käyttää, 200e kosmetiikkaan kun mies vaikka jääkiekkolippuihin. Mies voi ostaa tasokkaampia vaatteita ja käydä ulkona syömässä ja sama koskee minuakin. Talous on täysin yhteinen rinnakkaiskortteineen ja yhteisine tileineen. Jos mies olisi pienituloinen ja minä hyvätuloinen, olisi päivän selvää, että molemmilla olisi sama elintaso. En minä voisi ostaa 300e kenkiä ja vaatia miestä ostamaan Tokmannista kengät itselleen. Ei se olisi reilua vaan todella outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkerien vanhojenpoikien kokoontumisajot. Teidän spermakin on kuulemma niin huonolaatuista että joutuu isältänne käydä lainaamassa, jos lapsia haluaa.
Ei tainnut perustua kuulopuheisiin tuo lompakkoloi.sen tilitys
Eikö? Oho. Olen 41-vuotias maisterisnainen Helsingistä ja parin vuoden päästä asuntolaina maksettu - ihan omalla palkalla. Ikävää, että Sinuun osui.
Kukas sulle lainasi/antoi asunnon käsirahan, että sait lainaa?
Jossain tällaisessa ketjussa yksi nainen kertoi, että oli ollut työttömänä ja perheessä oli syöty eri ruokia. Nainen ja lapset jotain halpaa ja mies usein vaikkapa pihvejä. Oli vielä laittanut naisen paistamaan sen pihvin!
Miettikää miten sairasta.
Muutoin kyllä olen sitä mieltä että jokaisen tulisi maksaa omat menonsa (eli varakkaan ei tarvitse kustantaa köyhälle vaikkapa merkkivaatteita), mutta että tuolleen perheenä eletään että yksi syö yksin pihviä??