Minkälaisia ovat parisuhteet, joissa ei suudella joka päivä (kun nähdään)?
Sinulle, jotka olet tällaisessa suhteessa: Onko suutelemisen puuttuminen molempien halu vai oire jostakin? Oletko tyytyväinen parisuhteeseesi? Ovatko kaikki suhteesi olleet samanlaisia?
Ja nyt ei puhuta kohteliaista pikkupusuista vaan kunnon suutelemisista.
Itse tykkään kunnon pussailusessioista yli kaiken enkä osaisi olla ilman...
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes muista koska oltais mun miehen kanssa suudeltu, siitä on varmasti pitkästi yli vuosi aikaa. 5vuotta on oltu yhdessä.
N33 M38
Suutelitteko enemmän ja säännöllisesti suhteen alkupuolella? Häiritseekö suutelemisen puuttuminen jompaakumpaa, vai eikö kumpikaan vain välitä suutelemisesta? AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde kuolee suutelunpuutteeseen, suhteessa on jotain perustavanlaatuista vialla.
Samaa mieltä. Suutelemisen puuttuminen on oire perustavanlaatuisesta viasta.
Juu ei. Sen sijaan jatkuva tarve liimautua toiseen, kertoo pahasta läheisriippuvuudesta.
Haluan ehdottomasti pussailla joka päivä suhteessa. Pieniä pusuja ja pussailusessioita ja muutenkin halailua ja silittelyä. En pystyisi olla suhteessa, jossa toinen ei halua mitään kosketusta.
Olen itse kasvanut perheessä, jossa ei koskaan halattu eikä näytetty rakkautta kenellekään, ei vanhemmat toisilleen eikä meille lapsille. Olen kärsinyt kosketuksen puutteesta. En halua samanlaista omassa suhteessani.
Ei edes pusuteltu päivittäin, ja loppuhan se nyt tuli. Suudeltiin välillä kyllä ihan kunnolla ja silloin toimi, mut hellyys jäi.
Joka päiväinen suutelusessio kuulostaa silti mullekin vähän väkinäiseltä. Samaa sarjaa jatkuvien pariskuntasomepäivitysten kanssa.
Millaisia ovat parisuhteet, joissa ei pääsääntöisesti nähdä joka päivä? Luonnollisesti etäsuhteessa pitääkin olla enemmän liimaavia tekijöitä.
Ja joo, suutelusta tykkään itsekin, mutta miehellä on hammassilta, mikä haittaa suutelemista.
Yli 40 v. yhdessä: joka päivä (jos siis ollaan yhdessä) vaihdetaan pikkupusut aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä sekä päivän mittaan toisen lähtiessä tai tullessa. Suutelusessioita lähinnä seksin yhteydessä.
Leevi And The Leavingsin laulun sanoin:
”enää ei olla niinkuin ennen
tuskin edes poskelle suudellaan
kun sanot hyvää yötä kuin ohimennen
silti sinusta en luopuisi milloinkaan”
Paino viimeisellä lauseella.
En ole koskaan pitänyt suutelusta. Onneksi tapasin miehen, joka ei myöskään pidä. Meillä on hyvin onnellinen parisuhde ilman suutelua. Jos olisi pakko suudella päivittäin, suhde kaatuisi koska en vaan pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde kuolee suutelunpuutteeseen, suhteessa on jotain perustavanlaatuista vialla.
Samaa mieltä. Suutelemisen puuttuminen on oire perustavanlaatuisesta viasta.
Juu ei. Sen sijaan jatkuva tarve liimautua toiseen, kertoo pahasta läheisriippuvuudesta.
Itse asiassa läheisriippuvuus ei liity mitenkään fyysiseen läheisyyteen. Läheisriippuvuus tarkoittaa emotionaalista takertumista toiseen ihmiseen, itsellisyyden puutetta ja heikkoa differentiaatiota. Läheisriippuvuus on eräs yleisimmistä syistä, joiden vuoksi suhde alkaa tuntua huonolta. Juuri läheisriippuvuus voi johtaa siihen, että suhteesta kuolee kipinä, ja se näkyy sitten suutelemattomuutena.
Jos flunssainen olo ja/ tai kurkkukipua, silloin ei meillä suudella.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt suutelusta. Onneksi tapasin miehen, joka ei myöskään pidä. Meillä on hyvin onnellinen parisuhde ilman suutelua. Jos olisi pakko suudella päivittäin, suhde kaatuisi koska en vaan pystyisi.
Ymmärrän hyvin. Tämä on niin oleellinen juttu, että siinä mieltymysten täytyy osua yksiin, tai muuten koko jutusta ei tule mitään. AP
Vierailija kirjoitti:
Haluan ehdottomasti pussailla joka päivä suhteessa. Pieniä pusuja ja pussailusessioita ja muutenkin halailua ja silittelyä. En pystyisi olla suhteessa, jossa toinen ei halua mitään kosketusta.
Sama juttu minulla. Kosketteleminen, suuteleminen ja seksi ovat ne tavat, joilla osoitan rakkautta. AP
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat parisuhteet, joissa ei pääsääntöisesti nähdä joka päivä? Luonnollisesti etäsuhteessa pitääkin olla enemmän liimaavia tekijöitä.
Ja joo, suutelusta tykkään itsekin, mutta miehellä on hammassilta, mikä haittaa suutelemista.
Esimerkiksi erillissuhde eli sellainen parisuhde, jossa ei asuta yhdessä. Etäsuhde olisi sellainen suhde, jossa oikeasti asutaan vaikka eri kaupungeissa tai maanosissa. AP
Suudella päivittäin? Silloinkin kun on vastatautia tms? Ei todellakaan.
Kannattaa lukea rakkauden viidestä kielestä. Ihmisillä on eri tapoja. Valitettavasti itse haluaisin käyttää kaikkia viitä ja sitten odotan niitä myös vastapuolelta - joskus turhaan.
Ihan onnellinen hyvä parisuhde. Ostettiin juuri isompi koti kun on kaksi lasta jo ja varattiin kirkko häitä varten.
En ole koskaan tykännyt suutelemisesta pusu sillointällöin kyllä käy. Halailu on paljon tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi erillissuhde eli sellainen parisuhde, jossa ei asuta yhdessä. Etäsuhde olisi sellainen suhde, jossa oikeasti asutaan vaikka eri kaupungeissa tai maanosissa. AP
No myös erillissuhteessa suutelun merkitys korostuu, koska ette näe joka päivä ettekä nuku jokainen yö yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No myös erillissuhteessa suutelun merkitys korostuu, koska ette näe joka päivä ettekä nuku jokainen yö yhdessä.
Tämä on mielenkiintoista. Avaatko tätä vähän. Eli miksi se, ettei nähdä joka päivä, korostaa sinusta suutelun merkitystä? Jos asutaan yhdessä, on vähämmän tarvetta osoittaa, että välittää toisesta? AP
Nuorempana suuteleminen oli mulle tosi tärkeää. En voinut seurustella sellaisen pojan/ miehen kanssa, joka ei osannut suudella. Kun ikää on tullut lisää ja vuosia tähän nykyiseen parisuhteeseen, suuteleminen on jäänyt aika harvalle. Joskus kyllä suudellaan ihan kunnolla miehen aloitteesta, mutta ei suinkaan joka päivä, ei edes joka viikko.
Pikkupusuja tulee vaihdettua minun aloitteesta, mutta ei niitäkään päivittäin. Olen salaa kateellinen niille pariskunnille, jotka pussaa aina lähtiessä ja tavatessa. Silti on rakastettu jo parikymmentä vuotta.
Ennen kuin aloin deittailemaan pitkän parisuhteen jälkeen en edes tiennyt, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät pidä suutelemisesta!
Mä en edes muista koska oltais mun miehen kanssa suudeltu, siitä on varmasti pitkästi yli vuosi aikaa. 5vuotta on oltu yhdessä.
N33 M38