Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen entinen tyttöystävä otti minuun yhteyttä

Vierailija
29.05.2019 |

Sain facebookissa minua vain muutaman vuoden vanhemmalta naiselta viestin, jossa kertoi nykyisen mieheni saaneen hänen kanssaan lapsen ja miehen alistaneen häntä. Kuulemma alkoivat seurustelemaan ja suhteessa ei ollut ongelmia kunnes he saivat tietää 15-vuotiaina raskaudesta jonka jälkeen mies alkoi muuttumaan kontrolloivaksi. Henkisen väkivallan muotoja luetteli kavereistä eristämisestä huonoksi äidiksi haukkumiseen ja ties mitä siinä väliltä ulottuen myös läheisten manipulointiin. 5 vuotta tätä kontrollointia kestäneenä nainen sitten lähti suhteesta, kun ei enää kestänyt. Minulle mies ei kertonut lapsestaan ja kysyessäni aiheesta sanoi, että olisi kertonut itse tapailun edetessä, mutta kiisti jyrkästi käyttäneensä henkistä väkivaltaa ja sanoi eksän mustamaalaavan. Ketä minun pitäisi uskoa? Anteeksi pitkä ja sekava vuodatus.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse

Vierailija
82/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä luulet löytäneesi niin erinomaisen miehen että kateelliset exät alkaa kirjoitella sinulle. Kyllä naiset on tyhmiä. Ole kiitollinen että varoitti. Itse olin aikoinaan tämä tyhmä nainen ja olin niin itseäni ja omaa erinomaisuuttani täynnä ja miehen puheita että että en uskonut kun minua varoitettiin. Maksoin siitä todella kalliisti ja kaksi kertaa. Itse olen varoittanut existäni seuraavia puolisoita koska en ikinä halua kellekään samaa mitä minä jouduin kokemaan. Yhtä tyhmiä olivat kuitenkin kuin minäkin ja saivat kärsiä sen nahoissaan. Naisille riittää aina miehiä eron jälkeen, ei tarvitse exien perässä juosta. Koittakaa naiset opetella solidaarisuutta tai edes ymmärtämään sitä. Ei niin kana-aivo tarvitse olla että miestä uskoo kaikessa, ne osaa valehdella sujuvasti ihan luonnostaan.

Kiitos, juuri näin pitäisi toimia ja ajatella! Itsekin parhaillani mietin, että pitäisikö varoittaa eksäni nykyistä tyttöystävää. Exä on piintynyt sarjapettäjä ja hakee vain hyötyä ihmisistä, joten tiedän jo miten tämä uusikin suhde hänellä tulee päättymään. Kuitenkin tiedän, että viestintuoja ammutaan niin en uskalla olla yhteyksissä.

Kannattaa olla varovainen. Ensimmäisessä tapauksessani exän uusi sanoi, että pärjää kyllä. Keskustelumme oli lämminhenkinen ja tykästyin ihmisenä häneen todella paljon, että nyt kun hän on se hirviö akka niin exäni ei todellakaan saa sympatiaa täältä. Toinen tapaus lähti kummille urille kun exäni alkoikin uhkailla tappamisella nykyistä rakastaan, tuhosi ja varasti hänen omaisuutta ja teki tämän elämästä helvetin. Selvisi että hän oli jo suhteen alussa aloittanut naisen uran ja maineen tuhoamisen selän takana ja seljeästi yritti päästä kiinni tämän omaisuuteen. Minä sain olla ihan rauhassa. Tämä nainen sai kaikki raivot päälleen. Ei noista yhtään tiedä mitä tekevät ja joutuuko puoliso vaaraan tai itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kysynyt suoraan mieheltä. Suoraan kysymyksessä on se ongelma että oletat toisen olevan rehellinen ja avoin jos vain kysyy mutta eihän se niin ole. Nyt kun tietää että olet varuillasi niin et voi enää tietää sitäkään vähää mikä on teeskentelyä ja mikä ei koska piilottaa visusti kaikki huonot puolensa ennen kuin olet sitoutunut. Jos on normaali kunnollinen kaveri ja ex on seko niin et voi tietää. Ehkä nyrkki heilahtaa tai henkinen väkivalta alkaa, ehkä ei, jos jäät niin näet sen sitten aikanaan. Altistit myös miehen kostolla tuon entisen kertoessasi että vinkkailee miehen tekemisistä.

Vierailija
84/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ex varoittaa ihan aiheesta.

Mutta jos olet juuri tavannut miehen, niin totta kai hän on nyt ihana.

Tarkkaile miestä. Mitä kertoo exästään? Onko heidän suhteensa kaikki exän vika vai myöntääkö, että hänelläkin on osuutta? Sanooko mitään hyvää exästään?

Miten suhtautuu muihin ihmisiin? Onko läheiset välit vanhempiin? Onko läheisiä ystäviä?

Voiko myöntää, jos on väärässä?

Kuinka toimii riitatilanteessa, haluaako sopia, keskustella asiat selviksi vai mitä?

Nuo asiat kertovat ihmisestä paljon..

Mies sanoi, että välillä sanoi pahasti ja pahoittelevansa aina jos niin kävi. Kertoi eksän halunneen mennä baareihin, vaikka kotona oli pieni lapsi ja muutenkin kertoi tämän olevan aika vastuuton. Meillä taas ei ole ollut riitoja, joten en siitä tiedä, mutta miehen välit vanhempiin ja ystäviinsä ovat ihan normaalit.

-ap

Jos teillä ei ole ollut riitoja niin et siis tiedä miten käyttäytyy suuttuessaan. Tuon kanssa en kyllä kokeilisikaan.

Vierailija
85/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Funtsipa nyt, mikä mahtoi olla syynä siihen, että kuvailemasi miehesi exä otti sinuun yhteyttä. Ei hän varmaan ollut tekemässä sinulle palvelusta varoitellessaan - vaan hänen motiivinsa luultavimmin olivat paljon itsekeskeisempiä (ehkä pikemminkin kosto exälleen?)

Ei kaikki oo mitään psyko ex-tyttöystäviä, jotka haluaa miehen takaisin. Itsekin olen varoittanut miehen uutta ja ihan syystä. Miehen uudella on lapsi ja miehellä itsellään ei ole oikeutta tavata meidän lapsia ilman mua tai viranomaista, koska hän oli heitä kohtaan väkivaltainen sen jälkeen, kun ilmoitin, että haluan eron. Tappelin käräjillä yksinhuoltajuuden ja mies ei saa olla lasten kanssa enää valvomatta.

Uudella naisella on pieni vauva ja mies tuskin kertoo, että on joutunut maksamaan korvauksia, kun pieksi lapsiaan eikä saa enää tavata kuin valvottuna. Kerroin miehen uudelle ihan siksi, että se vauva ei joudu miehen kynsiin. Jos kynnys lyödä omia lapsiaan on olematon siksi, että akka vituttaa, niin mikä se kynnys on vieraaseen lapseen?

Vierailija
86/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette tunteneet? Sen kolme kuukautta?

Jos mies ei kerro itse lapsestaan kolmen kuukauden aikana, en tapailisi häntä enää

Vierailija
87/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus baarissa exäni ja tämän kavereiden kanssa. Oltiin oltu noin puolivuotta yhdessä. Menin vessaan ja siinä sitten käsiä pestessäni joku minulle tuntematon nainen kuiskasi, että varo tuota miestä, se on väkivaltainen hullu... Naurahdin vaan jotain ja olin vähän ihmeissäni... No, kysyin sitten mieheltä kuka tämä nainen oli, niin kuulemma hänen hullu exänsä... Kuitenkin nämä miehen muut kaverit sitten menivät iloisesti höpöttelemään tuolle naiselle ja osa porukasta jäikin hänen seurueeseen.

Meni muutama kuukausi ja mies alkoi repimään minua hiuksista, lyömään, kuristamaan jne. ihan jostain pikkujutuista. Alkuun teki tätä kännissä, mutta lopulta myös selvinpäin.

Vierailija
88/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuu. Voi olla vikaa kummassakin. Voi olla myös että eivät sopineet yhteen.

Kyllä se pitää vaan itse kokea miten suhde toimii.

Ei ole järkevää erota exän soiton takia mutta varovainen voit olla.

Hyvin nää faktat alkaa muuuttua keskusteluissa. Nytkin faceviesti on jo muuttunut puheluksi.

Puhumattakaan siitä, että miehellä on jo todennäköisesti HIV- tartuntakin.

Vierailija
89/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syytä naisella olisi keksiä tuollaista? Jos mies ei edes kertonut lapsesta niin uskon naista.

Olemme seurustelleet vasta kolme kuukautta, joten ymmärrän sinäänsä jos ei ole valmis kertomaan.

-ap

Valmis kertomaan? Mitä ihmettä? Onko lapsi jokin likainen salaisuus?

Ai että vaan kolme kuukautta? Ymmärtäisin jos seurustelua olisi ollut vasta viikko tai pari takana. Kyllä se viimeistään kuukaudessa pitää saada kerrottua,aika oleellinen asia kuitenkin. Kertoo miehestä,eikä mitään hyvää.

Vierailija
90/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen on osattava irrottautua entisestä kumppanista ja uskallettava mennä eteenpäin. Uudet suhteet ei enää esille kuulu. Erittäin omituista, että ex soittelee ja puhuu pahaa entisestä miehestään.

Kannattaa elää tätä päivää ja uutta suhdetta siten, ettei anna exien sekaantua siihen. Voi ihan nätisti ilmoittaa, ettei halua puhua eikä kuunnella pahaa seurustelukumppanista tämän selän takana. Jos ex haluaa, niin voi pyytää vaikka kahville sitten, kun kaikki osapuolet ovat läsnä.

Sensijaan lapsesta kertomatta jättäminen on hiukan omituista. Ehkä mies häpeää sitä, että on nuorena tehnyt lapsen. Taustallahan voi olla jopa pedofiilisyytöksiä, jos tyttö on ollut vasta 15 v kun lapsi on laitettu alulle.

Vierailija
91/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummottt kirjoitti:

Eron jälkeen on osattava irrottautua entisestä kumppanista ja uskallettava mennä eteenpäin. Uudet suhteet ei enää esille kuulu. Erittäin omituista, että ex soittelee ja puhuu pahaa entisestä miehestään.

Kannattaa elää tätä päivää ja uutta suhdetta siten, ettei anna exien sekaantua siihen. Voi ihan nätisti ilmoittaa, ettei halua puhua eikä kuunnella pahaa seurustelukumppanista tämän selän takana. Jos ex haluaa, niin voi pyytää vaikka kahville sitten, kun kaikki osapuolet ovat läsnä.

Sensijaan lapsesta kertomatta jättäminen on hiukan omituista. Ehkä mies häpeää sitä, että on nuorena tehnyt lapsen. Taustallahan voi olla jopa pedofiilisyytöksiä, jos tyttö on ollut vasta 15 v kun lapsi on laitettu alulle.

15-vuotiaat laittaa lapsen aluille ja syytetään pedofiiliksi koska?

Vierailija
92/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syytä naisella olisi keksiä tuollaista? Jos mies ei edes kertonut lapsesta niin uskon naista.

Olemme seurustelleet vasta kolme kuukautta, joten ymmärrän sinäänsä jos ei ole valmis kertomaan.

-ap

Anteeksi mitä! Terve ihminen joka etsii tasavertaista tervettä ja rehellistä parisuhdetta kertoo automaattisesta omista lapsistaan jo ennen ensimmäistä tapaamista. Minusta on valtavan iso merkki aiitä, että kaikki ei ole kohdallaan jos ei mukamas ole valmis kertomaan omista lapsistaan. Ja minulle tuo on ihan valehtelua että on kolmen kuukauden ajan jättänyt noin oleellisen asian kertomatta. Onpa hyvä lähtökohta suhteelle kun se jo aloitetaan noin isoilla valheilla.

Näin miehenä ymmärrän että ei välttämättä halua suhteen alkuvaiheessa kertoa teinivahingostaan.

Isyys ei noin nuorella miehellä ole mikään ylpeilyn aihe ja ei halua säikäyttää pois tärkeää ihmistä jonka kanssa haluaisi rakentaa suhteen.

Toisaalta ottaisin kyllä vakavasti varoitukset ja tunnustelisin huolella onko niissä perää. Huolehtisin että en tulisi raskaaksi enkä muuttaisi yhteiseen asuntoon, ainakaan miehen omistamaan asuntoon, ja pitäisin rahat tiukasti erillään. Ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
93/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex huijaa haluu sun miehen takaisin so keksii tollasii että sä jätäisit hänet

Vierailija
94/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehessä ei välttämättä ole suurempaa vikaa vaikka olisikin käyttäytynyt teini-ikäisenä huonosti.

Miehessä on vikaa jos ei kerro olevansa isä eikä osaa antaa tälle edes muuta selitystä kuin "ei tuntunut niin oleelliselta, että tutustuttaessa/seurusteltaessa haluaisin kertoa asiasta".

Hälytyskellojen pitäisi soida jo. Miksi pitää ripustautua tuollaiseen sankariin, tuo on ainakin itselleni suurin turn-off miehessä. Että on lapsia eikä kerro, että on. Ja on exiä, jotka kertoo, että on lapsia. Aivan hullua porukkaa.

Opiskeluajan luokkatoverinille aikanaan kävi niin, että oli jo seurustellut vuosia ja ehti jopa kihlautumaan kun sai tietää että sulholla lapsi toisen kanssa yhden illan suhteesta.

Suurinpiirtein kaikki koko kaupungissa olivat tienneet jo vuosia asiasta - ja lopulta joku oli sanonut että ellet kerro morsiolle , niin minä kerron.

Ei kertonut silloinkaan vaan vetkutteli. Lopulta naisen paras kaveri kertoi.

Kihlaus purkautui (miehen menneisyydestä plajastui myöhemmin petoksia ja muutakin ikävää, eli taisi säästyä).

Omituista tässä se , että viestintuoja ammuttiin --  eli hän ei koskaan enää puhunut ex-parhaalle kaverilleen sanaakaan.

Mitä opimme tästä?

Vierailija
95/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että ihan aiheesta varoittaa. Vissiin saanut kokea sellaista p*skaa ettei halua kenenkään toisen kuuna päivänä kokevan sitä samaa. neuvoni on että juokse.

Vierailija
96/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin ex oli ailahtelevainen, petti, kävi huorissa ja kun kävi vahinko eli tulin raskaaksi ilmoitti jättävänsä mut jos pidän lapsen ja kun lopulta jätin kundin niin alkoi uhkailemaan ja roikkumaan mussa. Tapasi uuden akan ja luuli kostavansa mulle menemällä tän kanssa treffeille sinne minne meidän piti kesällä ja tälläsi facessa meemin "tosi mies ei ikinä petä naistaan" seinälleen🤣. Kukaan ei olis melkeen uskonut tuosta, sillä reppanan ja jopa hiljaisen oloinen.. Susi voi olla lampaan vaatteissa. Jotkut paljastavat todellisen ja hyvin petollisen luonteen vasta ajan kanssa. Be aware..

Vierailija
97/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kertoi silloisen tyttöystävänsä halunnut mennä usein juhlimaan, oli huoleton äiti ja siitä tuli riitoja. Ex-tyttöystävä kertoi oman versionsa.

Entä jos mies onkin oikeassa? Jospa se silloinen nuori tyttö ei ollut kypsä äitiyteen ja menoja oli pienen lapsen äidille liikaa?

Totuus voi olla ihan hyvin myös miehen kertoma versio.

Ymmärrän myös sen, että mies haluaa tarkkaan valita, kenelle kertoo tulleensa isäksi 15-vuotiaana.

Vierailija
98/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exäni uusi ottaisi minuun yhteyttä ja kertoisi epäilystään, että mies pettää, niin en silti alkaisi puhumaan exästä pahaa. Kehottaisin häntä luottamaan omiin tuntemuksiinsa. Ne eivät yleensä ole vääriä.

Itsellä oli exän kanssa ollessa outoja fiiliksiä. Kyselin hänen ystäviensä pariltakin vaimolta, että voisiko fiiliksissäni olla perää. Nämä vaimot eivät ottaneet kantaa. Ja kun sitten kävi ilmi, että olin oikeassa, niin nämä vaimot sanoivat, että eivät kertoneet, kun halusivat antaa miehelle uuden mahdollisuuden.

Tämän mahdollisuuden hinta minulle on ollut itsetunnon uudelleenrakennus, pala palalta. Kuunnelkaa siis itseänne. Viisaus asuu teissä itsessänne,

Rakastunut vaan ei kuuntele itseään. Vaan muuttaa paskan kullaksi. Näin kävi minulle. Nyt en enää usko ketään enkä mitään.

Vierailija
99/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kertoi silloisen tyttöystävänsä halunnut mennä usein juhlimaan, oli huoleton äiti ja siitä tuli riitoja. Ex-tyttöystävä kertoi oman versionsa.

Entä jos mies onkin oikeassa? Jospa se silloinen nuori tyttö ei ollut kypsä äitiyteen ja menoja oli pienen lapsen äidille liikaa?

Totuus voi olla ihan hyvin myös miehen kertoma versio.

Ymmärrän myös sen, että mies haluaa tarkkaan valita, kenelle kertoo tulleensa isäksi 15-vuotiaana.

Näinhän se on. Tyttö voi hyvin sekoittaa mikä on pojan harjoittamaa kontrollointia ja mikä lapsen tarve.

Vierailija
100/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata exille vastailla.. Kannattaa kertoo se miehelle että hänen ex otti yhteyttä.. Ex voi olla katkera ja sepitellä omia tarinoitaan.. Sinuna vaan tutustu mieheen ja katso miten teillä menee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän