Miehen entinen tyttöystävä otti minuun yhteyttä
Sain facebookissa minua vain muutaman vuoden vanhemmalta naiselta viestin, jossa kertoi nykyisen mieheni saaneen hänen kanssaan lapsen ja miehen alistaneen häntä. Kuulemma alkoivat seurustelemaan ja suhteessa ei ollut ongelmia kunnes he saivat tietää 15-vuotiaina raskaudesta jonka jälkeen mies alkoi muuttumaan kontrolloivaksi. Henkisen väkivallan muotoja luetteli kavereistä eristämisestä huonoksi äidiksi haukkumiseen ja ties mitä siinä väliltä ulottuen myös läheisten manipulointiin. 5 vuotta tätä kontrollointia kestäneenä nainen sitten lähti suhteesta, kun ei enää kestänyt. Minulle mies ei kertonut lapsestaan ja kysyessäni aiheesta sanoi, että olisi kertonut itse tapailun edetessä, mutta kiisti jyrkästi käyttäneensä henkistä väkivaltaa ja sanoi eksän mustamaalaavan. Ketä minun pitäisi uskoa? Anteeksi pitkä ja sekava vuodatus.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syytä naisella olisi keksiä tuollaista? Jos mies ei edes kertonut lapsesta niin uskon naista.
Olemme seurustelleet vasta kolme kuukautta, joten ymmärrän sinäänsä jos ei ole valmis kertomaan.
-apAnteeksi nyt vaan mutta kyllä oma lapsi on niin tärkeä, että on ihmeellistä, jos salaa sen, että on lapsi.
Toisekseen kun asiaan liittyy vielä yleensä järjestelyjä, kuinka tapaavat, kuinka usein tapaavat jne. Ei ole normaalia salata tuollaista kuukausia.
Meidän suhteemme on edennyt todella hitaasti muutenkin, joten en kyseenalaista jos mies ei ehdi omien menojensa takia tapaamaan minua. Lapsi on jo 12, joten tapaaminen ei ole kovin vaikeaa.
-ap
Omat menot = muut naiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syytä naisella olisi keksiä tuollaista? Jos mies ei edes kertonut lapsesta niin uskon naista.
Olemme seurustelleet vasta kolme kuukautta, joten ymmärrän sinäänsä jos ei ole valmis kertomaan.
-apWtf? Tuollaiset faktat puhutaan heti seurustelun alussa. Missä asuu, mitä tekee työkseen, onko lapsia, onko lemmikkejä jne. Asiat joista ei heti alkuun ole valmis kertomaan voi olla esim pelkään pimeää tai olen känissä kussut nousuuni tai minua hyväksikäytettiin lapsena tms.
Toisaalta taustoja tietämättömänä voi olla vaikka tällaista pahempaakin tapahtunut ja se aiheuttaa sosiaalisen kömpelyyden. Mies ei saata vielä tarpeeksi luottaa naiseen ja ei uskalla paljastaa omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ai sinä luulet löytäneesi niin erinomaisen miehen että kateelliset exät alkaa kirjoitella sinulle. Kyllä naiset on tyhmiä. Ole kiitollinen että varoitti. Itse olin aikoinaan tämä tyhmä nainen ja olin niin itseäni ja omaa erinomaisuuttani täynnä ja miehen puheita että että en uskonut kun minua varoitettiin. Maksoin siitä todella kalliisti ja kaksi kertaa. Itse olen varoittanut existäni seuraavia puolisoita koska en ikinä halua kellekään samaa mitä minä jouduin kokemaan. Yhtä tyhmiä olivat kuitenkin kuin minäkin ja saivat kärsiä sen nahoissaan. Naisille riittää aina miehiä eron jälkeen, ei tarvitse exien perässä juosta. Koittakaa naiset opetella solidaarisuutta tai edes ymmärtämään sitä. Ei niin kana-aivo tarvitse olla että miestä uskoo kaikessa, ne osaa valehdella sujuvasti ihan luonnostaan.
Kiitos, juuri näin pitäisi toimia ja ajatella! Itsekin parhaillani mietin, että pitäisikö varoittaa eksäni nykyistä tyttöystävää. Exä on piintynyt sarjapettäjä ja hakee vain hyötyä ihmisistä, joten tiedän jo miten tämä uusikin suhde hänellä tulee päättymään. Kuitenkin tiedän, että viestintuoja ammutaan niin en uskalla olla yhteyksissä.
Mun mies on aikanaan ollut teini-isä.
Ei kertonut sitä heti. En pitänyt sitä outona, kun n 2 kk seurustelun jälkeen halusi kertoa. Asia oli ollut aikanaan hankala tietystikin, oli sitten menty poikkeusluvalla naimisiin ja eroon päättyi.
Hän sanoi, ettei kerro asiasta yleensä. Oli ollut 14- vuotiaana jo isä.
Ymmärrän hyvin, että ei halunnut heti toitottaa sitä.
Tässäkin tapauksessa miehen lapsi on jo aikuinen.
Asia ei aiheuttanut mitään ongelmia ilmitultuaan.
Ihmetyttää täällä vallitseva ymmärtämättömyys ja tuomitseminen. Ei kaikkien elämä tosiaankaan mene samalla kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset muuttuu. Voi olla vikaa kummassakin. Voi olla myös että eivät sopineet yhteen.
Kyllä se pitää vaan itse kokea miten suhde toimii.
Ei ole järkevää erota exän soiton takia mutta varovainen voit olla.
Hyvin nää faktat alkaa muuuttua keskusteluissa. Nytkin faceviesti on jo muuttunut puheluksi.
Aloituksesta ei saanut selvää, seurusteletko ko. miehen kanssa? Käytät hänestä omistusmuotoa, mutta mies on puhunut "tapailun etenemisestä" - eli hän ei edes ajattele teidän vielä seurustelevan?
Mikä on exän motiivi kertoa lapsesta? Kiititkö häntä tiedosta? Millä tavalla koet, että tieto muuttaa elämääsi? Kaikista vanhoista seurustelusushteista ei ole aina järkevää kertoa, ei edes lapsesta, ellei ole yhteishuoltajuutta, joten siinä mielessä mies ei ole sinulle mitään velkaa.
Teini-ikäiset tytöt ehkä helpommin tekee sen ratkaisun, että hankkiutuu raskaaksi kiristääkseen miesytävää pysymään. Se on tietysti pojan virhearvio tyttöystävän luotettavuudesta. Jos tyttö haluaa lapsen yksinhuoltajuudella, asiassa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apAnteeksi nyt vaan mutta kyllä oma lapsi on niin tärkeä, että on ihmeellistä, jos salaa sen, että on lapsi.
Toisekseen kun asiaan liittyy vielä yleensä järjestelyjä, kuinka tapaavat, kuinka usein tapaavat jne. Ei ole normaalia salata tuollaista kuukausia.
Meidän suhteemme on edennyt todella hitaasti muutenkin, joten en kyseenalaista jos mies ei ehdi omien menojensa takia tapaamaan minua. Lapsi on jo 12, joten tapaaminen ei ole kovin vaikeaa.
-apOmat menot = muut naiset
Miehellä on puhelimessa whatsapp viestejä näiden tapaamisien sopimisesta.
-ap
No ota asioista selvitä TOTUUS, niin ei tarvi arvuutella ja vaan uskoa jompaakumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä joku teini paineen alla on tehnyt.
Tuntui Näkkäläjärven kohdalla olevan kovastikin, mutta kaksinaismoralismi tietenkin on oma taiteenlajinsa.
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäiset tytöt ehkä helpommin tekee sen ratkaisun, että hankkiutuu raskaaksi kiristääkseen miesytävää pysymään. Se on tietysti pojan virhearvio tyttöystävän luotettavuudesta. Jos tyttö haluaa lapsen yksinhuoltajuudella, asiassa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Ai jaa, ja teinit hedelmöityvät ihan ilkeyttäänkö, vaikka pojalla olisi kolme kortsua päällekkäin.
Eläköön kuspojen kaksinaismoraali...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, ja teinit hedelmöityvät ihan ilkeyttäänkö, vaikka pojalla olisi kolme kortsua päällekkäin.
Kondomeita ei saa käyttää yli yhtä päällekkäin, koska niiden välille tulee kitkaa ja ne hajoavat sen takia entistä helpommin. Jos haluaa enemmän suojaa kannattaa käyttää paksumpaa kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tyttö puhkoo kumit.
No onko se yrittäny kontrolloida. Kai sen tiedät itse
Hyvänen aika sentään! Mies on ollut itsekin lapsi kuin myös silloinen tyttöystävänsä. Ei voi odottaa oikein kypsää käytöstä.
Kun ihmisen aivotkin ovat valmiit vasta 25 vuotiaana, niin muistakaa kaikissa ja kaikessa, että ihminen voi muuttua lapsuuden ja nuoruuden ajoista aikuistuttuaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai sinä luulet löytäneesi niin erinomaisen miehen että kateelliset exät alkaa kirjoitella sinulle. Kyllä naiset on tyhmiä. Ole kiitollinen että varoitti. Itse olin aikoinaan tämä tyhmä nainen ja olin niin itseäni ja omaa erinomaisuuttani täynnä ja miehen puheita että että en uskonut kun minua varoitettiin. Maksoin siitä todella kalliisti ja kaksi kertaa. Itse olen varoittanut existäni seuraavia puolisoita koska en ikinä halua kellekään samaa mitä minä jouduin kokemaan. Yhtä tyhmiä olivat kuitenkin kuin minäkin ja saivat kärsiä sen nahoissaan. Naisille riittää aina miehiä eron jälkeen, ei tarvitse exien perässä juosta. Koittakaa naiset opetella solidaarisuutta tai edes ymmärtämään sitä. Ei niin kana-aivo tarvitse olla että miestä uskoo kaikessa, ne osaa valehdella sujuvasti ihan luonnostaan.
En lukenut koko ketjua, mutta itse elin h_elvetin. Miehen isä kertoi minulle totuuden miehestä muutaman vuoden jälkeen juuri ennen kuolemaansa. Siihen saakka hän oli syyttänyt kaikesta minua nimenomaan muututtuaan muutaman hyvän, hurmaavan, kiltin ja rauhallisen kuukauden jälkeen kontrolloivaksi, julmaksi pahuudeksi maan päällä. Toivoin, että joku olisi kertonut minulle, varoittanut ajoissa.
Säpäleitäni kerään yhä vielä ja terapiakin on takana. Itse tein kuten olisin toivonut itselleni tehtäneen eli kysyin seuraavalta haluaisiko hän kenties kuulla toisen puolen miehen historiasta, minun ja lasteni. Ei halunnut, vaan yhteydenottoni ainoastaan vahvisti sitä, mitä mies oli minusta kertonut: mielenvikainen, mustamaalaava, harhainen, jonka uhri mies oli. Sellainen kurja historia vetää naisia puoleensa ja samalla kun mies (jälleen) kehuu uutta kumppania maasta taivaaseen verraten edelliseen/edellisiin hirviöihin uusi kumppani on aivan myyty.
Minä lähtisin pakoon. Todellakin. Oli tarina sitten totta tai ei, niin miehen historiassa on jotakin, joka kummittelee. En jäisi edes selvittelemään. Uskon myös vahvasti, että nainen puhuu totta.
Ennenkuin aletaan seurustelemaan, pitää kertoa , jos on lapsia tullut maailmaan tehtyä, vaikka he eivät olisi jokapäiväisesti läsnä. Muu on petosta.
Mies on voinut kasvaa noista ajoista suhteellisen fiksuksi ihmiseksi. Ex tuskin varoittelee mustasukkaisuuttaan enää noin pitkän ajan kuluttua, mutta ihmiset muuttuvat aikuistuessaan.
Kuuntele miten mies puhuu existään, jos kaikki ovat hulluja ja harhaisia, miehessä on jotain vikaa.
Itselle lapsen pimittäminen olisi täydellinen turn off. En halua lapsia omaan elämääni, saati että voisin kunnioittaa miestä joka on hylännyt oman lapsensa (vaikka tässä ei siitä ollutkaan kyse).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Oma mies kertoi heti ensi tapaamisella lapsestaan. Takana 5v yhdessä.
Ihmiset muuttuu. Voi olla vikaa kummassakin. Voi olla myös että eivät sopineet yhteen.
Kyllä se pitää vaan itse kokea miten suhde toimii.
Ei ole järkevää erota exän soiton takia mutta varovainen voit olla.