Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen entinen tyttöystävä otti minuun yhteyttä

Vierailija
29.05.2019 |

Sain facebookissa minua vain muutaman vuoden vanhemmalta naiselta viestin, jossa kertoi nykyisen mieheni saaneen hänen kanssaan lapsen ja miehen alistaneen häntä. Kuulemma alkoivat seurustelemaan ja suhteessa ei ollut ongelmia kunnes he saivat tietää 15-vuotiaina raskaudesta jonka jälkeen mies alkoi muuttumaan kontrolloivaksi. Henkisen väkivallan muotoja luetteli kavereistä eristämisestä huonoksi äidiksi haukkumiseen ja ties mitä siinä väliltä ulottuen myös läheisten manipulointiin. 5 vuotta tätä kontrollointia kestäneenä nainen sitten lähti suhteesta, kun ei enää kestänyt. Minulle mies ei kertonut lapsestaan ja kysyessäni aiheesta sanoi, että olisi kertonut itse tapailun edetessä, mutta kiisti jyrkästi käyttäneensä henkistä väkivaltaa ja sanoi eksän mustamaalaavan. Ketä minun pitäisi uskoa? Anteeksi pitkä ja sekava vuodatus.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin olisin halunnut kirjoittaa exäni uudelle naisystävälle ja varoittaa. Ja miten paljon minä olisin säästynyt, jos joku exäni ex olisi varoittanut minua. 

Minua esti kirjoittamasta kuitenkin se, että olisin ihan varmasti nolannut itseni. Exäni on narsistinen luonne ja olisi osannut kääntää yhteydenottoni minua vastaan. 

Kannattaa silti kyseenalaistaa yhteyttä ottanut nainen. Ole miehen suhteen varovainen, luota intuitioosi ja koeta avata tilannetta. Kaikki hyvää tarkoittava ei ole hyvää. Voit esittää tarkentavia kysymyksiä myös  naiselle, kuten maksaako mies elatusmaksut, tapaako lasta, miksi nainen arvelee miehen vaikenevan lapsesta jne? Onko nainen hakenut apua miehen aikana ja mitä miehen omaiset ovat ajatelleet heidän suhteestaan jnejne. Kuuntele ja seuraa ja tee päätelmiä, missä mennään.

Vierailija
22/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti myös miehen ex, esitteli itsensä, onnitteli avioitumisesta ja kysyi, mihin hän voi tuoda miehen tavaroita, jotka ovat hänen kesämökillään. Olin ihan tyrmistynyt. Sanoin, että voi ottaa yhteyttä mieheen jostain asiasta, joka ei kuulu minulle pätkääkään. Olin jo kohteliaasti ja kylmästi lopettamassa puhelua, kun hän sanoi, että haluaisi kertoa jotain miehestäni, koska eli hänen kanssaan pitkään ja --- mitä helvetin teinimeinkinkiä, ajattelin, ollaan jo 50+ iässä ja käskin soittamaan miehelle ja hoitamaan kaikki kesken jääneet asiat, en halua sotkeutua mihinkään menneen suhteen asioihin.

Siis ihan typerää. Antakaa exät ihmisten elää ilman teidän puuttumista. Hoitakaa asiat sen kanssa, jolle ne kuuluu. Sain tuosta naisesta tosi naurettavan ja säälittävän kuvan, vaikka onkin yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa ja tekee arvostettua työtä.

Samat sanat sanoin myös miehelleni. Että hoitaa asiat loppuun, ne eivät kuulu mulle missään määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä ei välttämättä ole suurempaa vikaa vaikka olisikin käyttäytynyt teini-ikäisenä huonosti.

Miehessä on vikaa jos ei kerro olevansa isä eikä osaa antaa tälle edes muuta selitystä kuin "ei tuntunut niin oleelliselta, että tutustuttaessa/seurusteltaessa haluaisin kertoa asiasta".

Hälytyskellojen pitäisi soida jo. Miksi pitää ripustautua tuollaiseen sankariin, tuo on ainakin itselleni suurin turn-off miehessä. Että on lapsia eikä kerro, että on. Ja on exiä, jotka kertoo, että on lapsia. Aivan hullua porukkaa.

Vierailija
24/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syytä naisella olisi keksiä tuollaista? Jos mies ei edes kertonut lapsesta niin uskon naista.

Olemme seurustelleet vasta kolme kuukautta, joten ymmärrän sinäänsä jos ei ole valmis kertomaan.

-ap

Ihan tosissaan? :'D mitähän muuta on jättänyt kertomatta? Montakohan noita lapsia loppujen lopuksi on? Jos ei ole valmis kertomaan, tuo ensimmäinen nyt paljastui vahingossa... Älä ainakaan mene sänkyyn tuon miehen kanssa! Voi olla vaikka HIV mistä nyt ei vielä ole valmis kertomaan 3 kk seurustelun jälkeen. Pitäähän sitä antaa hyvä ensivaikutelma, mitä nyt turhaan avoimesti kertomaan turhasta lapsesta tai taudista....

Ja sit se tartuttaa Hiv:n sinuun ja sit se tartuttaa HIV:n sun koiraan ja sit se tartuttaa HIV:n sun siskoon. Oikeesti. Tätä tapahtuu paljon.

Vierailija
25/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20 vuotiaat ovat melko kakaroita vielä. Käytös mitä sattuu. Moni on tehnyt virheitä suhteissaan joita katuu.

Minäkin huusin exälle vaikka mitä törkeyksiä eron aikaan nuorena. Nähtiin aikuisempana ja pyysin anteeksi niitä vuosia minua vaivanneita juttuja. Ex ei edes muistanut niitä.

Minusta rohkeata, että nainen kertoi. Jotain totuudenperää jutuissa on varmasti. Jokainen tekee virheitä. Ongelma on sitten, jos ei myönnä niitä ja opi niistä.

Vierailija
26/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan yhteen muuta ja lapsia sille tee, pitkään pitkään aikaan.

Vierailija
27/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä joku teini paineen alla on tehnyt.

Vierailija
28/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alistuin narsistin tahtoon ja olimme 4 vuotta yhdessä, koska saimme heti suhteen alussa lapsen ja pidin kiinni omasta ydinperhefiksaatiostani. Tuntisin nyt kiitollisuutta jos saisin nähdä kummatkin mahdolliset skenaariot siitä miten elämäni olisi voinut mennä. Jos joku exän exä olisi ottanut yhteyttä niin varmasti en olisi rakastumisvaiheessa uskonut, mutta exä olisi varmasti saanut raivarin ja todellinen luonne olisi tullut aiemmin esiin..

Vierailija
29/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syytä naisella olisi keksiä tuollaista? Jos mies ei edes kertonut lapsesta niin uskon naista.

Olemme seurustelleet vasta kolme kuukautta, joten ymmärrän sinäänsä jos ei ole valmis kertomaan.

-ap

Anteeksi mitä! Terve ihminen joka etsii tasavertaista tervettä ja rehellistä parisuhdetta kertoo automaattisesta omista lapsistaan jo ennen ensimmäistä tapaamista. Minusta on valtavan iso merkki aiitä, että kaikki ei ole kohdallaan jos ei mukamas ole valmis kertomaan omista lapsistaan. Ja minulle tuo on ihan valehtelua että on kolmen kuukauden ajan jättänyt noin oleellisen asian kertomatta. Onpa hyvä lähtökohta suhteelle kun se jo aloitetaan noin isoilla valheilla.

Vierailija
30/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveet miehet mainitsee kyllä lapsesta..jotain hämärää tuossa on.

Terveitä miehiä kun ei juuri enää ole.

Vierailija
31/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInäkin olisin halunnut kirjoittaa exäni uudelle naisystävälle ja varoittaa. Ja miten paljon minä olisin säästynyt, jos joku exäni ex olisi varoittanut minua. 

Minua esti kirjoittamasta kuitenkin se, että olisin ihan varmasti nolannut itseni. Exäni on narsistinen luonne ja olisi osannut kääntää yhteydenottoni minua vastaan. 

Kannattaa silti kyseenalaistaa yhteyttä ottanut nainen. Ole miehen suhteen varovainen, luota intuitioosi ja koeta avata tilannetta. Kaikki hyvää tarkoittava ei ole hyvää. Voit esittää tarkentavia kysymyksiä myös  naiselle, kuten maksaako mies elatusmaksut, tapaako lasta, miksi nainen arvelee miehen vaikenevan lapsesta jne? Onko nainen hakenut apua miehen aikana ja mitä miehen omaiset ovat ajatelleet heidän suhteestaan jnejne. Kuuntele ja seuraa ja tee päätelmiä, missä mennään.

Minunkin tekisi mieli varoittaa eksän nykyistä miehen väkivaltaisista taipumuksista, mutta pelkään, että mies kostaisi sen lapsen kautta, joten en uskalla. Eksän nykyinen on kyllä jotain tainnut jo kuulla, toivon sen auttavan häntä tajuamaan miehen todellisen luonnon ennen kuin mies on sitonut hänet itseensä lapsella ja asuntolainalla, kuten minulle kävi.

Vierailija
32/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kummallista, jos ei kolmen kuukauden aikana tule lapsi puheeksi. Tuohan pitäisi jo ensi treffeillä tai viimeistään toisilla tulla puheeksi.

Vierailija
33/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko ex on oikeessa tai stalkkeri, molemmat onn sen verran huonoja vaihtoehtoja, että harkitsisin suhdetta uudellee.

Vierailija
34/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan olet, jota tämä ex-tyttöystävä varoittaa? Mies ei halunnut kertoa menneisyydestään, siihen selvästi syynä tämä vaaniva ex. Jotkut ei vaan pääse yli ja elää sitten "jos ei mulle, niin ei sullekaan"-periaatteella. Miten hän sinut löysi? Sen täytyy tarkoittaa, että hän seuraa tarkkaan miehen elämää, mikä jo sinänsä epätervettä toimintaa.

Vierailija
35/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo nainen otti suhun yhteyttä?

36/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä olla terveen skeptinen exsän tiedonantoihin, eli pitää ne mielessä muttei antaa vaikuttaa niiden mihinkään, ellei ole aihetta. 

Joku tuossa aiemmin narsismin otti esiin ja on ihan mahdollista että se exsä onkin se "paha", haluaa pitää aiemman uhrinsa vaikutuspiirissään ja siksi haluaa omia näkemyksiään levittää.

Toki on kuitenkin mahdollista että ihan faktaakin on exsän varoitukset ja jos mies esimerkiksi ei ole mitään sanonut että hanellä lapsi on niin pidän kyllä sitä erittäin omituisena käytöksenä.

Sitten kannattaa ottaa huomioon sekin seikka ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia!  Kyllä kait meillä kaikilla on sen verran elämänkokemusta että enemmän kuin yhdestä ihmisestä on kokemusta ja siten osaa suhteuttaa asioita sekä on ymmärrys ihmisten monimuotoisuudesta. Ei vaan kaikki ihmiset sovi yhteen toistensa kanssa, jonkun kanssa elo on räiskyvämpää kuin jonkun muun. Jos on räiskyvässä suhteessa ollut niin ei se automaattisesti tarkoita sitä että molemmat ovat "ongelmatapauksia", ovat vaan epäsopivia toisilleen ja jonkun muun kanssa elo saattaa olla heillä ihan mallikasta ja mennä ihan eri uomia.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
37/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi suoraselkäistä ja rohkeaa poikakaverisi lapsen äidiltä yrittää varoittaa sinua. Ihanaa kun jotkut naiset osaa olla solidaarisia. :)

Sinun kannattaa olla varuillaan, vaikka luultavasti et usko exää ennenkuin paskaa alkaa oikeasti sataa niskaan.

Hän saattoi nyt kuitenkin tehdä ison palveluksen: olet nyt silmät auki ja osaat lähteä ennenkuin sinut henkisesti lytätään totaalisesti .

Vierailija
38/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies on hullu tai sen ex on hullu. Molemmissa tapauksissa kehotan juoksemaan.

Vierailija
39/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Anteeksi mitä! Terve ihminen joka etsii tasavertaista tervettä ja rehellistä parisuhdetta kertoo automaattisesta omista lapsistaan jo ennen ensimmäistä tapaamista. Minusta on valtavan iso merkki aiitä, että kaikki ei ole kohdallaan jos ei mukamas ole valmis kertomaan omista lapsistaan. Ja minulle tuo on ihan valehtelua että on kolmen kuukauden ajan jättänyt noin oleellisen asian kertomatta. Onpa hyvä lähtökohta suhteelle kun se jo aloitetaan noin isoilla valheilla.

Ihme vänkytystä täällä. Jos 15v koulupoika jolla häthätää on alkanut kehittyä siittiöitä, kokeilee yhdyntää saman ikäisen tyttölapsen kanssa ja nämä kaksi lasta saavat sitten lapsen niin pitääkö siitä ihan ensimmäiseksi ruveta kertomaan? Penskojen touhua ollut sanon minä. Jos nykyään on aikuinen ja armeijan käynyt mies, on hän luultavasti aikuistunut lapsuusvuosistaan.

Vierailija
40/108 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eihän lapsi ole mikään synkkä salaisuus, jota pitäisi piilotella tai odottaa jotain oikeanlaista hetkeä, jolloin voisi kertoa. Kannattaa kyllä miettiä, ei ole mitään järkevää syytä odottaa tuollaisen asian kertomista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän