Au pairit havaijilla OFFICIAL
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi yh-äiti vetää? Koko ajan pieni känni ja hirveet bentsot?
MeNaisten jutussa Emma kertoo äidin käyneen vessassa polttelemassa pilveä. Onko kellään tietoa tämän äidin, Alyssan, someprofiileista? Olisi mielenkiintoista seurata, hän oli aika valloittava persoona. Harmi ohjelman annin kannalta, että heittivät Emman ulos eikä perheen elämää päästy seuraamaan. Ois ollut hauska nähdä heidät esim. siellä twerkkauskurssilla.
Au pair-tytöistä yksikään ei ollut yhtä mielenkiintoinen kuin Alyssa. Kukaan ei itse asiassa ollut kovin kiinnostava persoona. Sarjan parasta antia oli maisemat.
Minusta Annikassa ja Emmassa oli paljon samaa, ajattelin heti että heistä tulee kaverit kun Emma saapui tilanteeseen, jossa Annika oli myrtsinä kun muut eivät olleet juhlatuulella. Ajattelin, että Annika ilahtuisi kun saisi baarikaverin. Näkisin myös aika todennäköiseksi, että Amma säikähti tätä mahdollisuutta ja hyökkäsi Emman kimppuun ennen kuin nämä kaksi, joilla tuntui olevan enemmän yhteistä keskenään kuin Ammalla ja Annikalla, lyöttäytyisivät yksiin.
Minustakin Amma oli varsin hauska mutta tuo ennustajakohtaus oli kyllä rimanalitus. Varmaan myös leikattu niin ettei tilanteesta saanut oikein selvää, mutta näytti siltä että Amma ei voinut sallia Emmasta sanottavan mitään hyvää, halusi kiusata tätä ja sitten murtui kun ennustaja alkoikin kysellä tilanteesta eikä Amma varsinkaan englanniksi pystynyt selittämään käytöstään niin että saisi sen kuulostamaan mitenkään päin asialliselta.
Mitä Amma muuten kirjoitti siihen paperiin siellä ennustajalla? Hänestä kyllä huokui huono itsetunto, joka purkautui mm. kiusaajamaisena käytöksenä.
Vierailija kirjoitti:
Koko kausi katsottu nyt pitää vähän purkaa ajatuksia :D
Talvikki oli tottakai ihana ja kiva oli seurata kun teki koskettavan hyvää työtä.
Emma oli mielestäni kiinnostava, vähän traaginen mokaileva hahmo. Itse tulkitsin, ettei tarkoittanut tuomita perheen äidin ostelua vaan yritti luoda läheisempiä välejä "kaverihenkisellä" kiusoittelulla. Ei vaan osannut lukea tilannetta vaan jatkoi vaikkei äiti lähtenyt mukaan. Minusta myös äiti oli syyllinen, kun olivat aiemmin vitsailleet ostelulle ja oli ollut itse luomassa kaverillisia välejä. Mielestäni hänellä aikuisena olisi ollut vastuu nähdä oma reaktionsa ja käsitellä asia jotenkin muuten kuin purkaa omat kipupisteensä teini-ikäiseen.
Baarisekoilussa Emma teki mielestäni oikein, kun kertoi että Annikan katselema mies oli alkanut suudella häntä. Miksi Annika olisi halunnut miehen joka alkaa lähennellä toista tyttöä heti kun silmä välttää? Miksi piti syyttää Emmaa? Mitä Emman olisi pitänyt hänen mielestään tilanteessa tehdä?
Taidemuseosta en osannut niin ottaa pultteja. En tiedä ketä Emma käytöksellään loukkasi, monen mielestä ilmeisesti opasta? Mutta eiköhän opaskin ole ennenkin nähnyt porukoita joissa joku teini on vain pakosta mukana eikä kiinnosta. Lisäksi opas on töissä, eikä häntä tarvitse yrittää miellyttää feikkaamalla kiinnostusta (terveisin entinen opas).
Uskon, että Emma oppi reissusta paljon. Varmasti oli rankka reissu hänelle, kun joutui porukan ulkopuolelle ja perheistäkin ulos. Luulen, että oppi miettimään ennen kuin puhuu ja toivottavasti myös anteeksi pyytämistä, mikä hänelle oli selvästi vaikeaa.
Annikassa ihmetytti kun torjui Emman heti ensi tapaamisella ilman että Emma olisi tehnyt mitään, ainakaan mitä olisi näytetty. Katsojille luotiin kuva, että vain päättivät Amman kanssa olla tykkäämättä Emmasta ja sillä sipuli.
Lopuksi Annikasta löytyi kyllä reiluuttakin kun otti sitten kuitenkin Emman mukaan keskusteluun Mauilla, ihan hyvä kuva jäi loppujen lopuksi.
Ammasta taas kuva huononi koko ajan. Alussa tykkäsin, mutta sitten kun Emma tuli mukaan, yllätyin todella miten lapsellisesti näytti klikkiytyvän Annikan kanssa Emmaa vastaan. Mauilla käytös oli jo ala-arvoista. "Ei ole yhteistä, en voi olla samassa huoneessa." No, olisi ottanut hyvänä tilaisuutena vaikka tutustua ja luoda jotain yhteistä. Myös ennustajalla käynti oli todella huonoa käytöstä Ammalta. Ilmeisesti koki piston sydämessään kun ennustaja sanoi, että on parempi sanoa mitä ajattelee kuin puhua selän takana. Paperilapulle kirjoittaminen ja Annikalle näyttäminen oli suoranaista kiusaamista. Sitten sekosi sanoissaan kun ennustaja kiinnostui tästä dynamiikasta eikä Amma kyennyt löytämään mitään hyvältä kuulostavaa selitystä miksi teki niin. Ilmeisesti näki siinä tilanteessa itsekin toimintansa alhaisuuden. Olisi vaikka lähettänyt Annikalle tekstarin jos oli pakko tälle jotain asiasta sanoa, mutta kiusaaja ei toimi niin koska silloin Emma ei olisi nähnyt että häntä kommentoidaan.
Myös käytös museossa ja ravintolassa oli lapsellista, kun sähisi toisille, "jotka eivät ymmärrä että nyt ollaan hienossa ravintolassa". Toisten käytöksestä nolostuminen ja heille kiukuttelu kertoo vain oman itsetunnon huonoudesta. Kirjapiirikohtauksesta taas jollain lailla pidin, kun Amma kykeni reilusti ja itselleen hieman naurahtaen myöntämään ettei hänestä ollut tällaiseen keskusteluun ja mokasi koko homman. Jotain sellaista itsereflektointia hänestä olisi ollut kiva löytyä muissakin asioissa.
Ei au pair voi enää käyttäytyä kuin teinipissis. Ja olikin jo 19.
Musta näytti siellä ennustajalla, et Amma hoksaa että on käyttäytynyt epäasiallisesti Emmaa kohtaan, just ku ennustaja sanoi Emmalle että eikö olekin parempi puhua suoraan kuin selän takana.
Voisin kuvitella, et Amma hoksaa oman mokan käytöksessä ja koitti nopeasti saada paikattua tilannetta, itselleen eduksee ennen kuin muut hoksaa hänen heikkoutensa.
Ja sit meni pani panikkiin kun ei saanut asiaa selitettyä tms.
Ammalla on kasvun paikka ja onneksi se on ihan mahdollista ja todennäköistä. Hän on tottunut olemaan sama kuin koenumeronsa ja koulusta saa kymppejä, kun oppii mitä käsketään ja tekee mitä sanoo. Lisäksi hänelle oli äärettömän tärkeää olla akateeminen/ tulla akateemiseksi eikä muiden eikä toisenlaisten (lue huonompien) seura kiinnosta.
Toivottavasti opettelee tuntemaan itseään ja omia halujaan ja mielenkiinnonkohteitaan paremmin, ettei jää ikuiseksi suorittajaksi, joka elää ennalta käsikirjoitettua elämää ei-akateemisia ylenkatsoen.
Akateemisuus on suoritus jollekin, joka on vähällä jäädä koulupudokkaaksi tai tulee vaikeista kotioloista. Kahden akateemisen vanhemman luoka priimusoppilaalle se on läpihuutojuttu, josta ei ihan hirveästi tarvitse keulia.
Vierailija kirjoitti:
Ammalla on kasvun paikka ja onneksi se on ihan mahdollista ja todennäköistä. Hän on tottunut olemaan sama kuin koenumeronsa ja koulusta saa kymppejä, kun oppii mitä käsketään ja tekee mitä sanoo. Lisäksi hänelle oli äärettömän tärkeää olla akateeminen/ tulla akateemiseksi eikä muiden eikä toisenlaisten (lue huonompien) seura kiinnosta.
Toivottavasti opettelee tuntemaan itseään ja omia halujaan ja mielenkiinnonkohteitaan paremmin, ettei jää ikuiseksi suorittajaksi, joka elää ennalta käsikirjoitettua elämää ei-akateemisia ylenkatsoen.
Akateemisuus on suoritus jollekin, joka on vähällä jäädä koulupudokkaaksi tai tulee vaikeista kotioloista. Kahden akateemisen vanhemman luoka priimusoppilaalle se on läpihuutojuttu, josta ei ihan hirveästi tarvitse keulia.
Ei missään kerrottu hänen koulumenestystään. Ja hänhän nimenomaan lähti sen akateemisen kuplan ulkopuolelle nähdäkseen muunlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään kerrottu hänen koulumenestystään. Ja hänhän nimenomaan lähti sen akateemisen kuplan ulkopuolelle nähdäkseen muunlaisia ihmisiä.
Ja aloitti heti lentokentällä Annikan arvostelun.
Jos tuolla tunnollisuudella ei vetele pelkkiä ysejä ja kymppejä, on oppimiskyvyssä puutteita.
Ammalla on asiat hyvin, kun oppii vähän relaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aloitti heti lentokentällä Annikan arvostelun.
Jos tuolla tunnollisuudella ei vetele pelkkiä ysejä ja kymppejä, on oppimiskyvyssä puutteita.
Ammalla on asiat hyvin, kun oppii vähän relaamaan.
A. Annika oli myös kova arvostelemaan. Samoin Emma. Miksi juutut juuri Ammaan?
B. Sinä teet päätelmiä. Et tiedä.
C. Hän oli nimenomaan tehnyt tietoisen päätöksen mennä epämukavuusalueelle ja yritti. Muista tytöistä varsinkin Emma oletti muun maailman pyörivän hänen mukaansa.
Monta sekavaa tilannetta syntyi ihan siitä, että Amma toimi omien pelkojensa ja ennakkoluulojensa pohjalta ja sitten yritti selitellä käytöstään jotenkin järkeväksi, jolloin tuloksena oli vain sotkua. Kuten tuo huonejako. Ei ole mitään yhteistä koska hän on jo 23 ja Emma vasta 19. Hei haloo, mä olen 43 ja nuorin ystäväni on 22. Vanhin 68. Tuskin he niissä huoneissa muutenkaan aikaa viettivät, eli eiköhän oikea syy ollut se että pelkäsi jäävänsä jostain paitsi syrjityn Emman huonetoverina.
Vierailija kirjoitti:
Monta sekavaa tilannetta syntyi ihan siitä, että Amma toimi omien pelkojensa ja ennakkoluulojensa pohjalta ja sitten yritti selitellä käytöstään jotenkin järkeväksi, jolloin tuloksena oli vain sotkua. Kuten tuo huonejako. Ei ole mitään yhteistä koska hän on jo 23 ja Emma vasta 19. Hei haloo, mä olen 43 ja nuorin ystäväni on 22. Vanhin 68. Tuskin he niissä huoneissa muutenkaan aikaa viettivät, eli eiköhän oikea syy ollut se että pelkäsi jäävänsä jostain paitsi syrjityn Emman huonetoverina.
Emma oli ihan kamala. Kasvattamaton kakara. En minäkään tuollaista huonetoveriksi haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma oli ihan kamala. Kasvattamaton kakara. En minäkään tuollaista huonetoveriksi haluaisi.
Aikuinen ihminen pystyy kyllä nukkumaan pari yötä samassa huoneessa ihan kenen tahansa kanssa joka ei suoranaisesti mikään sarjamurhaaja kuitenkaan ole, ja sitä aikuisuuttaanhan Amma koko ajan korosti. Itse olisin käyttänyt tilaisuutta hyväkseni jutella kakaran kanssa ja ehkä sujauttaa keskusteluun pari hyvää neuvoa joiden pohjalta kaikkien reissu saattaisi muuttua mukavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen pystyy kyllä nukkumaan pari yötä samassa huoneessa ihan kenen tahansa kanssa joka ei suoranaisesti mikään sarjamurhaaja kuitenkaan ole, ja sitä aikuisuuttaanhan Amma koko ajan korosti. Itse olisin käyttänyt tilaisuutta hyväkseni jutella kakaran kanssa ja ehkä sujauttaa keskusteluun pari hyvää neuvoa joiden pohjalta kaikkien reissu saattaisi muuttua mukavammaksi.
En minäkään käyttäisi vähiä rahojani selvitäkseni ja kärsiäkseni. Jos löhden Havaijille asti ja saan vapaan viikonlopun, en todellakaan halua viettää sitä juntin ja huonosti kasvatetun wt prinsessan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään käyttäisi vähiä rahojani selvitäkseni ja kärsiäkseni. Jos löhden Havaijille asti ja saan vapaan viikonlopun, en todellakaan halua viettää sitä juntin ja huonosti kasvatetun wt prinsessan kanssa.
Täh? Kai Amma nyt lähtiessään tiesi, että Emma tulee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Tuskin tiesi että pitäisi nukkua sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Tuskin tiesi että pitäisi nukkua sen kanssa.
No jonkun kuitenkin olisi joka tapauksessa pitänyt nukkua Emman kanssa, niin kuinka aikuismaista ja epäjunttia on järjestää kohtaus että minä en ainakaan tuon kanssa nuku?
Tulee ihan sellainen fiilis, että Amma ja Emma ovat löytäneet tiensä tänne. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mun ikäne naine (tai ilmeisest pari vuot nuorempi). En tulis toimee ton kans. Mun pari kaverii on 23-vuotiai ja järkevämpii tähä ihmiseen verrattuna tai eivät ainakaan ennakkoluuloisia tuolla tavalla... Luulee olevas jotenki aikuismaisempi tai fiksumpi ikänsä takia. Opiskelee sattumoisin samankaltaista alaa kuin minä. Talvikki on kyllä ihana!
Talvikki oli kyllä ihana ja hyvin sinut itsensä kanssa. Ei vaadi muilta hyväksyntää samalla tavalla, kuin muut tytöt. Itselle tuli hyvin empaattinen kuva hänestä ja ihana se side, jonka loi lapsiin. Varmasti kova pala ollut tytölle jäädä ilman Talvikkia noin pitkän ajan jälkeen. Toivottavasti perhe pääsee vastavuoroisesti vierailemaan Suomessa.
Annika oli mielenkiintoinen persoona, hänestäkään ei hirveästi ole kritisoitavaa. Tietenkin itsellä alkoi kyllästyttämään taas nämä tinder-jutut ja selän takana paskan jauhaminen, mutta aika perus nuori aikuinen. Amma sitten taas esitti olevansa kovin aikuinen ja akateeminen. Alussa sai kuvan, että hän on oikeasti kiinnostunut asioista ja siitä, mitä ympäristössä tapahtuu, mutta loppua kohden selvisi, että hän on hyvinkin ihmissuhdeorientoitunut ja täysin hukassa omasta identiteetistään. En ymmärrä miksi pitää väkisin kehittää itsestään sellainen kuva, että olisi kovasti muita kypsempi ja oikeasti järkeväkin ihminen, kun todellisuudessa ei voi edes itse pyytää anteeksi tai myöntää olevansa väärässä.
Emma oli aika tyypillinen 19-vuotias, joka on saanut elämässään asioita aika helpolla. Vedän vahvalla oletuksella, että päässyt matkustelemaan vanhempien sponsoroimana ja muutenkin vähän oli vielä hukassa maailman realiteeteista.
Mun mielestä Amma on aika klassinen esimerkki sellasesta "kympin tytöstä",on tottunut että pärjää(mahdollisesti ainoastaan) sillä et on opiskellut ja on ns. sivistynyt.
Mahdollisesti on ollut koulukiusattu, huono itsetunto jokatapauksessa.
Musta Amma oli persoonana välilä ihan hauska, ja sellanen et tulisin kyllä hyvin toimeen, jos osaisi lähestyä oikealta kantilta.
Mun mielestä tuossa Emman, Amman ja Annikan jutussa oli heti alkujaan siitä kyse et Amma koki asemansa uhatuksi, ja hyökkäsi heti Emman kimppuun ennenkuin itse joutuu syrjityksi. Eikö Amma ja Annika ollut muutenki paljo tekemisissä, ehkä pelkäsi menettävänsä Annikan Emmalle.
Haluaisi olla täydellinen, ja pelkää mokaavansa. Ehkä jossain kohtaa huomasi omassa käytöksessä jotain vikaa, mutta ei pysty eikä rohkene myöntää sitä. Just vaikka siellä ennustavalla, sit tulee tollasensi itkuiseksi kun ei haluaisi näyttää heikkouttaan kun huomaa että hänestä meinaa paljastua jotain "vikoja".