Tilanteita jossa karma ns on "rankaissut" ihmistä joka on teitä kohdellut huonosti ym?
Tuli mieleen että onko teillä tilanteita joissa jotain on sattunut ihmiselle joka on teitä kohdellut huonosti ym?
Aloitan itse. Elikkäs aiemmin tänään oltiin ystäväni kanssa liikkeellä (hän on todella ylipainoinen) ja siinä sitten sellainen ehkä parikymppinen mies puhui puhelimeensa englanniksi ja katseli ystävääni sellainen todella halveksuva ilme kasvoillaan. Puhui tosiaan samalla jollekkin ja itse kun osaan englantia hyvin niin kuulin kun hän puhui ettei tajua miten joku ihminen (tarkoitti mua) voi olla tuollaisen saastaisen läskilaardin kaveri. Huomasin että ystävänikin oli tajunnut että se mies puhuu hänestä kun koko ajan katseli meitä. No sitten yhtäkkiä kun tää mies taas katseli ystävääni ja lähti kävelemään, niin hän kompastui ja hänen puhelimensa tippui viemäriin :D
Toinen tilanne itsellä oli se aikoinaan (noin kymmenen vuotta sitten) kun olin lukion ekalla ja mun luokallani ollut tyttö inhosi mua jostain syystä yli kaiken. Oli todella karmiva mua kohtaan, muun muassa teki jekkuja ym koko ajan. Oli tekemässä taas jekkua (muistaakseni laittamassa lukion ilmoitustaululle manipuloitua kuvaa minusta jossa pääni oli toisen alastomassa vartalossa. No hänellä oli sellaiset piikkikorkoiset kengät jotka jäi kiinni koulun reikämattoon kun hän oli laittamassa sitä kuvaa, ja hänen korot jäi kiinni siihen mattoon. Ei saanut millään niitä pois ja sitten kai jotenkin riuhtaisi itsensä irti ja kaatui maahan. Hän sit pieraisi kaatuessaan ja joo :D voinette arvata että monet nauroivat
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista yhtään kertaa elämäni aikana että karma olisi kostanut pahantekijöille. Harhaluuloa tuommoinen.
He menestyvät erinomaisesti ja pääsevat kaikesta kuin koira veräjästä.
Näinpä. Mun ohmishirviö isä hakkasi meitä lapsia vauvasta aikuiseksi, on hakannut äitiämme jo yli neljä vuosikymmentä, on opahoinöidellyt sukulaoska, naapureita, työkavereita, tuntemattomia...
Tuhansia pahoinpitelyitä.
Eikä mitään seurausta. Ei mitään. Edelleen jatkaa ja prskuttaa.
Luonnevikainen on ja pahasti mutta jotkut vaan perseilee eikä mikään niitä estä. Kukaan ei edes ole uskaltanut poliisiasiaa nostaa kun toetävät miten julma ja kostonhimoinen tuo hullu on.
Elää varmaan satavuotiaansi silkan pahuuden voimalla.
Miksi äitisi jäi vuosikymmeniksi hakattavaksi?
No en tie oliko karmaa, mutta mehukasta kuitenkin;
Eräs tyttö kiusasi ja puhui etenkin mun ulkonäöstä todella ikäviä kouluaikoina. Olin nörtti, joka ei meikannut eikä brassaillut vaatteilla. Hän oli ns. kovis, joka sai mielestään suoltaa suustaan mitä tahansa.
Yksi päivä olin uimahallissa ja kuulin tutun äänen vuosikymmenten takaa. No, siinähän se kiusaaja oli, mutta ääni olikin sitten ainoa, jonka perusteella hänet tunnistin.
Hänelle oli "lipsahtanut" vähintään 30-40 kiloa ylipainoa ja läskiä joka ikiseen kropan kolkkaan. Itse olen vieläkin 20-vuotiaan mitoissa, koska urheilen niin järjettömästi vielä näin neljänkympin kynnyksellä. Totesin mielessäni vaan että karma is a bitch.
Olisikin tilanteita, joissa karma on rankaissut sitä huonosti kohtelevaa. Enemmän taitaa olla niitä tapauksia, joissa huonosti kohdellut tai kiusaaja sen kun menestyy ja elämä potkii sitä potkittua vielä lisää.
Ainakin omalla kohdallani yläkoulu - ja lukioajan kiusaajat istuvat tukevasti johtoportaissa ja ylimmässä tulodesiilissä. Yksityiselämästään en onneksi tiedä mitään.
Samoin muillekaan vit*uilijoille ei ole käynyt kuinkaan.
Itse sitten kamppailen terveyteni kanssa, raadan töissä ahdistuneena ja pelkään sosiaalisia tilanteita. Jotenkin tuntuu pikemminkin siltä, että karma rankaisee minua jostain.
En usko karmaan, mutta..
-Yhden koulukiusaajani sisko tappoi itsensä, samoihin aikoihin kun tämä sisko oli ihastunut minuun.
-toisesta koulukiusaajastani tuli juoppo narkkari joka puukotti tyttöystävänsä kuoliaaksi, luonnollisesti joutui linnaan.
-exäni, joka jätti minut koska en ollut tarpeeksi jännä, päätyi seurustelemaan miehen kanssa joka veti kamaa ja pieksi exääni huvin ja urheilun vuoksi..
Onhan näitä sattumuksia elämässä.
Vierailija kirjoitti:
😂😂 heikot kotiolot antaakin oikeuden tuhota toisen ihmisen elämän, jopa pysyvästi.
Monet voivat menettää normaalin elämänsä koulukiusaamisesta johtuvien traumojen vuoksi, joten kyllä, kiusaajat ansaitsevat ihan samaa paskaa.
Ja vain kiusaaja puolustaa toimintaansa henkisellä pahalla ololla😜
Jaa.
Mua koulukiusattiin, ja myöhemmällä iällä ihmissuhteissa olen ollut aivan paskamainen kumppani. Käsittääkseni ihan harjoituksen puutetta pohjimmiltaan, ja sille tolalleen jää koska en ole teininä voinut harjoitella kun olin niin epäluuloinen ja romuna, ja kukaan ei jaksa katsella aikuisen naisen teinimäistä perseilyä.
Että tavallaan henkisestä pahasta olostahan tuo lähti, mutta kiusaamisen aiheuttamasta.
Siksi se koulukiusaaminen on niin perseestä kun se vaatii ihan hirveästi resursseja vahinkojen korjaukseen etteivät koulukiusatut ihmisrauniot myöhemmässä elämässään toteuttaisi samoja vuorovaikutuskeinoja puolisoihin, lapsiin ja muihin läheisiin.
Nössö36 kirjoitti:
En usko karmaan, mutta..
-Yhden koulukiusaajani sisko tappoi itsensä, samoihin aikoihin kun tämä sisko oli ihastunut minuun.
-toisesta koulukiusaajastani tuli juoppo narkkari joka puukotti tyttöystävänsä kuoliaaksi, luonnollisesti joutui linnaan.
-exäni, joka jätti minut koska en ollut tarpeeksi jännä, päätyi seurustelemaan miehen kanssa joka veti kamaa ja pieksi exääni huvin ja urheilun vuoksi..
Onhan näitä sattumuksia elämässä.
Karma on paska loppuelämä sille sinua kiusanneelle mulperolle eikä se että sen mulperon sisko kuolee tai että mulpero tappaa tyttöystävänsä.
Onkohan sulla joku naisviha vaivana kun tunnut niin nauttivan siitä että naiset kuolee tai tulevat pahoinpidellyiksi?
Lähes kaikkia koulukiusaajiani, jotka olivat kanssani samalla luokalla (naisia kaikki, kuten minäkin). Moni jäänyt työttömäksi ja syrjäytynyt, ei paljonkaan kavereita ja kuulemma pari on keskustan pubeissa päiväsaikaankin tuttu näky. Eräällä on viisi lasta, ja kaikki ovat jollain tavalla ongelmaisia.
Mitään elämää mullistavaa onnettomuutta ei siis kellekään heistä ole varsinaisesti tapahtunut, mutta ei heillä hyvinkään mene.
Vierailija kirjoitti:
Se kun joku jää katsomaan mua [tapahtuu monesti. varmaan siksi kun oon tummaihoinen kun isä suomalainen ja äiti marokkolainen) ja kävelee samalla & sit törmää lyhtypylvääseen. Kerran yks pyöräilijä jäi ajaessaan katsomaan taakseen ku ootin bussia ja meni sit ojaan pyörällään että humpsis vaan.
Näin hauskaa trolliviestiä ei nainen keksi!
Kahteen kertaan on käynyt niin, että hyvä ystäväni iskee itselleen miehen, johon tietää minun olevan ihastunut. Kummallekin aiheutui aika paljon sydänsurua siitä suhteesta, molemmat erosivat muutaman vuoden jälkeen, toinen sinkkuna edelleen. Itselläni nyt upea suhde ja kaikki hyvin :)
Omassa tuttavapiirissäni on ala-asteelta lähtieni pyörinyt ärsyttävä ns. suosittujen klikki - pieni kaupunki, joten kokonaan en ole kouluajan kuvioista eroon päässyt vaikken heidän kanssaan kaveeraakaan. Tuohon klikkiin kuuluvat kiusasivat monia koulussamme aika julmastikin, myös minua ja kavereitani. Olivat keskenään niin hyvää pataa että, vaikka me tuon porukan ulkopuoliset ulkopuoliset tiesimmekin, että puhuvat toisistaan jatkuvasti pahaa. Aina tuollaiset p**kanpuhujat vain eivät jää kiinni...
Paitsi tällä kertaa. Muutama porukan tyyppi oli messenger-viesteissään haukkunut oikein urakalla tuon porukan queen beetä ja juorunnut hänestä ties mitä Ja nuo viestit olivat vuotaneet Facebookiin! Ilmeisesti joku toinen oli heistä jonkun puhelimesta ne julkaissut, ja vaihtanut vielä salasanankin niin, ettei tilin käyttäjä itse päässyt kirjautumaan sisään. Siellä ne viestit sitten komeilivat kaikkien pällisteltävänä pitkään! Oli siinä mulla ja kavereilla naureskeltavaa, ja varmaan monella muullakin. Tuon skandaalin jälkeen ko. kermap*rseporukka hajosi ainakin jossain määrin :D
Ei ole kokemusta. Itsellä menee kaikesta yrityksestä huolimatta huonosti ja muut vain menevät eteenpäin.
Vanhempi työkaveri kuittaili minulle ja kävi kantelemassa esimiehelle.
Vuosia myöhemmin kuulin, että hän oli kuollut tulvassa. Ikävä kyllä myös hänen perheensä menehtyi.
Yläasteen ja lukion "suosittu" urheilullinen tyttö, joka puhui minusta pahaa selän takana tuntemattomasta syystä on nyt lihonut aivan p*rkeleesti. Muuttunut ihan tunnistamattomaksi. Ja ei, hän ei ole raskaana! Ei saisi nauraa ja iloita mutta kyllä kun hänet näin niin koin suurta vahingoniloa. Siitäs sait!
luomakunnan kruunu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun joku jää katsomaan mua [tapahtuu monesti. varmaan siksi kun oon tummaihoinen kun isä suomalainen ja äiti marokkolainen) ja kävelee samalla & sit törmää lyhtypylvääseen. Kerran yks pyöräilijä jäi ajaessaan katsomaan taakseen ku ootin bussia ja meni sit ojaan pyörällään että humpsis vaan.
Näin hauskaa trolliviestiä ei nainen keksi!
Tää ei kylläkään oo mikään trolli. Ja ihan nainen oon. Mut asun pienellä paikkakunnalla jossa rasismia ym. Edelleenkään mua eikä mun pikkuveljeä tai äitiä hyväksytä koska ollaan tummaihoisia. Tekisi kyllä mieli muuttaa pois
Miehen exä oli erittäin inhottava minua kohtaan mieheni ja minun suhteeni alkuaikoina, puhui kaikkea älytöntä minusta kaupungilla jne, meni 5 kk kun hän sai jonkinlaisen syövän esiasteen kohdunkaulaansa. Tämä sama nainen myös petti miestäni heidän yhdessäoloaikana.
Muutama ihminen ammattikouluaikoina naureskeli minun ongelmilleni, kun yritin käydä terapiassa puhumassa narsistiäidistäni ja alkoholisti-isäpuolestani. He puhuivat, etten tulisi koskaan saamaan perhettä tai miestä tai työpaikkaa, koska olin niin ”säälittävä ja sekaisin ja ongelmainen”. Viimeisenä vuonna olin heistä ainut, joka sai kesätöitä, sain vakituisen työpaikan 21-vuotiaana, sain 2 tervettä lasta ja nykyään olen jo korkeasti koulutettu ja olemme saaneet kartutettua omaisuutta hyvin alle 30-vuotiaiksi. Toinen näistä inhottavista naisista jäi lapsettomaksi klamydian takia ja oli työtön 5 vuotta valmistumisemme jälkeen (taitaa olla sitä edelleen), toinen näistä sai lapsia, mutta ensimmäisellä lapsella jokin kehityshäiriö, toinen silmä pienempi kuin toinen ja kognitiivisella puolella myös jotain ongelmaa. Kolmas näistä on kyllä menestynyt ihan kivasti, mutta hän sai riesakseen ennenaikaiset vaihdevuodet juuri ennen kuin ammattikoulu päättyi ja hän jäi lapsettomaksi.
Ahaa, ihmiset täällä alapeukuttaa kun kerron kokemuksistani. Luitte aivan oikein, kiusaajilleni on käynyt huonosti ja minulle on käynyt hyvin. Sellaistakin sattuu - deal with it :)
Siskoni puhui kaikille, kun olin 20-vuotias että olen niin typerä ja hänen mielestään lähes ”entinen narkkari”, etten tulisi koskaan saamaan mitään aikaiseksi ja että minusta tulisi huono äiti ja varaton ja kaikin puolin lahjaton.
Alle 30-vuotiaana olin jo opiskellut 2 ammattitutkintoa ja melkein juuri valmistunut AMK:sta. Minulla on edelleen hyvä palkka ja terveet ja onnelliset lapset. Minulla on säästöjä ja sijoituksia ja jopa lapsillani on omat asumme omakotitalossa ja muutaman päivän päästä aion ostaa 20 000 eurolla itselleni auton KÄTEISELLÄ.
Kun siskoni haukkui minua ollessaan saman ikäinen eli n. 30-vuotias, niin hänellä oli 20 000 e ulosottovelkaa, hän petti miestään ennen häitään ja hänen 2 lastaan kävivät terapiassa ja käyvät edelleen. Siskoni ei ole koskaan valmistunut mistään koulusta, vaan on edelleen 40-vuotiaana tarjoilijana 20-vuotiaiden työkavereiden seassa. Hänellä ei vieläkään ole säästöjä eikä edes omaa autoa. Toisella lapsella on jokin pakko-oireongelma, johon saa psykiatrin apua.
Ala-asteen ajan minua kiusannut henkilö kuoli sairaskohtaukseen 17-vuotiaana. Kaksi pahinta kiusaajaani yläasteelta sairastuivat kumpikin vakavaan, krooniseen sairauteen, mikä vaikeuttaa ja todennäköisesti lyhentää heidän loppuelämäänsä. Voi harmi.
Kaverille kävi ihan oikein. Sillä oli hyvä mies ja keskiluokkanen ihmen, jolla oli kaikki elämän palikat kunnossa. Todella hyvä mies. Kaveri eli taas sellasessa prinsessa maailmassa missä mikään ei riitä jne. Se odotteli ja haaveili rikkaasta miehestä. Sanottiin sille, että sullahan on erittäin hyvä mies ja teillä on kaikki ja vähän enemmän mitä normaalilla parilla on. Ei tarvi olla miljoonia, kun voi tehdä muutenkin lähes mitä huvittaa. Ei niillä purjevenettä ollu eikä 700 neliön taloa, mutta asiat todella hyvin. Yks toinen kaveri sano, että ei luopuisi koskaan sellasesta miehestä ja jos joskus käy niin, että eroavat niin ottaa sen miehen, vaikka väkisin koska sellasia ei joka puolella ole.
Tämä kaveri sitten lankesi " rikkaaseen" mieheen, joka oli huijari. Se tyyppi sai asua kuusisaareessa 11kk, kun talon oikeat omistajat oli lomailemassa jossain. Se tyyppi esitteli taloa ja autoja kuin ne olisi sen omia ja kaveri sitten jätti pokkana hyvän miehen. Tämä toinen kaveri sitten lohdutteli tätä miestä ja heidän välilleen syntyi kipinää ja ovat edelleen yhdessä ja tämä nainen osaa arvostaa sitä miestä... Vuosi noin sen jälkeen kun kaverini, joka lähti "rikkaan" matkaan oli aivan loppu kun kaikki valheet alko paljastua, niin sen exä sai perinnön. Se peri kaksi asuntoa, toinen krunikasta ja toinen ullanlinnasta ja kesämökin ja rahaa yli miljoonan. Nyt tämä kaveri itkee katkerana ja raivoaa toiselle naiselle, että oli vieny sen miehen, vaikka asia ei niin ollu edes. Nyt se nainen asuu mellumäessä yksiössä, kun toinen kaveri asuu sen exänsä kanssa krunikassa rahavuoren päällä, vaikka tämä minun kaverini ei juokse rahojen perässä, ne rahat tuli myöhemmin kuvioihin.