Nettideittailusta ja miesten ikämieltymyksistä
Luulisi tähän ikään mennessä epävarmuuksien karsiutuneen, mutta kyllä vähän kolahti. Tai ehkä enemmän kuitenkin huvitti. Olen siis 37-vuotias, jokunen vuosi sitten eronnut nainen. Olen viettänyt hiljaiseloa miesten suhteen ja keskittynyt lähinnä työhön, harrastuksiin ja lapsemme yhteishuoltajuuteen.
Nyt tulin tehneeksi nettideittiprofiilin. Kuva, pieni esittelyteksti ja ikähaitari miehille 32-45 vuotta. Ei muuta kuin selailemaan. Kun profiileja olin tovin tutkinut, erottui sieltä aika selkeä trendi: ikäiseni miehet hakevat naisia jopa 18-vuotiaasta alkaen, ja ehdoton maksimi naisen iälle huitelee alta neljässäkympissä.
Ei varsinaisesti mitään uutta, ainahan miehille nuori seura kelpaisi. Eniten pysäytti muuan nelikymppisen miehen röyhkeys. Olin käynyt katsomassa hänen profiiliaan, mistä oli ilmeisesti tullut jonkinlainen ilmoitus miehelle. Mies oli käynyt jättämässä minulle viestin, joka kuului suurin piirtein näin: "Kiva profiili, itsekin aina tykännyt y, x ja z. Ikäähän sulla jo on mutta jos tuo välimatka kompensoisi... :)" (Asumme siis samalla paikkakunnalla).
Onko tämä porukka aivan tosissaan? :D Mieshän oli minua pari vuotta vanhempikin. Kaikkiko näistä kuvittelevat löytävänsä parikymppisen?
Minkäslaisia kokemuksia muilla ikäisilläni naisilla on nettideittailusta?
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä ketjusta. Trolleja tai ei, saa aina arvostamaan avioliittoani ja miestäni.
Mitäs muuten te 40+ miehet teette siinä vaiheessa kun sille reilulle parikymppiselle iskee vauvakuume?
Tehdään lapsia :-(
Kehitysvammoja, kehityshäiriöitä ja kuolleisuutta on enemmän näillä "pappojen" siiittämillä lapsilla.. eli teillä on niin suuri nuoren p"n himo, että tette lapsia niille, kun muuten ne etsii nuoremman joka tekee, mutta ette välitä riskeistä!?!
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan miesnäkökulman! Itse olen reilun 50 vuotias mies ja oma ihanteeni olisi juurikin reilun 40 vuotiaan ikäinen nainen, jolla olisi vielä positiivinen ote elämään. Netin kautta pysyvämmän kumppanin haku ei enää tälläkään ikäerolla onnistu sen totesin nopeasti. Netistä on tullut ikuisten harrastajadeittaajien valtakunta, jossa vietetään aikaa jopa vuosikausia.
Nettideittailun näennäisen ja paperinmakuisen helppouden olen itse jo jättänyt. Jos haluan elävän elämän suhteen, sinne pitää mennäkin. En halua upota netin loputtomiin haaveilukupliin. Enköhän Hänet vielä tapaakin - reaalimaailmassa -, kun aika on oikea!
Miksi oman ikäiset eivät kelpaa? Se särähtää korvaan. Ihan kuin viisikymppisen kanssa samalla viivalla olisi nelikymppinen nainen...
T. Nelikymppinen, joka pariutui nelikymppisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tähän ikään mennessä epävarmuuksien karsiutuneen, mutta kyllä vähän kolahti. Tai ehkä enemmän kuitenkin huvitti. Olen siis 37-vuotias, jokunen vuosi sitten eronnut nainen. Olen viettänyt hiljaiseloa miesten suhteen ja keskittynyt lähinnä työhön, harrastuksiin ja lapsemme yhteishuoltajuuteen.
Nyt tulin tehneeksi nettideittiprofiilin. Kuva, pieni esittelyteksti ja ikähaitari miehille 32-45 vuotta. Ei muuta kuin selailemaan. Kun profiileja olin tovin tutkinut, erottui sieltä aika selkeä trendi: ikäiseni miehet hakevat naisia jopa 18-vuotiaasta alkaen, ja ehdoton maksimi naisen iälle huitelee alta neljässäkympissä.
Ei varsinaisesti mitään uutta, ainahan miehille nuori seura kelpaisi. Eniten pysäytti muuan nelikymppisen miehen röyhkeys. Olin käynyt katsomassa hänen profiiliaan, mistä oli ilmeisesti tullut jonkinlainen ilmoitus miehelle. Mies oli käynyt jättämässä minulle viestin, joka kuului suurin piirtein näin: "Kiva profiili, itsekin aina tykännyt y, x ja z. Ikäähän sulla jo on mutta jos tuo välimatka kompensoisi... :)" (Asumme siis samalla paikkakunnalla).
Onko tämä porukka aivan tosissaan? :D Mieshän oli minua pari vuotta vanhempikin. Kaikkiko näistä kuvittelevat löytävänsä parikymppisen?
Minkäslaisia kokemuksia muilla ikäisilläni naisilla on nettideittailusta?
Aina vuoroviikoittain tulee näitä "miesten ikämieltymykset kauhistuttaa" ketjuja.
On tyhmää mennä kuittailemaan jonkun iästä, mutta muutenhan tuossa ei mitään huomautettavaa ole.
Mies valitsee vapaa-ajan harrastukset, työn ja elämäntavan vähintään osittain sen mukaan mikä naisia kiinnostaa ja sitten se paketti pitäisi vielä markkinoida kiinnostavaksi asiakasryhmälle; tämä taito ja kokemus tietysti kehittyy miehillä ajan kanssa, vaikka mieskin vanhenee. Näin kärjistäen naisilla ei samanlaista kehitystä tapahdu eli naiset tarjoavat vain vanhempaa versiota itsestään, jossa ei välttämättä ole kompensoivia ominaisuuksia; kärjistettynä miesten logiikka asioissa toimii näin: "nyt minulla on enemmän karismaa, sosiaalisia taitoja, rahaa, joustavampi elämäntapa jne. mitä kaupitella naisille, joten minulla on enemmän annettavaa naisille" kun taas naisen ajatuskulku on enemmänkin tällainen: "nyt minulla on tämä virka ja säännöllinen ja mukava elämäntapa ja olen hyväksynyt itseni. Nyt voin vaatia miehiltä yhä enemmän." Eli nainen käyttää iän myötä kasautuvia saavutuksia muurin rakentamiseksi ja riman kohottamiseksi itsensä ja miesten välillä, kun taas miehellä päinvastoin. Toki ymmärrän, että on myös pareja, joissa nainen jostain syystä päätyy maksumieheksi jne.
Toki eräänlaista kompensointia on sekin, että testailee ja estelee miestä vähemmän, mutta kukaan ei lähde lopulta romulla ajamaan, vaikka saisi avaimet ilmaiseksi käteen.
Ja se, että miehen profiilissa lukee, että 18+ kelpaa ei tarkoita sitä, että mies aktiivisesti lähestyisi sen ikäisiä, vaan mies on vain rehellinen omien vieettiensä suhteen eli arvostaa nuoruuden kauneutta ja virkeyttäkin eikä pane vastaan, jos sen ikäinen tulee iholle. Ei mikään estä naistakaan kelpuuttamasta 18 vuotiaita miehiä, mutta kun naiset ja miehet hakevat eri asioita ja siitä seuraa tämä ristiriita.
Vanhempi nainen loukkaantuu tuosta aina verisesti, tai ei ainakaan luota omaan tarjoamaansa sen vertaa että ei lähde edes ehdolle, jos miehellä on ikähaarukka laitettu isoksi.
Ollaan aika monta kertaa selitetty, että sivuutetaan tällainen profiili, koska me luemme sen niin, että tässä ei haeta minua.
Ja näille on turha selittää, että jäävät yksin näillä +18 Vee ja panoseurakin kelpa a-profiileilla.
Eikä ne usko myös sitä, että parisuhde-, seksiseura-ja nettideittimarkkinat ovat NAISTEN markkinat, koska naisia on enemmän, huomattavasti enemmän, ja suuri määrä miehiä jää yksin, vaikka ei haluaisi....
Ei kelpaa ilmaiset neuvot.
No voi sitten kasvaa peräkammarin pojaksi ja viettää +40 vapaa-aikansa täällä AV-mammojen parissa
Eikä ole. Poikia syntyy enemmän, mutta naiset elävät pidempään, mistä seuraa naisylijäämä.
Vasta 55 vuodesta ylöspäin. Siinä iässä on kuitenkin yllättävän paljon naisia, jotka eivät enää halua seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä ketjusta. Trolleja tai ei, saa aina arvostamaan avioliittoani ja miestäni.
Mitäs muuten te 40+ miehet teette siinä vaiheessa kun sille reilulle parikymppiselle iskee vauvakuume?
Kehitysvammoja, kehityshäiriöitä ja kuolleisuutta on enemmän näillä "pappojen" siiittämillä lapsilla.. eli teillä on niin suuri nuoren p"n himo, että tette lapsia niille, kun muuten ne etsii nuoremman joka tekee, mutta ette välitä riskeistä!?!
Näköjään jonkun niitä täytyy alkaa tekemään kun te nuoret ette enään tee. Alkuvuodesta syntyi taas 1000 lasta vähemmän kuin viime vuonna, mutta väkiluku kasvoi 800 henkeä. Yle teksti tv
mies51v
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet rupsahtaa aikaisemmin kuin naiset, koska naiset pitävät parempaa huolta itsestään.
Naiset rupsahtavat kaikesta huolehtimisestaan huolimatta aina pahemmin ja aikaisemmin.
Nooooo.Tästä on tehty tutkimus.En ole kakkanen, joten en linkitä tai boldaa: miehet arvioivat oman ulkonäkönsä huomattavasti komeammaksi kuin se on
Ja se kertoo miehen rupsahtamisesta miten?
eri
Miehet rupsahtavat ihan samalla tavalla ja saman ikäisinä kuin naisetkin.
Eipä enää hirveästi kouhkata ooih Aah, Johnny Depp tai George Clooney on niin hottis ja hyvin säilynyt.Ikä on tehnyt tehtävänsä (vaikka on ulkonäöstä Hollywoodin tapaan huolehdittu) eli rupsahtaneet.
Johnny Depp ja George Clooney alkoivat rupsahtamaan n. 19-vuotiaina?
Koska 19v on ikä jossa enemmistö naisista on parhaimmillaan. Okei, itsestään huolehtivat ovat parhaimmillaan hieman vanhempina. Jotkut jopa 25-vuotiaina.Namusetä is back.
Tutkimuksen tulokset, ole hyvä:
https://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_men3.png
Ja kakkonen eli p*reikä taas linkittää.Milloin alkaa boldaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti vaikuttaa, mutta enemmän vaikuttaa äidin ikä
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt myyttejä alettiin purkamaan, niin 73/85 jatkaa.
Naiset ilmeisesti kuvittelevat että keski-ikäiset miehet laajaltikin kuvittelevat olevansa luomakunnan kruunuja joita parikymppiset kaunottaret kuolaavat.
Älkää nyt viitsikö.
Jokainen nelikymppinen mies muistaa miten parikymppinen nainen oli pyramidin huipulla yöelämässä, ja on yhä. Kyse on vain siitä että me lakkaamme välittämästä. Yli 20 vuotta tasopeliä jossa miehet kisaavat naisista ja jokainen joutuu tajuamaan oman "markkina-arvonsa" halusi sitä tai ei.
Kun sitten tajuaa ettei koskaan ollut komistus eikä koskaan tule olemaan komistus vaan se vähäkin ulkonäkö rapistuu joka tapauksessa, haistattaa pitkät naisten käsityksille ja lähestyy sitä naista joka kiinnostaa, välittämättä onko se liian nuori tai liian tasokas.
Eli muistatte nuoruudesta, että parikymppiseltä naiselta saa pakit, joten vältitte kokeilemasta. Lopetitte neljäänkymppiin mennessä välittämästä ja menette nyt pelkäämättä kokeilemaan kepillä jäätä ja hakemaan ne pakit?
Niin olikohan tuo oman käytöksen puolustelua vai mitä?
Se oli tekstin tulkitsemista. Kysymysmerkki tekstin perässä oli sitä varten, että tulkinta joko todettaisiin oikeaksi tai vaihtoehtoisesti korjattaisiin väärinymmärretty osuus. Mikäli jälkimmäistä, tarkennus olisi kiva ylläri.
Lisäksi jäi epäselväksi, että mikä järki tässä toimintamallissa on. Osoittaa, että ei enää välitä mistä? Pakeista? Kenelle se pitää osoittaa? Itselleen?
Noita samoja mietin kun ton kommenttini kirjoitin tavallaan sun kommentin jatkeeksi. Mikö logiikka tossa oli?
Ei tarvi puolustella, en viihtynyt parikymppisenäkään baareissa. Kysymyksiin ei silti ole vielä ilmaantunut vastausta, tai mun mittapuun mukaan ainainen "taisi kalikka kalahtaa" -reaktio ei ole sellainen.
Nyt kun aloin seurustelemaan itseäni 7 vuotta nuoremman miehen kanssa, tajusin yhden jutun noista miehistä jotka kälättävät siitä miten nuoret naiset ovat paremman näköisiä. Mies sanoo minulle esim. ettei ymmärrä miten kukaan niin täydellisen ihana ja kaunis kuin minä voisi ikinä olla sitä mieltä, että minussa olisi jotain muutettavaa. Itse en valinnut nuorempaa miestä iän vuoksi, vaan siksi että hän sitkeästi halusi olla minun kanssani ja on erittäin lempeä minua kohtaan.
Toisen ulkonäön, iän tai muun ominaisuuden arvostelu kertoo vaan siitä henkilöstä, kenen suusta ne sanat tulee. Jos he saavat vanhan naisen, he valittavat iästä. Jos he saavat nuoren naisen, he alkavat naljailla tälle jostain, mitä hän ei osaa iän puutteen takia. Kun ymmärrätte tämän kuvion, voitte jättää moiset keikarilallit omaan arvoonsa ja siirtyä teitä arvostaviin miehiin: niitä on olemassa!
Kun mies on oikeasti sitä mieltä että hän ei itse ansaitse naista, hänen täytyy osoittaa jollain tavalla naiselle miksi hänen pitäisi tämä ottaa. Kun sisäistä/ulkoista kauneutta ei löydy, täytyy yrittää painaa toinen alas omalle tasolle. Tämä voi näkyä ap:n kuvailemana ilkeilynä.
Vai on 50v mies deittiuransa huipulla. Se ylipainoinen, katkeroitunut, useinmiten kasa fyysisiä sairauksia, persoonallisuushäiriöitä ja päihdeongelma maailmanvihan lisäksi. Mikä siinä pitäisi viehättää yhtään minkään ikäistä naista? Yleensä ovat vielä ylivelkaantuneita ja pitkäaikaistyöttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti vaikuttaa, mutta enemmän vaikuttaa äidin ikä
mies51v
No tässä oli puhetta näistä nuori nainen- 50 iskä -asioista. Minusta on edesvastuutonta tehdä lapsia tuon ikäisenä miehenä.Riskien takia ja sen takia, että en usko että iskä jaksaa fyysisesti
Vierailija kirjoitti:
Vai on 50v mies deittiuransa huipulla. Se ylipainoinen, katkeroitunut, useinmiten kasa fyysisiä sairauksia, persoonallisuushäiriöitä ja päihdeongelma maailmanvihan lisäksi. Mikä siinä pitäisi viehättää yhtään minkään ikäistä naista? Yleensä ovat vielä ylivelkaantuneita ja pitkäaikaistyöttömiä.
Uskomatonta miehen solvaamista.
Pitäisikö teidät vielä ottaa todesta !!??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat nyt papat mummoihin. Ikä vaikuttaa kehistyshäiriöiden yleisyyteen naisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan miesnäkökulman! Itse olen reilun 50 vuotias mies ja oma ihanteeni olisi juurikin reilun 40 vuotiaan ikäinen nainen, jolla olisi vielä positiivinen ote elämään. Netin kautta pysyvämmän kumppanin haku ei enää tälläkään ikäerolla onnistu sen totesin nopeasti. Netistä on tullut ikuisten harrastajadeittaajien valtakunta, jossa vietetään aikaa jopa vuosikausia.
Nettideittailun näennäisen ja paperinmakuisen helppouden olen itse jo jättänyt. Jos haluan elävän elämän suhteen, sinne pitää mennäkin. En halua upota netin loputtomiin haaveilukupliin. Enköhän Hänet vielä tapaakin - reaalimaailmassa -, kun aika on oikea!
Miksi oman ikäiset eivät kelpaa? Se särähtää korvaan. Ihan kuin viisikymppisen kanssa samalla viivalla olisi nelikymppinen nainen...
No miksi naisille eivät omanikäiset kelvanneet nuorena...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehiä on nettideiteillä tarjolla noin 5x enemmän kuin naisia.
Saahan sitä haaveilla jopa -20-30 vuotta nuoremmasta tyttiksestä, mutta irl ei vaan onnistu.
Suosittelen seuraavaa:
Rajaa hakua siten, että rajaat pois ne miehet, jotka etsivät itseään nuorempaa seuraa ja p*n vonkujat.
Kas vain-huomaat, että suuri joukko on kutistunut tosi pieneksi, mutta ei hätää -sieltä löytyy ne joihin kannattaa nettideiteillä panostaa.Näin löysin oman helmeni.
Antaa näiden loppujen jäädä sinne haaveilemaan niistä nuoremmista megabeibeistä ja itkemään ja juli-julisemaan sitten täällä, kun ei kunnon suomi-miäs kelpaa krantuille naisille.Byhyy
Noin minäkin aikoinani tein. Jos näin kiinnostavan profiilin esikatselussa, tsekkasin miehen kriteerit naiselle, ja jos haki reilusti itseään nuorempaa tai oli muuten kovin pinnalliset kriteerit niin siirryin seuraavaan, vaikka olisin niihin kriteereihin mahtunutkin. Minulla oli haussa itseni ikäinen samassa elämäntilanteessa oleva mies (= ei pieniä lapsia eikä halua enää lapsia) enkä olisi tehnyt mitään miehellä, joka elää ihan toisenlaisessa arvomaailmassa ja elämäntilanteessa.
Jos mies haki reilusti nuorempaa, niin ethän sinä silloin ollut edes kohdeyleisöä. Jos taas haki isommalla ikähaarukalla jonka sisään sinäkin mahduit, niin on ihan sinusta kiinni että loukkaannutko siitä, vai ymmärrätkö että 20-40 tarkoittaa 20-40 eikä 20.
Ei puolisoa valita sillä perusteella, mahtuuko tämän laittamaan ikähaarukkaan. Kyllä sen seurustelukumppanin pitäisi suunnilleen samanlainen elämäntilanne ja arvot omata kuin itselläänkin on. Keski-ikäinen mies, joka haaveilee omien lastensa ikäisistä naisista on harvemmin sen enempää arvojensa kuin elämäntilanteensakaan puolesta samalla aaltopituudella itsensä ikäisen aikuisen naisen kanssa. Tämän vuoksi kannattaa suosiolla skipata nämä miehet.
Minä en haluaisi minkäänlaista suhdetta parikymppisten pojankloppien kanssa. Olen aikuinen ihminen ja haluan kumppanini olevan niinikään aikuinen. Tämän arvon haluan myös kumppanini jakavan. Näin ollen mies ei ole minulle sopiva, jos hänelle 20-vuotias kumppani on sopiva päälle 40-vuotiaiden ohella.
Vierailija kirjoitti:
Setämies79 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärkkyyköhän minunkin mieheni vain tilaisuutta vaihtaa minut nuorempaan? Vähän epäilen, että 20-vuotiaita löytyisi jonoksi asti. N41
Mitä parempaa miehet luulee löytävänsä 20v tytönhupakoista? Sitä minä miehenä ihmettelen😲
Kiinteän kehon, elämäniloa ja ei painetta antaa lapsi?
No sitä elämäniloa on siksi etteivät vielä ole ehtineet menettämään sitä miesvauvaa passatessa.
Kaikki miehet eivät onneksi ole vauvoja, jotka tarvitsevat passaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi naisille eivät omanikäiset kelvanneet nuorena...?
Täh? Miten niin ei kelvanneet???
Ketju täynnä kouvolatukkaisten siiderivalaiden uhoamista ja voimafantasioita.
Olette säälittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärkkyyköhän minunkin mieheni vain tilaisuutta vaihtaa minut nuorempaan? Vähän epäilen, että 20-vuotiaita löytyisi jonoksi asti. N41
Mitä parempaa miehet luulee löytävänsä 20v tytönhupakoista? Sitä minä miehenä ihmettelen😲
Minä keski-ikäisenä naisena taas ihmettelen, miksi oletat, että kaikki parikymppiset ovat tytönhupakkoja. Ihan aikuinen minä ainakin olin jo silloin. Elämän raadollisuus hyvin selvillä. Tosin kyllä niitä tytönhupakkojakin on. Nuorempia ja vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämies79 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteän kehon, elämäniloa ja ei painetta antaa lapsi?
No sitä elämäniloa on siksi etteivät vielä ole ehtineet menettämään sitä miesvauvaa passatessa.
Kaikki miehet eivät onneksi ole vauvoja, jotka tarvitsevat passaamista.
Hyvä merkki siitä on elämäniloinen ja rento oman ikäinen vaimo.
Tutkimuksen tulokset, ole hyvä:
https://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_men3.png