Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset ovat onnellisimpia

Vierailija
27.05.2019 |

Ranskalaisen tutkimuksen mukaan uskovaiset henkilöt ovat huomattavasti onnellisempia ja tyytyväisempiä elämäänsä kuin sellaiset, joille uskonnolla ei ole mitään merkitystä.

Tutkimuksessa huomattiin, että ”Jumala auttaa” elämän karikoissa. Se toimii kuin pehmuste. Avioerot, sairaudet ja kuolema on helpompi kestää korkeamman voiman kanssa. Elämällä, sen hyvillä ja huonoilla puolilla, on enemmän merkitystä uskovaisille.

Tutkimuksen alkuperäinen lähtökohta ei ollut lainkaan uskonnollinen. Tarkoitus oli selvittää, miksi joissakin Euroopan maissa on kattavammat yhteiskunnan tarjoamat palvelut työttömille. Vastaus löytyi tutkijoiden suureksi hämmästykseksi uskonnosta. Niissä maissa, joissa on paljon uskovaisia – katolisia tai protestantteja – työttömät kärsivät henkisesti huomattavasti muita maita vähemmän.

Sama päti myös avioeroihin. Vaikka joissakin uskonnoissa avioeroa ei hyväksytä, pystyivät uskovaiset henkilöt suhtautumaan omaan avioeroonsa ei uskovaisia tyynemmin.

Tutkijoiden mukaan uskonto auttaa elämään nykyisyydessä, nauttimaan tästä päivästä, niistä pienistäkin iloista, joita arjessa kohdataan. Tutkimuksessa painotetaan myös kasvatusta. Uskovaisilla on yleensä erittäin vahva perheyksikkö ja tukea löytyy samalla tavalla ajattelevasta ystäväpiiristä. Lapsille opetetaan perinteisiä arvoja ja ihmisarvo on kiinni muusta kuin ulkoisista seikoista.

Tutkimuksella on myös vastustajansa. Heidän mielestään asioita ei voi yksinkertaistaa Jumalaan. Vastustajien mielestä kaikki ateistit eivät ole onnettomia ja ateisti, joka on onneton, ei pysty kääntämään ajatustaan päin vastaiseksi vain ollakseen onnellinen. Ja vastaavasti myös uskovaisissa henkilöissä on onnettomia ihmisiä.

http://www.terveysinfo.fi/uutiset/artikkeli_lue/725

Kommentit (225)

Vierailija
81/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kerrotaan "Ranskalaisen tutkimuksen mukaan" antamatta mitään lähdeviitettä tälle väitteelle.

Okei, tässäpä lähdeviite sinulle:

Näytäppä yksi oikeasti uskossa oleva ihminen joka ei olisi onnellinen ja tasapainoinen.

Mietippä tuota.

Voisin näyttää montakin, mutta en oikein kehtaa tänne yksityishenkilöiden kuvia ja tietoja laittaa. Ymmärräthän, että viestisi on lapsellinen ja hölmö ja antaa teistä uskovaisista vielä entistäkin pöljemmän kuvan.

Sinä et näy ymmärtävän että oma viestisi on juuri tuota itseään, mitä väitit minun viestistäni.

Kaikkea hyvää.

Anteeksi, miten?

Vierailija
82/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovat maallisia kirjoitti:

Miksi uskovaiset ei ole kiinnostuneita sielujen pelastuksesta, miksi niin moni uskovainen on suuttunut minulle kun olen halunnut apua ja neuvoa, olen yksinäinen ja masentunut, kiinnostunut tulemaan uskoon.

Miksi niin moni uskova on maallistunut, miksi uskova ei välitä, käyttäytyvät samalla tavalla kuin me maalliset ihmiset, ilkeästi, panettelevasti, häijysti....

Uskovan pitäisi olla suolana ja valona tänä pahana maailman aikakautena kuten näistä kommenteista paistaa ihmiset on häijyjä, ilkeitä, rahan ahneita, panettelijoita, hyvän vihan miehiä, hekumaa enemmän kuin jumalaa rakastavia.

Vainot tulevat olemaan suuria, Suomessa ei haluta eikä osata valmistautua. Pian mikrosirukin tulee pakolliseksi. Kuinka moni uskova on ylöstempauksessa mukana, epäilen että vaan murto osa

Miksi siis uskovat ovat samanlaisia kuin maailman ihmiset, milloin alatte voittaa sieluja jeesukselle (kuten esim minun sieluni) ettekö tajua että jopa teidän sukulaisetkin on matkalla kadotukseen ellette tee kovasti töitä että rukoilette lähes jatkuvasti ja julistatte synnistä ja parannuksen teosta, rististä, kärsimyksestä

Olet oikeassa, tässä on parannuksen paikka! Mistäs muusta maailman pitäisi meistä tuntea kuin rakkaudesta kaikkia kohtaan, iha hirvittäväähän se on että näin ei ole!

Kyllä monet yrittääkin puhua uskonasioista, mutta suomalaisille nämä on niin yksityisyyteen kuuluvia ja tabuja asioita, että keskustelut tyrehtyy vihaisiin kommentteihin.

Rukousta ei onneksi voi estää, sitä monet tekeekin ahkeraan.  Uskoontulo on kyllä Jumalan työtä, ei onneksi ole meidän vajavaisten uskovaisten harteilla. Muistan sinuakin, vaikka kuulosti kyllä siltä, että olet jo matkalla taivaaseen =) Lue Raamattua ja etsi hyvä luotettava srk-yhteys, esim. lhpk!

Miten Jumala voi sitten heittää ihmiset, jotka eivät usko helvettiin, jos se uskoontulo on Jumalan työtä? Aika reilua, että ihmistä rankaistaa siitä, että Jumala ei tee hommiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se uskoontulo on sellainen hurmostila kuin olisi nousuhumalassa. Puutkin näyttää vihreä miltä yms enkä tiedä miten upeaa se kaatuilu on. Vain vanhempani kokivat sen.

Kaatuilu EI kuulu kristinuskoon millään tavoin - Raamattukaan ei opeta kaatuilua, vaan pystyssä pysymistä.

Ef 6:13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

Vierailija
84/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisella toivo vie eteenpäin ja tuo sisältöä elämään. Enpä ole sitä kuolleena katumassa jos käykin ilmi ettei Jumala olekkaan todellinen.

Enpäs kuolleena ole katumassa yhtään mitään, kas kun olen kuollut.

Blaise Pascalin hassu ajatelma siitä, että kannattaa uskoa ikään kuin varulta, sotii mielestäni "oikeaa" uskoa vastaan; sydämen usko ja suun tunnustus, eikös se näin mennyt? Mitä uskoa se on, jos ajatellaan esittämälläsi tavalla? Oletko vain päättänyt uskoa, vai oletko ns. tullut uskoon?

Vierailija
85/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se uskoontulo on sellainen hurmostila kuin olisi nousuhumalassa. Puutkin näyttää vihreä miltä yms enkä tiedä miten upeaa se kaatuilu on. Vain vanhempani kokivat sen.

Kaatuilu EI kuulu kristinuskoon millään tavoin - Raamattukaan ei opeta kaatuilua, vaan pystyssä pysymistä.

Ef 6:13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

:D

"Olen mieluummin pieni ja pystyssä..."

Vierailija
86/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, tämän on hyvä juttu vain jos uskoo Jeesukseen? Vai onko hyvä juttu myös jos uskoo a-lkuiseen Jumalaan?

Jumala on molemmissa uskonnoissa itseasiassa sama. Tuo a tarkoittaa jumalaa, ei se ole tietyn jumalan nimi.

Eli olisi ok, jos kirkossa sanoisin "a....."?

Entäs muut jumalat? Ovatko kaikki samaa?

Vierailija
87/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kerrotaan "Ranskalaisen tutkimuksen mukaan" antamatta mitään lähdeviitettä tälle väitteelle.

Näytäppä yksi oikeasti uskossa oleva ihminen joka ei olisi onnellinen ja tasapainoinen.

Mietippä tuota.

Voisin näyttää montakin, mutta en oikein kehtaa tänne yksityishenkilöiden kuvia ja tietoja laittaa. Ymmärräthän, että viestisi on lapsellinen ja hölmö ja antaa teistä uskovaisista vielä entistäkin pöljemmän kuvan.

Sinä et näy ymmärtävän että oma viestisi on juuri tuota itseään, mitä väitit minun viestistäni.

Kaikkea hyvää.

Anteeksi, miten?

No eipä ymmärryksesi taso ole kovin korkealla.

Eri.

Vierailija
88/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä tuota.

Kaikkea hyvää.

Anteeksi, miten?

Eri.

Ensimmäisessä viestissä pyydettiin lähdeviitettä väitettyyn tutkimukseen.

Vasta-argumenttina ehdotus siitä, että lähdettä pyytäneen pitäisi "näyttää uskovaisia jotka eivät ole onnellisia ja tasapainoisia".

Ja minun ymmärryksessäni on vikaa?

Voi voi.

Vierailija
89/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä tuota.

Kaikkea hyvää.

Anteeksi, miten?

Eri.

Eikös J. Tukiainen sano olevansa uskossa?

Matti Nykänen kuulemma oli myös.

Tunnen henk.koht. kaksikin kirkonmiestä, jotka ovat syyllistyneet alaikäisten seksuaaliseen häirintään ja/tai hyväksikäyttöön. Riittääkö nämä?

Vierailija
90/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaiset ei ole kiinnostuneita sielujen pelastuksesta, miksi niin moni uskovainen on suuttunut minulle kun olen halunnut apua ja neuvoa, olen yksinäinen ja masentunut, kiinnostunut tulemaan uskoon.

Miksi niin moni uskova on maallistunut, miksi uskova ei välitä, käyttäytyvät samalla tavalla kuin me maalliset ihmiset, ilkeästi, panettelevasti, häijysti....

Uskovan pitäisi olla suolana ja valona tänä pahana maailman aikakautena kuten näistä kommenteista paistaa ihmiset on häijyjä, ilkeitä, rahan ahneita, panettelijoita, hyvän vihan miehiä, hekumaa enemmän kuin jumalaa rakastavia.

Vainot tulevat olemaan suuria, Suomessa ei haluta eikä osata valmistautua. Pian mikrosirukin tulee pakolliseksi. Kuinka moni uskova on ylöstempauksessa mukana, epäilen että vaan murto osa

Miksi siis uskovat ovat samanlaisia kuin maailman ihmiset, milloin alatte voittaa sieluja jeesukselle (kuten esim minun sieluni) ettekö tajua että jopa teidän sukulaisetkin on matkalla kadotukseen ellette tee kovasti töitä että rukoilette lähes jatkuvasti ja julistatte synnistä ja parannuksen teosta, rististä, kärsimyksestä

Olet oikeassa, tässä on parannuksen paikka! Mistäs muusta maailman pitäisi meistä tuntea kuin rakkaudesta kaikkia kohtaan, iha hirvittäväähän se on että näin ei ole!

Kyllä monet yrittääkin puhua uskonasioista, mutta suomalaisille nämä on niin yksityisyyteen kuuluvia ja tabuja asioita, että keskustelut tyrehtyy vihaisiin kommentteihin.

Rukousta ei onneksi voi estää, sitä monet tekeekin ahkeraan.  Uskoontulo on kyllä Jumalan työtä, ei onneksi ole meidän vajavaisten uskovaisten harteilla. Muistan sinuakin, vaikka kuulosti kyllä siltä, että olet jo matkalla taivaaseen =) Lue Raamattua ja etsi hyvä luotettava srk-yhteys, esim. lhpk!

En siis kaikkia uskovia leimaa että olisivat samanlaisia kuin me maalliset ja synnissä (pimeydessä elävät) ihmiset, se riippuu pitkälti siitä millaiseen porukkaan on ajautunut, eli eksytykset, ekumeenisuus, vääränlainen karismaattisuus, henget jotka ovat kaikkee muuta kuin pyhästä Hengestä yms, on niin paljon väärää opetusta että moni jopa tosi uskovainen voi eksyä jos ei pidä kiinni raamatusta, vietä aikaa jumalan kanssa kahden kesken, rukoile jne. Liian moni rampaaa ihmisten perässä ja kokouksista kokouksiin. Hengellinen koti, jossa on puhdasta, tervettä opetusta, on toki hyvä olla.

Te joilla on voimakas pyhä Henki ja hätä sieluista, menkää kaduille, tavoitelkaa ihmisiä, vaikka kuinka tulisi pilkkaa ja vähättelyä, Jeesuksen tähden kun kärsitte olette autuaita, palkkanne taivaassa on suuri. Toivoisin itse pystäväni samaa, sitten jos/kun tulen uskoon ja kohtaan henkilökohtaisesti Jeesuksen Kristuksen, jumalan pojan. En tahtoisi elää pimeydessä. Mutta valitettavasti elän niinkuin 90% kansasta. Haluan kuulla puhetta rististä, kärsimyksestä, parannuksen teosta.

Varmasti jokainen uskova myös lankeaa, mutta henki kuolettaa lihan, vajaavainen aina on, mutta Teillä uskovat on mahdollista se ainakin että rukoilette herätystä tällä syntiselle sodoman ja gomorran maalle, ja että ihmisiä tulisi uskoon. Kiitos jos muistatte tätä kirjoittajaa rukouksin

Vierailija
91/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä tuota.

Kaikkea hyvää.

Anteeksi, miten?

Eri.

Tunnen henk.koht. kaksikin kirkonmiestä, jotka ovat syyllistyneet alaikäisten seksuaaliseen häirintään ja/tai hyväksikäyttöön. Riittääkö nämä?

En ole itse tuo kirjoittaja, mut voin sanoa että ihmisiä johdetaan harhaa, kannattaa lukea Raamattua ja kuunnella esim tapani suonnon puhetta, nämä lopunajan eksytykset ovat väkeviä

Vierailija
92/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En epäile yhtään etteikö noin olisi. Itse kyllä elän mieluummin reaalimaailmassa enkä illuusiossa, vaikka välillä ankeaa olisikin.

Toisaalta uskonnollisuuteen liittyy monesti vastavoimana pelko ja ahdistus siitä, että millään ei olisi merkitystä ilman jumalaa ja kuolemakin pelottaisi jos ei "tietäisi" että paratiisi odottaa. Jotkut saattavat uskostaan huolimatta käydä läpi helvetinpelkoa. Minulla ei ateismista huolimatta ole mitään noista peloista, joten eläminen onnellisena on mahdollista ilman uskontoakin.

Ihan reaalimaailmassa minäkin elän, vaikka olen uskovainen. 

Vierailija
93/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen näkökulma:

Vähemmän uskonnolliset yhteiskunnat on onnellisempia. Kuten pohjoismaat. Tämä johtuu siitä, että maallistunut elämä on tehokkaampaa ja yhteiskunnat kehittyy nopeammin. Hyvinvoinnin kasvaessa myös ihmisten onnellisuus kasvaa. Sen takia suomalaiset on onnellisempia kuin vaikka kenialaiset. Vaikka suomalaisten uskovaisuus on suorastaan romahtanut samaan aikaan kun onnellisuus on kasvanut ennätyslukemiin.

Samaan aikaan yhä edelleen suomen sisällä uskonnolliset ihmiset on keskimäärin onnellisempia kuin suomalaiset muuten keskimäärin.

Miltä kuulostaa?

Pohjoismaiden hyvinvointi pohjaa terveeseen kristinuskoon, eli jonkun tutkimuksen mukaan luterilaiset on onnellisempia kuin esim. katoliset. Rahallinen hyvinvointi kyllä nostaa onnellisuutta, mutta vain tiettyyn pisteeseen, ja se piste taitaa olla ohitettu keskivertosuomalaisen kohdalla ajat sitten.

MUTTA nythän suomalaistenkin onnellisuus on laskussa, ja sen näkee monesta asiasta ihan vain katsomallakin. 

Minun teesi on, että mitä materialistisemmaksi maailmankatsomus menee, sen enempi yksinäisyys ja sen myötä onnettomuus lisääntyy. Uskovaisilla on usein tiiviit omat yhteisönsä, raamattupiirinsä ja kirkkokuoronsa ja kesäjuhlansa, ja se kaikki lisää onnellisuuden tunnetta.

Ei mulla ainakaan ole tiivistä yhteisöä (ajatuskin ahdistaa!), raamattupiiriä, kirkkokuoroa tai kesäjuhlia.

T. Uskis

Vierailija
94/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntinen tämä maa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis kaikkia uskovia leimaa että olisivat samanlaisia kuin me maalliset ja synnissä (pimeydessä elävät) ihmiset, se riippuu pitkälti siitä millaiseen porukkaan on ajautunut, eli eksytykset, ekumeenisuus, vääränlainen karismaattisuus, henget jotka ovat kaikkee muuta kuin pyhästä Hengestä yms, on niin paljon väärää opetusta että moni jopa tosi uskovainen voi eksyä jos ei pidä kiinni raamatusta, vietä aikaa jumalan kanssa kahden kesken, rukoile jne. Liian moni rampaaa ihmisten perässä ja kokouksista kokouksiin. Hengellinen koti, jossa on puhdasta, tervettä opetusta, on toki hyvä olla.

Te joilla on voimakas pyhä Henki ja hätä sieluista, menkää kaduille, tavoitelkaa ihmisiä, vaikka kuinka tulisi pilkkaa ja vähättelyä, Jeesuksen tähden kun kärsitte olette autuaita, palkkanne taivaassa on suuri. Toivoisin itse pystäväni samaa, sitten jos/kun tulen uskoon ja kohtaan henkilökohtaisesti Jeesuksen Kristuksen, jumalan pojan. En tahtoisi elää pimeydessä. Mutta valitettavasti elän niinkuin 90% kansasta. Haluan kuulla puhetta rististä, kärsimyksestä, parannuksen teosta.

Varmasti jokainen uskova myös lankeaa, mutta henki kuolettaa lihan, vajaavainen aina on, mutta Teillä uskovat on mahdollista se ainakin että rukoilette herätystä tällä syntiselle sodoman ja gomorran maalle, ja että ihmisiä tulisi uskoon. Kiitos jos muistatte tätä kirjoittajaa rukouksin

Miksi annat tällaisia ohjeistuksia uskovaisille, ikään kuin olisit jotenkin oikeamielisempi kuin uskovaiset ja pystyisit vieläpä määrittelemään heidän palkkansa taivaassa? Jeesus kärsi ihmisten tähden, ihmisten ei tarvitse kärsiä Jeesuksen tähden. Uskonsa vuoksi monet kärsivät toki.

Vierailija
95/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvin näyttää kelpaavan päinvastaiset väitteet. Ainakin peukut ovat ylöspäin. 

Tyypillisesti palstalaiset ovat kaunaisia onnellisia uskovaisia kohtaan. Harmittaa niin vietävästi!

Oma "kaunani" johtunee siitä, että tapaamani uskovaiset ovat olleet kaikkien innokkaimpia tuomitsemaan, väheksymään ja olemaan vähän parempia ihmisiä. Onnellisuus ei ole se eka sana, joka tulee mieleen kun uskovaisia ajattelen.

Kurjaa, mut missä te näitä ärsyttäviä uskovaisia oikein tapaatte? Ja miten tiedätte kaikkien tapaamienne ihmisten maailmankatsomukset heti?

Tuntuu kummalta kun niin moni tapaa vain kamalia uskovaisia. Itse tunnen satoja uskovaisia, ja vain murto-osa on ärsyttäviä tai tuomitsevia, muita parempia en ole vielä tavannut sen enempää kuin ateisteissakaan. Niin että nyt paikkakuntia kehiin? Minun kokemukset Etelä-Suomesta.

ps. minustakaan et tietäisi uskovaisuuttani ekalla silmäyksellä. En häpeile, mutten suuna päänä huudakaan sitä ensimmäisenä asiana.

Vierailija
96/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuo kirjoittaja, ulkopuolinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä tuota.

Kaikkea hyvää.

Anteeksi, miten?

Eri.

En ole itse tuo kirjoittaja, mut voin sanoa että ihmisiä johdetaan harhaa, kannattaa lukea Raamattua ja kuunnella esim tapani suonnon puhetta, nämä lopunajan eksytykset ovat väkeviä

Kuinka tämä vastaa edelliseen?

Vierailija
97/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvin näyttää kelpaavan päinvastaiset väitteet. Ainakin peukut ovat ylöspäin. 

Tyypillisesti palstalaiset ovat kaunaisia onnellisia uskovaisia kohtaan. Harmittaa niin vietävästi!

Oma "kaunani" johtunee siitä, että tapaamani uskovaiset ovat olleet kaikkien innokkaimpia tuomitsemaan, väheksymään ja olemaan vähän parempia ihmisiä. Onnellisuus ei ole se eka sana, joka tulee mieleen kun uskovaisia ajattelen.

Kurjaa, mut missä te näitä ärsyttäviä uskovaisia oikein tapaatte? Ja miten tiedätte kaikkien tapaamienne ihmisten maailmankatsomukset heti?

Tuntuu kummalta kun niin moni tapaa vain kamalia uskovaisia. Itse tunnen satoja uskovaisia, ja vain murto-osa on ärsyttäviä tai tuomitsevia, muita parempia en ole vielä tavannut sen enempää kuin ateisteissakaan. Niin että nyt paikkakuntia kehiin? Minun kokemukset Etelä-Suomesta.

ps. minustakaan et tietäisi uskovaisuuttani ekalla silmäyksellä. En häpeile, mutten suuna päänä huudakaan sitä ensimmäisenä asiana.

Olen ollut tarpeeksi mukana kirkon meiningeissä, että voin tämän sanoa. Isosena, vapaaehtoisena ja kävinpä raamattuopistoakin hetken aikaa. Mitä tiiviimpi yhteisö, sitä korkeammalle sen jäsenet itsensä korottavat. Tällaista harvoin ei-uskovien parissa tapaa.

Vierailija
98/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Jumala voi sitten heittää ihmiset, jotka eivät usko helvettiin, jos se uskoontulo on Jumalan työtä? Aika reilua, että ihmistä rankaistaa siitä, että Jumala ei tee hommiaan.

Raamatun mukaan jokainen saa mahdollisuuden, ns. etsikkoaika. Jumala ei pakota kuitenkaan, et jos päätät että olet esim. liian älykkö tähän hommaan, niin saat pitää uskosi. 

Kyllä Jumala tekee hommansa, mut ihmisellä on oma tahto, joka on tosi vahva. 

Vierailija
99/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Jumala on luvannut pitää omistaan, Häneen ja Hänen Poikaansa uskovista huolen. Jumala ei ole olosuhteiden vanki, toisin kuin me ihmiset. Olen monet kerrat elämäni aikana saanut kokea, että siihen mihin omat voimat ja viisaus loppuu, silloin saan Jumalalta avun.

Matteus 6:25-34

”Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?

Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.

Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.

Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?

Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'

Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa.”

Vierailija
100/225 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli "tutkimus". Ei minkään sortin linkkiä kyseiseen "tutkimukseen", ei mitään lähdeviitteitä, ei ylipäätään mitään. Huuhaasivustolla huuhaajuttu, jonka alkuperästä ei mitään hajua. Ollaan taas melko vahvalla pohjalla tässäkin h*hhulien "ilosanomassa".