Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisiän ADHD

Vierailija
27.05.2019 |

Onko kokemuksia/ suosituksia aikuisiän ADHD:n diagnosoimisesta ja lääkäriä/ paikkaa suositella? Julkisen puolen hoitoketju kun tuntuu kestävän ainakin vuoden ennen kuin sieltä edes diagnoosia saa ulos

Kommentit (4219)

Vierailija
1581/4219 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

concerta depot vaikuttaa puoli päivää (12h)

No ei kyllä vaikuta, itsekin sanoisin sen max. 5 tuntia. Lääkäri tosin sanoi, että yksilöllistä, tämän vuoksi ilmeisesti toisilla vaikuttaa unensaantiinkin ja toisilla ei. Monet kuvaavat kuulemma vaikutuksen loppumisen tuntevansa selkeästi, kesto vain vaihtelee. Jos itse haluan turvallisesti ajaa autoa, on peliaikaa n. 4 h lääkkeenotosta.

-eri

Vierailija
1582/4219 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se moittii ookaa.

Kuspäät keksi selityksiä omalle hankaluudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/4219 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuissa lääkkeissä käytännössä niin pahat sivuvaikutukset kuin ohjeissa lukee?

Vierailija
1584/4219 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea edellisiä sivuja, siellä on kerrottu kokemuksia.

Vierailija
1585/4219 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä pääkipua ja huimausta oli minulla muutama päivä ku alotin  concertan.  Ja jostain syystä oli niskat jumissa, mutta se voi johtua mistä vaan.

Vierailija
1586/4219 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauretaanko TK:ssa pihalle jos menee nyt viisikymppisenä yrittään tutkimuksiin?

Töissä käyn mutta kaikki on aika sekamelskaa,edelleen laskut unohtuu ja koti välillä sekasin,suunnitelmat jumissa.  Ja tämä on lisääntynyt kun ikää tullut.

Vierailija
1587/4219 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan pitäisi. Kyllä lääkkeistä apua saa iästä riippumatta, jos tämän aivohäiriön omaa.

Vierailija
1588/4219 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ottaa vakavasti kun on oikeat oireet olleet aina.

Varmasti siellä lappaa muitakin yrittämässä koska stressi tekee samoja juttuja.

Vierailija
1589/4219 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen about viikon ajan testaillut concertaa ja ekalla kerralla 18 mg oli tarpeeksi. Nyt noin viikon jälkeen tuntuu ettei edes 54 mg saa mua keskittymään. Onko tämä normaalia? Pitäiskö pyytää testata jotain toista lääkettä?

Vierailija
1590/4219 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei lääke auta niin ei se ole oikea siihen.

Mutta onko nuissa lääkkeissä ettei niitä  oteta joka päivä ?

Vierailija
1591/4219 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen about viikon ajan testaillut concertaa ja ekalla kerralla 18 mg oli tarpeeksi. Nyt noin viikon jälkeen tuntuu ettei edes 54 mg saa mua keskittymään. Onko tämä normaalia? Pitäiskö pyytää testata jotain toista lääkettä?

Miten kahvi,liikunta, tai muuten  elämä, eikai mikään auta jos oikeasti stressi päällä .

Tuliko mitään vaikutusta tuolla isommalla annoksella,sivuvaikutuksia edes?

Vierailija
1592/4219 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo lääkkeet   + seksi ?  viekö vai tuoko haluja

Vierailija
1593/4219 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te,joilla diangoonsi aikuisena, millaista apua olette saaneet ja mistä ? vai mennäänkö pelkällä lääkityksellä?

Vierailija
1594/4219 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vain lääkityksen, ehkä sitä joskus kaipais vertaistukea tai jotain.

Mutta näillä  mennään ja koronakin vaikuttaa varmaan .

Vierailija
1595/4219 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nepsy-valmennusta ainakin , en tiedä mitä se on tarkalleen.

Vierailija
1596/4219 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkkeet lakkaa vaikuttamasta kun joitakin kk syönyt. Missä mättää.

Vierailija
1597/4219 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

annostuksessa?

Vierailija
1598/4219 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari viikkoa syönyt concertaa 18mg  , yksi pilleri aamulla.  Pitäskö tän jotenki vaikuttaa joskus?  tai  olla sivuvaikutuksia?  en ole huomannut yhtään mitään

Vierailija
1599/4219 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään ihmisen, joka on saanut puhuttua itselleen ADHD:n hoidoksi lääkekannabiksen (Bedrocan) ja dexamfetamiinin (Attentin). Hänestä on tullut hirviö. Hyötyy lääkkeistään siten, että myy lääkekannabistaan ja lääkepiriään, ja antaa näitä sukulaiselleen, joka työkseen liikkuu raskaan kaluston kanssa maanteillä. Kannabis on hänelle määrätty nautittavaksi teenä, hän polttaa sitä, ja dexamfetamiini määrätty nieltävinä tabletteina, hän vetää sitä nokkaan. Lääkäreiden olisi syytä seurata tarkemmin miten näitä käytetään (toki vaikeahan se on vahtia mitä potilas lääkkeillään lopulta tekee) ja miettiä huolellisesti kenelle tällaisia määrätään. Ko tyypillä on rankka päihdetausta ja habitus sen mukainen.

Vierailija
1600/4219 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään ihmisen, joka on saanut puhuttua itselleen ADHD:n hoidoksi lääkekannabiksen (Bedrocan) ja dexamfetamiinin (Attentin). Hänestä on tullut hirviö. Hyötyy lääkkeistään siten, että myy lääkekannabistaan ja lääkepiriään, ja antaa näitä sukulaiselleen, joka työkseen liikkuu raskaan kaluston kanssa maanteillä. Kannabis on hänelle määrätty nautittavaksi teenä, hän polttaa sitä, ja dexamfetamiini määrätty nieltävinä tabletteina, hän vetää sitä nokkaan. Lääkäreiden olisi syytä seurata tarkemmin miten näitä käytetään (toki vaikeahan se on vahtia mitä potilas lääkkeillään lopulta tekee) ja miettiä huolellisesti kenelle tällaisia määrätään. Ko tyypillä on rankka päihdetausta ja habitus sen mukainen.

Ei kyllä helpolla tule, eikä varsinkanan ulkisella puolell amissä voi mennä pari vuotta ennenkuin saa diagnoosin.

ja lääkekannabis + adhd ? en ole edes kuullut asiasta, kertokaa jos tiedätte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi