Sivut

Kommentit (1380)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia on ne  neuropsykologin testit  ? 

Ihan tavallisia, saadaan oirekuva esiin tai ei saada. Lukemista, kirjoittamista, laskemista, tarkkuutta, muistia. 

Montako kertaa niissä saa käydä, vai onko monen tunnin testit?

Vierailija

Lääkekorvaus(tiettyihin lääkkeisiin) vaatii että pitää olla todettuna oireet jo lapsena.

MIten tuon toteaa jos se ei näy todistuksissa ja vanhemmilta liian myöhäistä kysyä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia on ne  neuropsykologin testit  ? 

Ihan tavallisia, saadaan oirekuva esiin tai ei saada. Lukemista, kirjoittamista, laskemista, tarkkuutta, muistia. 

Montako kertaa niissä saa käydä, vai onko monen tunnin testit?

Se on yksi tutkimuskokonaisuus, jota tarvittaessa voi täydentää toisella kerralla. Kesto kahdesta tunnista yli neljään tuntiin. 

Vierailija

NO ainaki aluksi saa juosta psyk hoitsun luona ennenku pääsee ees psykiatrin puheille.  menny jo  puoli vuotta eikä lekuria nähtykkään.

ja ehkä 7 käyntiä lappuja täyttelemässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lääkekorvaus(tiettyihin lääkkeisiin) vaatii että pitää olla todettuna oireet jo lapsena.

MIten tuon toteaa jos se ei näy todistuksissa ja vanhemmilta liian myöhäistä kysyä ?

Ei todellakaan tarvi näkyä lapsena

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Psykiatri ainakin sanoi että tarvii joihinkin lääkkeisiin,jos haluaa korvauksen.

En itse keksi miten sen voi todeta jos ei ole vanhempia joilta kysyä eikä näy todistuksissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:

Psykiatri ainakin sanoi että tarvii joihinkin lääkkeisiin,jos haluaa korvauksen.

En itse keksi miten sen voi todeta jos ei ole vanhempia joilta kysyä eikä näy todistuksissa.

Sillon sulla ei ole sitä ja piste.

Vierailija

Kylläpä alko taas aamu mukavasti laillisella valtion osittain korvaamalla amfetamiinilla. Jaksaa siivota sadepäivänä hyvin mielin ja kuunnella musiikkia kuulokkeet päässä touhutessa.
Siivoomiseen tää on ihan parasta kun se sujuu ihan itsestään eikä yhtään väkinäiseltä

Vierailija

Pyysin joskus 10v sitten että pääsisin add testiin, mutta se torpattiin heti, kun olin vienyt neuvolakorttini ja todistukseni. Niiden mukaan ei ole kyse add, vaikka tosi selkeät oireet. Sit meni vuosia, kokeiltiin masennukseen yms lääkkeitä, mikään ei auttanut. Ainoastaan Voxra yhdessä kohtaa näytti vaikuttavan. Söin sitä hetken. Nyt olen uudestaan tullut tämän asian äärelle, ja havahtunut siihen, että edelleen ne samat haasteet on. Esim juuri se että ajatukset vilisee päässä. Sain siitä nettitestistä tosi korkeat pisteet. Aloitin Voxran, vaikken kokenut olevani masentunut. Huomasin heti että ajatus oli paljon selkeämpi, sain tehtyä asioita ihan eri tavalla, keskittyä jne. Lääkäri ei kuitenkaan minua pyynnöstä huolimatta laittanut testeihin. Sanoi, että joskus masennus voi oireilla myös noin. Tiedän. Ja kehotti että jos nyt on hyvä näin niin ei vielä mitään kannata alkaa tekee kun ei enää niitä oireitakaan ole eli sitä ongelmaa. No ei ole, kun syön voxraa. No pääasia tietysti se että oireet on nyt hallinnassa eikä oo niin haastavaa jatkuvasti. Syön nyt jonkun aikaa tätä ja jos oireet palaa niin sit mietitään uudestaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pyysin joskus 10v sitten että pääsisin add testiin, mutta se torpattiin heti, kun olin vienyt neuvolakorttini ja todistukseni. Niiden mukaan ei ole kyse add, vaikka tosi selkeät oireet. Sit meni vuosia, kokeiltiin masennukseen yms lääkkeitä, mikään ei auttanut. Ainoastaan Voxra yhdessä kohtaa näytti vaikuttavan. Söin sitä hetken. Nyt olen uudestaan tullut tämän asian äärelle, ja havahtunut siihen, että edelleen ne samat haasteet on. Esim juuri se että ajatukset vilisee päässä. Sain siitä nettitestistä tosi korkeat pisteet. Aloitin Voxran, vaikken kokenut olevani masentunut. Huomasin heti että ajatus oli paljon selkeämpi, sain tehtyä asioita ihan eri tavalla, keskittyä jne. Lääkäri ei kuitenkaan minua pyynnöstä huolimatta laittanut testeihin. Sanoi, että joskus masennus voi oireilla myös noin. Tiedän. Ja kehotti että jos nyt on hyvä näin niin ei vielä mitään kannata alkaa tekee kun ei enää niitä oireitakaan ole eli sitä ongelmaa. No ei ole, kun syön voxraa. No pääasia tietysti se että oireet on nyt hallinnassa eikä oo niin haastavaa jatkuvasti. Syön nyt jonkun aikaa tätä ja jos oireet palaa niin sit mietitään uudestaan...

Voxraa käytetään myös masennukseen ja kirkastaa kyllä ajatuksen jos on masennusta.
En tiedä yhtään adhd/addia jolle voxra olis auttanu vaikka jostain syystä sitä kokeillaan aina. Tai no siitä syystä että taitaa olla "turvallisin".
Et sä adhd/add lääkkeitä saa kokeillakkaan jos sulla ei ole diagnoosia vaikka kuinka haluaisit ja olet nettitestejä tehny. Ei niitä voida määrätä kaikille jotka haluaa ja on omasta mielestä oireita. Ja jos voxra kumminki auttaa niin sillon et muuta tarvitse.
En tiedä mitä ihmettä osa hakee lääkkeistä?
Pitääkö päristä?
Jos auttaa oireisiin edes vähäsen eikä tule sivuoireita niin ole tyytyväinen.
Tupakan lopetin ite voxralla mutta muuten ei mitään vaikutuksia edes suurimmalla annoksella

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voxraa käytetään myös masennukseen ja kirkastaa kyllä ajatuksen jos on masennusta.
En tiedä yhtään adhd/addia jolle voxra olis auttanu vaikka jostain syystä sitä kokeillaan aina. Tai no siitä syystä että taitaa olla "turvallisin".
Et sä adhd/add lääkkeitä saa kokeillakkaan jos sulla ei ole diagnoosia vaikka kuinka haluaisit ja olet nettitestejä tehny. Ei niitä voida määrätä kaikille jotka haluaa ja on omasta mielestä oireita. Ja jos voxra kumminki auttaa niin sillon et muuta tarvitse.
Pitääkö päristä?
Tupakan lopetin ite voxralla mutta muuten ei mitään vaikutuksia edes suurimmalla annoksella

No mikä tässä aiheuttaa sen että laittaa alanuolen? Se että lääkkeitä ei anneta semmosille joilla ei ole diagnoosia?
Ne lääkkeet voi tuoda aikamoisia oireita semmosille ihmisille joilla ei oikeasti ole adhd/add. Jos tekee mieli päristä niin kadulta saa semmosta tavaraa.
Noilla lääkkeillä on aika suuri väärinkäyttö potentiaali niin niitä ei anneta kokeiluun varmuuden vuoks vaan sitte vasta kun on varma että tarvitaan eikä miedommat toimi ja diagnoosi on varma

Vierailija

Voxra on tehokas lääke lievään masennukseen ja se myös vähä piristää ja saa liikkeelle.
Moni sekottaa masennuksen add/adhd oireisiin.
Faktahan on se että ei kannata lääkitä itseään yhtään enempää kun on pakko.
Nykyään se on joku muoti ilmiö että on add/adhd mutta totuus on se että se selviää lapsuudesta onko sitä vai ei. Ei se aikuisiällä tule mutta oireet saattaa muuttua tai vahvistua. Vilkkaus saattaa hävitä tai joskus voimistua mutta harvoin niinpäin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voidaan käyttää omia muistoja lapsuudesta, itseltäni kyseltiin paljon ala-aste ajan kokemuksia. Vanhempia sisaruksia voi ehkä haastatella myös jos sellaisia on?

Vierailija

Prosessi vaihtelee tosi paljon, mulla riitti lähetteen saamisen jälkeen p1 käynti lääkärillä, 3 käyntiä sairaanhoitajalla (Diva-testit ja muut) ja vielä 1 käynti lääkärillä, jossa sain jo diagnoosin ja reseptin. Ja tämä ihan julkisella psykiatrian polilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Psykiatrisi on väärässä. Minä sain diagnoosin ja lääkekorvattavuuden vaikkei vanhempia haastateltukaan, eikä mitenkään päästy jyvälle onko alkanut jo lapsena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pitääkö päristä?

Mistä ihmeen "pärinästä" jauhat? ADHD:llä lääkkeet nimenomaan ei "pärise" millään tavalla vaan tasaa aivoja. Eli vaikutus on päinvastainen kuin narkomaaneilla. Siksi lääkkeitä voidaan kokeilla, jotta nähdään mikä niiden vaikutus on. Sinua tuntuu häiritsevän se, että jotkut oikeasti saavat apua aivojensa toimintaan lääkkeistä, eikä heillä edes ole halua saada mitään "pärinää" kun sitä on ollut koko elämän ihan riittämiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
lääkekokeilulla voidaan  varmistaa diagnoosi. 

Tuo ei pidä paikkaansa. ADHD-lääkkeet ovat stimulantteja ja ne piristävät ja parantavat keksittymistä myös sellaisilla, joilla ei ole ADHD-oireita. Tietenkin stimulanttien vaikutus usein korostuu lyhyellä tähtäimellä, jos keskittymiskyvyn puute koetaan ongelmaksi. Lukuisia tutkimuksia on tehty aiheesta vuosikymmenien aikana, mutta yleensä ne lääkeyhtiöiden rahoittamat tutkimukset, jotka ovat valmiita julkistamaat ADHD:n dopaminergisen järjestelmän häiriöstä johtuvaksi aivosairaudeksi, saavat valtavasti mediajulkisuutta. Todellisuudessahan kaikki ADHD:n oireista kärsivät eivät hyödy lääkkeistä ja jotkut "normaalit" hyötyvät, eli heidän suorituskykynsä paranee:

"However, dopamine receptor levels in an area of the brain called the striatum were similar in the patients and healthy individuals. Ritalin also increased dopamine levels in the striatum to a similar degree, importantly suggesting that there was no underlying deficiency in dopamine function in the ADHD patients. Interestingly, Ritalin also improved sustained attention performance in some healthy individuals as well, and this overall ability of the drug to improve performance (with or without ADHD) was related to the increases in dopamine levels in the striatum caused by Ritalin."

https://www.cam.ac.uk/research/news/imaging-study-shows-dopamine-dysfunc...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat