Sivut

Kommentit (418)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ADHD on keksitty tauti kuten myös Asperger on keksitty 'tauti' kuten skitsofreniakin eli "jakomielitauti"(neuvostoliitossa keksitty toisinajettelijoiden 'hoitoon' ja ADHD- eli levottomuushäiriö- kun normaali lapsihan on innokas ja ei aina keskity istumaan hiljaa pulpetissa kun joku hölöttää asioita joita ei ehkä ymmärrä.)

https://www.youtube.com/watch?v=tUf7DzTGhZE

kyse on maailman suurimmista bisneksistä- lääkebisneksestä ja siis rahasta- suomessa 7000 opioidi-lekuria jakaa huumeita?

https://www.youtube.com/watch?v=VGLlzlpK-PI

https://yle.fi/uutiset/3-10807449

http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/38749-masentavat-masennusl...

https://www.kaleva.fi/teemat/luonto/ehka-adhdkin-on-keksitty-sairaus/6802/

ADHD, ADD, HD on keksitty diagnoosi lääkkeiden myyntivoittojen edistämiseksi

http://nwohavaintojapromo.blogspot.com/2016/11/adhd-add-hd-on-keksitty-d...

SINÄ SEN SANOIT!!!

Miten mulla voi olla nää oireet, ilman että käytän lääkkeitä? Jos se on keksitty aivojen neurologinen häiriö, joka näkyy aivoissa?

Oon varmaan sit luulotautinen vai onko sekin keksitty tauti?

Vai oonko vaan keksinyt tän kaiken ite, hankaloittaakseni omaa elämääni? Olla tekemättä unelmia toteeksi, tekemättä mitään unelmien eteen?

Miksi mä tekisin itselleni niin??

Keskittymiskyvyttömyys ei ole sairaus, mutta sitä voi lyhytaikaisesti "hoitaa" toki amfetamiinin kaltaisilla piristeillä, joita ADHD-lääkkeet ovat. Nuo lääkkeet vaikuttavat kaikkien ihmisten aivoissa aivan samalla tavalla ja parantavat keskittymistä lyhytaikaisesti aivan samalla tavalla, oli kyse sitten ADHD-potilas tai ei-diagnosoitu normaalin keskittymiskyvyn omaava ihminen. Mitään aivojen rakenteellisia tai toiminnallisia  poikkeavuuksia ei sinun aivoissasi todennäköisesti ole. Ne poikkeavuudet, joita on löydetty, on löydetty ryhmätasolla. Eli ollaan tutkittu kahta ryhmää, joista toinen on ADHD-potilaat ja toinen niin sanotusti terveet verrokit ja verrattu ryhmätasolla eroja aivojen rakenteissa. Erot ovat olemattomia, mutta tilastollisesti merkitseviä.  Koska aivot ovat plastinen elin, niin erot voivat syntyä lukemattomista tekijöistä. Huumeet, psyykenlääkkeet, krooninen stressi jne. vaikuttavat eroihin aivojen rakenteissa ja toiminnassa. Näitä ei olla tutkimuksissa otettu useinkaan lainkaan huomioon. ADHD on diagnoosi, josta DSM-IV puheenjohtaja Allan Frances on muun muassa todennut, että sen lisääntyminen on yksinomaan epämääräisten diagnostisten kriteerien ja medikalisaation syytä. Eli halutaan huumata pikkulapsia amfetamiinilla uskottelemalla heidän vanhemmilleen, että lapsilla on oikeasti tunnettuja neurologisia ongelmia, näin kauniisti asiaa muotoillen.  Kukaan ei tietenkään keksi itselleen piirteitä ja käyttäytymistaipumuksia, mutta ne eivät itsessään ole merkki sairaudesta. Lääketieteellisen sairauden kriteerit ovat yleensä oletusarvoisesti hivenen tiukemmat, kuin pelkkä yhdistelmä käyttäytymispiirteitä, joita voidaan tulkita miten sattuu ja miten kulttuurissa koetaan sopivaksi. 

Lääkkeet EI vaikuta samoin terveillä ja adhd - potilailla. Esim, kun normi ihminen käy kierroksilla ja alkaa puhumaan taukoamatta, minä menen hiljaiseksi ja alan vaikka kirjoittamaan esseetä, jota en muuten voi tehdä. Tai saatan nukahtaa.
Ei kyllä pitäisi edes reagoida noihin viesteihin, joita selkeästi kirjoittaa ihminen, joka tarvitsisi itse jotain diagnoosia, kun on niin harhainen.

Vierailija

Itse pelkään lääkityksen aloittamista ,  resepti on jo ja dg .

Entä jos lääke vaikuttaakin kuten pitää  ja sitten tajuan miten "helppoa " olla normaalimpi ja kuinka kaikki aikaisemmat vuoden on vaan hukkaan heitettyä tuhlattua aikaa.

ehkä tyhmä ajatus, mutta tuota olen miettinyt, kun perheen perustamiset, hyvät tutkinnot,työ-urat sun muut on jo mennet ohi tässä iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jännä että tänne tulee näitä jotka aina kyseistävät näitä diagnooseja ja lääkitystä.
Voisitte aukasta oman ketjun.
Tietty silmät aukenisivat kun se oma erityslapsi tulisi.

Vierailija

Omat tutkimukset taas astetta pidemmällä. Tällä viikolla vietin psykologin testeissä 2,5-tuntia putkeen.

Oli niitä klassisia palikkatestejä ja vaikka mitä muita

Pitkiä numerosarjoja (ehkä 6 vai olikohan jopa enemmän?) en vaan mitenkään pystynyt muistamaan, saati sitten niinpäin, että olisi pitänyt käänteisessä järjestyksessä ne toistaa tai pienimmästä isompaan.

Psykologi käski pinnistellä enemmän, mutta oli pakko todeta, että yritän kyllä ihan kaikkeni, mutta kun ne numerot vaan katoavat enkä kerrassaan pysty niitä toistamaan.

Masentaa. On ihan kehitysvammainen olo. En jotenkin osaa enää aloittaa kotonakaan mitään, tuntuu niin turhalta.

Ajatukset luuppaa omassa kyvyttönyydessä ja kaventuvissa tulevaisuuden näkymissä.

Te, jotka ette ole opiskelemassa tai työelämässä, miten saatte päivät kulumaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä ei mene pitkään mutta se maksaa. Vaatii kolme käyntiä psykiatrilla ja mulla pitkä hoitosuhde ja psykoterapia takana joten mulle riittää nämä kolme psykiatrin käyntiä. Psykiatri tekee tutkimukset ja diagnoosin. Mulle määrättiin verikokeet, sydänfilmi ja huumeseula ennen viimeistä käyntiä. Vikalla käynnillä tuli diagnoosi ja aloitettiin lääkehoito. Kunnalliselle puolelle menin noihin verikokeisiin, niihin pyysin lähetteen omalta lääkäriltä sen mukaan mitä yksityinen psykiatri oli kirjottanut. Tulevaisuudessa olisi tarkoitus siirtää hoito julkiselle puolelle, oma lääkärini lupasi kirjoittaa lähetteen julkiselle psykiatrille jatkohoitoa varten kun yksityinen oli diagnosoinut ensin. Kaikki tiedot yksityiseltä omalle lääkärille ja kirjoittaa sit lähetteen julkiselle psykiatrille ja siitä lähtien hoitava psykiatri on sitten julkisella, niin ei mene omaisuutta kontrollikäynteihin.

Yksityisellä saa tutkimukset 2-3kk ja diagnoosin jos vaan on rahaa maksaa niistä käynneistä. Suurin osa ajasta julkisella menee tuohon odotteluun että pääsee prosessissa eteenpäin. Toki jos ei koskaan ole ollut mitään hoitosuhdetta mt-asioissa koskaan, voi mennä pidempään prosessissa. Rahaa yksityisellä meni 600euroa + verenpainemittari

Eli käytännössä selviää alle tonnilla, jos käy yksityisellä? Se on summa, jonka voisin maksaa siitä, että saisin oloni paremmaksi. Terveys- ja hyvä olo merkitsee enemmän kuin raha. 

Vierailija

joillain nuo psykologin testit vissii kestää melkein 10h yhteensä, ja jotkut sitten eivät käy kuin yhden kerran jotakin tekemässä, mikä lie erona?

Vierailija

Miehellä adhd. .Elää kuin sika. Roskat tiskialtaaseen, paskaiset alusvaatteet jopa ruokapöydällä. Tosi töykeä, röyhkeä. Vittuillee ja on jopa aggressiviinen. syö kahta lääkettä. On oikeasti perus laiska. Miten ennen nämäå erityislapset ja aikuiset pärjäsivät? oli kait pakko? Nykyän aletaan hyysäämään heti. Olet erikoinen, tarvitset erikoisapua. Ja vitut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehellä adhd. .Elää kuin sika. Roskat tiskialtaaseen, paskaiset alusvaatteet jopa ruokapöydällä. Tosi töykeä, röyhkeä. Vittuillee ja on jopa aggressiviinen. syö kahta lääkettä. On oikeasti perus laiska. Miten ennen nämäå erityislapset ja aikuiset pärjäsivät? oli kait pakko? Nykyän aletaan hyysäämään heti. Olet erikoinen, tarvitset erikoisapua. Ja vitut. 

Mulla on kanssa mies, jolla lääkitys. Vetoaa kaikessa kun on adhd. Ei tee mitään kotona. Töistä tulee, syö ja  nukkuu. Meillä kuitenkin kolme alle kouuikäistä lasta.

Vierailija

Onko hyperfokusta mahdollista saada aikaan silloin kun haluaa? Olen outo luova ihminen ja huomaan saavani aikaan paljon kun pääsen flow-tilaan. Itse flow-tila tulee ainoastaan kun sitä huvittaa. Olisi kiva tietää jotain tekniikoita joilla sitä saisi kutiteltua esiin tahdosta.

Vierailija

sinä nr 345 ,   en tiedä mutta joku muistikuva että monilla adhd-tyypeillä   tuo lähimuisti onneton ?   mitä se psykologi sanoi siitä sinulle?

miten muut jutut meni testeissä?

Om

Vierailija kirjoitti:
Onko hyperfokusta mahdollista saada aikaan silloin kun haluaa? Olen outo luova ihminen ja huomaan saavani aikaan paljon kun pääsen flow-tilaan. Itse flow-tila tulee ainoastaan kun sitä huvittaa. Olisi kiva tietää jotain tekniikoita joilla sitä saisi kutiteltua esiin tahdosta.

Hei,
Mä olen lopettanut lääkkeet (36+36 concerta) sen jälkeen kun aloin päivittäin meditoimaan. Aloitin minuutista, nyt vedän helposti 15-45min meditaation päivittäin. Meditoinnin aikana usein tulee tosi hyviä ideoita ja pidän usein muistikirjaa vieressä. Ryhdyn heti meditoinnin päälle tekemään luovia kirjallisia ideointeja.
Ja meditoin YouTubesta ohjattuja meditaatioita, äänimaljoja, mantra jne. Ihan puhtaasti hiljaisuudessa istuminen ei varmaan onnistuisi :)

Vierailija

huumeseulaa vailla lähete täällä , pitkä odottelu  mutta vihdoin edes jotain aletaan tutkimaan, se että mikä lopputulos, ei ole tärkein,vaan että jotaki tapahtuu elämässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ADHD on keksitty tauti kuten myös Asperger on keksitty 'tauti' kuten skitsofreniakin eli "jakomielitauti"(neuvostoliitossa keksitty toisinajettelijoiden 'hoitoon' ja ADHD- eli levottomuushäiriö- kun normaali lapsihan on innokas ja ei aina keskity istumaan hiljaa pulpetissa kun joku hölöttää asioita joita ei ehkä ymmärrä.)

https://www.youtube.com/watch?v=tUf7DzTGhZE

kyse on maailman suurimmista bisneksistä- lääkebisneksestä ja siis rahasta- suomessa 7000 opioidi-lekuria jakaa huumeita?

https://www.youtube.com/watch?v=VGLlzlpK-PI

https://yle.fi/uutiset/3-10807449

http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/38749-masentavat-masennusl...

https://www.kaleva.fi/teemat/luonto/ehka-adhdkin-on-keksitty-sairaus/6802/

ADHD, ADD, HD on keksitty diagnoosi lääkkeiden myyntivoittojen edistämiseksi

http://nwohavaintojapromo.blogspot.com/2016/11/adhd-add-hd-on-keksitty-d...

SINÄ SEN SANOIT!!!

Miten mulla voi olla nää oireet, ilman että käytän lääkkeitä? Jos se on keksitty aivojen neurologinen häiriö, joka näkyy aivoissa?

Oon varmaan sit luulotautinen vai onko sekin keksitty tauti?

Vai oonko vaan keksinyt tän kaiken ite, hankaloittaakseni omaa elämääni? Olla tekemättä unelmia toteeksi, tekemättä mitään unelmien eteen?

Miksi mä tekisin itselleni niin??

Keskittymiskyvyttömyys ei ole sairaus, mutta sitä voi lyhytaikaisesti "hoitaa" toki amfetamiinin kaltaisilla piristeillä, joita ADHD-lääkkeet ovat. Nuo lääkkeet vaikuttavat kaikkien ihmisten aivoissa aivan samalla tavalla ja parantavat keskittymistä lyhytaikaisesti aivan samalla tavalla, oli kyse sitten ADHD-potilas tai ei-diagnosoitu normaalin keskittymiskyvyn omaava ihminen. Mitään aivojen rakenteellisia tai toiminnallisia  poikkeavuuksia ei sinun aivoissasi todennäköisesti ole. Ne poikkeavuudet, joita on löydetty, on löydetty ryhmätasolla. Eli ollaan tutkittu kahta ryhmää, joista toinen on ADHD-potilaat ja toinen niin sanotusti terveet verrokit ja verrattu ryhmätasolla eroja aivojen rakenteissa. Erot ovat olemattomia, mutta tilastollisesti merkitseviä.  Koska aivot ovat plastinen elin, niin erot voivat syntyä lukemattomista tekijöistä. Huumeet, psyykenlääkkeet, krooninen stressi jne. vaikuttavat eroihin aivojen rakenteissa ja toiminnassa. Näitä ei olla tutkimuksissa otettu useinkaan lainkaan huomioon. ADHD on diagnoosi, josta DSM-IV puheenjohtaja Allan Frances on muun muassa todennut, että sen lisääntyminen on yksinomaan epämääräisten diagnostisten kriteerien ja medikalisaation syytä. Eli halutaan huumata pikkulapsia amfetamiinilla uskottelemalla heidän vanhemmilleen, että lapsilla on oikeasti tunnettuja neurologisia ongelmia, näin kauniisti asiaa muotoillen.  Kukaan ei tietenkään keksi itselleen piirteitä ja käyttäytymistaipumuksia, mutta ne eivät itsessään ole merkki sairaudesta. Lääketieteellisen sairauden kriteerit ovat yleensä oletusarvoisesti hivenen tiukemmat, kuin pelkkä yhdistelmä käyttäytymispiirteitä, joita voidaan tulkita miten sattuu ja miten kulttuurissa koetaan sopivaksi. 

Lääkkeet EI vaikuta samoin terveillä ja adhd - potilailla. Esim, kun normi ihminen käy kierroksilla ja alkaa puhumaan taukoamatta, minä menen hiljaiseksi ja alan vaikka kirjoittamaan esseetä, jota en muuten voi tehdä. Tai saatan nukahtaa.
Ei kyllä pitäisi edes reagoida noihin viesteihin, joita selkeästi kirjoittaa ihminen, joka tarvitsisi itse jotain diagnoosia, kun on niin harhainen.

Niinpä, tämä adhd epäilypaasaaja vois mennä helvettiin tästä ketjusta. En ymmärrä motiivia tässä taustalla, koittaa estää ihmisiä saamasta apua ja parempaa elämänlaatua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä ei mene pitkään mutta se maksaa. Vaatii kolme käyntiä psykiatrilla ja mulla pitkä hoitosuhde ja psykoterapia takana joten mulle riittää nämä kolme psykiatrin käyntiä. Psykiatri tekee tutkimukset ja diagnoosin. Mulle määrättiin verikokeet, sydänfilmi ja huumeseula ennen viimeistä käyntiä. Vikalla käynnillä tuli diagnoosi ja aloitettiin lääkehoito. Kunnalliselle puolelle menin noihin verikokeisiin, niihin pyysin lähetteen omalta lääkäriltä sen mukaan mitä yksityinen psykiatri oli kirjottanut. Tulevaisuudessa olisi tarkoitus siirtää hoito julkiselle puolelle, oma lääkärini lupasi kirjoittaa lähetteen julkiselle psykiatrille jatkohoitoa varten kun yksityinen oli diagnosoinut ensin. Kaikki tiedot yksityiseltä omalle lääkärille ja kirjoittaa sit lähetteen julkiselle psykiatrille ja siitä lähtien hoitava psykiatri on sitten julkisella, niin ei mene omaisuutta kontrollikäynteihin.

Yksityisellä saa tutkimukset 2-3kk ja diagnoosin jos vaan on rahaa maksaa niistä käynneistä. Suurin osa ajasta julkisella menee tuohon odotteluun että pääsee prosessissa eteenpäin. Toki jos ei koskaan ole ollut mitään hoitosuhdetta mt-asioissa koskaan, voi mennä pidempään prosessissa. Rahaa yksityisellä meni 600euroa + verenpainemittari

Eli käytännössä selviää alle tonnilla, jos käy yksityisellä? Se on summa, jonka voisin maksaa siitä, että saisin oloni paremmaksi. Terveys- ja hyvä olo merkitsee enemmän kuin raha. 

Joo tältä ainakin minun kohdalla vaikuttaisi. Tulee kyllä ehkä kontrollikäynneistä sitten maksuja mutta niinkun tuossa kerroin, oman lääkärin kanssa keskusteltiin jo siitä että saisin tän adhd hoidon siirrettyä sitten yksityiseltä julkiselle ja oma lääkäri kirjoittaa lähetteen, niin ei mene kontrollikäynteihin omaisuuksia

Vierailija

Om kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hei,
Mä olen lopettanut lääkkeet (36+36 concerta) sen jälkeen kun aloin päivittäin meditoimaan. Aloitin minuutista, nyt vedän helposti 15-45min meditaation päivittäin. Meditoinnin aikana usein tulee tosi hyviä ideoita ja pidän usein muistikirjaa vieressä. Ryhdyn heti meditoinnin päälle tekemään luovia kirjallisia ideointeja.
Ja meditoin YouTubesta ohjattuja meditaatioita, äänimaljoja, mantra jne. Ihan puhtaasti hiljaisuudessa istuminen ei varmaan onnistuisi :)

Tää kuulostaa hyvältä ja ehkä pystyn opettelee tätä sitten kun oon esim eläkkeellä tai jossain muussa työssä.. tällä hetkellä jo tuon viestin lukeminen uuvutti kun ajattelin että jestas en jaksa. Joskus teen 5min aamumeditaation joka on töihin motivoiva, niinä päivinä saan hieman enemmän töissä aikaan, saan kai meditaatiolla aivopestyä itseäni vähän. Hyvässä elämänvaiheessa tää meditaatio mullakin varmasti toimisi paremmin mutta nyt on itsellä tilanne että työt sakannut jo pitkään, ensimmäinen pitkä työsuhde, koitan epätoivoisesti pitää siitä kiinni ja lääkkeiden aloitusta odotan. En kyllä muuten kyseenalaista tota meditaatioon voimaa! Mullakin se saattaisi toimia ellen olisi jo siinä pisteessä omia kierroksia että tekis mieli heittää kaikki vaan paskaks ja muuttaa tyyliin ulkomaille, mitä en onneksi tee koska olen hyvässä parisuhteessa, minulla on hyvä työ ja koulutus ja elämä kerrankin mallillaan. Normi rutiinityö ei vaan suju..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
joillain nuo psykologin testit vissii kestää melkein 10h yhteensä, ja jotkut sitten eivät käy kuin yhden kerran jotakin tekemässä, mikä lie erona?

En tiedä testataanko joillain samalla sitten esim aspergeria, oppimisvaikeuksia yms?

Mulla ei testattu muistia ollenkaan, tosin esim numerosarjoja saatan muistaa kun töissä käsittelen niitä ja oon oppinut tapoja muistaa numerosarjoja. Muuten tutkivalle psyakiatrille kerroin miten on hankaluuksia muistaa asioista , paitsi sitten lapsuudesta saatan muistaa jotain tosi pikkutarkkoja asioita kun alan muistelee. Mut esim kun psykiatri kysyi mitäs olen tehnyt sen 3 viikon ajan tapaamisten välissä, jouduin pinnistelee ihan kertoakseni mitä tein ed viikonloppuna, kun en vaan muista.

En tosiaan tiedä miksi tutkimukset on niin erilaisia. Riippuu kai tutkijasta. Mulla tutkimukset teki suoraan asiaan perehtynyt psykiatri. Persoonallisuushäiriöt tutkittiin minulla samalla, ei mitää palikkatestejä

Om

Vierailija][quote=Om kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hei,
Mä olen lopettanut lääkkeet (36+36 concerta) sen jälkeen kun aloin päivittäin meditoimaan. Aloitin minuutista, nytpuhtaasti hiljaisuudessa istuminen ei varmaan onnistuisi :)

Tää kuulostaa hyvältä ja ehkä pystyn opettelee tätä sitten kun oon esim eläkkeellä tai jossain muussa työssä.. tällä hetkellä jo tuon viestin lukeminen uuvutti kun ajattelin että jestas en jaksa. Joskus teen 5min aamumeditaation joka on töihin motivoiva, niinä päivinä saan hieman enemmän töissä aikaan, saan kai meditaatiolla aivopestyä itseäni vähän. Hyvässä elämänvaiheessa tää meditaatio mullakin varmasti toimisi paremmin mutta nyt on itsellä tilanne että työt sakannut jo pitkään, ensimmäinen pitkä työsuhde, koitan epätoivoisesti pitää siitä kiinni ja lääkkeiden aloitusta odotan. En kyllä muuten kyseenalaista tota meditaatioon voimaa! Mullakin se saattaisi toimia ellen olisi jo siinä pisteessä omia kierroksia että tekis mieli heittää kaikki vaan paskaks ja muuttaa tyyliin ulkomaille, mitä en onneksi tee koska olen hyvässä parisuhteessa, minulla on hyvä työ ja koulutus ja elämä kerrankin mallillaan. Normi rutiinityö ei vaan suju..[/

Joo, aloita ensin lääkkeet ja sen jälkeen sitten vasta toiminnallisia menetelmiä (kuten meditaatio) kun olet muuten saanut asiat vähän paremmin töissä hallintaan. Itse söin pari vuotta lääkkeitä ja puolisen vuotta lisäsin meditointia ennen lääkityksen lopetusta.

Olisiko mahdollista hieman vähentää töitä? Itse en enää aio yrittää yli 60-80% työaikaa. Että onko sinun pakko pystyä suoriutumaan kaikilla osa-alueilla 100%? Itse ajattelen nyt, että jaksan lapset, jopa käyn harrastuksessa ja syön aika hyvin. Näin pystyn tekemään sen 60-80% töitä. Ehkä kun lapset kasvaa, niin sitten voi antaa enemmän töihin. Mistä VOISI hieman downshiftata nykyelämässäsi?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat