Kaupassa asiakas maksoi ostoksensa maksusitoumuksella. Ostoksiin sisältyi mm. tupakkaa!!!
Mikä järki on tukea ilmeisesti harkinnanvaraisella asiakkaan tupakanpolttoa?
Kommentit (59)
Mitä se sulle kuuluu? Ja jos e savukkeita vielä saisi normaalisti suomessa ei välttämättä olisi tupakkaa korissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä antaa en tiedä miten se on mahdollista. Itse oon käsitellyt kaupassa sellaista lappua ja siinä oli X kaupunki myöntäjänä. Lapussa luki että saa ostaa ruokaa ja sitten oli eritelty että 1 aski tupakkaa jne.
Ihan järjetöntä. Suomessa on paljon ihmisiä jotka näkee oikeasti nälkää ja sitten on tällaisia jotka saa extra rahaa röökiin.
Hei kyylä, se on ollut mun isä. Se polttaa röökiä ja hänellä on edunvalvoja, kun pahoina päivinä ei pysty huolehtimaan rahoistaan ja sijoitussalkuista.
Ja jos kyyläsit tarkasti, huomasit varmaan, kuinka maksusitoomuksista jäi reilusti vielä käyttämättä.
Joku ihan siistin näköinen nainen osti kerran ihan järkyn kasan kaikkea, ja maksoi sitoumuksella. Kassalla kesti kauan käsitellä sitä ja jotenkin säälin kun nainen oli vähän nolon näköinen. Omat ostokseni tulivat sitten viereiseen loossiin ja mitä silmäni näkivätkään! Kymmeniä kahvijuomajuttuja ja smoothieita!! Mulla jäi varmaan suu auki toljottaessani sitä kasaa.
Mikä ihmisiä vaivaa? Sillä rahalla olisi saanut viikon ruuat koko perheelle.....
Taas näitä valheita. Jos sossusta saisi ruokalappuja niin niissä selvästi lukee, ettei niillä saa tupakkaa tai alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Joku ihan siistin näköinen nainen osti kerran ihan järkyn kasan kaikkea, ja maksoi sitoumuksella. Kassalla kesti kauan käsitellä sitä ja jotenkin säälin kun nainen oli vähän nolon näköinen. Omat ostokseni tulivat sitten viereiseen loossiin ja mitä silmäni näkivätkään! Kymmeniä kahvijuomajuttuja ja smoothieita!! Mulla jäi varmaan suu auki toljottaessani sitä kasaa.
Mikä ihmisiä vaivaa? Sillä rahalla olisi saanut viikon ruuat koko perheelle.....
Osti firman juhliin?
Eräs naapurini oli jotenkin sossun huostassa. En tiedä tarkkaan miten asiat meni. Hänen eläke meni sossuun ja Sossu hoiti laskut ja antoi maksusitoomuksen ainakin pari kertaa kuussa. Ne oli miehen omia rahoja, mutta hän ei onnistunut itse hoitamaan asioitaan. Se tuli ilmi, kun hän puhui pienestä käteisrahasta jonka saa itse joka kuukausi. Taisi saada kaksi kertaa kuussa. Muuten ostokset meni maksusitoomuksella, jotka tavallaan oli hänen omia rahoja. Hän ei ollut holhouksen alaisena.
Oletko varma, ettei ollut lahjakortti? Itse saan printattavia lahjakortteja, kun osallistun tutkimuksiin. En ole koskaan ajatellut, että joku pitäisi sitä maksusitoomuksena. Voi ei, seuraavaksi varmaan pälyilen ympärilleni ja näytän nololta. Pitikin tämä aloitus lukea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä antaa en tiedä miten se on mahdollista. Itse oon käsitellyt kaupassa sellaista lappua ja siinä oli X kaupunki myöntäjänä. Lapussa luki että saa ostaa ruokaa ja sitten oli eritelty että 1 aski tupakkaa jne.
Mistä kassa näkee, keneltä tuo maksusitoomus on. Onko se sossusta toimeentulotuki asiakkaan vai onko kysymys jonkun henkilön, jolla edunvalvojana on kaupungin/kunnan virkamies tai palv.tuottaja.
Jos olisit laskutuksessa töissä, niin kommentisi olisi uskottavampi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei ollut lahjakortti? Itse saan printattavia lahjakortteja, kun osallistun tutkimuksiin. En ole koskaan ajatellut, että joku pitäisi sitä maksusitoomuksena. Voi ei, seuraavaksi varmaan pälyilen ympärilleni ja näytän nololta. Pitikin tämä aloitus lukea.
Ja nyt sun korttitalo romahti, ou nou. ;D
Vierailija kirjoitti:
Eräs naapurini oli jotenkin sossun huostassa. En tiedä tarkkaan miten asiat meni. Hänen eläke meni sossuun ja Sossu hoiti laskut ja antoi maksusitoomuksen ainakin pari kertaa kuussa. Ne oli miehen omia rahoja, mutta hän ei onnistunut itse hoitamaan asioitaan. Se tuli ilmi, kun hän puhui pienestä käteisrahasta jonka saa itse joka kuukausi. Taisi saada kaksi kertaa kuussa. Muuten ostokset meni maksusitoomuksella, jotka tavallaan oli hänen omia rahoja. Hän ei ollut holhouksen alaisena.
Hänellä on ollut edunvalvoja, jonka voi periaatteessa saada jokainen niin halutessaan, joka ei tarkoita, että olisi holhouksen alainen ja edunvalvoja voi olla viranhaltia tai palv.tuottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sun korttitalo romahti, ou nou. ;D
Kyllä siinä luki maksusitoumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksessä ei varmaankaan ollut normaali sossun maksusitoumus vaan kysymys oli edunvalvonnassa olevasta henkilöstä, joka sai ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa annettuun eurorajaan asti ko. lapun avulla.
Miksi ei olisi ollut sossun maksusitoumus? Voi sossun lapullakin ostaa.
Ei normaalilla sossun maksusitoumuksella saa yleensä ostaa tupakkaa tai alkoholia.
Poikkeuksia kyllä löytyy. Meillä ainakin voidaan myöntää jos sossu sillä tuulella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osti firman juhliin?
Muuten kyllä, mutta kun oli joku vaippapakettikin ja kanaa. Joo, kyyläsin🙈 Lisäksi maksoi loput itse, kun sitoumus ei ihan riittänyt. Sukulaisen lahjakortti ei ollut, ne on Prismassa sellaisia muovikortteja. Ja käsittääkseni ne kyselyistä saatavat ovat aika pieniä, tuolla oli kaamea määrä kamaa ja juttelivat jotain että "menee vähän yli, maksatko loput itse".
Mutta oli miten oli, niin eniten mua järkytti että joku tuhlaa ylipäätään kymmeniä euroja kasaan smoothieita ja kahvijuomia. Ja raiteiltani suistuin että joku teki niin maksusitoumuksella!!! Mutta oonkin varmaan vähän pihi =)
Vierailija kirjoitti:
Se nainen on voinut ostaa firman asiakastarjoiluun tai sitten jonkun vanhuksen jääkaappiin, joka tykkää juoda kahvijuomia ja smoothieita ja nainen on voinut olla kotipalvelusta, jolle edunvalvoja on antanut maksusitoomuksen.
Kotipalvelun väki käyttää paljon asiakkaittensa maksusitoomuksia, eikä se millään tavalla kerro heidän elämänhallinnastaan, vaan he tekevät vain työtään ja asiakas määrää mitä hänen rahoillaan ostetaan.
Ihme kyyliä olette. Ei ihme jos nainen oli nolon näkönen, kun tuijotit.
Sitoumuksella tai ilman, röökin polttajat on luusereita.
Tupakkalaki on oikein, sateessa kärvistelevät hartiat kyyryssä, talvella kylmässä hytisevät. Se kasvattaa luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nainen on voinut ostaa firman asiakastarjoiluun tai sitten jonkun vanhuksen jääkaappiin, joka tykkää juoda kahvijuomia ja smoothieita ja nainen on voinut olla kotipalvelusta, jolle edunvalvoja on antanut maksusitoomuksen.
Kotipalvelun väki käyttää paljon asiakkaittensa maksusitoomuksia, eikä se millään tavalla kerro heidän elämänhallinnastaan, vaan he tekevät vain työtään ja asiakas määrää mitä hänen rahoillaan ostetaan.
Ihme kyyliä olette. Ei ihme jos nainen oli nolon näkönen, kun tuijotit.
Eikun toljotin vasta kun omia ostoksiani vedettiin hihnalta ja ne naisen ostokset oli siinä vieressä! Ja maksoi loput itse kun sitoumus ei kattanut ihan kaikkea.
Mutta muuten ihan hyvä huomio, jos tuota omilla rahoilla loppujen maksamista ei olisi tapahtunut, niin toki olisi voinut ostaa jollekin edunvalvonnassa olevalle äidille (vaipat ja kanat). Ja jos rahat äidin omia, niin toki niillä saa ostaa vaikka sata kahvijuomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksessä ei varmaankaan ollut normaali sossun maksusitoumus vaan kysymys oli edunvalvonnassa olevasta henkilöstä, joka sai ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa annettuun eurorajaan asti ko. lapun avulla.
Miksi ei olisi ollut sossun maksusitoumus? Voi sossun lapullakin ostaa.
Ei normaalilla sossun maksusitoumuksella saa yleensä ostaa tupakkaa tai alkoholia.
Poikkeuksia kyllä löytyy. Meillä ainakin voidaan myöntää jos sossu sillä tuulella on.
no eikä voida, miksi teidän ihmisten pitää aina valehdella täällä?
Lukekaa runoutta ja filosofiaa, Te, joilla on aikaa taivastella muiden elämää kassajonoissa. Saisitte paljon enemmän irti näkemästänne :D