Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa asiakas maksoi ostoksensa maksusitoumuksella. Ostoksiin sisältyi mm. tupakkaa!!!

Vierailija
26.05.2019 |

Mikä järki on tukea ilmeisesti harkinnanvaraisella asiakkaan tupakanpolttoa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ihan siistin näköinen nainen osti kerran ihan järkyn kasan kaikkea, ja maksoi sitoumuksella. Kassalla kesti kauan käsitellä sitä ja jotenkin säälin kun nainen oli vähän nolon näköinen. Omat ostokseni tulivat sitten viereiseen loossiin ja mitä silmäni näkivätkään! Kymmeniä kahvijuomajuttuja ja smoothieita!! Mulla jäi varmaan suu auki toljottaessani sitä kasaa.

Mikä ihmisiä vaivaa? Sillä rahalla olisi saanut viikon ruuat koko perheelle.....

Osti firman juhliin?

Muuten kyllä, mutta kun oli joku vaippapakettikin ja kanaa. Joo, kyyläsin🙈 Lisäksi maksoi loput itse, kun sitoumus ei ihan riittänyt. Sukulaisen lahjakortti ei ollut, ne on Prismassa sellaisia muovikortteja. Ja käsittääkseni ne kyselyistä saatavat ovat aika pieniä, tuolla oli kaamea määrä kamaa ja juttelivat jotain että "menee vähän yli, maksatko loput itse".

Mutta oli miten oli, niin eniten mua järkytti että joku tuhlaa ylipäätään kymmeniä euroja kasaan smoothieita ja kahvijuomia. Ja raiteiltani suistuin että joku teki niin maksusitoumuksella!!! Mutta oonkin varmaan vähän pihi =)

Esim vanhukset juo noita kylmiä kahvijuomia ja smoothieita ja esim. mun 93v mummi eli noilla viimeisen elinvuotensa, kun ei ruoka mennyt alas ja kyllähän noissakin on energiaa. Ja ihan oli lääkärin suositus. Ja omat oli rahat, vaikka muut kävivät ne hänelle ostamassa.

Vierailija
42/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kahvia voi keittää? Miksi ostaa kalliita juomia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli paha paikka. Juuri eilen sain Prismasta A4 kokoisen arkin, kun palautin maton ja enkä keksinyt mitään ostettavaa, kun oli sen verran hinnakas.

Nyt kaikki luulee, että se on sossun lappu ja mä ostan ruokaa ja saunakaljat maksusitoomuksella .

Pitää varmaan kailottaa kovaan ääneen, että palautin maton ja ne on niitä rahoja, ehkä kailotan kahden minuutin välein, että kyylille ei vain jäisi epäselväksi.

Vierailija
44/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen tämän illan kauppareissu. Joku mxxx osti sossun maksulapulla varmaan 5kg banaaneja, paketti siivousliinoja, rullan roskapusseja ja käsissippuaa. Otti 2 muovipussia ja ne asiakas joutu maksamaan itse. Niitä ei saanut maksulapulla ostaa.

Vierailija
45/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksessä ei varmaankaan ollut normaali sossun maksusitoumus vaan kysymys oli edunvalvonnassa olevasta henkilöstä, joka sai ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa annettuun eurorajaan asti ko. lapun avulla.

Miksi ei olisi ollut sossun maksusitoumus? Voi sossun lapullakin ostaa.

Ei normaalilla sossun maksusitoumuksella saa yleensä ostaa tupakkaa tai alkoholia.

Poikkeuksia kyllä löytyy. Meillä ainakin voidaan myöntää jos sossu sillä tuulella on.

no eikä voida, miksi teidän ihmisten pitää aina valehdella täällä?

Oon sossussa töissä joten tiedän kyllä

Vierailija
46/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksessä ei varmaankaan ollut normaali sossun maksusitoumus vaan kysymys oli edunvalvonnassa olevasta henkilöstä, joka sai ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa annettuun eurorajaan asti ko. lapun avulla.

Ei normaalilla sossun maksusitoumuksella saa yleensä ostaa tupakkaa tai alkoholia.

Poikkeuksia kyllä löytyy. Meillä ainakin voidaan myöntää jos sossu sillä tuulella on.

Niin olen minä ja se on ehdoton sääntö, ettei tupakkaa tai alkoholia saa ruokalappusilla. Ne on kirjattu niihin itse lappuihin. Jos olisit oikeasti sossussa, tietäisit tämän itse. 

Vierailija
47/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minä ja se on ehdoton sääntö, ettei tupakkaa tai alkoholia saa ruokalappusilla. Ne on kirjattu niihin itse lappuihin. Jos olisit oikeasti sossussa, tietäisit tämän itse. 

😂 no teillä ei, meillä kyllä. Ei siitä tarvi suuttua 😊

Vierailija
48/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ihan siistin näköinen nainen osti kerran ihan järkyn kasan kaikkea, ja maksoi sitoumuksella. Kassalla kesti kauan käsitellä sitä ja jotenkin säälin kun nainen oli vähän nolon näköinen. Omat ostokseni tulivat sitten viereiseen loossiin ja mitä silmäni näkivätkään! Kymmeniä kahvijuomajuttuja ja smoothieita!! Mulla jäi varmaan suu auki toljottaessani sitä kasaa.

Mikä ihmisiä vaivaa? Sillä rahalla olisi saanut viikon ruuat koko perheelle.....

Osti firman juhliin?

Muuten kyllä, mutta kun oli joku vaippapakettikin ja kanaa. Joo, kyyläsin🙈 Lisäksi maksoi loput itse, kun sitoumus ei ihan riittänyt. Sukulaisen lahjakortti ei ollut, ne on Prismassa sellaisia muovikortteja. Ja käsittääkseni ne kyselyistä saatavat ovat aika pieniä, tuolla oli kaamea määrä kamaa ja juttelivat jotain että "menee vähän yli, maksatko loput itse".

Mutta oli miten oli, niin eniten mua järkytti että joku tuhlaa ylipäätään kymmeniä euroja kasaan smoothieita ja kahvijuomia. Ja raiteiltani suistuin että joku teki niin maksusitoumuksella!!! Mutta oonkin varmaan vähän pihi =)

Esim vanhukset juo noita kylmiä kahvijuomia ja smoothieita ja esim. mun 93v mummi eli noilla viimeisen elinvuotensa, kun ei ruoka mennyt alas ja kyllähän noissakin on energiaa. Ja ihan oli lääkärin suositus. Ja omat oli rahat, vaikka muut kävivät ne hänelle ostamassa.

Ja hoitajat maksaa omistaan loput kun sitoumus ei riitäkään? Ja mites ne vaipat? Sorry, mutta ei menneet kenellekään 93-vuotiaalle nuo.

Vierailija
49/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimi voi antaa henkilölle maksusitoumuksen ruokakauppaan, jos hän on täysin rahaton. Yleensä maksusitoumukseen on merkitty, että se on elintarvikkeita varten, mutta ostoksia ei ole muuten rajattu tarkemmin. Alkoholia maksusitoumuksella ei voi ostaa missään tilanteessa, mutta tupakan osto on sallittu.

Vierailija
50/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan ymmärrän, jos joku vakavasti sairas ihminen saa edes jotain helpotusta siitä tupakastaan, suklaasta tai oluesta, että voin maksaa veroja edelleen ihan mielellään, vaikka en röökinpolttoa fiksuna asiana pidäkään, etenkin jos on rahasta tiukkaa... mutta vakavan psykoottisen masennuksen sairasteltuani ymmärrykseni ehkä kasvoi sairaita ihmisiä kohtaan. En saanut maksusitoumuksia yms, mutta sairaspäivärahalla ostin tupakat ja täytyy sanoa, etten kadu sitä vuoden tupakointia pätkääkään. Hyvää teki edes ne pienet asiat joista nautin. Tupakat ja irtokarkit.. nykyään yrittäjänä maksan kyllä niin pirusti veroja, etten jaksa tuntea huonoa omatuntoa, tupakat ja karkit jää myös kaupan hyllylle ja elän tervettä ja onnellista elämää. Koittakaa olla vähän ymmärtäväisempiä, harva on laiskuuttaan tilanteessa, jossa joutuu turvautumaan erilaisiin tukiin, usein tarina on paljon surullisempi.

Vierailija
51/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet trolli. Nuo on ihan kaikissa sosiaalitoimistoissa. Mutta kiitos, että kerroit olevasi vain provoilija :) On aika säälittävää, että joidenkin pitää provoilla köyhien kustannuksella

Vierailija
52/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei. Jos maksusitoomus on ollut firman, niin joskus asiakastarjoiluun ostetaan savukkeita, jos jonkun asiakkaan tiedetään polttanut. Kyllähän maksusitoomuksella ostetaan myös alkoholia.

Vai kuvitteletko, ettei maksusitoomuksia käytä muut kun Kela.

Sitoooooomus ja sitoooooomus.

Vierailija
53/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun maksusitoumuksella saa ostaa elintarvikkeiden lisäksi tupakkaa, muttei alkoholia.

Vierailija
54/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimi voi antaa henkilölle maksusitoumuksen ruokakauppaan, jos hän on täysin rahaton. Yleensä maksusitoumukseen on merkitty, että se on elintarvikkeita varten, mutta ostoksia ei ole muuten rajattu tarkemmin. Alkoholia maksusitoumuksella ei voi ostaa missään tilanteessa, mutta tupakan osto on sallittu.

Siinä lukee kyllä, että kaikki k-18 mukaanlukien tupakka on kielletty :) että sillai.

Vierailija
55/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä lukee kyllä, että kaikki k-18 mukaanlukien tupakka on kielletty :) että sillai.

Olen ostanut sitoumuksella ruokaa ja tupakkaa. Ei sossu ole kieltänyt ostamasta.

Vierailija
56/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet trolli. Nuo on ihan kaikissa sosiaalitoimistoissa. Mutta kiitos, että kerroit olevasi vain provoilija :) On aika säälittävää, että joidenkin pitää provoilla köyhien kustannuksella

No sovitaan näin jos siitä tulee sinulle parempi mieli.

Vierailija
57/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut sitoumuksella ruokaa ja tupakkaa. Ei sossu ole kieltänyt ostamasta.

no sittenhän sä voit laittaa tänne kopion siitä lappusesta, missä sanotaan että tupakka olisi muka sallittu.

btw kuka tahansa voi tänne kirjoittaa, että on vaikka ostanut uuden auton ruokalappusilla. Se, onko se totta onkin sitten toinen juttu. 

Vierailija
58/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kerran erään sosiaalitoimen asiakkaan ostoksia, kun olin seuraavana jonossa. Tiedän oman työni kautta, että on sossun asiakas. Sillä sitoumuslapulla oli maksamassa ostoksia, mutta kun puolet tavaroista oli piipattu, myyjä sanoi että nyt tuli tuo euromäärä täyteen, maksatko loput itse. No ei aikonut maksaa, vaan alkoi ottaa pois kassan pakkauspäästä tuotteita ja hihnalta tilalle.

En voinut olla huomaamatta, mitä halusi ostaa: mm. limsoja, pullapitkoja (useampi), valmisruokia ja pizzoja, paistopisteen piirakoita, yksittäispakattuja juustosiivuja, paahtoleipää, muroja. Toki jätti järkevämpiäkin valintoja; kananmunia, tuorekurkkuja, mausteita.

Jätti pois ainakin kaikki punnitut perunat ja tomaatit, jauhelihat, sipsejä, nakit, hillon, näkkärit ja siivousliinat.

En ymmärrä miksi edes oli kerännyt niin paljon tavaraa, ylittyi ihan reilusti sen määrän mitä oli varaa.

Vierailija
59/59 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi