Haluan amerikkalaisen miehen. Vinkkejä?
Yritän pitää tämän lyhyenä: Olen 27-vuotias suomalainen nainen. Olen sinkku vastentahtoisesti. Tärkeimmät arvoni ovat Jumala ja perhe, minulle on ehdottoman tärkeää että puolisoni jakaa nämä arvot. Olen korkeakoulutettu ja elämäntapani on terveellinen & urheilullinen; myös näiden toivoisin olevan puolisolle tärkeitä.
Suomesta en tunnu tällaista miestä löytävän. En, vaikka miten etsin. Muuten oikein hyviä miehiä olen tavannut, mutta monesti homma tyssää uskonnollisuuteen ja perhearvoihin. Suomen kulttuuri ei vain ole tällainen. En voi käännyttää ketään aitoon uskoon ja sanella, mikä on elämässä tärkeää. Ne pitää kokea itse.
Uskon, että minulla olisi paremmat mahdollisuudet löytää "se oikea" Yhdysvalloista. Siellä uskonnollisuus on huomattavasti yleisempää ja avioliitto, perhe ja suku on tärkeää ihmisille.
Miten voisin löytää amerikkalaisen miehen? Ehkäpä netti on nykypäivänä paras väylä, kenties joku deittisivusto (mikä?). Onko kellään kokemusta?
Kommentit (151)
Georgia, Tennesee, Alabama. Vastustat aborttia henkeen ja vereen, naisten oikeuksia ja tasa-arvoa. Sieltä löytyy varmasti joku uskovainen ja perhekeskeinen hemmo.
Irlannissa on kanssa katolilaisia, eikä kieli tulisi varmastikaan olemaan ongelma. Suviseuroista on nuoret jätkät alkaneet kaikota, siksi siellä on enemmän nuoria naisia kuin miehiä. Nuoret miehet tahtoo järjestään olla joko varattuja tai ovat sitten jo lähteneet menemään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syvästi uskonnollisia miehiä tuntuis löytyvän esim Lähi-Idästä :o Mutta jos jenkki, niin Utah ehkä hyvä osoite.
Taitaisi olla vaikeata tottua mormooneiden tapoihin.
Haluatko hieman avata näitä tapoja, joihin voi olla vaikea tottua?
Eikös aidot uskonnolliset ihmiset Yhdysvalloissa pariudu ja mene naimisin aika nuorena? Siten ap:n ei kannattaisi yhtään vitkutella amerikkalaisen uskonnollisen miehen etsinnässä. Toisaalta hyviä pointteja täällä tullutkin siitä, ettei kaikilla se uskonnollisuus suinkaan ole aitoa, vaan amerikkalaisten motiivit uskontoon ja kirkossa käymiseen voi olla ihan jotkut muut kuin hengelliset.
Ainakin Tinderin maksullisessa muodossa voi muuttaa sijaintiasetuksia ja siten päästä tarkastelemaan USA:n Tinder-tarjontaa. Toisaalta voisin kuvitella, ettei ne ap:n tarkoittamat aidosti uskolliset miehet ehkä etsi suhdetta Tinderin avulla, mutta pakko olla muitakin deittisivustoja kuin Tinder.
Vierailija kirjoitti:
Hyi mitkä arvot ap:llä.
Jotenkin puistattaa tuollaiset kylmät arvot.
Jumala ja perhe = kylmät arvot? En ole mikään uskis itsekään, mutta en kyllä näe mitä kylmää noissa arvoissa on. Mulle kylmät arvot olisivat esim. raha ja kuuluisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen as kanadalainen? USAlainen? Väli-Amerikkalainen tai etelä-amerikkalainen? Amerikka kuvaa molempia mantereita.
Yhdysvaltalaiset kutsuu itseään amerikkalaisiksi, muun maalaiset eivät. Promlem solved.
Yhdysvaltalaisilla muun maailman asioiden tietämys on muutenkin olematonta.
On erittäin vaikea saada Amerikan kansalaisuutta/oleskelulupaa yli kolmeksi kuukaudeksi. Tiedän tapauksia, joissa edes avioliitto ei ole ollut pätevä syy. Amerikkaan ei saa matkustaa sillä aikomuksella, että menee siellä naimisiin. Käytännössä pitäisi olla USA:ssa työpaikka ja muuttaa sinne ensin yksin ja mennä sitten naimisiin siellä. Seurusteluaikana pitää sitten lentää puolin ja toisin, ollaan välillä toisessa maassa ja välillä toisessa. Tähän menee paljon rahaa ja voimia. Parisuhde voi olla koetuksella.
Suomessa on paljon uskonsuuntia, joissa on ns. "perinteiset arvot". Luterilaisen kirkon sisältä tulee mieleen Kansanlähetysseura, jolla on toimintaa useimmissa kaupungeissa. Ei-luterilaisista löytyy vielä enemmän perinteisen kristillisyyden kannattajia. Kannattaisi ehkä kuitenkin katsoa ensin Suomesta tai lähimaista, joihin muuttaminen on huomattavasti halvempaa ja helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen as kanadalainen? USAlainen? Väli-Amerikkalainen tai etelä-amerikkalainen? Amerikka kuvaa molempia mantereita.
Yhdysvaltalaiset kutsuu itseään amerikkalaisiksi, muun maalaiset eivät. Promlem solved.
Yhdysvaltalaisilla muun maailman asioiden tietämys on muutenkin olematonta.
Niinhän sä luulet, kun et ole siellä koskaan asunut.
Vaikkei heidän tietämyksensä tähän mitenkään liittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Syvästi uskonnollisia miehiä tuntuis löytyvän esim Lähi-Idästä :o Mutta jos jenkki, niin Utah ehkä hyvä osoite.
Niin. Esim. teksasilaisethan eivät historiallisesti ole jenkkejä.
Liity johonkin kristilliseen kirkkoon, esim babtitusteihin tai metodisteihin. Rupea aktiiviksi ja tee srkn ihmisten kanssa vierailu ystäväsrkhon usassa. Nappaa mues reissulta.
Aika ulkokultaisuutta noissakin maissa on. Täällä olisi mies joka jakaa samat arvot, mutta on 20 vuotta vanhempi:D
Voisitteko lopettaa Amerikasta puhumisen, jos tarkoitatte Amerikan Yhdysvaltoja.
Vierailija kirjoitti:
Liity johonkin kristilliseen kirkkoon, esim babtitusteihin tai metodisteihin. Rupea aktiiviksi ja tee srkn ihmisten kanssa vierailu ystäväsrkhon usassa. Nappaa mues reissulta.
Babtitusti? Never heard.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko lopettaa Amerikasta puhumisen, jos tarkoitatte Amerikan Yhdysvaltoja.
Ohis. Mä sitten rakastan ja ihannoin suuresti teitä kaiken aina paremmin tietäviä ja osaavia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Mä sitten rakastan ja ihannoin suuresti teitä kaiken aina paremmin tietäviä ja osaavia!
Amerikkalaiset vrt eurooppalaiset vrt aasialaiset jne.
Hankalaa on kirjoitti:
On erittäin vaikea saada Amerikan kansalaisuutta/oleskelulupaa yli kolmeksi kuukaudeksi. Tiedän tapauksia, joissa edes avioliitto ei ole ollut pätevä syy. Amerikkaan ei saa matkustaa sillä aikomuksella, että menee siellä naimisiin. Käytännössä pitäisi olla USA:ssa työpaikka ja muuttaa sinne ensin yksin ja mennä sitten naimisiin siellä. Seurusteluaikana pitää sitten lentää puolin ja toisin, ollaan välillä toisessa maassa ja välillä toisessa. Tähän menee paljon rahaa ja voimia. Parisuhde voi olla koetuksella.
Suomessa on paljon uskonsuuntia, joissa on ns. "perinteiset arvot". Luterilaisen kirkon sisältä tulee mieleen Kansanlähetysseura, jolla on toimintaa useimmissa kaupungeissa. Ei-luterilaisista löytyy vielä enemmän perinteisen kristillisyyden kannattajia. Kannattaisi ehkä kuitenkin katsoa ensin Suomesta tai lähimaista, joihin muuttaminen on huomattavasti halvempaa ja helpompaa.
Kiitos myös teille, jotka kerrotte näitä käytännön asioita. Ei kieltämättä kuulosta helpolta. Joku muu maa olisi varmasti helpompi yhteisen tulevaisuuden kannalta. Toisaalta niitäkin tarinoita kuulee, joissa on esim. suomalaisen ja yhdysvaltalaisen avioliitto onnistunut ja kukoistanut. Ap
Mene sellaiselle sivustolle kuin E-harmony. Siellä voit laittaa hakukriteereiksi vaikka koko maailman. Siellä on niitä miehiä jotka haluaa parisuhteen. Palvelu kyllä maksaa.
Käviskö afrikkalainen? Kyllä nekin englantia osaa.
Hyi mitkä arvot ap:llä.
Jotenkin puistattaa tuollaiset kylmät arvot.