Haluan amerikkalaisen miehen. Vinkkejä?
Yritän pitää tämän lyhyenä: Olen 27-vuotias suomalainen nainen. Olen sinkku vastentahtoisesti. Tärkeimmät arvoni ovat Jumala ja perhe, minulle on ehdottoman tärkeää että puolisoni jakaa nämä arvot. Olen korkeakoulutettu ja elämäntapani on terveellinen & urheilullinen; myös näiden toivoisin olevan puolisolle tärkeitä.
Suomesta en tunnu tällaista miestä löytävän. En, vaikka miten etsin. Muuten oikein hyviä miehiä olen tavannut, mutta monesti homma tyssää uskonnollisuuteen ja perhearvoihin. Suomen kulttuuri ei vain ole tällainen. En voi käännyttää ketään aitoon uskoon ja sanella, mikä on elämässä tärkeää. Ne pitää kokea itse.
Uskon, että minulla olisi paremmat mahdollisuudet löytää "se oikea" Yhdysvalloista. Siellä uskonnollisuus on huomattavasti yleisempää ja avioliitto, perhe ja suku on tärkeää ihmisille.
Miten voisin löytää amerikkalaisen miehen? Ehkäpä netti on nykypäivänä paras väylä, kenties joku deittisivusto (mikä?). Onko kellään kokemusta?
Kommentit (151)
Venezuelassa ja siellä päin on nyt paljon lähtijöitä. Sieltä vaan bongailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskovaa miestä etsit, lähde mieluummin Italiaan tai Puolaan tai Meksikoon. Vai ovatko ihmiset näissä väärän värisiä?
Eivät ole väärän värisiä, värillä ei ole minulöe merkitystä. Yhteistä kieltä ei vain välttämättä ole ainakaan italialaisten ja meksikolaisten kanssa. Puolasta ei kokemusta. Ap
Meksiko on kyllä Amerikkaa.
Mites Irlanti? Siellä olisi varmasti kunnon katolisia poikia.
Eikös Tukiaisella ollut joku amerikkalainen. Hän voisi ehkä kertoa miten edetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskovaa miestä etsit, lähde mieluummin Italiaan tai Puolaan tai Meksikoon. Vai ovatko ihmiset näissä väärän värisiä?
Eivät ole väärän värisiä, värillä ei ole minulöe merkitystä. Yhteistä kieltä ei vain välttämättä ole ainakaan italialaisten ja meksikolaisten kanssa. Puolasta ei kokemusta. Ap
Meksikossa kieli on espanja ja yleisesti meksikolaisten englanninkielen taito on aika surkeaa. Eiköhän ap sitä meinannut.
Pohjois- ja etela-Dakotassa on eniten luterilaisia USAssa. Ei siella sitten paljon muuta olekaan.
Wisconsinissa ja Minnesotassa voisi myos onnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on tullut paljon eri maaehdotuksia. Ehkä siis paikallaan selventää se, että kirjoittamastani otsikosta huolimatta en ole rajannut kriteereitäni mihinkään tiettyyn maahan. Nämä kaksi asiaa ovat minulle ylitse muiden miehessä:
1. Uskonnollisuus
2. Perhekeskeisyys
Minulle käy siis ihan minkämaalainen mies vaan, kunhan nuo täyttyvät ja meillä synkkaa keskenään ihmisinä. Yhdysvallat oli päällimmäisenä mielessäni siksi, että siellä nuo minulle tärkeät arvot ovat yleisiä.
Eli siis ehkä se tärkein kysymykseni taitaakin olla, että miten voisin tutustua ulkomaalaisiin kristittyihin miehiin? Tietääkö joku luotettavaa deittisivustoa? Yksi ehdotus tulikin jo, kiitos siitä, perehdyn siihen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin vastaan niin kysym, että oletko Ap. kokeillut Kotisataman deitti treffi palvelinta? - Sieltä ehkä saattaisi löytyä raameihii sopiva mies, toisn luultavammin suomalianen. Mutta sitten mistä löytää jenkki mies. - Luultavammin parhaiten löydät hänet ihan Jenkeistä. Mutta varoistan kuitenkin, että vaikka perhearvot ovat monelle Jenkilel tärkeitä, niin yhdistettynä uskonnolisuuteen se saattaa tarkoittaa hyvinkin konservatiivisia (suomalsittain katsoen naista alistavia) arvoja monessa suhteessa; joten ole tarkkana mihin ryhdyt. Mutta onnea, toivottavasti löydät etismäsi
Sinkkumies
Kiitos vinkistä ja onnentoivotuksista (samaa sinulle, jos kumppania etsit). Kokeilin joskus tuota Kotisataman deittiä, mutta kovin hiljaista siellä oli. Aktiivisia käyttäjiä oli ainakin silloin hyvin vähän, ei onni potkaissut siellä. Ehkä pitäisi yrittää uudelleen. Ap
Kiitos kiitoksestasi. - Itselläni ei ole kokemusta Kotisataman deitti palvelimesta, mutta olen joitain kertoja ajatellut sinne kirjautumista. (En ole kirjautunut mihinkään muuhunkaan netin "treffi palvelimelle" saati kokoeillut Tinderiä).
Hiljattain hyvä ystäväni kertoi löytäneensä Kotistaman kautta itselleen kumppanin. Itse viihdyn sinkkuna, mutta oikein mielelläni kohtaisin ja löytäsin "Sen" oman kumppanini.
Mutta, mutta koska kuitenkin viihdyn ja nautin monin tavoin sinkkuudestanikin, niin en ole jaksanut tai viitsinyt käyttää erityisen paljoa energiaa ja vaivannäköä sen eteen, että löytäisn itselleni parisuhde kumppanin. Olen onnekas, koska minulla on iloskeni muita läheisiä ja merkittäviä muita ihmisiä elämässäni. Eli onneksi sinkkuuteni ei merkitse minulle yksinäsisyyttä
Tietysti se korjaan he ovat eri asia kuin "Se" yksi erityinen, koska jotkin asiat kuuluvat minusta vain ja ainoastaan parisuhteeseen, Toistaiseksi olen jaksanut elää toiveissa ja haaveissa, että hän (Se yksi ja monin tavoin erityinen) tulee elämääni vielä joskus, jos vain niin on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meksikossa kieli on espanja ja yleisesti meksikolaisten englanninkielen taito on aika surkeaa. Eiköhän ap sitä meinannut.
Meinasi, että amerikkalainen. Amerikan manner ulottuu Tulimaasta Alaskan korkeudelle, ja sen pohjoispuolella on vielä Kanadaan kuuluvaa saaristoa.
Lentolippu Utahiin. Ota mies. Valmis.
Muistathan, että jos haluat tuoda miehesi Suomeen, sinun pitää tienata nettona enemmän kuin keskiansion verran. Samoin USAan ei nykyisin enää ihan niin vain jäädä asumaan, vaikka puolisolla olisikin kansalaisuus.
Käsitteet selviksi.
Aivan samoin kuin suomalainen voi sanoa olevansa eurooppalainen, voi kolumbialainen sanoa olevansa amerikkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne on tullut paljon eri maaehdotuksia. Ehkä siis paikallaan selventää se, että kirjoittamastani otsikosta huolimatta en ole rajannut kriteereitäni mihinkään tiettyyn maahan. Nämä kaksi asiaa ovat minulle ylitse muiden miehessä:
1. Uskonnollisuus
2. PerhekeskeisyysMinulle käy siis ihan minkämaalainen mies vaan, kunhan nuo täyttyvät ja meillä synkkaa keskenään ihmisinä. Yhdysvallat oli päällimmäisenä mielessäni siksi, että siellä nuo minulle tärkeät arvot ovat yleisiä.
Eli siis ehkä se tärkein kysymykseni taitaakin olla, että miten voisin tutustua ulkomaalaisiin kristittyihin miehiin? Tietääkö joku luotettavaa deittisivustoa? Yksi ehdotus tulikin jo, kiitos siitä, perehdyn siihen. Ap
USA:ssa pitkään asuneena voin sanoa, että monelle uskonnollisuus on päälleliimattua. Ateismi on nopeiten kasvava -ismi. Perhe on tärkeä, useinmiten olosuhteidenkin pakosta. Kun ei ole kummoista sosiaaliturvaa, niin perhe pidetään lähellä. Siinä sitten pyörit appivanhempien, mahdollisten lankojen ja kälyjen kanssa kaikki viikonloput ja pyhät. Nimittäin se teidän yhteinen perhe ei ole se ainoa ja tärkeä perhe.
Ennen kuin alat havittelemaan jenkkimiestä, niin sulla täytyy olla hammaskalusto ja ikenet priimakunnossa. Ja hampaat mielellään vielä valkaistu.
Sen jälkeen vaan verkot vesille ja sormet ristiin.
Jos olet peruskaunis elovena nainen, niin saat takuulla matchejä jenkkimiehiltä.
Match.comissa ja Tinderissä ovat alkaneet pyörimään nämä huijarit, jotka esittäytyvät amerikkalaisina upseereina tai lääkäreitä tms , ovat siis liittymässä Facebookista deittisivustoille.Kaverin mätsäsi Tinderissä yksi tälläinen.Eli livenä Suosittelen etsimään ettei tule pettymystä.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen as kanadalainen? USAlainen? Väli-Amerikkalainen tai etelä-amerikkalainen? Amerikka kuvaa molempia mantereita.
Yhdysvaltalaiset kutsuu itseään amerikkalaisiksi, muun maalaiset eivät. Promlem solved.
Syvästi uskonnollisia miehiä tuntuis löytyvän esim Lähi-Idästä :o Mutta jos jenkki, niin Utah ehkä hyvä osoite.
Vierailija kirjoitti:
Syvästi uskonnollisia miehiä tuntuis löytyvän esim Lähi-Idästä :o Mutta jos jenkki, niin Utah ehkä hyvä osoite.
Taitaisi olla vaikeata tottua mormooneiden tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Käsitteet selviksi.
Aivan samoin kuin suomalainen voi sanoa olevansa eurooppalainen, voi kolumbialainen sanoa olevansa amerikkalainen.
Oletko koskaan kuullut kolumbialaisen kutsuvan itseään amerikkalaiseksi? Tai meksikolaisen? Tai kanadalaisen? Niinpä, en minäkään.
Match.com? Joskus näin muistaakseni lehtijutun sitä kautta löytyneestä kanadalaisesta tai amerikkalaisesta.