Haluan amerikkalaisen miehen. Vinkkejä?
Yritän pitää tämän lyhyenä: Olen 27-vuotias suomalainen nainen. Olen sinkku vastentahtoisesti. Tärkeimmät arvoni ovat Jumala ja perhe, minulle on ehdottoman tärkeää että puolisoni jakaa nämä arvot. Olen korkeakoulutettu ja elämäntapani on terveellinen & urheilullinen; myös näiden toivoisin olevan puolisolle tärkeitä.
Suomesta en tunnu tällaista miestä löytävän. En, vaikka miten etsin. Muuten oikein hyviä miehiä olen tavannut, mutta monesti homma tyssää uskonnollisuuteen ja perhearvoihin. Suomen kulttuuri ei vain ole tällainen. En voi käännyttää ketään aitoon uskoon ja sanella, mikä on elämässä tärkeää. Ne pitää kokea itse.
Uskon, että minulla olisi paremmat mahdollisuudet löytää "se oikea" Yhdysvalloista. Siellä uskonnollisuus on huomattavasti yleisempää ja avioliitto, perhe ja suku on tärkeää ihmisille.
Miten voisin löytää amerikkalaisen miehen? Ehkäpä netti on nykypäivänä paras väylä, kenties joku deittisivusto (mikä?). Onko kellään kokemusta?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Yritän pitää tämän lyhyenä: Olen 27-vuotias suomalainen nainen. Olen sinkku vastentahtoisesti. Tärkeimmät arvoni ovat Jumala ja perhe, minulle on ehdottoman tärkeää että puolisoni jakaa nämä arvot. Olen korkeakoulutettu ja elämäntapani on terveellinen & urheilullinen; myös näiden toivoisin olevan puolisolle tärkeitä.
Suomesta en tunnu tällaista miestä löytävän. En, vaikka miten etsin. Muuten oikein hyviä miehiä olen tavannut, mutta monesti homma tyssää uskonnollisuuteen ja perhearvoihin. Suomen kulttuuri ei vain ole tällainen. En voi käännyttää ketään aitoon uskoon ja sanella, mikä on elämässä tärkeää. Ne pitää kokea itse.
Uskon, että minulla olisi paremmat mahdollisuudet löytää "se oikea" Yhdysvalloista. Siellä uskonnollisuus on huomattavasti yleisempää ja avioliitto, perhe ja suku on tärkeää ihmisille.
Miten voisin löytää amerikkalaisen miehen? Ehkäpä netti on nykypäivänä paras väylä, kenties joku deittisivusto (mikä?). Onko kellään kokemusta?
No jos amerikkalaisuus ja uskovaisuus on pääkriteerit, niin tässä sinulle sellainen: https://riippumatonmedia.com/2015/12/20/johtava-amerikkalainen-imaami-j…
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos amerikkalaisuus ja uskovaisuus on pääkriteerit, niin tässä sinulle sellainen: https://riippumatonmedia.com/2015/12/20/johtava-amerikkalainen-imaami-j…
.
Joku kreisi äärimuslimi onkin Jeesusta palvovalle ap:lle just se oikea
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat Amerkkalaisen miehen niin varaudu siihen, että sinä teeet kaikki kotityöt ja hoidat lapsenne kun mies tienaa perheelle rahaa. Varaudu myös siihen että kun olet +40 otat silikonit ja pidät kropastasi huolta koska muuten se mies vaihtaa sinut nuorempaan. Varaudu siihen että olet seksuaalisesti käyettävisssä 24/7 siloin kun mies haluaa. Sillä sääntö Amerikassa on se että jos mies elättää sinut ja lapsenne niin sinä hyvität nämä taloudelliset jutust sitten ns. luonnossa. Kannattaa lukea Hesarin juttu Amerikkalaisista kotirouvista. Juttu oli viime syksynä tai tänä talvena joko hesarissa tai hesarin kuukaislitteessä.
En tavoittele suhdetta jossa mies elättää perheen. Olen juuri valmistunut hyvin työllistävään ja melko hyvin palkattuun ammattiin, johon suhtaudun intohimolla. Haluan tehdä töitä tasavertaisesti miehen kanssa (ainoastaan pikkulapsiaikana haluan olla kotona). Olen varma, että tällainen sopii monelle amerikkalaiselle ja muunkinmaalaiselle miehelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat siltä, että sulle on varmaan vaikeaa löytää ylipäätään minkään maalainen mies. Tai siis, että kelpaisit kenellekään ns. normaalille. Vähän sama, kuin niillä suomalaisilla, jotka haluaisivat nimenomaan thaimaalaisen vaimon, koska ovat ”ahkeria ja perhekeskeisiä” :D
En tiedä mitä tarkoitat "normaalilla", mutta en koe sinkkuuteni syyksi sitä että en kelpaisi miehille. Olisin jo tähänkin mennessä kelvannut monelle miehelle, mutta en ole kokenut kenenkään heistä olevan se oikea minulle.
Useampi mies joka olisi halunnut olla kanssani on sanonut esim. "minulle on ok että sinä olet uskovainen ja käyt kirkossa". Mutta kun en halua puolisoa joka vain hyväksyy minun uskoni, vaan haluan puolison joka jakaa uskon kanssani. Haluaisin esim. käydä yhdessä kirkossa ja rukoilla yhdessä. Suomi on tosi maallistunut maa, täällä uskossa oleminen on ainakin minun silmissäni harvinaista. Siksi olen nyt päättänyt suunnata katseeni ulkomaille. Onko se thaimaalaisen vaimon etsintään rinnastettavissa, en tiedä.
Ap
Ap, kuulostat fiksulta nuorelta naiselta. En itse ole uskovainen mutta täytyy sanoa, että henkilökohtaisesti ihailen aina ihmisiä, jotka seisovat omien arvojensa takana, vaikka ne poikkeaisivatkin valtavirrasta. Aina löytyy ihmisiä jotka yrittävät vetää toisia alas, kuten tuo joka sanoi että tuskin kelpaat minkäänmaalaiselle normaalille miehelle. Minä olen aivan varma, että lukemattomille miehille maailmassa olisit todellinen aarre. Sinun kaltaisiasi vahvojen arvojen naisia on koko ajan vähemmän. Parasta onnea kumppanin etsintään - kyllä se sieltä vastaan tulee. M42
Kiitos, tämä oli tosi kauniisti sanottu :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat Amerkkalaisen miehen niin varaudu siihen, että sinä teeet kaikki kotityöt ja hoidat lapsenne kun mies tienaa perheelle rahaa. Varaudu myös siihen että kun olet +40 otat silikonit ja pidät kropastasi huolta koska muuten se mies vaihtaa sinut nuorempaan. Varaudu siihen että olet seksuaalisesti käyettävisssä 24/7 siloin kun mies haluaa. Sillä sääntö Amerikassa on se että jos mies elättää sinut ja lapsenne niin sinä hyvität nämä taloudelliset jutust sitten ns. luonnossa. Kannattaa lukea Hesarin juttu Amerikkalaisista kotirouvista. Juttu oli viime syksynä tai tänä talvena joko hesarissa tai hesarin kuukaislitteessä.
Aika yksinkertaistava ja yleistävä kuva amerikkalaisesta avioliitosta. Eiköhän tuon kokoiseen maahan mahdu ihan kaikenlaista laidasta laitaan.
Tuo kuvauksesi ei muuten kauheasti eroa tyypillisestä suomalaisesta avioliitosta, se ero vain että täällä mies ei edes elätä perhettä, vaikka nainen tekee kaikki kotityöt ja hoitaa lapset (+ käy töissä).
Hei!
Ensin vastaus suoraan alkuperäiseen kysymykseen: eharmony.com.
Kysymyksesi ja sen kirvoittama keskustelu herätti kanssa hiukan yleisempiä ajatuksia asiasta. Taustaksi sen verran, että olen Yhdysvalloissa 20 vuotta ja risat asunut suomalainen, täällä ympäristöä ja elämää seurannut ihminen, tosin kyllä mies ja ateisti, eli katselen maailmaa ehkä hiukan eri kannalta kuin alkuperäinen kirjoittaja.
Suhtautuminen uskontoon ja sen harjoittamiseen eri tasoilla on erilaista kuin suomalaisessa valtakulttuurissa. Kukaan ei naureskele uskonnon harjoittamista, ei päin naamaa ja harvoin selän takanakaan. Uskonto on monelle ensisijaisesti tapa kuulua yhteisöön (olisiko tämä hyvä käännös community-sanalle?) ja korostaa omaa kulttuuriperintöä. On itsestään selvää, että uskontoja on erilaisia, työpaikalta yksi kipittää kiireesti kotiin perjantaina sytyttämään Shabbat-kynttilät, toinen paastoaa auringonlaskuun, kolmas muistelee LDS-lähetyssaarnaajavuottaan ja neljäs maalaa pilkun otsaan aina silloin tällöin. Joillekin uskonto on tapa, käynti kahvilla turisemassa tuttujen kanssa sunnuntaina, toisille elämää kannattava maailmankatsomuksellinen periaate ja näitä eri tasoja suvaitaan ja kunnioitetaan sosiaalisesti. Jos haluaa harjoittaa uskontoa ilman velvollisuuksia varsinaisesti uskoa mihinkään tiettyyn oppiin, voi aina liittyä unitaarikirkkoon... Tietenkin tässä maassa on myös änkyröitä, mutta todella harvoin olen henkilökohtaisesti heihin näinä vuosina törmännyt.
Omalta näppituntumalta täkäläisessä suomalaisyhteisössä on huomattavasti enemmän uskontoa harjoittavia ihmisiä kuin Suomessa keskimäärin, ja minusta hiukan tuntuu, että usealle heistä yksi tänne kotoutumisen syistä on ollut uskonto. Gallupia en ole tehnyt, maasta muuttaminen on toki asia, johon harvoin on pelkästään yhtä motiivia.
Eli Ap, kysymäsi perusteella saattaisit hyvinkin henkisesti sopeutua tänne. Onnea tiellesi, minne se sitten viekin!
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3467930/haluaisin-perustaa-ortodoksiper…
näköjään sähköpostiosoite olisi myös olemassa. tuossahan on sinulle sopiva aviomies ap
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen as kanadalainen? USAlainen? Väli-Amerikkalainen tai etelä-amerikkalainen? Amerikka kuvaa molempia mantereita.
Väärin. Amerikalla kyllä tarkoitetaan ihan yleisesti USA:ta, harvemmin koko Amerikan mannerta.
Mitä ihmettä sinä sönkötät? Minulla on ollut nuorena suomalainen aviomies ja nyttemmin amerikkalainen aviomies. Tiedätkö, että se suomalaisen ei tehnyt mitään kotitöitä, mutta amerikkalainen tekee. Pesee pyykkiä, tekee ruokaa, tekee pintaremppaa, hoitaa lasta. Olen 40+, minulla ei ole silikoneja enkä ole hoikka, mutta niin vaan tuo mies tuossa pysyy uskollisena aviomiehenä ja erinomaisena isänä ja tulee olemaan sitä kunnes kuolo erottaa. Mutta usko toki mieluummin Hesaria, jos se lukee lehdessä, sen tulee olla totta.