Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaetaan menot?

Vierailija
25.05.2019 |

Mies on reissutöissä maanantaista torstaihin tai perjantaihin? Meillä yksi lapsi. Miehen bruttopalkka 3500-4500e ja minun 2200e.

Vuokra+vedet 1000e
Lapsen hoito 300e
Sähkö ja vakuutukset muutaman kympin

Miehellä auto ja hän hoitaa kulut ja korjaukset tekee itse. Tehty silleen, että minä ostan ruoat arkisin itselle ja lapselle ja hän vastaa taas omista ruoistaan. Kerran kuukaudessa käy ostamassa pesuaineita, vessa- ja talouspaperit ja mitä nyt kotiin tälläistä tarvitsee. Viikonloppuisin ostetaan ruokaa välillä hän ja välillä minä, ihan miten sattuu.

Tuntuu välillä, että mulla isompi taakka kun käyn töissä, mutta hoidan myös lapsen aamulla ja töiden jälkeen. Viemiset ja hakemiset tietysti myös ja kaikki kotityöt tuntuu kaatuvan mulle. Mies kuitenkin haluaa, että alan maksamaan puolet kaikesta kun olen töissä ollut jonkin aikaa. Autoon liittyvät kulut maksaisi kyllä jatkossakin.

Hoidan myös lapsen asiat, siis lähes kaikki. Mies saattaa kerran tai pari kuussa tehdä ruokaa tai viedä lapsen ulos tai jonnekin leikkimään. Mutta huolehdin ruoasta, d-vitamiineista, vaatteista, kengistä, hoitoasioista, lääkäriajoista, ulkoilusta ym.

Aiemmin maksoin vaan 500e miehen tilille. Ja nyt siis tuo summa nousisi ja olisi 700e. Tuon lisäksi maksan kännykkäliittymäni, bussikortin ja arkisin omat ja lapsen ruoat ja vaatteet ja mitä nyt tarvitsen tai haluan ostella itselleni ja lapselle.

Mies sanoo, että kun ei ole kotona kuin viikonloppuisin niin häneltä jopa liian reilua maksaa noinkin iso summa vuokrasta. Ollaan puhuttu oman kodin ostamisesta kyllä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia oma asunto.

Vierailija
2/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu varmasti näin, mutta ei olla päästy sijainnista vielä yhteisymmärrykseen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa hankkia oma asunto ILMAN TUOTA LOISMIESTÄ!

4/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaset ihmiset on sitte tienaamassa kun eivät osaa yksinkertaista budjettia sopia keskenää?

Meillä avokki maksaa vuokran ja suurimmat kulut koska on tienaamassa, minä hankin meille irtaimistoa kun olen opiskelijana ja ei tienestejä tukien lisäksi.

Vierailija
5/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että maksat puolet kaikesta heti kun mies alkaa tehdä kotitöistä ja lapsen hoidosta puolet. Jos se vaatii työpaikan vaihtoa niin ei voi mitään.

Sinun kannattaa joka tapauksessa aloittaa tarkka kirjanpito yhteisistä kuluista. Voi olla, että maksamasi summa on nyt isompi mitä luulet. Vaatii vähän vaivannäköä mutta se kannattaa.

Vierailija
6/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi maksaa sinun syömisesi ja sinun päättämäsi ostokset? 

Vierailija
7/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Eikä ole maksanutkaan. Missä näin muka kirjoitin?

Ap

Vierailija
8/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittajan pitäisi tehdä miehelle ruokaa? Miehen kuuluu maksaa puolet lapsen kuluista. Mahtaako mies edes hoitaa lasta vapaallaan?

Vierailija
9/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oma asunto. Ihan itse

Vierailija
10/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun oma ehdotuksesi on? Kuka maksaa miehesi asumiset ja syömiset viikolla?

Vierailija
11/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa enempi ken tienaa enempi.

Vierailija
12/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen talouden , jossa kulujen jakamisesta päätetään av-palstan huutoäänestyksen perusteella. 

Vierailija
13/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis että kumpikin asuu ihan omassa osoitteessa. Se on järkevintä.

Vierailija
14/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittajan pitäisi tehdä miehelle ruokaa? Miehen kuuluu maksaa puolet lapsen kuluista. Mahtaako mies edes hoitaa lasta vapaallaan?

Miesvihaaja rakentelemassa olkiukkojaan. Nykynaiset eivät osaa edes laittaa ruokaa. 

Vierailija
15/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen tarvitse maksaa majoitustaan. Ruoat toki maksaa itse. Toki toivoisin miehen osallistuvan enemmän lapsen hoitoon, mutta hänellä on paljon menoja viikonloppuisin. Koska ei viikolla pysty tapaamaan kavereitaan, niin tekee sen viikonloppuisin.

Ap

Vierailija
16/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä sen talouden , jossa kulujen jakamisesta päätetään av-palstan huutoäänestyksen perusteella. 

Saa kai sitä mielipiteita kysellä.

Ap

Vierailija
17/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis päivähoidossa, onpa rankkaa. Tuskin aloittaja ostaa niitä vaatteita lapselle joka viikko ja muu on pelkkää uhriutumista. 

Vierailija
18/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta aloittaja on vapaamatkustanut miehensä lompakolla?

Paljonkohan aloittajan eläminen maksaisi ilman miestä? Luultavasti eläminen olisi vielä nykyistä miehen ehdottamaa oman elämisensä maksamista huomattavasti kalliimpaa. 

Vierailija
19/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaetaan niin että mies maksaa kaikki isommat menot ja minulla jää pienemmät niin kuin tulojen mukaan. 

Vierailija
20/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen tarvitse maksaa majoitustaan. Ruoat toki maksaa itse. Toki toivoisin miehen osallistuvan enemmän lapsen hoitoon, mutta hänellä on paljon menoja viikonloppuisin. Koska ei viikolla pysty tapaamaan kavereitaan, niin tekee sen viikonloppuisin.

Ap

en olisi päivääkään miehen kanssa, jolle perhe ei ole ykkönen.

oma mieheni matkusti paljon lasten ollessa pieniä. ensinnäkin hän suri ettei saanut olla lastensa kanssa tarpeeksi ja toisekseen huolehti, kun minä olin niin paljon ainoa vanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme