Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaetaan menot?

Vierailija
25.05.2019 |

Mies on reissutöissä maanantaista torstaihin tai perjantaihin? Meillä yksi lapsi. Miehen bruttopalkka 3500-4500e ja minun 2200e.

Vuokra+vedet 1000e
Lapsen hoito 300e
Sähkö ja vakuutukset muutaman kympin

Miehellä auto ja hän hoitaa kulut ja korjaukset tekee itse. Tehty silleen, että minä ostan ruoat arkisin itselle ja lapselle ja hän vastaa taas omista ruoistaan. Kerran kuukaudessa käy ostamassa pesuaineita, vessa- ja talouspaperit ja mitä nyt kotiin tälläistä tarvitsee. Viikonloppuisin ostetaan ruokaa välillä hän ja välillä minä, ihan miten sattuu.

Tuntuu välillä, että mulla isompi taakka kun käyn töissä, mutta hoidan myös lapsen aamulla ja töiden jälkeen. Viemiset ja hakemiset tietysti myös ja kaikki kotityöt tuntuu kaatuvan mulle. Mies kuitenkin haluaa, että alan maksamaan puolet kaikesta kun olen töissä ollut jonkin aikaa. Autoon liittyvät kulut maksaisi kyllä jatkossakin.

Hoidan myös lapsen asiat, siis lähes kaikki. Mies saattaa kerran tai pari kuussa tehdä ruokaa tai viedä lapsen ulos tai jonnekin leikkimään. Mutta huolehdin ruoasta, d-vitamiineista, vaatteista, kengistä, hoitoasioista, lääkäriajoista, ulkoilusta ym.

Aiemmin maksoin vaan 500e miehen tilille. Ja nyt siis tuo summa nousisi ja olisi 700e. Tuon lisäksi maksan kännykkäliittymäni, bussikortin ja arkisin omat ja lapsen ruoat ja vaatteet ja mitä nyt tarvitsen tai haluan ostella itselleni ja lapselle.

Mies sanoo, että kun ei ole kotona kuin viikonloppuisin niin häneltä jopa liian reilua maksaa noinkin iso summa vuokrasta. Ollaan puhuttu oman kodin ostamisesta kyllä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se vain sun lapsi ap, vai sun ja miehen yhteinen? Jos on yhteinen niin miksei mies osallistu millään tavalla? Mistä syystä siirrät miehen tilille rahaa vaikka olet se vähemmän tienaava? Oletko hinnoitellut tekmäsi kotityöt ja lapsen hoidon?

Vierailija
22/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sniiduilijamies.

Minä maksan kaikki talouden kulut, että puoliso voi lasten ja kodinhoidon jälkeen harrastaa ja rentoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun oma ehdotuksesi on? Kuka maksaa miehesi asumiset ja syömiset viikolla?

Ei miehen tarvitse maksaa majoitustaan. Ruoat toki maksaa itse. Toki toivoisin miehen osallistuvan enemmän lapsen hoitoon, mutta hänellä on paljon menoja viikonloppuisin. Koska ei viikolla pysty tapaamaan kavereitaan, niin tekee sen viikonloppuisin.

Ap

No milloinkas se mies „tapaa“ perhettään, siis sinua ja lasta? Jos kerran viikot menee reissutöissä ja viikonloput kavereiden kanssa. Ohis, mutta jäi mietitytmään.

Vierailija
24/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä ihme natisija. Olisit tyytyväinen  että ukkos kehtaa katella ees vähä viikonloppusin.

Vierailija
25/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme yhdessä, käytiin lastenvalvojalla ja tehtiin paperit. Mies maksaa 180 e/kk minulle elatusta lapsesta, lisäksi hän maksaa 50% asumiskuluista. Kumpikin ostaa omat ruokansa ja minä tietty lapsen ruuat. Edelleen tämä on minusta väärin, kun miehellä on käyttörahaa yli 3000 e/kk, minulla alle 1500 e/kk. Mies vetoaa siihen, että saan elatusmaksun, erossa saisin saman summan, mutta maksaisin asumisesta enemmän.

Vierailija
26/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopuisasti yhteisesti keskustellen. 

Vierailija
27/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen tulojen suhteessa

Lapsen kulut tulojen suhteessa

Vierailija
28/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun oma ehdotuksesi on? Kuka maksaa miehesi asumiset ja syömiset viikolla?

Ei miehen tarvitse maksaa majoitustaan. Ruoat toki maksaa itse. Toki toivoisin miehen osallistuvan enemmän lapsen hoitoon, mutta hänellä on paljon menoja viikonloppuisin. Koska ei viikolla pysty tapaamaan kavereitaan, niin tekee sen viikonloppuisin.

Ap

No milloinkas se mies „tapaa“ perhettään, siis sinua ja lasta? Jos kerran viikot menee reissutöissä ja viikonloput kavereiden kanssa. Ohis, mutta jäi mietitytmään.

Perjantai iltana ja joko lauantaina tai sunnuntaina muutamia tunteja. Joskus jopa kokonaisen päivän kun ottaa lapsen mukaan kaverilleen jos sieltä löytyy leikkikaveri.

Ap

Vierailija
29/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asumme yhdessä, käytiin lastenvalvojalla ja tehtiin paperit. Mies maksaa 180 e/kk minulle elatusta lapsesta, lisäksi hän maksaa 50% asumiskuluista. Kumpikin ostaa omat ruokansa ja minä tietty lapsen ruuat. Edelleen tämä on minusta väärin, kun miehellä on käyttörahaa yli 3000 e/kk, minulla alle 1500 e/kk. Mies vetoaa siihen, että saan elatusmaksun, erossa saisin saman summan, mutta maksaisin asumisesta enemmän.

Et välttämättä jos saisit asumistukea. Saisit myös lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella. Elareita saisit enemmän kuin 180e. Epäilen 300-400e.

Vierailija
30/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuminen tulojen suhteessa

Lapsen kulut tulojen suhteessa

Jos maksut menee noin, on enemmän maksavalla isompi sananvalta kodin hankintoihin ja ylipäätään kotiin liittyvissä asioissa. Eihän ruokakaupassakaan kysytä tuloja ennen maksamista, miksi asumiskuluissa ahkeruus katsotaan lisämaksun aiheutavaksi asiaksi?

Vierailija
31/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se vain sun lapsi ap, vai sun ja miehen yhteinen? Jos on yhteinen niin miksei mies osallistu millään tavalla? Mistä syystä siirrät miehen tilille rahaa vaikka olet se vähemmän tienaava? Oletko hinnoitellut tekmäsi kotityöt ja lapsen hoidon?

Yhteinen. Miehen pitkäaikainen toive saada lapsi. Ei ehdi. Kyllä minunkin pitää osallistua laskujen maksuun, siksi. En ole hinnoitellut, kuka niin tekee?

Ap

Vierailija
32/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala minkälaista touhua taas. Perheen sisällä elääkin kaksi taloutta vaikka pitäisi olla yksi. 

AP luultavasti voittaisi siinä jos olisi yksinhuoltaja, lapsen päivähoitomaksu tippuisi muutamaan kymppiin ja saisi asumistukea, lapsilisään yhkorotuksen ja vähintään 160€ elatusmaksua, miehen ollessa noin rikas varmasti ainakin 300€.

Saisi mies sitten nautiskella rahoistaan ihan keskenään. En kyllä ymmärrä mihin mies edes tarvitsee tuollaisia rahoja jos ei oman perheen kanssa käytettäväksi.

Vierailija
33/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako vuotta aloittaja on vapaamatkustanut miehensä lompakolla?

Paljonkohan aloittajan eläminen maksaisi ilman miestä? Luultavasti eläminen olisi vielä nykyistä miehen ehdottamaa oman elämisensä maksamista huomattavasti kalliimpaa. 

En ole. Aina maksanut laskuni, ruokani, menoni, ja aikoinaan ostin lapselle rattaat, kantorepun, sitterin, syöttötuolin, turvakaukalon jne.. synnärilaskunkin maksoin ja pienet reissut. Vauvaa ennen säästin, että voin olla kotona pitempään. Ja joka kuussa siirtänyt rahaa miehen tilille. Ja vieläpä hoitanut lapsen ja kodin lähes täysin yksin.

Ap

Vierailija
34/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä kallis harrastus. Yhdestä jo onneksi luopui kun ei ollut enää aikaa.

Ap

Vierailija
35/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä kans ”isä”.

Vierailija
36/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kukaan oikeasti olla noin tossu kuin ap 🤔.

Vierailija
37/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa , tämä olikin vain laiska "eri elintasot perheessä"-provo, osa kuusimiljoonaa. 

Vierailija
38/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi tuollaista hetkeäkään. Meillä on kyllä yhteiset rahat olleet aina. Tulot lähes samat, minulla hiukan isommat. Ja myös kodinhoito on yhteistä ollut aina.

En yksinkertaisesti ymmärrä miten mies kehtaa pyytää lisää rahaa, kun ilmeisesti hänen ei juurikaan tarvitse osallistua edes ruokakuluihin ja hänelle kertyy rahaa. Varmasti tietää ettei sinulle jää rahaa. En myöskään sietäisi viikonloppumenoja. Se ei vaan perheessä käy että toinen on vapaamatkustaja.

Lähtisin ihan heti. En anna kohdella itseäni huonosti

Vierailija
39/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa ja ylläpitää auton. Auto syö enemmän rahaa kuin ihminen. Eiköhän ap myös hyödy siitä että taloudessa on auto. 

Vierailija
40/57 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei maksa osuuttaan oman lapsensa ruuista yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme