Mistä löydän vilkkaan reilikeskustelun?
Vai onko täällä vauvalla ollut iformatiivisia interrail-keskusteluja? Haluaisin lähteä nyt 34 vuotiaana yksin reilaamaan ja olisi kiva tietää montako kaupunkia on realistista käydä kahdessa viikossa
Kommentit (6)
Eli en vastannut kysymykseen, pahoittelut.
Jos haluaa nähdä paljon paikkoja, kannattaa varata silti 2-3 yötä samaan kaupunkiin. Joskus voi pysähtyä vain yhdeksi yöksi, jos on tarkoitus vain pysähtyä ja jatkaa matkaa sitten, esim. Kööpenhaminassa.
Mä kävin 47-vuotiaana reilillä ja ja 49-vuotiaana.
Eka oli 3 vk ja toinen 2 vk.
Kaikki aikataulut löytyvät netistä. Eka 3 vk reili oli Italiassa, kävin noin 10 paikassa. Neuvoni on, että viivy vaihtelevasti 1-3 yötä. 1 yö per paikka on liian rankka. Tosin olet nuorempi kuin minä.
Oma reitti: lennot Roomaan.
Yksi yö Roomassa, 2 yötä Milanossa, 1 yö Comolla, toinen yö Comolla, 2 Gardalla, yksi Roomassa, 2 Barissa, 1 Materassa, 2 Napolissa, 2 Sorrentossa, yksi yö Roomassa.
Yövyin aika kalliissa hotelleissa joten kalliiksi tuli. Junamatkat 400-500 euroa. Lähtisin heti uudelleen.
Facebookin ryhmässä "Maata pitkin matkustavat" on 12000 jäsentä ja koko ajan vilkas keskustelu ja positiivinen tunnelma. Ryhmän sisäisellä hakutoiminnolla voi hakea tiettyyn aihepiiriin liittyviä keskusteluja. Siellä ei silti kukaan suutu, vaikka samat keskusteluaiheet toistuvat useinkin, innokkaasti vain vastaavat. Hiljattain joku kysyi tuostakin aiheesta.
Kiitos kommenteista! Faceryhmät onkin jo käytössä.
Vaikka en haluaisi ekologisista syistä lentää, on Suomesta lautalla Saksaan/laivalla Tukholmaan jne reitit kuitenkin niin aikaa vieviä, että pitäisi kai kuitenkin lentää keskemmälle Eurooppaan ja sieltä pois. En haluaisi kahdesta viikosta kuluttaa kovin paljon aikaa suomi-ruotsi akselilla.
Olen melko kestävä, jaksan kestävyysurheilla, kestän pitkät ruokatauot jne, mutta mukavuudenhalu on se, miksi haluaisin viettää suurimmassa osassa kohteita pitempään kuin yhden yön. Viime vuodet on tullut matkailtua perheen kanssa hyvissä hotelleissa jne, joten reili on joka tapauksessa shokkihoitoa, mutta ah niin tervetullutta!
Tällä hetkellä reittitoiveeni menee jossain näiden maiden rajoilla: Tanska, Saksa, Hollanti, Belgia, Ranska, Sveitsi, Liechtenstein, Italia- eli tuollainen pystysuora reitti keskeltä eurooppaa.
Nyt vaan pitäisi rajata reitti tuota alkuperäistä toivettani huikeasti lyhyemmäksi ja jotkin vilkkaat keskusteluryhmät varmaan auttaisi parhaiten.
Jos haluat istua junassa puolet ajasta, niin hyvinkin voit käydä läpi 5-7 kaupunkia. Tässä toki riippuu myös, mitä kaupunkeja olit ajatellut ja millä etäisyyksillä.
Olen ollut reilaamassa kahdesti: ensin kaverin kanssa 17pv (lento Barcelonaan, junalla Ranskan Mazametiin, yöjunalla Pariisin kautta Lontooseen, lautalla Rotterdamin kautta Amsterdamiin, junalla puolen pohjois-Saksan kautta Kööpenhaminaan ja sieltä lentäen kotiin) ja yksin kaksi viikkoa Puolassa: Gdanskista Varsovan kautta Krakovaan.