Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei pysty vain hyväksymään faktaa, että kaikilla on vaikeaa

Vierailija
24.05.2019 |

Kun katsoo ympärilleen ja näkee erilaisia elämänkohtaloita. Oppii toisen tarinan ja huomaa asiayhteydet. Eihän sitä voi kun ymmärtää. Miksi se sitten on vain niin, että kaikilla on omat ongelmansa? Sitäkö sen kuuluu olla? Pelkkää kurjuutta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole vaikeaa eikä mitään kurjuutta. Päinvastoin. Elämäni on tasapainoista ja onnellista.

Vierailija
2/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole vaikeaa. Valtaosalla meistä menee ihan mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näennäisesti meillä on kurjuutta, mutta se, koetaanko se kurjuudeksi vai ei, on eri asia. Asenne ratkaisee.

Minäkin elän uusperheessä, lapseni on masentunut, isäni juuri kuoli.... mutta ei minun elämäni ole kurjuutta, ei edes vaikeaa.

Vierailija
4/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien ongelma.

Kun on maailman keskipiste, eikä muilla ole ongelmia.

Vierailija
5/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostat masentuneelta.

Vierailija
6/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kepeetä.

Vierailija
7/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näennäisesti meillä on kurjuutta, mutta se, koetaanko se kurjuudeksi vai ei, on eri asia. Asenne ratkaisee.

Minäkin elän uusperheessä, lapseni on masentunut, isäni juuri kuoli.... mutta ei minun elämäni ole kurjuutta, ei edes vaikeaa.

Niinpä, olen itse samanlainen. Voit olla kiilollinen siitä, minkälaisen luonteen omaat.

Vierailija
8/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, olen itse samanlainen. Voit olla kiilollinen siitä, minkälaisen luonteen omaat.

Ei tämä luonnetta ole. Olen kymmenen vuotta muokannut ajatuksiani tietoisesti, ja se nykyään onnistuu.

Vierailija
9/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän asenteensa voi valita, mutta tunteitaan ei. Voit tehdä töitä, hoitaa muita, hymyillä... Kun pääset kotiin niin itket suljettujen ovien takana. Jos tuntuu pahalta eikä saa sitä oloa pois niin voi esittää muille iloista, mutta ei se poista sitä pahaa oloa.

Vierailija
10/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän asenteensa voi valita, mutta tunteitaan ei. Voit tehdä töitä, hoitaa muita, hymyillä... Kun pääset kotiin niin itket suljettujen ovien takana. Jos tuntuu pahalta eikä saa sitä oloa pois niin voi esittää muille iloista, mutta ei se poista sitä pahaa oloa.

Ennen tunnetta on ajatus. Tunne nousee ajatuksista. Siksi ajattelua pitää muuttaa. Kun uskot uudet ajatuksesi, niin tunnekin muuttuu.

Vierailija
11/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä luonnetta ole. Olen kymmenen vuotta muokannut ajatuksiani tietoisesti, ja se nykyään onnistuu.

Musta sä annat nyt turhan negatiivisen leiman ihmisyydelle. Kuin kyse olisi vain yhdestä päätöksestä. Empatiakyvyttömyys kertoo suurista ongelmista. Sen pitäisi olla sisäsyntyinen rakennettu mekanismimme ja jos sitä ei ole niin on pahasti jotain vialla. Ja asenteesi on itsekäs. Jos minäkin pääsin muidenkin pitää päästä. Muutkaan eivät saa käsitellä tunteitaan, jos minä en käsittele. Ei tuo ole tervettä eikä tuohon tule tähdätä. Jos koet itsesi onnelliseksi niin selvä, mutta omaan maailmankatsomukseen tuo ei nyt uppoa.

Vierailija
12/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä ap:n ongelma on? Että elämä on yhtä kurjuutta, kun ap on tajunnut, että kaikilla on vaikeaa?

Ei kuulosta kovin kivalta. Ilmeisesti jokin elämän murrosvaihe menossa. Ikäkriisi?

Vierailija
13/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tunnetta on ajatus. Tunne nousee ajatuksista. Siksi ajattelua pitää muuttaa. Kun uskot uudet ajatuksesi, niin tunnekin muuttuu.

Ei mene näin. Ensin tulee tunne. Eihän ihminenkään olisi selvinnyt, jos se menisi näin. Yllättävän ja uhkaavan tilanteen tapahtuessa ihminen reagoi ensin tunteella. Pelko! Mantelitumake saa viestin, että nyt on toimittava ja keho on fyysisesti jo reagoinut ennen kuin pää edes ehtii tajuta mitä tapahtui.

Vierailija
14/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ihmiset eivät ole robotteja. Ihmisyyteen kuuluvat kaikenlaiset tunteet.

Vierailija
15/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole fakta, että kaikilla on vaikeaa. Minulla on ainakin ollut elämässäni jaksoja, jolloin olen ollut todella onnellinen.

Vierailija
16/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta sä annat nyt turhan negatiivisen leiman ihmisyydelle. Kuin kyse olisi vain yhdestä päätöksestä. Empatiakyvyttömyys kertoo suurista ongelmista. Sen pitäisi olla sisäsyntyinen rakennettu mekanismimme ja jos sitä ei ole niin on pahasti jotain vialla. Ja asenteesi on itsekäs. Jos minäkin pääsin muidenkin pitää päästä. Muutkaan eivät saa käsitellä tunteitaan, jos minä en käsittele. Ei tuo ole tervettä eikä tuohon tule tähdätä. Jos koet itsesi onnelliseksi niin selvä, mutta omaan maailmankatsomukseen tuo ei nyt uppoa.

Kyse ei ole yhdestä päätöksestä vaan vuosien prosessista muuttaa asennettaan ja tunteitaan. Ja se tapahtuu ajatusten muuttamisen kautta. Ja tarkemmin, omia uskomuksiaan pitää muuttaa, jotta tunteet muuttuu.

En suinkaan ole empatiakyvytön. Mistä sellaisen sait päähäsi?

Kyllä minulla on negatiivisiakin tunteita, mutta elämäni ei ole ”kurjaa”. Olen vain surullinen isäni kuolemasta tai lapseni tilanteesta, mutta koska uskon nykyään, että kaikki kääntyy lopulta hyväksi eikä ole syytä murehtia - niin elämäni on hyvää. Miksi ei olisi? Kaikkihan kääntyy lopulta hyväksi.

Vierailija
17/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin elän uusperheessä, lapseni on masentunut, isäni juuri kuoli.... mhutta ei minun elämäni ole kurjuutta, ei edes vaikeaa.

Ei mene näin. Ensin tulee tunne. Eihän ihminenkään olisi selvinnyt, jos se menisi näin. Yllättävän ja uhkaavan tilanteen tapahtuessa ihminen reagoi ensin tunteella. Pelko! Mantelitumake saa viestin, että nyt on toimittava ja keho on fyysisesti jo reagoinut ennen kuin pää edes ehtii tajuta mitä tapahtui.

Se menee niin. Ja sitä kutsutaan itsensä johtamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi