Älypuhelimeni hajosi, äidin "tarjous" oli "näppäinpuhelimen voin sulle ostaa, se olisi sulle parempi"
Olen 17v ja juuri muuttanut omilleni. Älypuhelimeni hajosi muutossa kun putosi rappukäytävään, siis todellakin täysin vahingossa. Äiti sanoo, että tuijotan muutenkin liikaa puhelinta joten suostuu ostamaan minulle näppäinpuhelimen, että saan hoidettua asiani. Minusta tuo on suoraa v*ttuilua.
Kommentit (32)
Osta itse puhelimesi, kerta omillasi asut. Sellaista se aikuisen elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Koska omillaanki jo asut, ostat ite puhelimesi. Ei meille muillekaan aikuisille äiti ja isit ostele puhelimia.
MUMMALLA EDES OLLUT PUHELINTA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat itse uuden puhelimen.
Sitä se omilleen muuttaminen tarkoittaa.Hei haloo, ap on 17-vuotias, alaikäinen! Vanhemmilla on velvollisuus elättää hänet.
Ei ole kuitenkaan mitään velvollisuutta ostaa/vuokrata teinille omaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas taas ihme vastauksia. Aina täällä jauhetaan siitä kuinka 18-vuotias, eikä edes parikymppinen ole aikuinen ja nyt 17-vuotiasta (siis alaikäistä) pitäisi kohdella aikuisena. Jos oma lapseni (17-v) rikkoisi vahingossa kännykkänsä, ehdottomasti auttaisin uuden ostamisessa, vaikka ei enää kotona asukaan. Toki mitään usean satasen puhelimia ei meillä osteta, mutta alle 200€ älypuhelimeen voisin antaa rahaa.
T: Curling-äiti
Eikös curling-äidille lapset ole vain pelinappuloita, jotka voi heittää kylmään maailmaan muitten tönittäviksi?
Entä jos aplla ei ole opintojen kannalta muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa pois kotoota? Itse olin 16v tässä tilanteessa. Asuttiin todella syrjässä saaristossa, josta lyhyin matka lukioon olisi autolla olisi ollut 2,5h, bussille 30km. Vanhemmat kuitenkin tukevat alaikäistä nuorta kun tämä asuu kotona, joten miksi ei kun asuu omillaan?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos aplla ei ole opintojen kannalta muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa pois kotoota? Itse olin 16v tässä tilanteessa. Asuttiin todella syrjässä saaristossa, josta lyhyin matka lukioon olisi autolla olisi ollut 2,5h, bussille 30km. Vanhemmat kuitenkin tukevat alaikäistä nuorta kun tämä asuu kotona, joten miksi ei kun asuu omillaan?
Ihan hyvä pointti sulla. Mutta saako lapsi vaatia isompaa tukea kuin on mahdollista antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se omilleen muuttaminen tarkoittaa.Hei haloo, ap on 17-vuotias, alaikäinen! Vanhemmilla on velvollisuus elättää hänet.
Elättäminen ei sisällä älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elättäminen ei sisällä älypuhelinta.
Eikä edes tavallista puhelinta.
Muutin omilleni 16 vuotiaana. Opiskelin, kävin töissä ja vanhemmat auttoivat tuomalla ruokakassin kerran vuodessa.
En näe, miksi omillaan asuvalle pitäisi kustantaa älyluurit ja muut muotireleet. Lukion tai amiksen voi käydä siellä kotikylässäkin.
Olen hiukan alle 50-kymppinen
(noin 452 vuotta alle) ja saatan päästä omilleni muutaman vuoden sisällä kun velat on vihdoin maksettu pois.
Hei haloo, ap on 17-vuotias, alaikäinen! Vanhemmilla on velvollisuus elättää hänet.