Älypuhelimeni hajosi, äidin "tarjous" oli "näppäinpuhelimen voin sulle ostaa, se olisi sulle parempi"
Olen 17v ja juuri muuttanut omilleni. Älypuhelimeni hajosi muutossa kun putosi rappukäytävään, siis todellakin täysin vahingossa. Äiti sanoo, että tuijotan muutenkin liikaa puhelinta joten suostuu ostamaan minulle näppäinpuhelimen, että saan hoidettua asiani. Minusta tuo on suoraa v*ttuilua.
Kommentit (32)
Olen ap:n puolella. Miksi teinillä ei saisi ikinä olla mitään kivaa?
Kerta omillaanki asut niin tottakai ostat puhelimenki ite niinku muutki aikuiset.
Äitisi haluaa ostaa sinulle toimivan puhelimen. Tiedätkö mistä tulee nimi puhelin? Siitä, että siihen puhutaan. Tekstiviestit toki käteviä. Muuta ei tarvitse puhelimella pystyä tekemään.
En ikimaailmassa ottaisi toisen ostamaa lahjaa vi**uiluna, jos se nyt ei sitten olisi joku auton alle jäänyt nokian halko.
Vierailija kirjoitti:
Eikö puhelinta voi korjata?
Nykyaikana on kannattavampaa ostaa uusi.
Älytöntä. Ymmärrän näppäinpuhelimen hankkimisen rangaistuksena, kun vanha on rikottu uuden toivossa. Juuri ja juuri. Puhelimella kuitenkin hoidetaan niin paljon käytännön asioita, että niiden vaikeuttamisessa ei ole mitään järkeä.
Jos olet riittävän aikuinen asumaan omillasi, olet riittävän aikuinen ostamaan itse puhelimesi. Ota vastaan sellainen puhelin, jonka äitisi sinulle ostaa ja ala säästää rahaa mieluisempaa puhelinta varten. Tervetuloa aikuisten maailmaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n puolella. Miksi teinillä ei saisi ikinä olla mitään kivaa?
Ikinä? Siis hänellähän oli ollut "kiva" puhelin. Seuraavaksi puhelimeksi voi tulla vähemmän "kiva", koska kivaakaan ei voi olla aina.
Ehdota äidillesi, että korvaat uuden puhelimen hinnan tekemällä äitisi luona jotain kotitöitä, esim. pesemällä ikkunat.
Koska omillaanki jo asut, ostat ite puhelimesi. Ei meille muillekaan aikuisille äiti ja isit ostele puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Koska omillaanki jo asut, ostat ite puhelimesi. Ei meille muillekaan aikuisille äiti ja isit ostele puhelimia.
17-vuotias ei ole vielä aikuinen, vaikka asuisikin omillaan.
Tässä on meiiidän tulevaisuuus. Amerikkalaisteen miljardööörien manipuloimanaaa.
Onko sulla kotivakuutus? Tai sitten otat hatun kouraan ja pyydät halpaa älypuhelinta äidiltä/ostat itse
Melko absurdia: "olen muuttamassa OMILLENI ja äiti lupasi ostaa näppäinpuhelimen hajonneen älypuhelimen tilalle, jonka ITSE hajotin". Arvelitko kovinkin omillasi asua = äiti kustantaa edelleen elämisesi?
No onpas taas ihme vastauksia. Aina täällä jauhetaan siitä kuinka 18-vuotias, eikä edes parikymppinen ole aikuinen ja nyt 17-vuotiasta (siis alaikäistä) pitäisi kohdella aikuisena. Jos oma lapseni (17-v) rikkoisi vahingossa kännykkänsä, ehdottomasti auttaisin uuden ostamisessa, vaikka ei enää kotona asukaan. Toki mitään usean satasen puhelimia ei meillä osteta, mutta alle 200€ älypuhelimeen voisin antaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
No onpas taas ihme vastauksia. Aina täällä jauhetaan siitä kuinka 18-vuotias, eikä edes parikymppinen ole aikuinen ja nyt 17-vuotiasta (siis alaikäistä) pitäisi kohdella aikuisena. Jos oma lapseni (17-v) rikkoisi vahingossa kännykkänsä, ehdottomasti auttaisin uuden ostamisessa, vaikka ei enää kotona asukaan. Toki mitään usean satasen puhelimia ei meillä osteta, mutta alle 200€ älypuhelimeen voisin antaa rahaa.
T: Curling-äiti
Ostat itse uuden puhelimen.
Sitä se omilleen muuttaminen tarkoittaa.
Ei ole. Koittaa auttaa sinua ja sinä olet tyly.