Kun koira hyökkää tuntemattoman ihmisen tai lapsen kimppuun ja puree, tulisi koira lopettaa välittömästi ja omistaja tuomita huomattaviin korvauksiin ja sakkoihin.
Jos minä puukotan jotakin, on vankeus edessä, sen sijaan jos usutan koirani puremaan, ei ole mitään sanktiota tulossa, ei sakkoja ei korvauksia.
-Miten selitätte tämän?
Pureva koira tulee lopettaa ja omistajalle eläintenpitokielto.
Koiravero ja koiraajokortti pakolliseksi valtakunnallisesti.
On aika, että koiranomistajat ottavat vastuunsa asiassa.
Kommentit (201)
Ei ole aivan näin mustavalkoista ja yksioikoista. Entäpä jos pureminen tapahtuu yksityisalueella, jonne tämä purtu henkilö on pyytämättä/luvatta/salaa tullut? Entä jos hän provosoi koiraa tahallaan tai ymmärtämättömyyttään? Koira puolustaa omistajaansa? Ei koiran aggressiivinen käytös ollenkaan joka tilanteessa ole minkään luonnevian tai huonon kasvatuksen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Puhutpa puhdasta paskaa.
Tässä tyypillisen koiranomistajan vastaus, mitään vastuuta ei haluta ottaa, ja halutaan, että se oma pikku pitbull puree naapurin lapsia ilman seurauksia.
Tälle henkilölle pitäisi asettaa eläintenpitokielto, koska hänen vastauksensa.
-Vastuullisella koiranomistajallahan ei ole mitään pelättävää, että koiransa purisi ketään ja on valmis ottamaan vastuunsa koirastaan.
PS Koirapuistoihin ja koiranpaskoihin menee verorahoja, miksei niitä laskuteta koiranomistajilta, jotka ne paskovatkin, en ymmärrä.
Pitbull vaarallisin koirarotu, tutkimus:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006117768.html?utm_campaign=tf-HS&utm_t…
Tutustu tarkemmin Suomen lakiin ja ennakkotapauksiin. Kyllä lukemattomat koiranomistajat on tuomittu korvauksiin lemmikkiensä tekosista ja koirat lopetettu eikä kuvailemasi kaltaisesta koiran usutuksesta jonkun kimppuun ts. sen käyttämisestä aseen tavoin selviä sanktioitta, jos se on todistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aivan näin mustavalkoista ja yksioikoista. Entäpä jos pureminen tapahtuu yksityisalueella, jonne tämä purtu henkilö on pyytämättä/luvatta/salaa tullut? Entä jos hän provosoi koiraa tahallaan tai ymmärtämättömyyttään? Koira puolustaa omistajaansa? Ei koiran aggressiivinen käytös ollenkaan joka tilanteessa ole minkään luonnevian tai huonon kasvatuksen merkki.
Koiralla ei ole mitään oikeutta purra ihmistä, vaiikkakin sinusta pitäisi olla, kuten esitit "puolustaa omistajaansa", saanko minä silloin puolustautua puukolla tai aseella, sinullakin on ase, eli koira käytössä?
-Vai onko mielestäsi niin, että SINULLA ja SINUN koiralla on oikeus, muilla ei?
Yksiselitteisesti koiralla ei ole mitään oikeutta purra ketään ihmistä, piste.
Aivan samaa mieltä. Koira pitää lopettaa heti ilman poikkeuksia ja neuvotteluja.
Niin tulisi, jos koiralla yhtäkkiä napsahtaisi päässä ja koira hyökkäisi jonkun kimppuun ilman syytä.
Jos taas lapsi on ärsyttänyt koiraa tahallaan ja koira on sen seurauksena hyökännyt, vika ei ole koirassa eikä sen omistajassa vaan lapsessa sekä lapsen vanhemmissa.
Koira-ajokortti on lähinnä naurettava ajatus.
Saksanpaimenkoirat pitää kieltää. Nekin kuuluvat eniten ihmisten kimppuun hyökkääviin koiriin.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa joo. Ei päde suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiralla ei ole mitään oikeutta purra ihmistä, vaiikkakin sinusta pitäisi olla, kuten esitit "puolustaa omistajaansa", saanko minä silloin puolustautua puukolla tai aseella, sinullakin on ase, eli koira käytössä?
-Vai onko mielestäsi niin, että SINULLA ja SINUN koiralla on oikeus, muilla ei?
Yksiselitteisesti koiralla ei ole mitään oikeutta purra ketään ihmistä, piste.
Kyllä, saat puolustaa itseäsi tai jonkun toisen henkeä myös asein, jos sinuun tai häneen kohdistuu hyökkäys. Se jää ehkä sitten oikeuden päätettäväksi, oliko kyseessä uhkaan nähden ylimitoitettu menettely. Myöskään koiraa ei voida millään tavalla pitää järjettömästi käyttäytyvänä/yleisesti vaarallisena/luonnevikaisena jos joku käyttäytyy sen nähden uhkaavasti ja koira reagoi hyökkäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat on pikkusen eri asia ku tämmönen kärpäsenpaskan kokonen suomi. Täälä pidetään koiriaki erilailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa joo. Ei päde suomessa.
Voisiko johtua ihan yksilöiden lukumääristä, mitä luulet? Ei ole pittejä ihan yhtä paljon täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tulisi, jos koiralla yhtäkkiä napsahtaisi päässä ja koira hyökkäisi jonkun kimppuun ilman syytä.
Jos taas lapsi on ärsyttänyt koiraa tahallaan ja koira on sen seurauksena hyökännyt, vika ei ole koirassa eikä sen omistajassa vaan lapsessa sekä lapsen vanhemmissa.Tässä taas yksi koiranomistaja, jonka mielestä HÄNEN koirallaan on oikeus purra muiden lapsia, kuvastaa, kuinka sairaita osa koiranomistajista on, kukaan aikuinen täyspäinen ei esitä, että hänen koiransa saa purra lapsia.
-Tälle henkilölle pitäisi määrätä heti eläintenpitokielto.
PS Sinäkin ärsytät minua, minulla on siis oikeus hakata sut paskaksi, tämähän on sinun sanoma.
-Kyllä helvetin yksinkertainen ja sairas olet.
Toivottavasti sut hakataan seuraavan kerran, kun "ärsytät" muita, sitähän sä haluat, sun mielestä siihen on oikeus.
Minulla ei ole koskaan ollut koiraa, omistan kaksi marsua.
Sinä olet helvetin sairas päästäsi, kun uhkailet ihmisiä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos taas lapsi on ärsyttänyt koiraa tahallaan ja koira on sen seurauksena hyökännyt, vika ei ole koirassa eikä sen omistajassa vaan lapsessa sekä lapsen vanhemmissa.
Vika on myös omistajassa, jos on jättänyt koiransa valvomatta yleisellä paikalla tai ei osaa sitä hallita ja siksi lapsi pääsee sitä lähestymään. Ja ehkä vika on jo siinä kohtaa, että pitää koiraa jonja tietää aggressiiviseksi ja tuo sen ihmisten ilmoille. Riippuu monesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taas lapsi on ärsyttänyt koiraa tahallaan ja koira on sen seurauksena hyökännyt, vika ei ole koirassa eikä sen omistajassa vaan lapsessa sekä lapsen vanhemmissa.Tässä taas yksi koiranomistaja, jonka mielestä HÄNEN koirallaan on oikeus purra muiden lapsia, kuvastaa, kuinka sairaita osa koiranomistajista on, kukaan aikuinen täyspäinen ei esitä, että hänen koiransa saa purra lapsia.
PS Sinäkin ärsytät minua, minulla on siis oikeus hakata sut paskaksi, tämähän on sinun sanoma.
Toivottavasti sut hakataan seuraavan kerran, kun "ärsytät" muita, sitähän sä haluat, sun mielestä siihen on oikeus.
Opeta sinä penikallesi että ei kiusaa koiria. Aina ei ole koiran syy, että se puree. Koirallakin loppuu kärsivällisyys enen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä avohoitopotilas tänne eksyi? Jäikö aamulääkkeet ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut koiraa, omistan kaksi marsua.
Sinä olet helvetin sairas päästäsi, kun uhkailet ihmisiä netissä.
En ole uhkaillut mitään, opettele ymmärtämään lukemaasi, ymmärrän, että se on vaikeata, koska olet wt-koiranomistaja, joka esiintyy kahden marsun omistajana.
Jos sun koiralla on oikeus purra, koska lapsi "ärsyttää", on minullakin oikeus hakata koiranomistaja, jos se sattuu "ärsyttämään" minua.
Teistä sairaimpien mielestä koira saa purra lasta, nyt valoja päälle jos teillä on edes aivot.
Puhutpa puhdasta paskaa.