Olenko huono äiti, kun en tahdo ottaa lapsen tarjoamaa karkkia tai sipsiä? Päässä pyörii vain, että pikkusormet on ollut ensin nenässä tai pyllyssä ja sitten siinä pussissa!
Kommentit (25)
Koiranpaskassa konttaamiseen en ota kantaa, tehköön kukin kuten haluaa.
Tuolle pikakiihtymiselle kannattaisi ehkä tehdä jotakin, koska se nostaa verenpainetta.
Kihomadot tarttuvat, vaikka ei ottaisi lapsen tarjoamaa karkkia.
Olen suhteellisen varma siitä, että oman lapsen nenäeritteet eivät riskeeraa radikaalisti vanhemman terveyttä.
Jos joku tuntee tarvetta olla eri mieltä, saa olla, mutta ei tartte hermostua. Tai suahan sitäkin tehä, mutta se ei ole pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Mikset opeta lapsiasi pesemään kätensä ennen ruokailua?
Sipsien ja karkkien napostelu ruokailua?
Olkoon ikä mikä hyvänsä, niin en ota kenenkään kädestä mitään syötävää suuhuni.
En halua syödä mitään p*rseisillä käsillä pideltyjä "tuotteita."
Yök!
Tosi monella näkyy olevan todella pahoja puutteita hygienian suhteen. 🙄🤮😳
En minä ainakaan edes antaisi kovin pienelle käteen mitään sipsipussia, vaan laitan sille omaan pieneen astiaan mistä saa ottaa, enkä missään nimessä ota siitä itse. Minäkin kyllä pesin lasteni käsiä ja nyt kun ovat isompia muistutan aina pesemään kädet jos käy ulkona tai vessassa ja ennen ruokailua. Itsekin pesen käsiä varmaan parikymmentä kertaa päivässä, mutta eipä meillä silti ole mitenkään kauhean hygieenistä kun ei olla mitään siivoushulluja ja on myös lemmikkejä.
En ole myöskään koskaan harrastanut lapsen lautaselle jättämien ruokien syömistä, ajatuskin oksettaa. Ihmetyttää sellaiset jotka on kuin jotain jäteastioita ja syödä möyssäävät ihan kaiken.
Meillä on opetettu, että jos peppua kutittaa niin tietysti sitä voi kaivaa, mutta heti sen jälkeen pestään kädet. Ja niin lapsi tekeekin, aika harvoin ylipäätään sitä kaivelee. Nenäö taas en osaa pitää niin ällöttävänä, kyllä joskus itsekin rapsutan omaani jos kutittaa enkä käsiä pese sen jälkeen, ellei nyt ihan räkää sieltä tule.