Mitkä työelämän TRENDISANAT ärsyttää?
Tulokulma Rajapinta Työkalu Viitekehys Tulosalue
Kommentit (87)
Tiimi sanan uudelleen lanseeraus työpaikoilla
Tiimi=kaikki tekee kaikkien töitä
(Ja oma työt jää tekemättä, tai tehdään ylitöinä, joista saa vapaita), jolloin joku toinen tekee sun työt ja sen työt jää tekemättä..
Vierailija kirjoitti:
Tiimi sanan uudelleen lanseeraus työpaikoilla
Tiimi=kaikki tekee kaikkien töitä
(Ja oma työt jää tekemättä, tai tehdään ylitöinä, joista saa vapaita), jolloin joku toinen tekee sun työt ja sen työt jää tekemättä..
Tämä on kyllä totta. Tiimi tässä merkityksessä tarkoittaa hahmotonta sälää, sekavaa sähellystä, jossa kukaan ei enää tiedä mikä on homman tarkoitus, mikä on tavoite ja miten siihen päästään.
Olen kohta vuoden tehnyt töitä 'tiimissä' ja kohta pää hajoaa.
Ikinä ei ole työrauhaa tehdä yhtä ainoaa tehtävää valmiiksi, vaan keskeytystä toisensa perään, 'palsuja' on milloin mistäkin ja suunnitellaan toimintaa, ja jo valmiiksi tietää, ettei näitä suunnitelmia saada toteutettua suunnitellusti, vaan kohta jo pukkaa palsua siitä, miten nyt edetään.
Ajauduin hieman aiheen ohi, pakko purkaa ajatuksiani!
Inhokkejani ovat selvästi tiimi, palsu ja suunnitellut toiminnot.
Ennen tätä työpaikkaani olin oikein mielelläni tiimipelaaja, joka ketterästi tiimiytyi mihin vain ja oli tiimissä tehokas ja tehtäväorientoitunut, mutta myös sosiaalinen jäsen...
Olen täysin samaa mieltä. Tiimissä kaikki tekee kaikkea. Kukaan ei muista tai tiedä kuka on tehnyt mitäkin. Kukaan ei tiedä mitä on jäänyt tekemättä. Yksi käyttää puolet päivästä oman puhelimensa selailuun. Yksi hoitaa monta tuntia jotain mitätöntä asiaa. Yksi yrittää tehdä sitten kaiken yksin. Yksi luulee olevansa pomo ja keskittyy vain neuvomaan muita.
Eihän sitä kukaan kestä.
Tekijä.
"Meiltä löytyy tekijöitä", "Tule mukaan tekijöihimme"...
Vierailija kirjoitti:
Eikun sorvin ääreen sitten.
Meillä mennään ihan oikeasti, joten saamme sanoa niin 😁
Paltsu