Olen hyvännäköinen nainen Tinderissä. Syy miksi keskusteluni hyytyy kanssasi mies on
Että ET KOSKAAN KYSY MITÄÄN MINULTA. Tulkitsen sen niin, ettet osaa keskustella, et halua tai jaksa. En todellakaan ala yksin kannattelemaan keskustelua jos sinä et vaivaudu tai ilmeisesti osaa keskustella. Deiteille menen heidän kanssa, jotka osaavat kysyä minultakin ja ylläpitää siten keskustelua.
Näetkö, kuinka rasittavaa? Alla esimerkkitapaus.
Mies: ”Moi, oot hyvännäköinen”.
Minä: ”Moikka! No kiitos kiitos. Mites sinun päiväsi on sujunut?”
Mies: ”Tässähän tämä, kiirettä töissä.”
Minä:”Ok! Sama minulla. Oletko ihan Helsingistä kotoisin?”
Mies:”Kyllä, synnyin tosin Espoossa”.
Minä:”Okei minäkin olen syntynyt siellä!”
Mies: ”Oho okei!”
Minä: ”No mitä teet vapaalla?”
Mies:” Tykkään lenkkeillä”.
Tässä vaiheessa kyllästyn kaivella tietoa ja ylläpitää keskustelua. Eli en enää kommentoi. Sitten mies laittaa parin päivän päästä viimeisen kysymykseeni vastakyssärin: Entä sä?
Please. Vähän enemmän yritystä.
Ilmainen vinkki.
Kommentit (131)
Ai camala, jos eka mitä haluaa sanoa on "oot hyvännäköinen". Ehkä se on nykynuorien tyyliä, ja toki onhan se kuva siinä esillä.
Tällainen vanhempi rouva toivoisi et toinen aloittaisi vaikka ""Profiilisi vaikuttaa mielenkiintoiselta". Esittäisi edes, et luonne ja sielu on tärkein ja kiinnostavin... Tulee niin pinnallinen fiilis, jos heti komentoidaan ulkonäköä.
Onneksi en ole enää nuori.
N49
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä tuhlaa aikaasi. Nämä miehet tuntuvat tietävän mitä tekevät ja naisiakin heillä on Tinderissä joka sormelle (se niistä väitteistä, ettei tavismies saa ikinä mätsiä). Ehkä joskus kohtaat sen vuorovaikutustaitoisen miehen, joka herättää kiinnostuksen; ehkä hänet löytää paremmin kesätapahtumista.
Jep, turha sitä on missään tindereissä notkua, kyllä ihan tuolta ulkomaailmasta varmasti löytyy joku vuorovaikutustaitoinen pitkä ja jykeväleukainen mies, kun vaan pitää silmät auki.
Voiskikohan olla jotain sen kanssa tekemistä, että miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta persoonasi, vaan ihan jokin muu...? Aina ei jaksa edes flirttailla, saati sitten esittää kiinnostunutta...
Vierailija kirjoitti:
Ai camala, jos eka mitä haluaa sanoa on "oot hyvännäköinen". Ehkä se on nykynuorien tyyliä, ja toki onhan se kuva siinä esillä.
Tällainen vanhempi rouva toivoisi et toinen aloittaisi vaikka ""Profiilisi vaikuttaa mielenkiintoiselta". Esittäisi edes, et luonne ja sielu on tärkein ja kiinnostavin... Tulee niin pinnallinen fiilis, jos heti komentoidaan ulkonäköä.
N49
Täällä toinen täti, jota sama asia ällötti. Tuo tuollainen -ootpa kaunis - jankkaaminen uppoaa pikkusieviin tai hyvin epävarmoihin naisiin, niin sen takia miehien kannattaa se heti sanoa - jako antaviin ja ei-antaviin on tehty nopeasti. Mun kaltaiset kauniit ja ulkonäkönsä kanssa sinut olevat naiset sanoo heippa ja ne, jotka rakastavat tuollaista kommentointia, haluavat tietysti jatkaa ko miehen kanssa, josko vielä saisivat vastaavanlaisia kommenttejä. Silloin miesten kannattanee lähetellä -oletpa pantava-, -ihanan sexy- ymv länkytyksiä, niin eiköhän torvi törähdä!
Huvittavaahan tuo on näin sivusta seurata - mut pistän kyllä kädet kyynärpäitä myöten ristiin siitä, ettei ole enää nuori kaunis nainen. Vasta nyt, kun saa olla rauhassa, tajuaa sen kaikenlaisen häirinnän, kyttäämisen ja painostuksen määrän.
Vierailija kirjoitti:
Just tämä... ja sitten jos jotain kysyvät niin se on : millaisesta seksistä tykkäät?
Tämä liittyy kiinteästi siihen että Tinder on seksiseuran etsimiseen tarkoitettu palvelu.
Jos menet ravintolaan niin tarjoilija olettaa sinun kysyvän menun vaihtoehdoista, eikä geopoliittisesta tilanteesta ja kaaosteoriasta.
Vierailija kirjoitti:
N49
Näinpä. Tai jos välttämättä kommentoida ulkonäköä, niin sittenkin koittaa keksiä jotain persoonallisempaa, tyyliin sinulla on mukavannäköiset silmät.
Toivon että mies on fiksu, ja tuollaisilla pikku jutuilla pystyy osoittamaan, että on sellainen =)
Olette kyllä avuttomia. Tuossakin esimerkissä aloittaja alkoi vastailemaan tyypille, joka avasi tutustumisen näinkin luontevasti "moi oot kaunis". Sitten ap "missä oot, mistä oot, mitä teet???" No ei ollut luonnollista keskustelua nähnyt koko pötkö. Ehkä et sitten ole niin kaunis, että mies haluaisi ihan oikeasti tutustua ja nähdä tutustumisen vuoksi vaivaa. Ehkä mies tarkoitti "moi oot kaunis.... Haluatko panna? Missä? Milloin?"
T. Kaunis nainen, joka on naimisissa
Ilmainen vinkki. Poistakaa tinder jos tinder-miehet ei kelpaa ja alkakaa avata keskusteluja kiinnostavien ihmisten kanssa tosielämässä. Voi tulla pakit ja onhan se noloa. Sitten uutta matoa koukkuun.
Menee paljon vähemmän aikaa hukkaan kun ei keskustele ghostaavien tinder-miesten kanssa, joista ei edes ensisilmäyksellä näe onko itseä miellyttävä vaan pitää raahautua treffeille monen "arvasin, ääliö"n kanssa jne.
Oikeassa elämässä voit käyttää tuon ajan vaikka harrastamiseen ja kaverien kanssa treffailuun, sukulointiin, mihin vain. Ja pyytää ulos sitä miestä, joka oikeasti kiinnostaa.
En minä ainkaan olisi kiinnostunut miehestäni jos hän viettäisi päivät pitkät svaippailemassa tinder-tyrkkyjä ja lähestyisi joka toista naista "moi oot kaunis" miksi edes yritätte vääntää juttua tuollaisen kanssa?
Ihmettelen samaa juttua. Se ainoa joka oikeasti rupesi keskustelemaan ja kyselemään minunkin elämästäni sitten välittömästi sai minulta pesää ja rupesimme seurustelemaan. Kannattaisi miesten panostaa vähän. Mieheni sai sinkkuaikoinaan aina todella paljon tinder-treffejä ja seksiä, koska hän osasi tällaisen sinänsä yksinkertaisen asian kuin painella kännykkää peukalolla.
N48 kirjoitti:
Täällä myös kaunis, itsestään huoltapitävä nainen. Olen ollut Tinderissä 3v. Samaistun täysin ap:n kokemuksiin. Monelta mieheltä puuttuu keskustelutaito, varsinkin chättäillen. Keskustelu tosiaan tyrehtyy hyvin pian, jos itse joutuu sitä kannattelemaan. Seksuaalissävytteisiä kysymyksiä tulee hyvin nopsaan. Mikäli siirrytään snäppiin, niin ensimmäinen snäppi on usein kalun kuva.
Kauneimmat ja itsestään huolehtivimmat, mukavimmat ja fiksuimmat nelikymppiset ovat varattuja. Jos ovat leskiä niin surevat. Ja kun astuvat sinkkumarkkinoille, eivät astu tinderiin. Eivätkä varsinkaan tinderöi 3 v putkeen. En usko väitettäsi, kalun kuvia tulee varmasti snäpissä vaikka kierosilmäiselle lehmälle.
Ap haluaa sanoa että MIEHEN PITÄÄ SAADA SAALISTAA! Mies on onnellinen kun saa saalistaa ja nainen on onnellisimmillaan saaliina.
Aloitus on todennäköisesti jokun miehen kirjoittama provo. Kukaan kaunis nainen, joka on Tinderissä ei koskaan kirjoittaisi tuollaista aloitusta. Kaikki tiedämme ettei Tinder ole mikään keskustelukerho vaan seuranhakupalvelu. Edes kukaan kaunis nainen ei haluaisi mitään kummempaa keskustelua siellä. Sen verran selvitetääntoisesta, kannattaako tavata. Thats it!
Tuon aloituksen tekstit oli suoranaoinen limbo. Kertoi sen, että ap on n. 15 vuotias poika.
Mä en ole edes kaunis nainen, mutta kokemukseni on sama, tosin ei kaikista miehistä. Mutta tosi moni mies on todella lyhytsanainen ja joudun itse väkisin pitämään keskustelua yllä. Se on väsyttävää, joten yleensä tällaiset kontaktit hiipuvat nopeasti. Moni nainen pitää kommunikaatiotaitoisista miehistä, joten mies, jos ei lykästä, niin kokeile oikeasti muuttaa kommunikaatiotapaasi kohteliaammaksi ja toista huomioivammaksi. Esimerkiksi jos nainen kertoo harrastavansa jotain, voit kysyä siitä tarkemmin ja kertoa oma-aloitteisesti omasta suhteestasi tuohon harrastukseen, tai jos sitä ei ole, jotain omista muista harrastuksistasi. Toki ei mitään intiimejä heti alussa kysellä, vaan ihan perusjuttuja.
Itseni ainakin hurmaa kommunikaatiotaitoinen mies helposti.
Mä en nyt tajunnut, mikä tuossa keskustelussa oli vikana? Mieshän vastasi ihan asiallisesti.
Vai oliko se toi lenkkeily? Et tykkää miehestä, joka ei ole sohvaperuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämä... ja sitten jos jotain kysyvät niin se on : millaisesta seksistä tykkäät?
Tämä liittyy kiinteästi siihen että Tinder on seksiseuran etsimiseen tarkoitettu palvelu.
Jos menet ravintolaan niin tarjoilija olettaa sinun kysyvän menun vaihtoehdoista, eikä geopoliittisesta tilanteesta ja kaaosteoriasta.
Onko Tinderin perustaja todellakin sanonut, että palvelu on tarkoitettu seksiseuran etsimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tajunnut, mikä tuossa keskustelussa oli vikana? Mieshän vastasi ihan asiallisesti.
Pointti oli se, että kovin älykästä ei ole sellainen keskustelu, jossa toinen kyselee ja toinen tosiaan vain vastailee. Olettaisi, et jos kiinnostaa, niin toinen kyselisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu ei ole kyselemistä. En ole koskaan tajunnut tätä. Keskustelu on orgaanista ajatustenvaihtoa, ei mitään poliisikuulustelumaista jankkaamista. Ymmärrän toki, että Tinderissä ihmiset haluavat kysellä, koska halutaan selvittää vastapuolen statsit ja asema, mutta noin niinkuin yleensä en ainakaan itse koskaan keskustele kyselemällä ja pidän sitä hyvin epäluonnollisena toimintana.
Ehkä juuri tästä syystä en ole oikein koskaan Tinderissä naisten kanssa menestynyt.
No eipä ne miehet sitä orgaanistakaan keskustelua harrasta. Jos ei kysy mitään, niin sitten möllöttävät hiljaa. Ja miten ihmeessä aloitat "orgaanisen keskustelun" ihmisen kanssa, josta et tiedä mitään, ettekä ole edes samassa paikassa fyysisesti? "On se ilmoja pidellyt"? Kerropas mulle, että miten sinä Tinderissä hoitaisit sen keskustelun ihan käytännössä ja ilman kysymyksiä?
Tietenkin on oletus, että keskustelukumppani on samalla aaltopituudella. Tätä tarkoitin sillä, että en tarvitse kysymyksiä tai vastauksia suostuakseni treffeille - aallonpituus riittää.
Ja mitenkö hoitaisi? Ihan keskustelemalla. En ole koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota vaan pyrkinyt olemaan oma itseni. En tietenkään ehdottomasti sulje pois kysymyksiä, mutta en ole huomannut, että niitä jotenkin välttämättä tarvitsisin keskustellakseni toisen kanssa. Mä kommentoin vaikka jotain yhteistä kiinnostuksen kohdettamme, puhun jostain mikä hänessä herätti kiinnostukseni, kerron huonoja vitsejä, kerron omasta elämästäni tai tapahtumista. Puhun kuin yleensäkin puhun ihmisille.
Minkälainen keskustelu syntyy jos kumpikin vaan puhuu eikä kysy toisiltaan mitään? Ei halua tietää enempää siitä toisesta tai asiasta mistä puhuu? Kysymisen tarkoitus on antaa vastapuolen ymmärtää että heidän puhumansa asia herättää kiinnostusta.
Edelleenkään en ole ehdottoman kysymyskiellon kannattaja. Tietenkin teen tarkentavia kysymyksiä., jos näen siihen tarvetta. Lähinnä tässä protestoin keskustelua kysymysten avulla ja sen epäluonnollisuutta mulle henkilökohtaisesti. Varmaan tähän vaikuttaa myös se, että mulle tärkeämpää tutustumisessa on konkreettisten faktojen sijaan tunne, intohimo ja yhteensopivuus. Jotkut harrastukset, työpaikat, entiset suhteet, asuinmuodot, koulutukset ja muut joista yleensä kysellään ovat mulle toissijaisia juttuja potentiaalisessa kumppanissa. Tärkeämpää on, että ihmiseltä löytyy jotain josta hän on kiinnostunut, jotain johon hän suhtautuu intohimoisesti ja jotain mikä tekee hänet onnelliseksi.
Ja kuten sanoin myös, ei tällä mun tyylillä hirveän hyvin Tinderissä edes menesty, joten miksi edes kuuntelisitte mua?
Eli mitkään faktat deittiehdokkaasta ei kiinnosta. Sinä vaan telepaattisesti päättelet pärstäkertoimen mukaan kenen kanssa kemiat kohtaa? Tietämättä tästä ihmisestä yhtään mitään. Useimmat ihmiset rajaa tätä tarjontaa nimenomaan keskustelun ja tietojen perusteella. Ei kai kukaan kaikkea aikaansa voi käyttää randomien tyyppien deittailuun.
Ei. Kuten sanoin: mä olen tehnyt tätä etukäteiskarsintaa kuvien ja profiilin perusteella. En tiedä mikä semmoinen fakta voisi olla, jonka selvittyä kieltäytyisin treffaamasta livenä, jos henkilö muuten vaikuttaisi kiinnostavalta, mukavalta ja persoonalliselta. Ehkä tää johtuu siitä, että mulla on melko laajat kriteerit ja haluan uskoa, että niistäkin ihmisistä, jotka ehkä ennakkoon vaikuttavat itseni vastakohdilta voi löytyä kiinnostavuutta ja potentiaalia. Ja kuten sanoin: mä oon tässä vähän poikkeava ja ymmärrän kyllä, että suurin osa toimii erilailla.
Et tiedä?
Itselleni vaikka:
Hänellä onkin kuusi lasta, neljälle miehelle.
SP-tauteja.
Naimisissa.
Matkoilla puolet vuodesta.
Sohvaperuna (yleensä selviää kuvista, mutta ei aina)
Jne jne. Esteitä löytyy vaikka kuinka paljon.
Niin, mä en ajattele näin. Esimerkkisi ovat tietenkin kärjistettyjä, mutta uskoisin, että noistakin suurin osa olisi joko ilmennyt profiilista tai sitten ovat sellaisia asioita, joita ei edes keskustelussa kerrottaisi. Mä menisin treffeille, jos keskustelu olisi ollut kiinnostavaa ja mukavaa. Siellä voi sitten todeta millainen ihminen on oikeasti vastassa ja onko meillä oikeastikin jotain yhteistä tai löytyykö kemiaa. Jos selviää, että vastapuoli on valehdellut profiilissaan niin tietenkin se olisi ikävä asia, mutta olisin menettänyt vain hieman aikaani, joten en mä osaisi niin pettynyt olla.
Minulla yksi nainen oli jo käynnistänyt keinohedelmöitysprosessin. Kertoi vasta 1. tapaamisen jälkeen... Ei kemialla ole enää mitään väliä siinä.
On siellä hyviäkin naisia, mutta aivan tajuttoman paljon epäsopivia.
Valehtelu on ikävää, mutta lopettaako valehteluun kykenevä valehtelun, jos kyselen häneltä asioista tarpeeksi?
Eihän se valehdellut?
Pointti tietenkin oli, että todellakin on paljon asioita, jotka kannattaa selvittää nopeasti ja helposti, ennen kuin haaskaa treffipäivän johonkin, mistä ei voi tulla mitään. Sinullakin on, jos ajattelet, ja olet rehellinen. Tuossakin tapauksessa olisin voinut kysyä lapsitoiveista, suunnitelmista tulevaisuudelle. Eiköhän olisi kertonut. Ja olisin voint käydä tapaamaassa jonkun toisen.
Mä olen ilmeisesti kovin mielikuvitukseton, koska en osaa suoralta kädeltä nimetä näitä asioita, jotka johtaisivat siihen, että pitäisin treffipäivää haaskattuna. Mä olen avoin lähes kaikelle ja haluaisin olla se ihminen, joka onnistuu muuttamaan mielipidettään siitä mikä on mulle kumppanissa olennaista, tärkeää ja ehdotonta. Toki voimme huomata, että emme ole yhteensopivia ihmisinä, mutta ei mulla ainakaan ole mitään listaa, jonka perusteella tiputan ihmisiä pois.
No miten sulle on tuo kaikki käy tyyli toiminut? Minua ei lähtökohtaisesti ihmiset kiinnosta ja en saa mitään irti selkeästi väärien ihmisten tapailusta. Miksi hukata omaa ja toisten aikaa turhaan.
Enemmän se aika menee hukkaan, jos naputtelet tunnin tinderissä, kuin esimerkiksi, että käyt juttelemassa tyypille 30minsaa puistossa istuen tai kaupungilla kävellen. Tavatessa saa aidomman kuvan ihmisestä kuin kirjoitellessa. Kuuntele tässä asiassa fiksumpiasi.
Heh, no eihän mene, edes tuossa sinun esimerkissä, joka ei ole realistinen. Siihen 30min tapaamiseenkin menee taatusti enemmän kuin tunti, valmisteluineen, siirtoineen. Tinderissä voin tehokkasti käytetyssä tunnissa selvittää kymmeneltä naiselta pahimmat dealbreakerit, myös heidän, ja saada vähän osviittaa kiinnostaako heitä oikeasti, sekä tuleeko juttu luistamaan ollenkaan. Oikeasti käytän sen ajan 5min pätkissä, kun on joutoaikaa.
En minä sano miten sinun täytyy asiat tehdä, jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti oli se, että kovin älykästä ei ole sellainen keskustelu, jossa toinen kyselee ja toinen tosiaan vain vastailee. Olettaisi, et jos kiinnostaa, niin toinen kyselisi myös.
Ai jaa. Mutta ei miehet ole mitään ruudinkeksijöitä, ne on sangen yksinkertaisia otuksia. Minusta toi keskustelu oli ihan ok ja olisin itse kyllä jatkanut tuosta vielä. Toiset ihmiset sitä paitsi lämpenee hitaasti ja vieraalle on aina vaikea tekstailla. Esimerkki ei ollut ollenkaan pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hyvännäköinen mies lähettäisi mulle apn kaltaisia viestejä, ajattelisin että onpa tylsä tyyppi. Sen sijaan jos hän kirjoittaisi että lähdetäänkö jätskille kun on hieno ilma, olisin huomattavasti kiinnostuneempi
Yhden stalkkerin takia asuinpaikkaa muuttaneena mulla ei ikinä eka kommentti tule olemaan, että nähtäisiinkö. Sen verran hulluja liikenteessä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on panosovellus, ei mikään kyselytunti tai miesten dissaamispaikka. Koska naiset tämän tajuavat?
Kuinka monta miehen profiilia olet siellä nähnyt? Niinpä. Se että sinä etsit seksiä ei muuta sitä tosiasiaa että tinderistä etsitään vakavia suhteita. Katsopa joskus jonkun naiskaverisi tinderiä, siellä on perttiä pertin perään sanomassa että nyt pitäisi löytää se oma kulta ja perustaa perhe.
Ei sillä oo naiskavereita,sehän on vaan yrittänyt p**na kaikkia koska eihän nyt naisella voi olla miehiä kuin p*noina vaan :D :D :D
En löytänyt tästä ketjusta mitään pointteihisi liittyvää. Taidat tulkita aika vahvalla värikynällä viestejä.