Olen hyvännäköinen nainen Tinderissä. Syy miksi keskusteluni hyytyy kanssasi mies on
Että ET KOSKAAN KYSY MITÄÄN MINULTA. Tulkitsen sen niin, ettet osaa keskustella, et halua tai jaksa. En todellakaan ala yksin kannattelemaan keskustelua jos sinä et vaivaudu tai ilmeisesti osaa keskustella. Deiteille menen heidän kanssa, jotka osaavat kysyä minultakin ja ylläpitää siten keskustelua.
Näetkö, kuinka rasittavaa? Alla esimerkkitapaus.
Mies: ”Moi, oot hyvännäköinen”.
Minä: ”Moikka! No kiitos kiitos. Mites sinun päiväsi on sujunut?”
Mies: ”Tässähän tämä, kiirettä töissä.”
Minä:”Ok! Sama minulla. Oletko ihan Helsingistä kotoisin?”
Mies:”Kyllä, synnyin tosin Espoossa”.
Minä:”Okei minäkin olen syntynyt siellä!”
Mies: ”Oho okei!”
Minä: ”No mitä teet vapaalla?”
Mies:” Tykkään lenkkeillä”.
Tässä vaiheessa kyllästyn kaivella tietoa ja ylläpitää keskustelua. Eli en enää kommentoi. Sitten mies laittaa parin päivän päästä viimeisen kysymykseeni vastakyssärin: Entä sä?
Please. Vähän enemmän yritystä.
Ilmainen vinkki.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysely on vastenmielistä, siis sille jolta kysellään.
Sun paikka ei ehkä ole sitten deittipalveluissa. Tai missään ihmiskontaktissa.
Oletko aina noin kärkevä, yhden kommentin perusteella?
Toivottavasti olet yksin kuolemasi hetkellä, kukaan ei kuulisi itkuasi.
Ukko36 kirjoitti:
En mä ainakaan jaksa vastailla tommosiin tyhjänpäiväisiin ”mitä kuuluu, mistä oot” kysymyksiin..
T. Ruma mies
Rumuuden lisäksi sosiaaliset taidot ja käytöstavat ovat vielä kehittymässä. Helpoimmalla elämässä pääsee kun käytöstavat oppii jo lapsena. Pitkään voi hakata päätään seinään ja jossain vaiheessa asian ehkä ymmärtää. Samalla voi avautua täysin uusi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu ei ole kyselemistä. En ole koskaan tajunnut tätä. Keskustelu on orgaanista ajatustenvaihtoa, ei mitään poliisikuulustelumaista jankkaamista. Ymmärrän toki, että Tinderissä ihmiset haluavat kysellä, koska halutaan selvittää vastapuolen statsit ja asema, mutta noin niinkuin yleensä en ainakaan itse koskaan keskustele kyselemällä ja pidän sitä hyvin epäluonnollisena toimintana.
Ehkä juuri tästä syystä en ole oikein koskaan Tinderissä naisten kanssa menestynyt.
Niin, kerropa miten aloittaa keskustelu tuntemattoman kanssa sähköisessä viestimessä muuten kuin vastavuoroisesti muutamia taustoittavia kysymyksiä kyselemällä ja siitä sitten toivottavasti pian siirtymällä tuon tason syvempään viestittelyyn ja siitä pian treffeille?
Mun mielestä kyselevä keskustelutyyli on tosi tylsä. Jos joutuisin ap:n esittämään poliisikuulusteluun, olisin varmaan itsekin hiljaa. T. N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu ei ole kyselemistä. En ole koskaan tajunnut tätä. Keskustelu on orgaanista ajatustenvaihtoa, ei mitään poliisikuulustelumaista jankkaamista. Ymmärrän toki, että Tinderissä ihmiset haluavat kysellä, koska halutaan selvittää vastapuolen statsit ja asema, mutta noin niinkuin yleensä en ainakaan itse koskaan keskustele kyselemällä ja pidän sitä hyvin epäluonnollisena toimintana.
Ehkä juuri tästä syystä en ole oikein koskaan Tinderissä naisten kanssa menestynyt.
No eipä ne miehet sitä orgaanistakaan keskustelua harrasta. Jos ei kysy mitään, niin sitten möllöttävät hiljaa. Ja miten ihmeessä aloitat "orgaanisen keskustelun" ihmisen kanssa, josta et tiedä mitään, ettekä ole edes samassa paikassa fyysisesti? "On se ilmoja pidellyt"? Kerropas mulle, että miten sinä Tinderissä hoitaisit sen keskustelun ihan käytännössä ja ilman kysymyksiä?
Tietenkin on oletus, että keskustelukumppani on samalla aaltopituudella. Tätä tarkoitin sillä, että en tarvitse kysymyksiä tai vastauksia suostuakseni treffeille - aallonpituus riittää.
Ja mitenkö hoitaisi? Ihan keskustelemalla. En ole koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota vaan pyrkinyt olemaan oma itseni. En tietenkään ehdottomasti sulje pois kysymyksiä, mutta en ole huomannut, että niitä jotenkin välttämättä tarvitsisin keskustellakseni toisen kanssa. Mä kommentoin vaikka jotain yhteistä kiinnostuksen kohdettamme, puhun jostain mikä hänessä herätti kiinnostukseni, kerron huonoja vitsejä, kerron omasta elämästäni tai tapahtumista. Puhun kuin yleensäkin puhun ihmisille.
Minkälainen keskustelu syntyy jos kumpikin vaan puhuu eikä kysy toisiltaan mitään? Ei halua tietää enempää siitä toisesta tai asiasta mistä puhuu? Kysymisen tarkoitus on antaa vastapuolen ymmärtää että heidän puhumansa asia herättää kiinnostusta.
Edelleenkään en ole ehdottoman kysymyskiellon kannattaja. Tietenkin teen tarkentavia kysymyksiä., jos näen siihen tarvetta. Lähinnä tässä protestoin keskustelua kysymysten avulla ja sen epäluonnollisuutta mulle henkilökohtaisesti. Varmaan tähän vaikuttaa myös se, että mulle tärkeämpää tutustumisessa on konkreettisten faktojen sijaan tunne, intohimo ja yhteensopivuus. Jotkut harrastukset, työpaikat, entiset suhteet, asuinmuodot, koulutukset ja muut joista yleensä kysellään ovat mulle toissijaisia juttuja potentiaalisessa kumppanissa. Tärkeämpää on, että ihmiseltä löytyy jotain josta hän on kiinnostunut, jotain johon hän suhtautuu intohimoisesti ja jotain mikä tekee hänet onnelliseksi.
Ja kuten sanoin myös, ei tällä mun tyylillä hirveän hyvin Tinderissä edes menesty, joten miksi edes kuuntelisitte mua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kerropa miten aloittaa keskustelu tuntemattoman kanssa sähköisessä viestimessä muuten kuin vastavuoroisesti muutamia taustoittavia kysymyksiä kyselemällä ja siitä sitten toivottavasti pian siirtymällä tuon tason syvempään viestittelyyn ja siitä pian treffeille?
Mun mielestä kyselevä keskustelutyyli on tosi tylsä. Jos joutuisin ap:n esittämään poliisikuulusteluun, olisin varmaan itsekin hiljaa. T. N
Ja etenkin jos kysymykset olisivat tuollaista tyhjänpäiväistä paskaa tyyliin "Miten sinun päiväsi on mennyt".
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä tapa välttää sitä kyselyä olisi puhella itse omista jutuistaan oma-aloitteisesti. Kertoa itsestään jotain, mitä nyt haluaa kertoa. "Olen tällainen perus Matti Meikäläinen. Asustelen tässä Lohjalla, tulin juuri töistä kotiin ja ajattelin käväistä kohta vaihtamassa autoon kesärenkaat." tms. ja toinen voi siihen sitten kertoa omasta päivästään. Tai kertoo vaikka omasta harrastuksesta oma-aloitteisesti.
Ja mun pitäisi tästä naisena sitten itse vain aloittaa, että "Olen tällainen perus Pirkko. Lohjalla asustelen myöskin. Oon menossa iltavuoroon, aika kiirettä on ollut kun on influenssakausi" Ja siitä keskustelu lähtee lentoon? Ei, vaan keskustelu tyrehtyy siihen, sillä keskustelun ylläpitäminen ventovieraan kanssa on tuskaisen vaikeaa. Siinä tavitaan molemmilta panostusta, että päästään siihen vaiheeseen, jossa on helppo keksiä yhteisiä, molempia kiinnostavia keskustelunaiheita. Hyvin monet miehet ei panosta siihen yhtään. Ei yhtään nähdä vaivaa, että sille toiselle osapuolelle olisi mahdollisimman helppoa keksiä sanottavaa siihen seuraavaankin viestiin. Tai yrittää kysymysten avulla pitää toinen keskustelussa mukana. Miksi ihmeessä mä keskustelisin ihmisen kanssa, joka ei halua keskustella mun kanssani?
Niitä miehiä ei vain kiinnosta tarpeeksi. Luultavasti on jo juttua jonkun toisen kanssa eikä ole aikaa ja energiaa panostaa täysin uuteen keskusteluun. Toisaalta ei jätetä kokonaan vastaamatta, että pysyisi ovi auki. Olen kokenut samaa miehenä naisten puolelta. Joistakin tuntee heti, että heitä kiinnostaa tutustua ja osallistuvat aktiivisesti keskusteluun. Toiset vastaavat kuten kuvailit tuossa. Ei ole sukupuolisidonnainen juttu. Vaikka en täysin allekirjoita tasoajattelua niin kyllä se tuntuu määräävän tuota, kuka vastaa kunnolla ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ne miehet sitä orgaanistakaan keskustelua harrasta. Jos ei kysy mitään, niin sitten möllöttävät hiljaa. Ja miten ihmeessä aloitat "orgaanisen keskustelun" ihmisen kanssa, josta et tiedä mitään, ettekä ole edes samassa paikassa fyysisesti? "On se ilmoja pidellyt"? Kerropas mulle, että miten sinä Tinderissä hoitaisit sen keskustelun ihan käytännössä ja ilman kysymyksiä?
Tietenkin on oletus, että keskustelukumppani on samalla aaltopituudella. Tätä tarkoitin sillä, että en tarvitse kysymyksiä tai vastauksia suostuakseni treffeille - aallonpituus riittää.
Ja mitenkö hoitaisi? Ihan keskustelemalla. En ole koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota vaan pyrkinyt olemaan oma itseni. En tietenkään ehdottomasti sulje pois kysymyksiä, mutta en ole huomannut, että niitä jotenkin välttämättä tarvitsisin keskustellakseni toisen kanssa. Mä kommentoin vaikka jotain yhteistä kiinnostuksen kohdettamme, puhun jostain mikä hänessä herätti kiinnostukseni, kerron huonoja vitsejä, kerron omasta elämästäni tai tapahtumista. Puhun kuin yleensäkin puhun ihmisille.
Miten sinä tiedät yhteisistä kiinnostuksen kohteista, mikäli niistä ei ensiksi kysellä? -eri
Ihmetyttää naiset Tinderissä, kun profiilissa on vain kuvia ja niiden perusteella sitten pitäisi aloittaa keskustelu.
"Olet hyvännäköinen. Aletaanks panee?"
Mitä muuta odotatte, jos luulette pelkän kuvan perusteella olevan kiinnostavia?
Toinen asia: Minulla on kunnollinen kuvaus itsestäni. Odotan silloin, että pelkällä kuvalla oleva nainen aloittaa keskustelun. Hänellä sentään on jotain tarttumapintaa minuun.
Ap:n asenne on tutun masentava. Missä ne sun keskustelulahjat on? Aika piilossa, kun lukee noita esimerkkejä. Toki se on helppoa pötköttää ja odottaa, että 1/100 miehestä räjäyttää sen pankin jollain mukahauskalla jutulla. Luultavasti sen laittaja onnkin sun mätsilistan heikoimmasta päästä, joten sekään ei auta.
Tinderissä keskustelujen taso on ylipäätänsä surkea. Ymmärrän niitä, jotka haluavat jutella ennen näkemistä, mutta ihan turhaa metakeskustelua se on 99% ajasta.
Todella tutun tuntuista. Ei ole aktiivista hakua päällä joten en aloita kenenkään kanssa keskusteluita joten naiset avaavat itse keskustelun.
Keskustelut alkaa joka kerta jommalla kummalla näistä:
"Moi.." tai "Oot komee"
Yleensä tervehdin takas ja profiilia vilkasemalla kysyn paremmin henkilöstä tai kiitän ja teen saman.
Keskustelut jatkaa aika samaa kaavaa mitä APlla ja kyllästyn hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä tiedät yhteisistä kiinnostuksen kohteista, mikäli niistä ei ensiksi kysellä? -eri
Luen profiilin, katson kuvat. En paina sydäntä vain ulkonäön perusteella. Ja edelleen: tietenkin saa kysellä. Saa esittää tarkentavia kysymyksiä. Saa udella, tiedustella ja aprikoida. Mä halusin vain esittää poikkeavan mielipiteen ja kertoa miten mulle ei ole koskaan toiminut tuollainen kuulustelutyylinen keskustelu, mutta tietenkin keskustelun sujuvuus on riippuvainen niin monesta tekijästä, että tyhmää olisi munkin puolelta täysin tyrmätä joku malli toimimattomana.
Harvemmin noissa chateissa mitään mielenkiintoista keskustelua syntyy. Mulla on ainakin se, että tuntuu, että pitäisi vastata nopeasti, tai muuten nainen kyllästyy, niin sitten ei keksi paineessa mitään älykästä. Sitten alkaa tympäisemään, kun antaa itsestään typerän ja pinnallisen kuvan. Mä suosin itse vanhanaikasta meilailua. Saa miettiä rauhassa, mitä kirjoittaa.
Pitääkö tehdä kuten naiset ja kysyä heti ammattia?
Minä: Moi onko kesäsuunnitelmia?
Nainen: Mikä on sinun ammatti?
Minä: ???????????
Mikä tää juttu on. Pitääkö kysellä varta vasten jotain. Ehkä omat keskusteluni hyytyvät sen vuoksi, koska naiset eivät kirjoita mitään - kai pitää seuraavalla kerralla kysyä kuin lapselta, jotta saan ehkä jonkun vastauksen. Poikkeuksiakin on, mutta harvassa nuo fiksut henkilöt. Itse kirjoittelen kaikenlaista, mitä sattuu tulemaan mieleen ja osaan kirjoittaa hyvin kuulemma. Joidenkin kanssa juttu lähtee luistamaan, mutta noin 90 prosenttia ei vastaa mitään tai luokkaa kiva profiili. No senpä vuoksi en itsekään viitsi enää aloittaa keskusteluja, koska mitä kauniimpi nainen sitä todennäköisempää, ettei vastaa mitään tai ainakaan mitään järkevää. Vai mille hemmetin taunoille naiset jakavat tykkäyksiä, jos keskustelun taso on edellä mainittua luokkaa.
Jos hyvännäköinen mies lähettäisi mulle apn kaltaisia viestejä, ajattelisin että onpa tylsä tyyppi. Sen sijaan jos hän kirjoittaisi että lähdetäänkö jätskille kun on hieno ilma, olisin huomattavasti kiinnostuneempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen keskustelu syntyy jos kumpikin vaan puhuu eikä kysy toisiltaan mitään? Ei halua tietää enempää siitä toisesta tai asiasta mistä puhuu? Kysymisen tarkoitus on antaa vastapuolen ymmärtää että heidän puhumansa asia herättää kiinnostusta.
Edelleenkään en ole ehdottoman kysymyskiellon kannattaja. Tietenkin teen tarkentavia kysymyksiä., jos näen siihen tarvetta. Lähinnä tässä protestoin keskustelua kysymysten avulla ja sen epäluonnollisuutta mulle henkilökohtaisesti. Varmaan tähän vaikuttaa myös se, että mulle tärkeämpää tutustumisessa on konkreettisten faktojen sijaan tunne, intohimo ja yhteensopivuus. Jotkut harrastukset, työpaikat, entiset suhteet, asuinmuodot, koulutukset ja muut joista yleensä kysellään ovat mulle toissijaisia juttuja potentiaalisessa kumppanissa. Tärkeämpää on, että ihmiseltä löytyy jotain josta hän on kiinnostunut, jotain johon hän suhtautuu intohimoisesti ja jotain mikä tekee hänet onnelliseksi.
Ja kuten sanoin myös, ei tällä mun tyylillä hirveän hyvin Tinderissä edes menesty, joten miksi edes kuuntelisitte mua?
Eli mitkään faktat deittiehdokkaasta ei kiinnosta. Sinä vaan telepaattisesti päättelet pärstäkertoimen mukaan kenen kanssa kemiat kohtaa? Tietämättä tästä ihmisestä yhtään mitään. Useimmat ihmiset rajaa tätä tarjontaa nimenomaan keskustelun ja tietojen perusteella. Ei kai kukaan kaikkea aikaansa voi käyttää randomien tyyppien deittailuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos hyvännäköinen mies lähettäisi mulle apn kaltaisia viestejä, ajattelisin että onpa tylsä tyyppi. Sen sijaan jos hän kirjoittaisi että lähdetäänkö jätskille kun on hieno ilma, olisin huomattavasti kiinnostuneempi
No minä en ainakaan lähde yhtään minnekään randomin tyypin, josta en tiedä mitään, kanssa . Pelkkä ulkonäkö ei riitä.
Miksi sinun piti todeta olevasi hyvännäköinen? Samalla tavalla miehet meille rumemmillekin naisille keskustelee. :D
Tuo riippuu miehen tasosta, eli ulkoisesta viehättävyydestä. Jos on tarpeeksi komea, niin ei tarvitse keskustelua, ja voi puhua seksistä törkeästikin, heti ensimmäisestä viestistä.