Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaa vaihtaneet sairaanhoitajat hoi!

Vierailija
22.05.2019 |

Mille alalle olette työllistyneet ja onnistuiko kuinka kivuttomasti? Kävittekö jonkun koulutuksen vai vaihtuiko vain lennosta?

Minulla on nyt se tilanne, että 14 vuoden pykimisen ja motivaatiopuutteen jälkeen koen, että tämä tie on nyt kävelty loppuun. En yksinkertaisesti voi jatkaa enää hoitoalalla. Se ei ole antanut minulle tähän mennessä oikein mitään, enkä usko sen antavan yhtikäs mitään jatkossakaan. Minua ei ihmisten vaivat ja sairaudet kiinnosta, joten ei ole mieltä työskennellä enää näiden asioiden parissa. Lisäksi en kertakaikkiaan kestä alalla työskentelevää porukkaa, ajatuskin puistattaa siitä aineksesta, joka työpaikoilla pyörii.

En tietenkään elättele mitään vaaleanpunaisia kuvitelmia mistään, mutta minulle olisi helpotus ihan pelkästään jo päästä eritteiden siivoamisesta ja muista ihmisten henkilökohtaisten asioiden käsittelemisestä lopullisesti eroon. En halua olla vastuussa jonkun hyvinvoinnista edes välillisesti esimiehenä tms. Ei vain kiinnosta!

Ihmisten auttaminen sen sijaan kiinnostaa kyllä, mutta ei terveysasioissa. Minulla ei ole oikeasti edes sellaista riittävää osaamista, että voisin kenellekään varsinaisesti terveysneuvoja antaa, vaan se on lääkärin ja muiden erityisasiantuntijoiden heiniä. Mieluiten auttaisin ihmisiä etsimään ratkaisuja käytännön pulmiin, kuten vaikkapa sisustukseen tms. liittyen. Erinäisiä keittiöfirmoja oman keittiöremontin yhteydessä kolutessani tuli kiinnostus jopa siihen hommaan: uskoisin, että voisin sen tyylisessä työssä pärjätä hyvin hoitoalalla hankkimallani luottamusta herättävällä asioimistavalla. Toisaalta katselin työpaikkailmoituksia ja esim. Finlayson etsii osa-aikaista myyjää - se kiinnostaa ehdottomasti, siihen voisin siirtyä vähän porrastetusti silleen 50/50 hoitoalaa ja tuota myyntityötä...en vain tiedä, millaisia mahdollisuuksia on päästä, jollei ole mitään kaupan alan kokemusta.

Mutta joo, kertokaa mihin päädyitte! Ja miten!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin vakuutusalalle, sh:n koulutuksesta on hyötyä esim henkilövahinkojen korvauksissa ja vastuuvalinnassa. Takana on pitkä ura täälläkin muutoksen jälkeen, 17 vuotta

Vierailija
2/22 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspuolelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädyin vakuutusalalle, sh:n koulutuksesta on hyötyä esim henkilövahinkojen korvauksissa ja vastuuvalinnassa. Takana on pitkä ura täälläkin muutoksen jälkeen, 17 vuotta

Ok. millaista vakuutusalan hommaa teet? Soitteletko ihmisille ja kutsut vakuutusneuvotteluihin vai käsitteletkö pelkästään korvaushakemuksia? Millaisessa elämäntilanteessa teit alanvaihdoksen? Mietin vaan, kun itsellä on nyt meneillään putki- ja keittiöremontti, ja tarvitsen siihen kaiken liikenevän tienestin ja vähän enemmänkin. Kannattaako alaa vaihtaa mieluummin vähän stabiilimmassa tilanteessa, jolloin voisi aloittaa jopa kohtuullisen pienelläkin korvauksella noin niinku näyttöjen antamista varten..?

Puuh. En todella jaksa tätä alaa enää yhtään. Mutta tyhjän päällekään ei voi heittäytyä.

Vierailija
4/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM olen, Apotti-hankkeessa olen merkittävässä asemassa.

Vierailija
5/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VM olen, Apotti-hankkeessa olen merkittävässä asemassa.

Arrite. Missä ajassa paketoit opinnot? Varmaan työn ohessa opiskelit? Toisaalta kiinnostais opuskelut myös, mutta nykyisessä elämäntilanteessa ei budjetti anna myöden (joudun paiskomaan ylitöitä välttääkseni lainanoton, joten ei todellakaan aikaa opiskelulle).

Vierailija
6/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. millaista vakuutusalan hommaa teet? Soitteletko ihmisille ja kutsut vakuutusneuvotteluihin vai käsitteletkö pelkästään korvaushakemuksia? Millaisessa elämäntilanteessa teit alanvaihdoksen? Mietin vaan, kun itsellä on nyt meneillään putki- ja keittiöremontti, ja tarvitsen siihen kaiken liikenevän tienestin ja vähän enemmänkin. Kannattaako alaa vaihtaa mieluummin vähän stabiilimmassa tilanteessa, jolloin voisi aloittaa jopa kohtuullisen pienelläkin korvauksella noin niinku näyttöjen antamista varten..?

Puuh. En todella jaksa tätä alaa enää yhtään. Mutta tyhjän päällekään ei voi heittäytyä.

Ymmärsinkö siis oikein, että olet VTM? Vastauksessasi lukee VM, mutta pistin typon/autocorrectin piikkiin..

Vierailija
7/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat vain nopeasti muihin hommiin niin lentoemäntä/stuertti (riippuen oletko mies vai nainen). Koulutus sen n. 8 viikkoa ja hoitoalan työstä sekä kokemuksesta saa paljon plussaa.

Vierailija
8/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus kuulostaa todella oudolta. Surulliselta suorastaan. Älytöntä oman alan ja omien kollegoiden haukkumista, hyvä vaan jos lähdet alalta.

Hoitoalalla on mistä valita. Markkinat on valtavat. Hoitoala on niitä harvoja aloja, missä ihan helposti saa suhteillakin työpaikkoja tai työhaastattelun ihan vain soittamalla mieluisaan paikkaan ja kysymällä töitä. Työpaikkoja löytyy laidasta laitaan. Sairaanhoitajalle löytyy kysyntää hyvin monenlaisista hommista. Ei todellakaan tarvitse olla töissä missään vuodeosastolla tai vastaavista hommissa.

Vierailija
9/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset hakeudu vaikka varastoon tai muihin logistiikan hommiin tai vaikka kauppaan myyjäksi? Noita hommia yleensä löytyy aika hyvin ja pääsee helposti.

Vierailija
10/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele eläintenhoitajaksi 😍

Pääset hoitamaan ihmisten sijaan ihania pörröisiä, viattomia eläimiä.❤️

Vierailija
11/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sama ihminenkö täällä tekee joka ikinen päivä aloituksia hoitoalasta? Kuulostaa ainakin saman ihmisen aloituksilta kaikki.

Vierailija
12/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä samaa valitusta. Kukaan ei pakota olemaan jollain tietyllä alalla..jos ahdistaa hae töitä vaikka kaupan kassalta. Tulet huomaamaan ettei muun alan työt ole yhtään hohdokkaampia.

Vierailija
13/22 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt kelalla? Vakuutusyhtiössä, lääkefirmoilla..?

Vierailija
14/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin it-alalle. Opiskelin työn ohessa ammattikorkeakoulussa monimuoto-opiskeluna tutkinnon. Lapset olivat siihen aikaan alakouluikäisiä, olin yksinhuoltaja ja mulla oli pieni eläintarhakin kotona eli koira, kissoja ja hamstereita. Ei niinä vuosina montaa tuntia yössä tullut nukuttua, mutta selvisin opinnoista varsin hyvin arvosanoin. Motivaatio oli tarpeeksi korkealla. 

Vaihdoin alaa oikeastaan siksi, että olin muutamaa vuotta aiemmin saanut nivelreumadiagnoosin ja tiesin, että en tule pääsemään sairaanhoitajan työstä vanhuuseläkkeelle. Nyt olen jo muutaman vuoden tehnyt kokonaan etätöitä. Työskentelen terveydenhuollon tietojärjestelmien parissa eli ei mennyt sairaanhoitajan työ ihan hukkaankaan. 

Vierailija
15/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin opiskelemaan insinööriksi. Amk tasoisena, koska hoituu opinnot vähällä työllä hyvin arvosanoin, vaikka elämäntilanne on melko haastava opiskeluun (samaan saumaan alle kouluikäiset lapset, ei kovin helppo avioero, työt jne.)

Minulla samanlaisia ajatuksia kuin ap:lla. Tulevaisuudessa voin kuitenkin vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin, terveyteen ja asumisen viihtyvyyteen. Olen tyytyväinen ratkaisuun, vaikka nämä muutama vuosi tekevät taloudellisesti tiukkaa.

Vierailija
16/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tätä samaa valitusta. Kukaan ei pakota olemaan jollain tietyllä alalla..jos ahdistaa hae töitä vaikka kaupan kassalta. Tulet huomaamaan ettei muun alan työt ole yhtään hohdokkaampia.

Arvaa mitä: ehdottamasi ratkaisu on minulla nimenomaan työn alla. Kuten aloituksessakin totesin, minulla ei ole mitään vaaleanpunaisia kuvitelmia tulevasta, vaan uskon työn olevan tasaisen tylsää paikasta riippumatta. Ihmiseritteiden saati muutenkaan muiden ihmisten henkilökohtaisten asioiden kanssa vain ei tällä volyymilla oikein muualla läträillä. Urpoa väkeäkin löytyy joka niemen notkosta, mutta hoitoalan ongelma on, että sitä järkiporukkaa ei tunnu löytyvän mistään. En kestä sitä enää. Olen pahoillani, jos se sinua loukkaa.

Vierailija
17/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on se ikuinen hoitajavihatrolli. Hänen serkkunsahan oli aikoinaan Vaasassa sairaalassa siivojana ja nyt hän on tietävinään kaiken sairaanhoitajan työstä.  Ei nyt jaksais taas samaa.

Vierailija
18/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on se ikuinen hoitajavihatrolli. Hänen serkkunsahan oli aikoinaan Vaasassa sairaalassa siivojana ja nyt hän on tietävinään kaiken sairaanhoitajan työstä.  Ei nyt jaksais taas samaa.

Johan on tieto. Olen ihan sairaanhoitaja, siitä ei pääse mihinkään. Paitsi, että yritän kuumeisesti keksiä jotain muuta. Miksi asiasta ei sais keskustella, etenkin kun hoitoalalta kaikkoaa porukkaa tasaiseen tahtiin...?

Vierailija
19/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkimään! T. Zombie

Vierailija
20/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sinulle hattua ap, että olet jaksanut alalla noinkin pitkään. Minua alkoi jo opiskellessa kaduttaa alavalinta, mutta tein tutkinnon valmiiksi ja olen ollut sh:n töissä eri paikoissa. En vaan jaksa, en sitten kerta kaikkiaan millään. Tein tätä ennen vartijan töitä ja on melkeinpä ikävä takaisin, vaikka palkka olikin huonompi.

Nyt yritän päästä opiskelemaan tietojenkäsittelyä (AMK). Tiedän aika monia hoitoalalta it-alalle tai insinööriksi vaihtaneita, eikä kukaan ole katunut päätöstään